- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (286 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (232 opinie)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (138 opinii)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 08:46
DO BOJKOTU!
Niech się przed Gdynianami wypowie sam projektant! Taka poważna inwestycja na lata a po najmniejszej linii oporu. Ja bym się pod czymś takim nie podpisał. Poza tym, o czym mowa w powyższym artykule, to jeszcze dochodzą nie podświetlone tablice informacyjne, napis Gdynia Główna, peron i tor jak z epoki PRL z typową dla PKP czcionką. No i jeszcze słupy utrzymujące trakcję na samym środku z wystającymi śrubami - niczym stoczniowa suwnica.
GDYNIANIE - zróbmy coś!- 7 1
-
2012-01-10 08:46
To nie sa usterki. (1)
Jak zwykle madry polak po szkodzie... teraz portal sie rozpisuje, a gdzie bylo trojmiasto.pl gdy przedstawiano projekt do wgladu. Owszem dobrze jest narzekac, a i jest tu na co, ale glowne zarzuty to wiaty, kostka, schody a te sa zbudowane zgodnie z projektem, czyli bez usterek!!! I nie maja tez racji Ci co pisze, ze zle ze wybrano najtanszego wykonawce, drozszy wykonawca tez by zbudowal tak waskie schody, tak odlegle wiaty i wylozylby dokladnie taka sama kostke, wykonawca nie moze sobie od tak widzi mi sie zmieniac czegokolwiek.
Prosze wiec portal trojmiasto.pl o nie wprowadzanie w blad tytolem. Poniewaz w tym o czym piszecie nie ma usterek!- 15 0
-
2012-01-10 09:25
usterki były w projekcie a kto do niego ma dostep???
moze ja moge wybierac projekt??? PKP ma g. projekt i teraz widac to g.
firma wykonujaca faktyczni nie ponosi odpowiedzalnosci tylko inwestor- 0 0
-
2012-01-10 08:48
Brawo Gdynia!!!!!
Tu sie zyje!!!!!
a tak na serio. UM Gdynia jeszcze nie otwarte o tej porze?- 6 1
-
2012-01-10 08:52
TO WSZYSTKO TO ZADEN REMONT TYLKO W POSPIECHU NAKLADANIE LUKRU NA GOW...O BYLE NA EURO WYTRZYMALO A POZNIEJ I TAK GOW...O
WYLEZIE ! Przeciez to zaden remont tylko pospieszne prace porzadkowe bo ktos zauwazyl ze po 50 latach warto syf umyc ! a pozniej po Euro dalej bedzie mozna sikac na to bo po co Polakom nowe ? wazne zeby prezes mial dobrze !
- 9 1
-
2012-01-10 09:03
zobaczcie sobie dworce w Krakowie i Wrocławiu, albo nawet w Tczewie. Dlaczego Gdynia znowu odstaje?
- 5 1
-
2012-01-10 09:10
Pana Ochmańskiego odsyłam do dworca we Wrzeszczu. Peron dla pociągów dalekobieżnych za chwilę się zawali, a ubytki w skrajni (3)
peronu grożą kalectwem lub śmiercią Niech przy okazji zmierzy "krokami" szerokość przejścia w tunelu dworca PKP, która na mój gust wynosi półtora kroku, bo reszta zawalona jest gaciami, laczami i chińskimi ciupagami. Jest to szerokość krocząca, bo co tamtędy przechodzę, to szerokość przejścia sukcesywnie się zmniejsza. W godzinach szczytu ludzie wpadają na siebie, a jak jeszcze jakaś amatorka chińskich laczy ma ochotę przystanąć, to robi się dosłownie kłębowisko ludzkich ciał i bagaży. PKP ma swojego ministra i nadzór, który chyba zatwierdzał projekt, wysyłanie tam kontroli, to jak bycie sędzią we własnej sprawie. Tam jest potrzebny komisarz, bo nawet kontrola NIK-u nie zda się na nic. Wymłodzą jakiś raporcik w kit, i wszystko zostanie po staremu,
- 7 8
-
2012-01-10 09:23
ale chodzi o szerokość schodów tumanie!!! (2)
a nie przejscia a po drugie peron we Wrzeszczu dalekobiezny i dworzec ma być całkowicie nowy wiec to co tam teraz jest to juz nie długo
- 4 1
-
2012-01-10 09:31
Słuchaj no idioto (1)
co mi po szerokości schodów, skoro i tak szerokość tunelu decyduje o płynności ruchu? to tak jakbyś z trzypasmowej autostrady wjechał w drogę o jednym pasie ruchu. pewnie nawet nie słyszałeś o mechanice płynów.
- 2 5
-
2012-01-10 13:44
słuchaj no idioto
zrozum, że stacja gdańsk wrzeszcz będzie całkowicie przebudowana
- 3 0
-
2012-01-10 09:21
gdynia jak zwykle ma bajzel (1)
perony skm z maleńkim zegarkiem na którym nie widać godziny i wyświetlanie czasu odjazdu godzinami zamiast za ile minut kolejna.
za kazdym razem musze podejsc blizej bo jakis debil wymyslił zegarek wielkosci mniejszej niż mam w kuchni !!!- 9 1
-
2012-01-10 09:26
fakt, nie dośc że wielkośc kuchennego zegara to jeszcze brzydki
- 0 0
-
2012-01-10 09:25
bubel (1)
Bedzie dokladnie tak samo jak z "wyremotowanym", w ramach tego projektu, tunelem nad ul.Podjazd, 2 miesiace zabawy w suszenie i izolowanie scian, przy czym 3 niby specjalistow pracowalo, a 10 odpoczywalo, a po miesiacu wyglad tunelu niczym sie juz nie roznil od wczesniejszego i tak jest do dzis...A poniewaz minely juz, od tego faktu, lekko 2 lata, wiec nic sie nie zmieni, chyba,ze ktos znowu da komus zarobic za nic nie zrobienie...
- 6 0
-
2012-01-10 14:53
cholera, mieszkam tu juz ponad 30 lat i nie wiedziałem że na ul Podjazd jest tunel. I to tunel 'nad' ulicą, zawsze myślałem że tunele są 'pod' czymś kopane.
W dodatku to nie tunel tylko wiadukt :-) co do reszty to zgoda- 2 0
-
2012-01-10 09:27
Przynajmniej ten wyremotowany peron
wygląda jak peron a nie jak jakiś powalony kosmodrom, typu wizualizacje przystanków PKM. Prosto i estetycznie - i tak trzymać.
- 1 7
-
2012-01-10 09:29
Peron nie jest wynikiem taniego budowania tylko braku myślenia przy projektowaniu. Tani remont moze byc wykonany dobrze
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.