• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 3 mln zł na przebudowę ulicy na Wzgórzu

Patryk Szczerba
7 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Samochody zaparkowane przy ulicy Biskupa Konstantyna Dominika, 5.11.2019, Gdynia-Wzgórze św. Maksymiliana
  • Samochody zaparkowane przy ulicy Biskupa Konstantyna Dominika, 5.11.2019, Gdynia-Wzgórze św. Maksymiliana
  • Samochody zaparkowane przy ulicy Biskupa Konstantyna Dominika, 5.11.2019, Gdynia-Wzgórze św. Maksymiliana
  • Samochody zaparkowane przy ulicy Biskupa Konstantyna Dominika, 5.11.2019, Gdynia-Wzgórze św. Maksymiliana
  • Samochody zaparkowane przy ulicy Biskupa Konstantyna Dominika, 5.11.2019, Gdynia-Wzgórze św. Maksymiliana

Gdynia chce w przyszłym roku wykonać przebudowę ul. Biskupa Dominika na Wzgórzu. Chodzi o odcinek na wysokości budynków 23-47. Inwestycja obejmie m.in. przebudowę jezdni, chodnika, a także najbardziej oczekiwaną przez mieszkańców budowę miejsc parkingowych.



Czy często parkujesz na chodniku?

Problem braku miejsc parkingowych na Wzgórzu św. Maksymiliana znany jest urzędnikom od dawna. Aut przybywa, a kierowcy parkują na chodnikach, nierzadko łamiąc przepisy. Stąd częsta obecność na ulicach dzielnicy strażników miejskich, nerwowe reakcje kierowców i trudności w poruszaniu się pieszych.

Na rozszerzenie strefy płatnego parkowania nie ma zgody części mieszkańców. Dodatkowo urzędnicy starają się odpowiadać na inne potrzeby mieszkańców, likwidując w przeszłości znaki zabraniające parkowania po lewej stronie ul. Biskupa Dominika. Tyle że nikt nie ukrywa, że to rozwiązania doraźne.

Zapowiedzi w zeszłym roku



W czerwcu 2018 roku padały zapowiedzi, że do końca bieżącego roku sytuacja diametralnie się zmieni. Za blisko 80 tys. zł wybrano wykonawcę dokumentacji projektowej. Według ówczesnego harmonogramu inwestycja budowlana powinna się już kończyć, o czym przypominają czytelnicy.

- Niestety rok się kończy, a na mojej ulicy nie widać nawet przygotowań do remontu. Czy nowe miejsca w ogóle powstaną? - pyta pan Artur.

ZDiZ w Gdyni: przebudowa Bp Dominika za 3 mln zł



Przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni odpowiadają, że nie zapomnieli o przebudowie ul. Bp Dominika.

- ZDiZ planuje wykonanie tej inwestycji i zawnioskował o przyznanie odpowiedniego finansowania w projekcie przyszłorocznego budżetu. Oznacza to, że inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Jednakże gdyński ZDiZ wykonał już dokumentację projektową oraz posiada odpowiednie pozwolenia na budowę - odpowiada Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Koszt realizacji tego zadania oszacowano na kwotę prawie 3 mln złotych. Cała inwestycja obejmie m.in. przebudowę jezdni z elementami uspokojenia ruchu oraz budowę nowego chodnika.

- Prace zawierają także budowę miejsc postojowych oraz zagospodarowanie terenu - dodaje Wojciech Folejewski.

Miejsca

Opinie (176) ponad 10 zablokowanych

  • MTM już wygrało przetarg, czy musi fizycznie złożyć ofertę? :D (2)

    A potem wszystko po roku wali się i psuje...

    • 31 2

    • odp

      Robią tak jak jest w projekcie... jak się zawali to muszą robić z gwarancji. Komu to się opłaca nie wiem.

      • 0 1

    • Dokładnie tak niestety.

      • 0 0

  • A na Abrahama nastawiali słupków

    i liczą, że auta tam parkujące magicznie znikną.
    Ot, logika

    • 18 6

  • Mam nadzieje, ze nie zabetonuja terenow zielonych!!! (2)

    • 14 4

    • (1)

      mózg ci zabetonują. albo nie, napchają tam siana.

      • 4 6

      • On juz ma zabetonowany :)

        • 2 5

  • Opinia wyróżniona

    Cóż, dzielnica robotnicza sprzed 80 lat wiec miejsc na auta brak. Tylko dlaczego nikt nie wpada na pomysł (28)

    by zmodernizowac komunikację publiczną tak, by ludzie nie chcieli miec samochodów tylko chcieli jezdzic komunikacją miejską?
    Na razie, dopoki nie ma w trojmiescie jednego taniego biletu na wszystkie srodki komunikacji, prostych i tanich taryf, czestej i szybkiej komunikacji, co drugi tramwaj stoi, zwija sie tory a SKM przypomina zabytek to budujcie se parkingi na chodnikach...

    • 48 14

    • (23)

      3 minuty piechotą od tego miejsca jest hub komunikacyjny, na który składa się stacja SKM Wzgórze Św. Maksymiliana i przystanki, przez które wg. ZKM Gdynia przejeżdża 60% pasażerów trolejbusów/autobusów w mieście. Do tego, w odróżnieniu od tramwajów, o przestojach tej komunikacji nie czytamy w raportach trojmiasto.pl... Jak rozumiem, dla osoby przyspawanej do fotela samochodowego za daleko i za mało.

      • 15 15

      • Jak by na klatkę schodową autobus wjeżdżał to bylo by ok.

        • 12 5

      • co z tego ze jest "hub" . mowimy o jakosci i koszcie komunikacji a nie o bliskosci przystanku. (19)

        • 11 7

        • (11)

          Ponad 90% przejazdów komunikacją miejską w mieście uwzględnia tylko kierowcę (to nie są dane akurat dla Gdyni, takich nie znalazłem - tylko ogólne). Nie ma najmniejszych szans, aby taki przejazd był tańszy samochodem niż komunikacją miejską. A co do jakości - Gdańszczanie mogą się obrazić, ale akurat różnica między jakością komunikacji miejskiej w GA i GD to jest absolutna przepaść. W GD się ją buduje chyba jako niechciany dodatek, więc mogę zrozumieć pewien dystans Gdańszczan. Czego zrozumieć nie mogę, to twierdzeń o tym, że samochodem zawsze szybciej. Zależy skąd. Pod Muzyczną parkuja np. ologowane auta UG. W godzinach szczytu (a wtedy zaczynają się zajęcia w Muzycznej) SKMką zrobisz odcinek Rektorat-Muzyczna i z powrotem w tym samym czasie co samochodem w jedną stronę, nie mówiąc o szukaniu miejsca. Ale co kto lubi, pod warunkiem, że nie będziemy dla takich osób kosztem mieszkańców i dzieci likwidować np. placu zabaw przedszkola na potrzeby parkingu (co już raz zrobiono).

          • 9 5

          • Bierzesz pod uwage jedynie proste porownanie kosztu bilet vs. benzyna. (9)

            Ale koszt to rownież czas dojscia, czas przejazdu, komfort. Ale OK, jezeli chcesz porównania - proszę: jak mam np. kupic miesieczny np. na PKMke i ZKM w Gdyni dla 2 osob to wychodzi bodajze 150 zl/osobe czyli razem 300 PLN. To jest 60 litrow paliwa czyli moim autem ok 900 km. Moge codziennie jezdzic z żoną do pracy bryką i jeszcze mi zostanie połowa baku. Nawet 1 osobie sie opłaca. Zauwaz ze nie kazdy mieszka i pracuje w tym samym miescie. Bilet na wszystko na cale trojmiasto to PLN 230. Dla porownania np w Pradze miesieczny na wszystko to PLN 90.

            • 7 5

            • (7)

              Rozumiem, że samochód dostajesz za darmo, nie ubezpieczasz go, remontów i serwisów nigdy nie potrzebuje, parkowanie w każdej lokalizacji jest za darmo. To ok, porównuj tak dalej. Ja wiem z praktyki (przeprowadzka z domku pod lasem w okolice centrum), że wyeliminowanie 2 z 3 samochodów w rodzinie to była drastyczna różnica w budżecie. Paliwo to może z 1/4 łącznych kosztów. Do tego jak w warunkach miejskich przejedziesz na jednym baku 900 km, to chyba jest to Lupo w dieslu. Wiem też, że odcinek UM Gdynia - UM Sopot (jako referencje, oba są w centrach) pokonuje się z dojściem i "pozbyciem się pojazdu w legalnym miejscu" w godzinach szczytu w 20 minut SKM, w 25 minut rowerem, w 40 minut samochodem i w godzinę piętnaście piechotą.

              • 9 4

              • jeżeli chcesz kalkulować koszty komunikacji publicznej na podstawie kosztu 3 samochodów w rodzinie (2)

                To twoje poczucie humoru jest... nieco brutalne.

                • 4 5

              • Nie kalkuluję całkowitego kosztu KM (1)

                Biorę na warsztat twierdzenie człowieka, że z perspektywy użytkownika końcowego samochód nawet dla jednej osoby wychodzi taniej niż kupno miesięcznego. To jest absolutnie oderwane od rzeczywistości i byłoby nawet, gdyby miesięczny kosztował 2x tyle. Facet, jak wielu mieszkańców Trójmiasta, wyprowadził się tam, gdzie na noc asfalt zwijają. Zainwestował, musiał dokupić samochody, stara się zracjonalizowac. To normalne. Przerabiałem, policzyłem, wycofałem się z tej "inwestycji" z zyskiem (teraz już się nie da, bo ludzie zaczęli w końcu dostrzegać prawdziwe koszty) - i tak to zostawmy. Ale matematyki się nie oszuka, tak samo jak jak walczenie z trendem się po prostu nie opłaca. A trend jest prosty - dla zmotoryzowanych będzie tylko drożej i gorzej. I mówię to jako zmotoryzowany, choć używający samochodu w jak najmniejszym zakresie jak się da - juzsię w nim nasiedziałem.

                • 3 2

              • tylko co bedzie jak twoja prace, wskutek racjonalizacji kosztow,

                przeniosą z centrum, gdzie mieszkasz, tam, gdzie zwijają asfalt i to jeszcze w drugim miescie?

                • 3 4

              • Spodziewalem sie dokładnie takiego komentarza. Szkoda gadać.

                Gdzie jest poza tym napisane ze na 1 baku? Zagalopowałeś się troszeczkę.

                • 2 4

              • Jeżeli ktoś już ma samochód to raczej (2)

                nie po to żeby stał, prawda?

                • 4 4

              • Jak ma jeden, to nie problem

                Gorzej, jak każdy w rodzinie ma jeden

                • 3 0

              • mój stoi

                dlaczego zakładasz, że nie po to? czasem tylko potrzebuję go

                • 0 0

            • Nie trzeba szukać daleko - taki miesięczny w Wa-wie to 100pln dla "obcego"

              Dla warszawiaka jeszcze mniej... ;)
              A buty i ubezpieczenie też musze kupować... ;)
              Komunikacja publiczna w Trójmieście jest droga, irytująca i niesprawna...
              Na dodatek, jest obszarem "eksperymentów biurokratycznych", których główna cechą jest swoiście pojmowana logika działania - "pasażer złem koniecznym ale jego pieniądze już nie".

              • 9 4

          • Dojeżdżam do pracy na Przymorze. Do skm mam 5 minut pieszo. Z skm ok 10 minut pod drzwi pracy. Z powodów wygody zrezygnowałam z dojazdów skm na rzecz samochodu-mam swoje miejsce parkingowe służbowe pod biurem, co w tej sytuacji jest wielkim ułatwieniem.
            Bardzo często jadąc z pracy do domu jestem szybciej, niż skm. Mimo korków! Zwłaszcza w okresie letnim, ale to jakby standard. W okresie deszczowym dojeżdżam w normalnych butach, normalnych ciuchach, nikt nie ochlapie mnie w drodze 10min do biura z skm, wiec jest sucho. Nie muszę ubierać cieplej kurtki, czapki i szalika, wystarczy płaszczyk. Ustawiam ogrzewanie jak chce. W skm jest albo przegrzane, albo zapchane, w okresie innym nuz wakacje skm notorycznie się spóźnia, składy są za krótkie, latem brak jest wentylacji, o klimatyzacji nie wspomnę. Dziękuję. Wole jechać tzw blachosmrodem. Zawsze na czas.

            • 1 1

        • (6)

          Ty chcesz zarzucać, że niby Gdynia ma słabą jakość komunikacji? Wmawiaj sobie to dalej :D

          • 8 7

          • widzisz, nie kazdy jednoczesnie mieszka i pracuje w Gdyni. Trojmiasto to jeden organizm i 3 albo 4 (4)

            podmioty organizujace transport. Jako lokals sam sie czasem gubie w taryfach.

            • 12 0

            • Dokładnie, niestety nie da rady np mieszkać w Gdyni, a pracować w Gdańsku bez samochodu. (2)

              Dojazdy trwały by więcej niż godziny pracy

              • 3 7

              • Logistyka! I wszystko się da.

                • 2 3

              • da radę bez problemu, wiele lat tak jeździłem

                Morena, Witomino, Pruszcz, Reda, nigdy nie miałem problemu z dojazdem, no może w niedzielę po południu z Pruszcza rzadko autobus jechał, nie rozumiem w którym miejscu masz problem

                • 2 2

            • Jestem emerytem i się nie gubię.

              • 2 0

          • Bo PKMka 2x / godz w szczycie to jest super komunikacja, no nie?

            • 1 0

      • Za tłoczno i śmierd....i, wolę moje 4 koła

        • 7 6

      • 3 minuty w deszczu z laptopem, torbą, dwiema siatami z zakupami ..... jednak wolę auto ;)

        • 2 3

    • (3)

      Aczym pojadę na kaszubskie jeziora albo na Cypel helski z całym majdanem, chyba nie pociągiem albo autobusem. Samochód musi być i nie tylko a dojazd do pracy.

      • 4 5

      • Na wycieczkę samochodem. (1)

        • 0 1

        • z pralką, babką i lodówką

          • 1 0

      • bo pralkę wieziesz wszędzie oraz babkę i lodówkę

        wiemy

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Tylko wprowadzenie płatnej strefy parkowanie zrobi tam porządek - a tak zorganizują bezpłatne miejsca dla chowających się po trawnikach i podwórkach, którzy nie mieszkają w tej okolicy - oczywiście na koszt podatnika za 3 mln zł!

    • 32 29

    • (3)

      Bujaj się . Mieszkasz tam ? Czemu mieszkańcy też mają ucierpieć strefa płatnego parkowania ??

      • 5 13

      • (2)

        a nerwowy kolaga/koleżanka wie, że jest coś takiego jak abonament dla mieszkańca

        • 7 2

        • (1)

          a mądraliński mieszkaniec wie że abonament jest tylko na 1 auto? u mnie w rodzinie 4 dorosłe osoby - 2 auta

          • 3 3

          • 1 auto na mieszkańca. Masz pół auta na mieszkańca.

            • 0 0

  • "Na rozszerzenie strefy płatnego parkowania nie ma zgody części mieszkańców."

    Zignorować ich. Każdy chce korzystać ale nie płacić. Poza tym, stawki za parkowanie w Gdyni są za niskie.

    • 11 8

  • Geniusze - w tym roku wymienili chodniki i teraz trzeba je bedzie rozebrać? (5)

    • 17 5

    • (3)

      Gdzie wymienili chodniki? Bo chyba nie wiesz o czym piszesz.

      • 4 1

      • Ok, nie doczytałem (2)

        że chcą zrobić tylko kawałek 27-47, a wymienili chodniki na początku od Kopernika (tego chyba nie kwestionujesz?)
        Czyli połowę ulicy zrobią, a reszta zostanie jak jest?
        Słabo nadal, o ile w ogóle zrobią

        • 3 4

        • Przecież na tym początkowym, zrobionym odcinku jest zrobiona zatoka parkingowa. I nie przeszkadza to ludziom parkować na chodniku w obrębie skrzyżowania.

          • 2 0

        • Ale gdzie jest Kopernika, a gdzie B. Dominika czlowieku, bo chyba coś cię się pomieszało. Może o ulicach na Chyloni jeszcze napisz odnosząc się do artykułu.

          • 0 2

    • Gdzie wymieniono chodniki ??? Piszesz o tej pseudo brudnej kostce ?

      • 0 0

  • (4)

    Fajna skądinąd okolica tylko cierpi ze względu na brak miejsc parkingowych, bo budowana była w czasach gdy na całej ulicy było 5 aut.

    • 14 4

    • (1)

      No tak, mój sąsiad ma 3 samochody i musi je mieć gdzie zaparkować, w sumie to kupujmy po 10 samochodów i nie będzie problemu.

      • 8 1

      • no właśnie, gdy budowano tam domy mieszkalne nikomu nie przyszło do głowy że za 50-60 lat ludzie będą mieli po 3 auta w rodzinie. Wtedy auto to był luksus dostępny tylko dla nielicznych.

        • 2 2

    • mam wrażenie, że ta okolica mogłaby być fajna, gdyby nie nadmiar samochodów (1)

      żadne miasto na świecie nie ma wystarczającej liczby miejsc do parkowania w mniemaniu ludzi mentalnie przyspawanych do foteli samochodów. Szkoda, że miasto nie promuje prostej tezy: samochód nie jest jedynym a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście.

      • 8 4

      • Tylko to są 3 miasta geniuszu w jednym organizmie

        • 0 2

  • kiedy Gdynia naprawi (2)

    Kiedy Gdynia/mtm naprawią:
    nawierzchnie na skrzyżowaniu Huniczej z Północną
    nawierzchnie na zjeździe z Morskiej w str. Warszawskiej
    Nawierzchnie na Hutniczej
    Zlikwiduje kostkę w centrum
    itp itd....

    • 17 1

    • Nie zlikwiduje kostki w centrum

      • 4 0

    • Zieloną? Dlaczego likwidować kostkę w centrum? Żeby za chwilę naprawiać dziury w asfalcie?

      • 2 0

  • Jak znam urzedników, miejsc będzie mniej. Za to pojawią sie drogi rowerowe, słupki, znaki poziome dla dostawców itp itd.
    Pozdrawiam

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane