• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • Ten peron to porażka

    Z punktu widzenia pasażera po remoncie nie jest lepiej niż przed remontem. Jest inaczej.

    • 10 0

  • A który ćwok zatwierdził projekt takiego peronu?

    Wykonawca robi tylko to, co jest w projekcie. Tak samo z kretyńskim ustawieniem drogowskazów na węźle Karczemki, o czym już była mowa w jakimś artykule.

    • 15 0

  • (3)

    to ilu rzeczników ma gdańskie PKP? - bo już naliczyłem co najmniej dwóch
    im więcej rzeczników - tym bardziej nie wiadomo o co chodzi
    z resztą gdyński dworzec to zabytek klasy UNESCO i być może twórcy 5. peronu mają może coś głębszego na myśli

    • 6 1

    • ilu rzeczników PKP (2)

      Odpowiedź - ile spółek - tylu rzeczników. Ja widzę w artykule dwóch rzeczników jeden z Centrum Realizacji Inwestycji PKP, a drugi z Min. Transportu.

      • 2 0

      • (1)

        ale zapomniałeś o pani rzecznik z PLK, która kilka dni temu wypowiadała się nt. elektryfikacji linii Gdynia - Osowa
        tak PKP - co rzecznik to niedorzecznik

        • 1 1

        • mówisz o innym artykule, niedorzeczne jest to że Koleje Metropolitarne, zamiast dogadywać się z PLK co do elektryfikacji kolei metropolitarnych - założyli że nie zelektryfikują i wolą zrobić fuszerkę bez prądu. Ile prawdy a ile propagandy w wypowiedzi rzecznika PLK dowiemy się wkrótce.

          • 1 1

  • To nie wyglada jak peron

    Ale jak ława fundamentowa pod słupy.

    • 10 0

  • REMONTAMI ZAJMUJA SIE AMATORZY I CWANIACY A NIE FACHOWCY ! TO ZBIERANINA CWANIAKOW BYLE SZMAL ZGARNAC ! (1)

    Przyjrzalem sie wykonczeniom na peronie WZORZE i zwroccie uwage jak przy "" slupach '' podtrzymujacych wiate jest polozona kostaka.... jest z kawalkow i resztek ulozona bo zaden gno....ek sobie nie zadal trudu zeby ladnie z calej plyty dopasowac i przyciac i wepchneli resztki kostki . Takim gno...om sie powinno kazac zwrocic szmal a tego cwaniaka ktory jest od odbioru technicznego wywalic na zbity pysk bo to tez pewnie jakis miejski palancik z urzedu co tyle wie co zje byle sie cholota szmalem opchala .

    • 6 5

    • to jest nic - w pierwszy deszcz lało się ciurkiem na zegar z tej nowej wiaty

      sikawica jak z pompy

      • 2 0

  • Gdynia miastem za kotarą !

    • 8 2

  • PKP jest dla PKP- to tyle

    wiejskie dzieci które przed II wojna biegały bez pole aby zaobaczyc jak jedzie pociag, w komunie zasiadła za sterami tej instytucji. mamy efekt. Awans społecznu ku...mać

    • 7 1

  • (1)

    najwiekszy bubel jaki sie Gdyni przytrafil, to kupa wioskowych przesiedlencow w danzig oraz ichniejsze dziennikarstwo, tekst o Gdyni, a szczekaczki szczekaja........

    • 0 12

    • Odezwał się gdyński potomek

      tych co w latach 20. i 30. wozami na drewnianych kołach ze szkieletczyzny, małej Polski i Kaszub ciągnęli za chlebem do rybackiej wiochy Gdynia przekształcanej w miasteczko.

      • 4 0

  • Gdynia - stolica światowego modernizmu i designu emanującego polskością. No i miejsce narodzin światowej koszykówki i PR w UM Gdynia.

    • 10 1

  • Do Pana/Pani anonim

    Nie szukam innej pracy :) czy tez innej posady. Za bardzo kocham moja obecna prace, bym mial zmieniac. Tylko wychodze z zalozenia, ze lepiej jest zapobiegac niz leczyc, i pragne by choc pozostale perony byly funkcjonalne i przede wszystkim zeby dworzec byl przyjazny i sluzyl podroznym. A co do odleglosci wiat, ktos w komentarzu "nie kolejarz" napisal ze wiaty zostaly tak rozstawione, poniewaz z jednej krawedzi moga odjezdzac pociagi w dwoch kierunkach. Zgadza sie ale to i tak przesadnie za daleko i z pewnoscia nigdy nie zostanie w pelni wykorzystana.mimo to bede sie trzymal swojej tezy. Lepiej by bylo, gdyby byla jedna dluga.

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane