- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (47 opinii)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (106 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (309 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (94 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (216 opinii)
Gdynia: 7 mln zł na dziewięć zatok autobusowych
Trzy firmy będą modernizować zatoki autobusowe w Gdyni. Pierwsze prace są już w toku, a ich efektem będzie nie tylko wymiana nawierzchni, ale też montaż wiat dla oczekujących pasażerów oraz tablic wyświetlających realny czas przyjazdu autobusów i trolejbusów.
- Rozpoczęły się rozbiórki i prace budowlane na trzech zatokach autobusowych na ul. Hutniczej. Na czas remontu tymczasowe przystanki zostały ustawione poza obszarem prac. Funkcjonują one zgodnie z normalnym rozkładem jazdy. W tym tygodniu rozpoczną się rozbiórki na zatoce przy przystanku na węźle Żołnierzy Wyklętych w kierunku Cisowej - informuje Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje to zadanie.
Dziewięć zatok do grudnia, dwie w przyszłym roku
Prace potrwają do końca 2020 roku, ale w pierwszych miesiącach 2021 roku będą kontynuowane w następnych lokalizacjach.
- Do końca grudnia zmodernizujemy dziewięć zatok, a w przyszłym roku wykonamy przebudowy w dwóch kolejnych lokalizacjach. Łącznie 11 zatok zostanie przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei profilowane krawężniki ułatwią kierowcom łagodny podjazd do krawędzi peronu. Przy wiatach pojawią się tablice informacji pasażerskiej, które wyświetlają aktualny rozkład jazdy i komunikaty drogowe. Wszystkie te udogodnienia mają na celu podnieść standard i jakość podróży naszą miejską komunikacją zbiorową - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przystanki, które zostaną zmodernizowane w 2020 roku:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana
Zatoki - potrzebne czy nie?
Zatoki - potrzebne czy nie?
Istnienie zatok autobusowych pomaga jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów. Autobusy zatrzymują się na jezdni - w ramach promowania transportu publicznego i jego konkurencyjności wobec aut.
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Miejsca
Opinie (265) 6 zablokowanych
-
2020-09-21 16:01
Zatoki, przeżytek - pieniądze wywalone w błoto (21)
- 46 81
-
2020-11-13 15:40
Zatoki żle zrobione to pieniądze wywalone w błoto.
- 0 0
-
2020-09-21 16:07
z700 (15)
A niby gdzie te autobusy mają się zatrzymywać?
- 18 9
-
2020-09-21 16:24
Według leo (6)
Pewnie należy zlikwidować zatoki i wyrysować w miejscu przystanku zygzaki aby zmniejszyć przepustowość ruchu drogowego. Ot taki trend aby spowalniać ruch w mieście.
- 25 5
-
2020-09-21 16:26
no tak... (5)
a wszyscy mają posłusznie stać za autobusem, który się wypróżni i napełni z powrotem. Baaardzo mądre. Gratuluję pomysłu.
- 28 12
-
2020-09-21 19:30
(3)
To nowa fizyka alternatywna - będziesz jechać szybciej względem stania w korku, choć wolniej za busem. Taki relatywizm. Bus wykrzywia czasoprzestrzeń i co prawda będziesz wolniejszy ale za to Twój czas się wydłuży i bez oporu powietrza mniej spalisz i zużyjesz mniej gumy ;)
- 7 6
-
2020-09-21 21:11
(2)
Będziesz szybszy, bo nie będziesz musiał przepuszczać pięciu aut, które koniecznie muszą cię wyprzedzić jak już migasz kierunkowskazem, sygnalizując włączanie się do ruchu z zatoki.
- 6 2
-
2020-09-22 10:36
Tak, a za pięcioma samochodami będzie stać kolejny autobus. Który mógł w tym momencie stać w zatoczce i wypuszczać pasażerów, zaraz za pierwszym autobusem.
- 1 0
-
2020-09-21 23:14
Teoria kwantowa. Bo busy mają nadal tendencje do dłuższych postojów awaryjnych, awanturowych, osłabieniowych, a nawet romantycznych ;)
Czasem da radę do stanku, ale potem ni wuja!- 1 3
-
2020-09-21 19:48
A co? Chcesz pędzić setką do czerwonych świateł?
- 8 5
-
2020-09-21 16:26
Na drodze. (7)
I tak autobus po ruszeniu z przystanku z powrotem dogania korek przed nim.
- 9 11
-
2020-09-21 16:30
ale ileś samochodów zdąży przejechać (6)
Dlaczego zbiorkom ma być uprzywilejowany jeszcze bardziej od indywidualnego?
- 13 13
-
2020-09-21 16:46
Bo zbiorkom wiezie na raz 50-100 ludzi, a nie max 4. (5)
Dokładnie ten sam powód dla którego obwodnica ma po 3 pasy w dwie strony, a osiedlowa uliczka jeden w jedną.
Kierowcy przesuną się o długość autobusu do przodu, co nic praktycznie nie zmieni w czasie dojazdu, a autobus przesunie się o kilkadziesiąt miejsc do tyłu, co robi różnicę.- 16 17
-
2020-09-21 16:52
nie rozumiem analogii (4)
Ktoś chce jeździć zbiorkomem - jego wybór. Miasto chce wytyczać bus pasy - proszę bardzo, byle nie kosztem istniejących, ogólnodostępnych pasów ruchu, natomiast jeżeli ja zatrzymam się na środku jezdni, żeby wypuścić pasażera, to tamuję ruch i dostaję za to mandat, jeżeli mnie policja przyuważy. Dlaczego mi nie wolno wypuścić jednego pasażera, a autobus ma prawo zatrzymać się i wypuścić 50 osób i wpuścić drugie 50? Mamy równe prawa, c'nie?
- 15 11
-
2020-09-21 17:02
Skąd pomysł o równych prawach? (3)
Pierwsza część Twojej wypowiedzi miała by sens przy projektowaniu nowego miasta od zera.
Niestety przeznaczyliśmy każdy możliwy skrawek miejsca w mieście na drogi i parkingi, więc zwyczajnie nie ma komu innemu zabrać powierzchni na buspas.
A zbiorkom należy promować, bo gdyby wszyscy się na niego przesiedli, korków nie byłoby wcale.- 16 16
-
2020-09-21 18:58
widzisz ile osób uważa cie za dekla? (2)
popatrz na łapki w górę i w dół aktywisto miejski od 7 boleści. Poza tym autobus wyjeżdżając z zatoki w mieście ma pierwszeństwo. Tego już twój ograniczony móżdżek aktywisty nie obejmuje co nie?
- 8 14
-
2020-09-22 08:45
trafnie się przedstawiłeś
obrażanie osób mających inne poglądy to typowe działanie człowieka nie rozumiejącego zasad życia w cywilizowanym kraju.
- 3 1
-
2020-09-21 21:13
Ma pierwszeństwo, ale tylko teoretyczne.
Polecam kiedyś sobie zobaczyć ile samochodów przejeżdża obok autobusu, gdy ten już włączy kierunkowskaz. Zazwyczaj co najmniej kilka.
- 9 2
-
2020-09-21 19:36
za kazdym autobusem z 10 samochodów dodatkowo sobie posmrodzi (3)
najpierw zahamuje i ponownie ruszy.
- 7 5
-
2020-09-21 22:18
zezłomuj swój to jeden bedzie mniej smrodził (2)
proste
- 4 4
-
2020-09-22 06:57
A może zagłosuj na takiego co usprawni komunikację miejską (1)
A nie doradzasz złomowanie
- 1 2
-
2020-09-22 08:47
likwidowanie zatok to jest jedna z metod usprawniania komunikacji miejskiej
to wyraźnie wynika z treści artykułu i praktycznych doświadczeń. Osoby nieświadomie cierpiące na samochodozę mają trudności ze zrozumieniem tej prostej prawdy.
- 2 5
-
2020-09-22 15:58
Klient ZKM (1)
to jet masakra i kpina te "remonty" , brak jakiegokolwiek nadzoru utrudnione dojazdy , przejścia .. no i ta jakość tymczasowa ...
- 5 0
-
2020-11-13 15:29
Wlaśnie tak jest. Bez glowy. Ale to może mieć sens ukryty.
- 1 0
-
2020-09-22 16:30
(1)
Zatoki same w sobie, może i nie są tak potrzebne jak się to większości kierowcom osobówek wydaje ale skoro się już je buduje, to po co i dlaczego nawierzchnia tam kładziona jest brukowa? Nie do końca to rozumiem zważywszy ze takie akcje remontów tychże, organizowane są cyklicznie w miejsce porządnego wykonania podbudowy tychże - podbudowy, która wytrzyma nacisk kół autobusów przez dziesięć a może i więcej lat? Ktoś za to brakoróbstwo albo brak umiejętności jednak płaci cyklicznie. Nie widzę w tym sensu innego jak - Job security.
- 4 0
-
2020-11-13 15:26
Rzecz w tym, że te podbudowy nie zostały wykonane jak należy. Może po to, by ciągle "modernizować" za wielkie pieniądze.
- 1 0
-
2020-09-22 20:19
Kto wybierał te zatoki? (1)
Tylko trzy z nich są w złym stanie. Jest za to sporo zatok w Gdyni, które są w fatalnym stanie. Czym się kierowali ludzie odpowiedzialni za ten remont? Czy ktoś kiedyś zapyta o zdanie kierowców? Przecież to my wiemy gdzie i z czym są problemy. Co chwilę jest poprawiane coś, co działa dobrze.
- 3 3
-
2020-11-13 15:22
Raczej poprawianie, bo żle zrobione.
- 0 1
-
2020-09-23 15:06
A najważniejsze dalej w tyle... (1)
Potrzebne sprawy przekładane latami i dalej nie zdobione, tutaj zatoka autobusowa za prawie 1mln zł... Pytam co to za zatoka panie Prezydencie, jakiemu znajomemu pan teraz daje zarobić...?
- 3 1
-
2020-11-13 15:19
Firma MTM, która podobne zatoki już robiła nie tak dawno temu. Robiła, robi i robić będzie, bo tu chodzi o to, żeby wiecznie rob
- 1 0
-
2020-10-10 11:22
przekręt ????
900.000zł za 100-150 metrow warstwy scieralnej asfaltu , wiate i laweczke?
zrobię to za pół ceny !!!!- 3 1
-
2020-10-02 13:48
"Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego." Ta wypowiedź dyskredytuje owego pana jako myślącego człowieka.
- 3 1
-
2020-09-23 00:32
nie wiedziałem ze jedna zatoka kosztuje tyle co dwa mieszkania!!!!!!
niesamowite. co na to organa scigania???
- 6 0
-
2020-09-23 00:29
ja tylko przypomninam
prezydent zeby dac stolki swoim najlepszym ludziom dal je w spolkach . i mamy w komunikacji prezesow ktorzy dostali stolek za pucowanie prezydenta.wystarczylby jeden ale co tam... da sie 3 pod przykrywka lepszego zarzadzania ludzmi :) co wiecej, jeden z prezesow dostal stolek jak nie udalo mu sie zrobic?? tak tak. lotniska :) . jak jeden z dyrektorow zkm musial odejsc ze wzgledu na emeryture nastepny zostal sciagniety z PLO zeby dostac stolek jako dyrektor zkm gdynia. nagle :D .coz..... i tak to sie kreci :) a ludzie dalej wierza w intencje prezydenta :) nie nie..... nie jestem za pisem ani za platforma ani za niczym innym :) przedstawilem tylko bardzo niewygodne fakty :) jak nie wierzycie to nie wierzcie.wasza sprawa :)
- 5 1
-
2020-09-22 21:45
Kasa
Skąd oni biorą te kwoty 7 mln????
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.