• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • DO BOJKOTU!

    Niech się przed Gdynianami wypowie sam projektant! Taka poważna inwestycja na lata a po najmniejszej linii oporu. Ja bym się pod czymś takim nie podpisał. Poza tym, o czym mowa w powyższym artykule, to jeszcze dochodzą nie podświetlone tablice informacyjne, napis Gdynia Główna, peron i tor jak z epoki PRL z typową dla PKP czcionką. No i jeszcze słupy utrzymujące trakcję na samym środku z wystającymi śrubami - niczym stoczniowa suwnica.
    GDYNIANIE - zróbmy coś!

    • 7 1

  • To nie sa usterki. (1)

    Jak zwykle madry polak po szkodzie... teraz portal sie rozpisuje, a gdzie bylo trojmiasto.pl gdy przedstawiano projekt do wgladu. Owszem dobrze jest narzekac, a i jest tu na co, ale glowne zarzuty to wiaty, kostka, schody a te sa zbudowane zgodnie z projektem, czyli bez usterek!!! I nie maja tez racji Ci co pisze, ze zle ze wybrano najtanszego wykonawce, drozszy wykonawca tez by zbudowal tak waskie schody, tak odlegle wiaty i wylozylby dokladnie taka sama kostke, wykonawca nie moze sobie od tak widzi mi sie zmieniac czegokolwiek.

    Prosze wiec portal trojmiasto.pl o nie wprowadzanie w blad tytolem. Poniewaz w tym o czym piszecie nie ma usterek!

    • 15 0

    • usterki były w projekcie a kto do niego ma dostep???

      moze ja moge wybierac projekt??? PKP ma g. projekt i teraz widac to g.

      firma wykonujaca faktyczni nie ponosi odpowiedzalnosci tylko inwestor

      • 0 0

  • Brawo Gdynia!!!!!

    Tu sie zyje!!!!!

    a tak na serio. UM Gdynia jeszcze nie otwarte o tej porze?

    • 6 1

  • TO WSZYSTKO TO ZADEN REMONT TYLKO W POSPIECHU NAKLADANIE LUKRU NA GOW...O BYLE NA EURO WYTRZYMALO A POZNIEJ I TAK GOW...O

    WYLEZIE ! Przeciez to zaden remont tylko pospieszne prace porzadkowe bo ktos zauwazyl ze po 50 latach warto syf umyc ! a pozniej po Euro dalej bedzie mozna sikac na to bo po co Polakom nowe ? wazne zeby prezes mial dobrze !

    • 9 1

  • zobaczcie sobie dworce w Krakowie i Wrocławiu, albo nawet w Tczewie. Dlaczego Gdynia znowu odstaje?

    • 5 1

  • Pana Ochmańskiego odsyłam do dworca we Wrzeszczu. Peron dla pociągów dalekobieżnych za chwilę się zawali, a ubytki w skrajni (3)

    peronu grożą kalectwem lub śmiercią Niech przy okazji zmierzy "krokami" szerokość przejścia w tunelu dworca PKP, która na mój gust wynosi półtora kroku, bo reszta zawalona jest gaciami, laczami i chińskimi ciupagami. Jest to szerokość krocząca, bo co tamtędy przechodzę, to szerokość przejścia sukcesywnie się zmniejsza. W godzinach szczytu ludzie wpadają na siebie, a jak jeszcze jakaś amatorka chińskich laczy ma ochotę przystanąć, to robi się dosłownie kłębowisko ludzkich ciał i bagaży. PKP ma swojego ministra i nadzór, który chyba zatwierdzał projekt, wysyłanie tam kontroli, to jak bycie sędzią we własnej sprawie. Tam jest potrzebny komisarz, bo nawet kontrola NIK-u nie zda się na nic. Wymłodzą jakiś raporcik w kit, i wszystko zostanie po staremu,

    • 7 8

    • ale chodzi o szerokość schodów tumanie!!! (2)

      a nie przejscia a po drugie peron we Wrzeszczu dalekobiezny i dworzec ma być całkowicie nowy wiec to co tam teraz jest to juz nie długo

      • 4 1

      • Słuchaj no idioto (1)

        co mi po szerokości schodów, skoro i tak szerokość tunelu decyduje o płynności ruchu? to tak jakbyś z trzypasmowej autostrady wjechał w drogę o jednym pasie ruchu. pewnie nawet nie słyszałeś o mechanice płynów.

        • 2 5

        • słuchaj no idioto

          zrozum, że stacja gdańsk wrzeszcz będzie całkowicie przebudowana

          • 3 0

  • gdynia jak zwykle ma bajzel (1)

    perony skm z maleńkim zegarkiem na którym nie widać godziny i wyświetlanie czasu odjazdu godzinami zamiast za ile minut kolejna.

    za kazdym razem musze podejsc blizej bo jakis debil wymyslił zegarek wielkosci mniejszej niż mam w kuchni !!!

    • 9 1

    • fakt, nie dośc że wielkośc kuchennego zegara to jeszcze brzydki

      • 0 0

  • bubel (1)

    Bedzie dokladnie tak samo jak z "wyremotowanym", w ramach tego projektu, tunelem nad ul.Podjazd, 2 miesiace zabawy w suszenie i izolowanie scian, przy czym 3 niby specjalistow pracowalo, a 10 odpoczywalo, a po miesiacu wyglad tunelu niczym sie juz nie roznil od wczesniejszego i tak jest do dzis...A poniewaz minely juz, od tego faktu, lekko 2 lata, wiec nic sie nie zmieni, chyba,ze ktos znowu da komus zarobic za nic nie zrobienie...

    • 6 0

    • cholera, mieszkam tu juz ponad 30 lat i nie wiedziałem że na ul Podjazd jest tunel. I to tunel 'nad' ulicą, zawsze myślałem że tunele są 'pod' czymś kopane.
      W dodatku to nie tunel tylko wiadukt :-) co do reszty to zgoda

      • 2 0

  • Przynajmniej ten wyremotowany peron

    wygląda jak peron a nie jak jakiś powalony kosmodrom, typu wizualizacje przystanków PKM. Prosto i estetycznie - i tak trzymać.

    • 1 7

  • Peron nie jest wynikiem taniego budowania tylko braku myślenia przy projektowaniu. Tani remont moze byc wykonany dobrze

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane