• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: szansa na przebudowę skrzyżowania przy dworcu

Patryk Szczerba
7 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Skrzyżowanie przy dworcu w Gdyni czeka na przebudowę od kilku lat, ale do ostatniego roku, nie było na nią pieniędzy. Skrzyżowanie przy dworcu w Gdyni czeka na przebudowę od kilku lat, ale do ostatniego roku, nie było na nią pieniędzy.

Gdynia zaczęła poszukiwanie wykonawcy przebudowy skrzyżowania ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni. Oprócz ceny, najistotniejszym kryterium dla urzędników będzie czas, w jakim w pełni przejezdna będzie ul. Podjazd. Otwarcie kopert z ofertami zaplanowano na 14 czerwca.



Sądzisz, że uda się wyremontować ul. Podjazd do końca tego roku?

Minął rok od kiedy władze Gdyni zdecydowały się zrealizować krążące od lat obietnice dotyczące przebudowy jednego z najniebezpieczniejszych miejsc dla kierowców, jakim jest skrzyżowanie przy dworcu. W zeszłorocznym przetargu zwyciężyła firma MTM, chcąca za wykonanie remontu 15,78 mln zł. Wszystkie prace miały zostać wykonane w 36 tygodni.

Przebudowa nie ruszyła przez odwołania

Nie była to jednak oferta najtańsza. Języczkiem u wagi okazał się czas zamknięcia ul. Podjazd, który określono na 38 dni. Firma Eurovia, która zaproponowała cenę w wysokości 15,2 mln zł, chciała ograniczyć przejezdność ul. Podjazd na blisko dwa miesiące. Gdy okazało się, że nie zdobędzie zamówienia, postanowiła złożyć odwołanie.

Komisja Krajowej Izby Odwoławczej orzekła, że skarga przedsiębiorstwa jest bezzasadna. Do sprawy włączył się jednak prezes Urzędu Zamówień Publicznych, wnosząc skargę na postanowienie KIO. Oddalił ją Sąd Okręgowy w Gdańsku na początku stycznia. Choć wyrok otwierał urzędnikom drzwi do podpisania umowy i rozpoczęcia prac, to po zasięgnięciu opinii prawników, postanowili w styczniu unieważnić przetarg i rozpisać nowe postępowanie, bojąc się kolejnych prób podważania wyroku.

Ogłoszenie kolejnego postępowania miało być kwestią kilku tygodni. Gdy pytaliśmy o nie w marcu, wiceprezydent Marek Stępa przekonywał, że jeszcze w tym samym miesiącu zacznie się poszukiwanie wykonawcy. Ostatecznie procedurę przetargową uruchomiono dopiero kilka dni temu.

Im szybciej, tym lepiej

Zgodnie z zapowiedziami zmieniły się kryteria, na podstawie których będzie wybierany wykonawca.

60 proc. stanowi cena, 15 proc. to czas od rozpoczęcia robót, w którym dla ruchu zostanie w pełni udostępniona ulica Podjazd. W pierwszym przetargu nie było to punktowane. 10 proc. stanowi czas zamknięcia jednej z jezdni na ul. Podjazd z zachowaniem przejezdności drugiej w ruchu dwukierunkowym. Czas utrudnień nie może przekroczyć 70 dni. Z zeszłorocznego doświadczenia wiadomo, że proponowane przez oferentów terminy mogą być znacząco krótsze.

5 proc. to czas trwania wszystkich prac, które nie mogą jednak potrwać dłużej niż 45 tygodni. Resztę stanowi czas gwarancji oraz ryzyko poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych.

- Zdecydowaliśmy, że oprócz ceny, najważniejszym kryterium będzie jak najszybciej osiągnięcie pełnej przejezdności na ul. Podjazd, na czym nam najbardziej zależy. Jest szansa, że prace na tej ulicy zakończą się jeszcze w tym roku. Reszta robót nie będzie przeszkadzała w ruchu - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Otwarcie kopert zaplanowano na 14 czerwca. Jeśli nie będzie protestów, umowa zostanie podpisana w lipcu, a same prace ruszą na początku sierpnia.

Kolizja z remontem Estakady Kwiatkowskiego?

Niewykluczone, że w tym czasie będzie trwał jeszcze remont Estakady Kwiatkowskiego na wjazdach z ul. Wiśniewskiego, co mogłoby oznaczać totalny paraliż miasta.

Władze miasta zapewniają, że nie dopuszczą do takiej sytuacji.

- Konieczna będzie współpraca z ZDiZ, by ustalić wspólny harmonogram. Na razie czekamy na rozstrzygnięcia przetargów i wtedy będzie można rozmawiać o szczegółach - zapowiada Marek Stępa.
Co się zmieni?

Przypomnijmy, że po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna.

Przesuń aby
porównać

Ułatwienia czekają też rowerzystów. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów).

Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Miejsca

Opinie (227) 10 zablokowanych

  • Dajcie pytanie: czy uda się przebudować skrzyżowanie w dekadzie?

    • 9 3

  • Śmiechu warte.

    W Gdyni są tylko szanse na przebudowy, budowy, rozwój itd. .... w teorii i na papierze urzędników, miasto z marzeń.

    • 14 4

  • Nie szukajcie, ja wam znajdę : (2)

    Firma Budowlano – Drogowa MTM SA

    81 – 061 Gdynia, ul. Hutnicza 35
    tel.: 58 623-67-30, 58 623-56-92
    fax: 58 623-65-96

    • 16 6

    • Podaj jeszcze skład zarządu i powiązania z niektórymi osobami (1)

      i wyjdzie ładny kwiatek :)

      • 4 4

      • wszędzie rodzina Kaczyńskiego

        wiadomo, ruski złodziej

        • 0 1

  • Mam już dość remontów. 300 metrów w 1,5 m-ca żenada!!!!!!! (3)

    Stoję codziennie w mega korku na Sopockiej, bo urzędasy robią remont mikro odcinka. Nie widziałam jak on przebiega,ale skoro czas jest tak długi,to pewnie się zbytnio nie śpieszą. ( A akurat żadni urzędnicy tamtędy nie jeżdżą,bo podkręciliby tempo), W Niemczech pracują na 3 zmiany i jakoś żwawiej się można wyrobić.

    • 25 4

    • lepiej remontować 600 metrów traktu św. Wojciecha do września. Tu już nie jesteś wkurzony gdanszczaninie. (2)

      • 1 2

      • Po 2 pasy w każdą stronę więc to 4 razy większy zakres niż w Gdyni. A pracę będą w wakacje czyli wtedy (1)

        kiedy w okolicach oruni jest najmniejszy ruch

        • 1 1

        • hehe, Gdańsk daleko w tyle za Gdynią

          jak zwykle, Wolne Miasto Gdańsk,
          Szybkie Miasto Gdynia

          • 0 0

  • Nie widzę przejścia dla pieszych, (2)

    naprawdę nie ma tam ani jednego przejścia :( Tam jest taka droga wzdłuż torów od wzgórza do dworca, przy dworcu potem trzeba dojść aż do 3maja/10lutego i wracamy do dworca. Uważam, że powinna być kładka pieszo/rowerowa nad ul. podjazd do bezpośrednio dworca skm..

    • 12 2

    • ma być (1)

      "Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów)."

      • 0 3

      • nie to nie ta

        Ona jest po drugiej stronie. Nie ma możliwości żeby z niej skorzystać rowerem, a pieszo to ta sama droga co do skrzyżowania 10 lutego/3maja. Chodzi o ten kawałek ciągu ze wzgórza skm do ul podjazd.

        • 5 0

  • I od razu przetarg na wymine

    Asfaltu na 10 luteo. Tam jest wstyd i dramat.

    • 13 1

  • całe szczęście projekt przewiduje kładkę pieszo - rowerową nad ulicą Podjazd (3)

    Rozumiem, że cała Aleja 17 grudnia zostanie przebudowana wreszcie na wygodny ciąg pieszo-rowerowy umożliwiający bezkolizyjny przejazd aż do stacji Wzgórze św. Maksymiliana i jeszcze dalej...

    W mieście powinno się brać pod uwagę przede wszystkim interes pieszych i innych niezmotoryzowanych (np. rowerzystów). Inaczej miasto się zadusi w przenośni i dosłownie.

    • 10 3

    • oni piszą o tej po drugiej stronie torow.

      To takie Szczurkowe mydlenie oczu

      • 3 2

    • No tak... (1)

      ...artykul ledwo wspomina o dolozeniu paru metrow drogi rowerowej i chodnika oraz kladki, a ten "rozumie, ze chodzi o cala aleje az do wzgorza".
      Czlowieku, czytac nie umiesz, czy w swoim swiecie zyjesz?

      Jest taka reklama:
      Przychodzi facet do dentysty i siada na fotel. Dentystka mowi mu, ze ma afty i ze powinien używać DEZAFTAN. Facet zdziwiony pyta czy DEZAFTAN pomoze mu na afty... Nie kuzwa... Dezaftan, zgodnie z nazwa, pomaga na bol d*py.
      Do tej pory sadzilem ze ta reklama jest uwlaczajaca inteligencji ludzi ktorzy ja ogladaja, ale teraz widze ze taki Ty mialby spory problem ze zrozumieniem na co dziala dezaftan, gdyby mu tego nie wyjaśnić.

      Aleja, az do wzgorza... Nosz do cholery, gdzies Ty to wynalazl w tym tekscie?

      • 1 2

      • Chyba jedank ty masz kłopot ze zrozumieniem tekstu.

        Tak jest taka aleja od dworca skm wzgórze do prawie pod sam dworzec skm gdynia główna. Niestety kończy się schodami przy ul. podjazd. I jeśli tego nie rozumiesz to fajnie by było gdyby była kładka która mozna przejść na drugą strone, zamiast robić obejście aż do 3maja/10lutego.

        • 5 1

  • Hutnicza, Unruga korki, niezbędny tunel na ulicy Puckiej od zaraz.... (2)

    a on i przebudowują niezakorkowane skrzyżowanie w centrum miasta.... może jest to fatalne skrzyżowanie ale korków tam nie ma !!!

    • 24 4

    • teraz korki dopiero tam będą

      przez organizację świateł. Podłączą Tristara i pół miasta stanie :)

      • 11 2

    • Nie rozumiesz tego skrzyżowania, to się nie wypowiadaj.

      Korki tam są, a raczej długie stanie i wyczekiwanie dla tych do jadą od strony Dworcowej i chcą wjechać na 10 Lutego. Nie jeździsz tam, to nie wypowiadaj się.

      • 1 6

  • RONDO (3)

    Czy nie ma w Gdyni normalnych ludzi od myslenia??? Wystarczy RONDO!!! Bez dalszych komplikacji i 100swiatel. Trajki puscic ssrodkiem jak to sie robi z tramwajami na rondach a reszta dookola. Nie trzeba trakcji ruszac. A remont, wytyczyc zolte tymczasowe linie i od 19 do rana napitalac po kawalku i sie zrobi a nie....36tygodni. To chyba recznie z grabkami i szufelka z plastiku

    • 24 2

    • Zgadza się, wystarczyło wszystko wyrównać i zrobić na próbę tymczasowe rondo (jest taki system z gumy i poliwęglanu) - można by wtedy podjąć decyzję o prawdziwym rondzie, bo może nie zda egzaminu w tym miejscu.

      • 3 1

    • Czekamy na takiego geniusza inżyniera z Gdańska jak ty, który w komentarzach w necie komercjalizuje swoją wiedzę.

      • 1 3

    • kolejny debil internetowy

      znawca wszytskiego,
      a pracy jakoś nie możesz znaleźc,
      za mądry może jesteś,
      dlatego spędzasz całe życie żaląc się tu na forum,
      buahahaha

      • 0 0

  • szybko czyli jak MTM o 16 pusto na budowie, sprzęt stoi obok korek też.

    Panie prezydencie Szczurek i bando urzędników czy wiecie że co roku stoimy w korkach przez Waszą opieszałość i brak myślenia.
    w tym roku Aleja zwyciestwa - orłowo, w poprzednich Morska - co roku, wielkopolska inne.
    Jak remontuje sie główne arerie w tak dużych miastach warto prowadzić prace całodobowo a minimalnie od 6 -22. wystarczy to npisać w dokumentach przetargowych. w taki sposób sie szybciej robi remonty. natomiast teraz o 16-17 na budowie pusto a muy stoimy: - marnujemy czas , - marnujemy pieniądzadze na paliwo, a prezydent buja w obłokacho 83 % poparcia!!!!!
    ludzie zabierzmy mu wladze bo jemu juz na niczym w tym miescie nie zalezy, a jak nie zależy to takie są efekty.

    ps. jak w tak liberalnym miescie wygrywa Samorządność krypto PIs???
    PS1. Panie prezydencie Szczurek Franka się w grobie przewraca Pan nie ma z nią już nic wspólnego!!!!!!

    • 24 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane