• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 16 mln za ładowarki do autobusów elektrycznych

rb
8 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektryczny autobus w ramach testów jeździł po Gdyni kilka dni, m.in. w Tłusty Czwartek. Elektryczny autobus w ramach testów jeździł po Gdyni kilka dni, m.in. w Tłusty Czwartek.

Ok. 16,5 mln zł mają kosztować ładowarki do 24 elektrycznych autobusów, które będą pojawiały się w Gdyni od 2022 roku. Część z nich znajdzie się w bazie PKA, a pozostałe zostaną zamontowane na pętlach i przystankach w mieście. Przetarg na dostawę urządzeń ma zostać rozstrzygnięty w maju.



Przypomnijmy:

  1. Władze Gdyni w lutym podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów.
  2. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów.
  3. Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.

By pojazdy mogły swobodnie jeździć po Gdyni konieczny jest również montaż odpowiedniej infrastruktury w postaci ładowarek.

Wolne ładowarki w bazie, szybkie na pętlach



Zanim miasto zamówi autobusy, chce otrzymać 11 urządzeń, każde składające się z dwóch stanowisk, które zostaną zamontowane w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej przy ul. Platynowej. Dodatkowo zostanie zamontowanych siedem stacji szybkiego ładowania na pętlach w mieście.

- Ogłoszenie przetargu z długim terminem realizacji w trakcie epidemii koronowirusa może pozwolić na uzyskanie atrakcyjnej ceny od oferentów. Przypominam, że zakup elektrobusów i ładowarek dofinansowuje w 85 proc. Unia Europejska - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM.
Inwestycja w bazie PKA obejmuje także budowę miejsc postojowych, rozbudowę placu manewrowego na zajezdni autobusowej. Ładowarki do tzw. wolnego ładowania typu plug-in mają zostać dostarczone w ciągu 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Szacunkowa wartość tej części zamówienia to ok. 6,5 mln zł.

Druga część zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz i budowę siedmiu stanowisk szybkiego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą i ewentualną korektą układu drogowego w różnych częściach miasta.

Podwójne stacje szybkiego ładowania pojawią się przy Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.

Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim obok Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.

6 maja otwarcie kopert z ofertami



Każda z ładowarek ma zapewniać ładowanie z mocą nie mniejszą niż 400 kw. Wartość urządzeń wraz z pozostałymi inwestycjami to ok. 10 mln zł. Mają być dostarczone i zamontowane półtora roku po podpisaniu umowy.

Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 6 maja. Najważniejszym kryterium będzie cena (74 proc.), później okres gwarancji (13 proc.) i sprawność energetyczna (13 proc).

Elektryczny autobus jeździł po Gdyni testowo m.in. w Tłusty Czwartek

rb

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (97) 2 zablokowane

  • Mieszkańcy chcą wspólnego biletu na SKM (2)

    Może niech najpierw władze miasta wprowadzą możliwość poruszania się po Gdyni również SKM na miejskim bilecie tak jak to mają gdańszczanie od 2 tygodni a dopiero później niech "bawią się w elektryczne autobusy".

    • 22 1

    • od dwóch? (1)

      drugi się doiero zaczął...

      • 0 0

      • *dopiero

        • 0 0

  • Jakiej produkcji maja byc te ladowarki? (6)

    Niemieckie? Czy Chinskie?....Kupiliscie najpierw autobusy podpisujac kontrakt . .a pozniej jakis madry sie zorietowal ,ze nie macie do nich ladowarek? A moze od poczatku to bylo wiadomo? Genialna strategia...Przypomina sie zamowienie autobosow z Berlinskiego zlomowca przez wladze zarzadzajace autobusami w Gdansku.Porazajacy brak kompetencji...lub celowe dzialanie.Stawiam na to drugie. Pewnie gdyby ladowarki byly polskie byly by tansze...ale autobus straci gwarancje jak podlaczymy do niej nieorginalna ladowarke.....No naprawde mistrzostwo swiata,Szacun panowie.Szacun.

    • 21 4

    • (2)

      Zlomowca nie zlomowca, ale jak podjeżdża to ludzie do niego wsiadaja. To jak to jest. Autobusy z Niemiec zle, ale jak wioza tylek to w porządku?

      • 2 2

      • Nie wporzadku. (1)

        Zwlaszcza jak w poprzedzajacym czasie likwidowano kursy bo nie bylo kierowcow do obslugi,autobusy wymagaly naprawy-a wiec koszty a i ch wartosc zakupu byla zawyzona. A co sie tak pytasz -miales w tym jakis swoj udzial? Ile przytuliles?A moze sam zamawiales te elektryki bez ladowarek ?

        • 1 2

        • Chłopie, ja nie cierpie elektrobusow. Tylko diesel. Poza tym mowilem o czyms innym...

          • 2 0

    • dobre bo ...

      ...polskie... Np. Syrena! Albo np ORP Gawron, tani solidny okręt. Albo procesor Warszawa, najlepszy do wszelkich smartfonów, laptopów, stacji setwerowych itd, albo prom samochodowy dla Świnoujścia. Albo statki dla kanału Elbląg -Ostruda.... Nawet nasz MON i MSWiA nie kupił śmigłowców PZL Sokół czy PZL Anakonda...

      • 0 1

    • człowieku zastanów się o czym piszesz, brak wiedzy się kłania, i jeszcze 21 łapek do góry ludzie czy wam naprawdę korona mózg z rozumem zjadła

      • 0 0

    • idź do castoramy i kup ładowarkę będzie tanio blisko bez przetargu i w ogóle piszący na wszystkim się znają społeczeństwo mędrków Polska powinna błyszczeć we wszystkich dziedzinach gospodarki amen alleluja i do przodu

      • 0 0

  • "Każda z ładowarek ma zapewniać ładowanie z mocą nie mniejszą niż 400 kw."

    Być może chodziło o 400kW, co niestety pozostawia u mnie smutek wywołany ignorancją autora.
    Szanujmy język polski!

    • 19 0

  • Zamawiajacy i robiacy specyfikacje dostarczonych elektrykow -,chapeau bas .

    Jakies wnioski? Kupili wrotki ale w pakiecie nie bylo kolek. Czyli ladowarki plus obsluga serwisowa....ale to chyba uwzglednili w specyfikacji..czy jednak nie?

    • 13 1

  • (4)

    Teraz w takim kryzysie gospodarczym,który nadchodzi, lekką ręką wydać miejskie pieniądze?Ja bym się zastanowiła.Nio,ale cóż,ja nie rządzę.

    • 16 5

    • (3)

      Wydają, bo Unia dała.

      • 4 0

      • (2)

        A zeby dac musiapa zabrac...

        • 3 2

        • Zabrała 10% (1)

          • 0 1

          • to dla propagandy moze na początku tyle zabierała

            teraz sami sobie finansujemy i jeszcze dopłacamy

            • 0 1

  • Blebleble (2)

    Walić te badziewie nowe. Ostatnio już to pod jakimś artykułem pisałem. Tylko klasyka! Żadne nowe, plastikowe, tandetne, bez duszy pojazdy. Elektryczne tym bardziej. Czym tu się podniecać? W środku ciasno, śmierdzi plastikiem, a lud ucieszony, bo jedzie nowym pojazdem. Hahaha. Nie ma tu jak stare klasyczne diesle. Ikarusy, Jelcze, Mercedesy, wracajcie! Nawet już za Neoplanami zaczynam tęsknić. No ale teraz eko lewacką propagandę trzeba głosić

    • 10 11

    • Proszę bardzo, śmiało, kup sobie Ikarusa i jeździj nim nawet cały dzień ale nie zmuszaj do tego innych. Poziom hałasu, niedostępność dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się czy brak komfortu tak dla pasażerów, jak i kierowców (wspomaganie, automatyczna skrzynia biegów, klima), nieekologiczność. Rozumiem, że prywatnie też jeździsz na co dzień maluchem albo Wartburgiem, bo "ma klimat"?

      • 1 0

    • ale

      autobusy elektryczne, tramwaje z akumulatorami itp to żadna nowinka. A to, że tęsknisz za syfem z wydechu ikarusa to twój problem! W Gdyni ikarusy jeździły też na szelkach...

      • 0 0

  • Jak można doprowadzić do takich wydatków?? (1)

    1. Koronawirus - myślę, że są lepsze miejsca na ulokowanie tego budżetu
    2. Co zmieni kilka autobusów elektrycznych ??
    3. Po co trójfazowe silniki są montowane z oznaczeniami TLZ43, przecież to już głupota!!!!
    ...
    Kidawa Błońska powinna się tym przekrętem zainteresować !!!!!!!

    • 13 5

    • nie denerwuj się, Horała zapewne powoła komisję,

      stanie na jej czele, a potem wystawi fakturę VAT (z błędem)...

      • 1 0

  • dziwne - osobny dostawca i przetarg? a nie powinien to być dostawca autobusów?

    pomijam kompatybilność, be pewnie jest 'uniwersalna', ale dwa przetargi i różni dostawcy to ryzyko, że w końcu pojawią się autobusy, a ładowarek nie będzie, będą zepsute, itp...

    no i zwykle jest jednak tak, ze jak coś kupuje się w komplecie to jest znacznie tańsze

    • 15 1

  • 16 milionów?! (2)

    Mają rozmach...

    • 16 3

    • Mają rozmach... bo to nie ich tylko nasze

      • 1 2

    • tylko na ładowarki

      Ile jeszcze wytrzyma planeta Ziemia eksploatacji wszystkiego co mozna
      Ciekawe ile kosztuja baterie
      ile aluminiowa konstrukcja podzespolow autobusu
      ile produkcja pradu

      • 1 1

  • A co to zmieni z punktu widzenia pasażera? Niewiele.

    Wydatki bardzo duże ale pytanie pojawia się czy zaprogramowane tak, aby maksymalnie poprawić komfort dla pasażerów. Moim zdaniem zupełnie nie. Gdyby wydać te pieniądze na autobusy klasyczne i trolejbusy można by zwiększyć liczbę pojazdów w ruchu co wpłynęłoby na częstotliwość kursowania i komfort. No ale to jest mało medialne.

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane