• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • A bo to po raz pierwszy ? (35)

    Ale nie ma zmartwienia. W Gdyni szyją mega kotarę za milion osiemset. Zawsze można nią zasłonić ten peron.

    • 234 44

    • Tak będzie wyglądać jedna z głównych stacji na północy (4)

      Kanały odpływowe, nie dość że nie są na środku peronu, to na dodatek pod ławkami:
      http://farm7.staticflickr.com/6102/6369334563_3ae635b17b_b.jpg
      Tutaj natomiast ławki ustawione są jakoś dziwnie z boku, także podczas deszczu wiata nas nie ochorni:
      http://farm7.staticflickr.com/6228/6369343069_1b31da9cf0_b.jpg
      Napis Gdynia Główna zasłonięty słupem od latarni oraz tablicą o niebiezpieczeństwie:
      http://img829.imageshack.us/img829/1979/20120101134349.jpg
      Całość uzupełnia betonowe wykończenie ześcia - jaki beton panuje w PKP taki też jest na peronach:
      http://farm7.staticflickr.com/6056/6369331703_b9763bbf4c_b.jpg

      Wszystkie zdjęcia zaczerpnięte z wątku o modernizacji linii kolejowej Warszawa - Gdynia:

      • 34 2

      • Ja bym dodal jest fakt uzycia fazowanej kostki betonowej (3)

        Jazda po czymś takim walizką na kółkach których używa już chyba większość pasażerów powoduje niemiłosierny hałas nie mówiąc już o możliwości uszkodzenia walizki

        • 38 1

        • Ależ dlatego właśnie zainstalowano ekrany akustyczne!

          • 18 1

        • Oraz wzrósł popyt na walizki z terenowym zawieszeniem. (1)

          Gospodarkę trzeba napędzać.

          • 12 2

          • rąbane PKP

            • 5 1

    • Najbardziej "bawią" mnie te wiaty (1)

      tak jak Leszek Mówi: nie dość, że nie ma jej od razu jak się wchodzi na peron, to następna na samym końcu- to jest jedna z największych porażek jakich widziałem w ostatnich latach. Poza tym 99% pasażerów ma walizki na kółkach i NADAL muszą dźwigać po schodach, bo nie można było zrobić zjazdu???PORAŻKA

      • 45 1

      • .. no cóz znów architekt po studiach z religii

        ..teraz tylko tacy mają wzięcie!!!

        • 20 8

    • (13)

      A co ma Gdynia do tego? To teren I inwestycja PKP

      • 26 12

      • nie ważne jaki będzie artykuł, ale jeśli tylko znajdzie się w nim słowo Gdynia, to będzie to pole do popisu dla nieudaczników, (7)

        którzy nawet nie potrafią czytać ze zrozumieniem, a co dopiero umieć funkcjonować normalnie w społeczeństwie

        • 34 15

        • Nie ma jak w Gdyni. (6)

          • 13 12

          • ja może wyjaśnię co ma Gdynia do tego: (5)

            • 0 5

            • (4)

              Urząd Miasta powinien interesować sie tym co się dzieje w mieście, także inwestycjami prywatnymi i kolejowymi. Skoro widzieli w dokumentacji na jakim poziomie ma być wykonany peron, powinni się tym zainteresować i pisać do PLK. Nie zrobili tego, a więc nie interesują się tym...
              ...chociaż - gdynski Urząd Miasta sam taki sam poziom estetyki pokazuje nam w Śródmieściu (Na Skwerze, JPII), na węźle Wzgórze czy w Orłowie

              • 9 7

              • zatem pewnie przypominasz sobie dlaczego negocjacje Gdańska z PKP odnośnie przebudowy dworca we Wrzeszczu zakończyły się (3)

                fiaskiem?

                • 5 1

              • Zatem, po pierwsze ma trzy dworce - Główny, Oliwa, Wrzeszcz, (2)

                Gdynia ma problem z jednym jedynym. Wrzeszcz nie jest najważniejszy z tych trzech i myślę, ze gdyby dorzucili kasy, czego chciało PKP, negocjacje nie byłyby fiaskiem

                • 3 7

              • mhm trzeba oczywiście zawsze robić to co PKP każe, a zwłaszcza dawać im tyle pieniędzy ile akurat chcą, a najlepiej to więcej

                kolejna rzecz, to co Gdańsk robi ze swoim najważniejszym dworcem? z zewnątrz ładny, ale to akurat nie jest zasługa obecnej władzy miejskiej, za to jak już się wejdzie do środka...
                a akurat w Gdyni wnętrze dworca będzie bardzo ładne już niedługo. Zresztą po cholerę te porównania z cyklu kto ma większego, niech każdy patrzy na swoje, żeby było jak najlepsze i tyle wtedy będzie rozwój, a nie niedorozwój

                • 9 1

              • Lepszy jeden problem z jednym dworcem niż trzy problemy z trzema dworcami.

                • 10 0

      • Idąc tym tokiem myślowym - wszystkie dworce w Polsce powinny być jednakowe, najtańsze. (4)

        Więc dlaczego w Łodzi i Poznaniu budują się najnowocześniejsze dworce, z podziwu godnym, rozmachem. Dlaczego w Sopocie zastanawiają się nad takim, czy innym wyglądem dworca. Może w tych miastach jest inna władza, a może inaczej rozumieją pojęcie wizytówki miasta, a może mają kasę, żeby dołożyć, w przeciwieństwie do Gdyni ?

        • 4 2

        • dlatego , że koń sierwator zabytkuf zablokował projekt nowego dworca twierdząc, (3)

          że ten paskud co teraz stoi jest ponoć zabytkiem. I tym sposobem mamy jeden z najbrzydszych, pokomuszych dworców w Polsce. A można było zrobić taki jak w Poznaniu!

          • 0 8

          • Wydaje mi się, że można było zachować budynek starego dworca jako front,

            a z tyłu dobudować nowoczesną halę nad peronami. Nie byłoby problemu, ze coś jest za krótkie, czy wąskie itd.

            • 4 0

          • To co by PKP zbudowało w miejscu obcenego budynku dworca... (1)

            wyraźnie widać właśnie na przykładzie peronów - beton popędzany tandetnymi wiatami które nikogo od deszczu nie chronią - wtedy to byłby lament że wcześniej był duży budynek dworca a obecnie betonowy jest barak zapewne z biedronką

            • 2 1

            • zobacz sobie dworzec w Poznaniu

              tak powinien wyglądać nasz!

              • 1 0

    • daj już spokój z tą kotarą, w gdańsku jest taka od dawna jeśli nie pamiętasz lub pamiętać nie chcesz:]

      co artykuł te same nudne teksty nieszczęśliwych frustratów:]

      • 17 14

    • pkp (4)

      za trakcję i perony PKP odpowiada PKP a nie Gdynia

      • 19 8

      • Dworzec PKP jest na Księżycu czy w Gdyni?? (3)

        • 10 19

        • A rozum masz we łbie czy w d...pie?? (2)

          • 12 8

          • W rybim łbie sledziu.

            • 6 9

          • dobre!!! buhahahahahahah!!!!

            w zabetonowanej gdanskiej kiszce stol.......... ej!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            • 6 5

    • baranie łby młodzi demokraci o kotarze. Powinni miec dożywotni zakaz wejścia na halę (3)

      • 7 3

      • Ładnie to tak wyzywać innych? (2)

        Co się tak pieklisz, jak ktoś ma inne zdanie niż ty. Wyzywasz i obrażasz z powodu takiej drobnostki. Widać, że demokracją gardzisz, więc to ty powinieneś mieć dożywotni zakaz przebywania w demokratycznych krajach. Zapraszam do krajów, w których rządzą dyktatorzy, tam byś się odnalazł. Btw, jestem z Gdyni, ale Szura nienawidzę, a peron jest żałosny. Sama miałam już parę razy okazję wypróbować. Żenada!

        • 9 6

        • a mnie denerwuje ciągła agitacja polityczna młodych bojówek partyjnych na portalach takich jak ten

          zrobią wszystko aby kształtować myślenie opinii publicznej.

          • 9 1

        • to se kup samochod!!!!

          • 2 1

    • rąbane PKP, wszystko zniszczą

      • 11 1

    • Co ma kotara do inwestycji PKP? Wpis to przykład przysłowia że jak sie chce psa urerzyć to kij sie zawsze znajdzie.

      • 7 4

    • ..najważniejsze, ze urzednik tuska przeprał kasę (1)

      .. a reszta to obojetnie co t o i tak zbyt duzo dla tej ciemnej narodowości

      • 5 4

      • a dlaczego Tuska?

        coś cię cisnie na caban moherze?

        • 3 5

  • No tak... był przetarg... (8)

    ... niskie ceny, krótkie terminy a SIWZ za mało precyzyjny. Niestety dobry SIWZ to praktycznie projekt. O karach umownych również nie można zapomnieć ani odpuścić.

    • 125 0

    • a gdzie ankieta? (7)

      co się stało z tak populistycznymi pytaniami?

      • 12 0

      • Ankieta (6)

        Co sądzisz o peronie:
        - raczej tak,
        - raczej nie.

        :)))

        • 19 0

        • co powinno znaleźć się na peronie: (4)

          A. wiata
          B. chodnik
          C. pociąg

          można wybrać tylko jedną odpowiedź :)

          • 10 0

          • (3)

            Na peronie między wiatami powinni znaleźć sie projektanci oraz ci co projekt zatwierdzili i powinni sobie postać na deszczu kilkanaście godzin, dla urozmaicenia potoczyc sobie walizki na kółeczkach po brukowanej nawierzchni wpatrując się w wąskie przejście kiedy wreszcie padnie hasło: koniec pokuty!

            • 8 1

            • Projektantów trzeba sprawdzić. (1)

              Trzeba także sprawdzic czy lewa szyna nie jest zamieniona z prawą i czy tor położono w dobrym kierunku. W ruchu kolejowym jak i drogowym obowiązuje ruch prawostronny.

              • 3 0

              • U nas jedyny słuszny kierunek: zrobić za jak najmniej a zarobic jak najwięcej

                • 1 0

            • Włodku z Gdyni to jest peron! czyli element dworca kolejowego lub autobusowego służący do bezpiecznego wsiadania i wysiadania podróżnych oraz ładowania bagażu.
              Obok znajduje się budynek w którym to podróżni będą sobie mogli posiedzieć w poczekalniach, barach i kawiarniach zrobić zakupy i inne rzeczy które robią "turyści"
              nie oddali stacji kolejowej w całości a już bezsensowny trolling...

              • 0 0

        • Marian czy ty mnie kochasz czy nie kochasz? - No.

          • 2 2

  • PKP i wszystko jasne. PRL-owski skansen tak prowadzi inwestycje - głupota i ignorancja. (7)

    • 131 9

    • (4)

      Nie PKP, a PKL (Polskie Linie Kolejowe).

      A Gdyni trzeba oddać sprawiedliwość, że budynek dworca wyremontowała dobrze. Perony niestety nalezą do rzeźników z PLK.

      • 11 2

      • No właśnie tyle tych spólek, że ciężko się połapać która za co odpowiada (3)

        a każda ma Pana Prezesa który mało nie zarabia, potem dyrektorów itd Zniszczyć ten beton i zacząć od nowa bo tego uratować się nie da :)

        • 4 1

        • (2)

          elektroniczny zegar na budynku dworca nie działał latami bo żadna spółka nie chciała sie do niego przyznać. Skoro z tak małą sprawą są problemy to jedyne wyjście scalic to wszystko z powrotem.

          • 5 1

          • Niestety Ci wszyscy Prezesi mają takie znajomości (1)

            że pewnie do tego nigdy nie dojdzie bo kto by chciał taki ciepły stołek stracić. Najbardziej na kolei podoba mi się to, że jak są jakieś problemy to nigdy nikt nie jest winny bo jedni zwalą na tory inni na perony tamci na brak lokomotyw a tamci na brak etatów i tak w kółko aż w końcu każdy traci orientację o co tak w ogóle chodzi :P

            • 3 1

            • Jak dowolna spółka z byłego PKP nie może sobie poradzić z jakims problemem to powstaje kolejna spółka i wtedy oni się martwią.

              • 4 0

    • Mi osobiście poza dwuczęściowymi wiatami najbardziej podoba sie....

      napis Gdynia Główna postawiony na przeciwko słupa - jakiś GENIUSZ to projektował

      • 17 0

    • Jak zwykle brak kompetencji

      i odpowiedzialności. W PLK obowiązuje jedna myśl techniczna "byle jak, aby do przodu".

      • 3 0

  • TANIO i tylko TANIO (5)

    Tak wygląda nasza rzeczywistosc. Oszczędzamy na wszystkim a zwłaszcza na dobrym wykonaniu. Polska jakośc. Jakoś to będzie! Nasuwa sie tylko jedno pytanie. Dlaczego nikt tego nie nadzorował? Albo ile dostał w kieszeń za brak nadzoru?

    • 111 6

    • prowizorka trzyma najdłużej!

      taka polska rzeczywistość.

      • 6 0

    • no nie mam pewności czy te miliony co na to poszły to "tanio"

      • 2 0

    • Chyba tanim kosztem bo tanio nie jest , inwestycja warta kilka mln zł

      • 1 0

    • oby zylo sie lepiej, wszystkim!

      • 0 1

    • Polska jakosc, jakos to bedzie?? to sa twoje slowa. poczekajcie az zrobia remont do konca, i ewentualnie dokonaja poprawek. komentujecie wszystko w trakcie remontu. no tak, wiekszosc z was top pewnie banda glupcow po zawodowce wiec czego mozna od was oczekiwac...

      • 0 0

  • Kontrolować, Karać !!!! (1)

    żeby nie było że u nas wszystko wolno !!!!!!

    • 90 2

    • Ty antychry... TFU antypalikocie!

      • 2 0

  • A jak przebiega renowacja (1)

    socrealistycznych malowideł we wnętrzach dworca ?

    • 35 25

    • Dobrze.

      • 18 0

  • Tytuł jest błędny - sugeruje błędy wykonawcze, a nie projektowe; a o tych właśnie mowa w artykule powyżej.

    Na miejscu generalnego wykonawcy zażądałbym zmiany tytułu.

    • 101 1

  • Panie Leszku O. szuka Pan lepszej pracy? (6)

    Leszek O. to "miłośnik kolei" , widać szuka lepszej posady na kolei z resztą na której pracuje od lat, dlatego robi z siebie "eksperta krzykacza".
    Panie Leszku jak świat światem ale nie robi się nigdy w swoje gniazdo.

    • 18 74

    • a co? chodzić w g i udawać, że to perski dywan? (1)

      • 36 0

      • no nie, lepiej siedziec cicho i udawac ze wszystko jest cacy, a ty skąd ze nie masz odwagi sie podpisac, pewnie z plk, wlasnie patrzysz na peron piaty z swojego iztu i sie za glowe lapiesz jak to jest spie....., bo inaczej nie da sie tego powiedziec,

        • 15 2

    • Ty anonim...

      ....ale z Ciebie cymbał do kwadratu.Pan Leszek ma na tyle odwagi by nie ukrywać swoich danych.Ty nawet nie raczyłeś się podpisać, ale pogrozić palcem ,bohaterze, lubisz.To co zostało napisane o peronie to prawda, radzę się tam wybrać i samemu to sprawdzić i nie bądż koleś "Księgą przysłów polskich".....

      • 20 1

    • (2)

      Pomyliło Ci się z Leszkiem Lewińskim, dyrektorem PKP PLK o. Gdynia. On faktycznie jest miłośnikiem kolei i makiet kolejowych i ma na te tematy gigantyczną wiedzę. To on zrobił bocznicę w Oliwie do MTG, żeby na Trako mogła być wystawa kolejowa, bo bocznica z drugiej strony torów nie wystarczała.

      • 10 1

      • właśnie siwy, może on by się wziął za pracę w tym PLK a nie po forach z ludzmi się kłócił i składał te miakiety, IZ Gdynia ma sypiące się tory a on makiety tylko, a jego wiedza - no cóż tak tak , jest ogromna, a bocznica - to inicjatywa targów nie jego, leży na terenie IZ Gdynia więc iz robił, oj chyba trole z PLK siedza i piszą,
        no i oczywiście peron jest cacy, łądny taki

        • 2 6

      • no, ten tyo to dopiero jest beznadziejny. POczytaj sobie jego wywpowiedzi o schrzanionym przejeździe na Puckiej.

        • 2 0

  • Proponuję zakupić drugą kotarę i wsztsko przysłonić. (2)

    Taka jest moja koncepcja.

    • 47 5

    • Gdynia, tu się wiesza kotary !

      • 6 2

    • zdzisław dyrman, zasadniczo. jak już

      • 1 0

  • Tania sensacja i nic więcej - 100 czy 200 metrów? (2)

    To ile w końcu jest tych metrów?
    Na początku piszecie :
    "Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów"
    Pod fotografią widnieje inny opis:
    "Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. "

    • 13 37

    • 180

      W tekście jest taka odległośc podana. Zarówno 180 jak 200 to ponad 100 :)

      • 8 0

    • To zależy

      To zależy od tego czy mierzymy w jedną stronę , czy tam i z powrotem.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane