• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Po wypadku na Wielkopolskiej. Jak uspokoić ruch?

Patryk Szczerba
25 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Do potrącenia pieszego stojącego przy przejściu doszło na jezdni ul. Wielkopolskiej w kierunku centrum Gdyni. Mężczyzna walczy o życie w szpitalu. Do potrącenia pieszego stojącego przy przejściu doszło na jezdni ul. Wielkopolskiej w kierunku centrum Gdyni. Mężczyzna walczy o życie w szpitalu.

Poszkodowany we wtorkowym wypadku przy ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni mężczyzna walczy o życie. Okoliczni mieszkańcy nie mają wątpliwości, że takich zdarzeń będzie więcej, póki Wielkopolską kierowcy będą traktowali jak autostradę, przy braku reakcji policji i urzędników odpowiedzialnych za ruch.



Czy czujesz się bezpiecznie na przejściach dla pieszych?

Przypomnijmy: we wtorek, po godz 14, samochód potrącił starszego mężczyznę przy skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Starodworcowej zobacz na mapie Gdyni na granicy Karwin i Wielkiego Kacka. Mężczyzna trafił do szpitala w bardzo ciężkim stanie, lekarze walczą o jego życie.

Co zdarzyło się na przejściu

Pod artykułem pojawiły się opinie sugerujące winę potrąconego. Niektórzy dopytywali, skąd w tym miejscu obecność człowieka z rowerem.

Z pierwszych, niepełnych informacji od policjantów wynikało, że mężczyzna stojący na przejściu przy rowerze czekał na zielone światło. Wtedy został uderzony przez samochód dostawczy.

Po kilku godzinach od zdarzenia zgłosili się do nas bliscy potrąconego. Jak relacjonują, samochód uderzył z impetem w sygnalizator świetlny, który przewrócił się na głowę chcącego przeprowadzić rower przez jezdnię 69-letniego poszkodowanego.

Jak się dowiedzieliśmy od bliskich, mężczyzna miał endoprotezę i w ramach rekonwalescencji zalecono mu jazdę na rowerze. Prawdopodobnie chciał podjechać do pobliskiego sklepu.

Wciąż nie wiadomo natomiast, dlaczego samochód dostawczy znalazł się na przejściu. Według niepotwierdzonych informacji, gwałtowne hamowanie na jadącym za szybko kierowcy mógł wymusić pies, który pojawił się na jezdni. To jednak tylko przypuszczenia, tak samo jak nadmierna prędkość, których policjanci nie chcą na razie potwierdzać.

- Pracujemy nad ustaleniem przyczyn tego wypadku, rozmawialiśmy ze świadkami. Na razie za wcześnie na konkretne wnioski, nie odnosimy się do spekulacji. Jedno co mogę potwierdzić, to informację, że kierowca był trzeźwy - mówi podkom. Krzysztof Kuśmierczyk z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Pytania o pomysły

Po wypadku po raz kolejny pojawiają się pytania o to, jak zaradzić podobnym zdarzeniom w przyszłości. Do mniej lub bardziej poważnych wypadków z udziałem pieszych na całej Wielkopolskiej dochodzi bowiem często. Policja informuje, że jej funkcjonariusze są wzywani nawet sto razy w ciągu roku do zdarzeń na tej ulicy.

Jak można usłyszeć od okolicznych mieszkańców, mimo że na przejściu na wysokości Starodworcowej sygnalizacja działa od dawna, nie można czuć się tu bezpiecznie.

- Mieszkam w pobliżu, korzystam z tego przejścia codziennie. Kilkadziesiąt metrów przed tą krzyżówką jezdnia jest w fatalnym stanie, chyba najgorszym na długości całej Wielkopolskiej. Jeśli dodamy do tego kierowców nagminnie przekraczających prędkość i sygnalizację preferującą zmotoryzowanych, to skutki są niestety takie jak we wtorek - mówi Kajetan Lewandowski ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Czytaj również: Przejścia dla pieszych w Gdyni będą lepiej oświetlone

Konkretnych pomysłów na poprawę bezpieczeństwa pieszych niestety nie ma. Z przekraczającymi prędkość kierowcami powinna walczyć policja. Funkcjonariusze zapewniają, że regularnie i starannie patrolują ulicę, na której rocznie dochodzi do ponad 100 kolizji i wypadków.

Czytaj też: Gdzie policjanci powinni mierzyć prędkość

Nieocenioną pomocą mogłyby być kamery zamontowane w ramach programu Tristar. Sęk w tym, że - podobnie jak w Gdańsku - choć kamery działają, to żadna ze służb nie chce wziąć na swoje barki weryfikacji zarejestrowanych przez nie zdarzeń (to temat na inny artykuł).

Węzeł Karwiny uspokoi sytuację?

Od gdyńskich urzędników można usłyszeć, że na poprawę bezpieczeństwa na Wielkopolskiej trzeba poczekać do budowy węzła Karwiny, który wpłynie też na sąsiednie odcinki i zmieni ruch właściwie na całej ulicy. Pojawią się buspasy, parking, drogi rowerowe, w części wymieniona zostanie też nawierzchnia, także w okolicach krzyżówki z ul. Starodworcową.

Do inwestycji będącej na etapie projektowania pojawia się sporo uwag. Wiele z nich sugeruje większe, niż zakładane przez projektantów, uprzywilejowania pieszych i obniżenie prędkości samochodów. Wśród postulatów jest rezygnacja z guzików, które wymuszają zapalenie się zielonego światła dla pieszych na rzecz normalnych, cyklicznie zmieniających się świateł.

- Zakres tej inwestycji na pewno będzie oddziaływał na ulicę aż do Nowowiczlińskiej. Planujemy udogodnienia dla rowerzystów, w postaci w pełni odseparowanych ścieżek, dzięki którym będą mogli czuć się bardziej komfortowo i bezpiecznie - opowiada Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Osobiście uważam, że na Wielkopolskiej 75% świateł można by zlikwidować (28)

    ale w zamian przy każdym skrzyżowaniu ustawić należy skrzyneczkę fotograficzną. Wtedy każdy by jechał max 50km/h, nikogo nie zabił i łatwo się zatrzymał by przepuścić pieszych. To by upłynniło ruch - było by bezpiecznie i bez korków.

    • 164 111

    • chciałbym, żeby tak było, ale obawiam się, że nie masz racji (4)

      nikt by się tam nie zatrzymywał, bo popełniając przestępstwo każdy złodziej liczy na to, że go nie dopadną. Tak samo jak kara śmierci nie zapobiega morderstwom, tak i mandat nie zapobiega łamaniu przepisów ruchu drogowego. Do kierowców trafiają wyłącznie proste komunikaty: stój - jedź

      • 21 6

      • jakby policja (3)

        dowalała takie mandaty jak w Szwecji czy Norwegii to Januszom odechciałoby się płacić połowy wynagrodzenia na mandat. Tym bardziej, że kwota mandatu rośnie im większa przekroczona prędkość w stosunku do ograniczenia.

        Przykładowo teren zabudowany 30/50 na godz , mandat 3200Sek czyli ok. 1500zł.
        Dla hejterów dot. płacy w PL a SE, że w Szwecji większe wynagrodzenia: W Polsce większa cebula.

        • 26 9

        • (1)

          Byłem w Szwecji i podobne rozmiary cebul mają.

          • 4 1

          • Hehe

            Cenie szwedzki porzadek, spokoj, opanowanie i dopracowanie wielu rzeczy. Szacun.

            • 5 0

        • Sluchaj. Jezdzilem w Szwecji. Tzn przejechalem ok 5000km. Wiec nie wiem czy to duzo. Relax, cisza, spokoj, szerokie drogi... Extra

          Sztokholm. Ladnie, przejezdnie, czesto zielone fale. Wystarczy jechac z przepisowa predkoscia a zapali sie swiatlo zielone.

          Za kierownica w Szwecji mozna zasnac ;) Jechalismy 1500km od karlskrony w gore/ Troche po SE i pozniej powrot. W SE polscy kierowcy tirow jezdza jak owieczki boze(spokojnie)

          • 8 0

    • moze jeszcze w kiblu postawia ci skrzyneczke do zdjec jak codziennie dwojke oddajesz czy przypadkiem nie spada za szybko ???

      • 11 42

    • Gdzie ty żyjesz (3)

      W naszym kraju przejście przez dwupasmową jezdnię bez świateł to prędzej czy później kara śmierci.

      Władcy bolidów przecież nie ogarniają co trzeba zrobić jak ktoś staje przed przejściem.

      • 51 3

      • (2)

        Chciałem to napisać. Uprzerdziles mnie

        • 13 2

        • jeszcze nie podtarłeś koledze z rowerowej zarazy?? (1)

          • 1 8

          • Skoncentruj się na uwadze na drodze a nie na swoim fekalnym fetyszu.

            • 5 0

    • Nalezy tam ' wbudowac ' kilka rond ! (3)

      Ronda nalezy tam umiescic a nie swiatla. .Zbudowac ronda aby co pol kilometra musieli zwolnic obowiazkowo i tak na calej trasie .

      • 15 7

      • kilkadziesiąt

        kilkaset

        • 0 1

      • jeżeli jesteśmy gotowi (1)

        Na permanentny paraliż komunikacyjny - jestem jak najbardziej za rondami, tempo 30, priorytetami w sygnalizacji dla pieszych i rowerzystów na głównych osiach komunikacyjnych Trójmiasta a nawet na Obwodnicy...

        • 1 2

        • o, znalazł się kolejny specjalista naukowiec od ruchu drogowego

          a kaszkę już wypiłeś niuniuś?

          • 0 0

    • uważam (3)

      Uważam ze należy wybudować potężne garby na tej ulicy to kierowcy będą
      musieli zwolnic i będzie spokojnie bez wypadków.

      • 6 8

      • garby i tunele

        garby koniecznie, my tu nie mamy ferrari.
        Druga opcja to orać tunele pod jednią, tak jak ten co remontowali nie dawno.

        • 0 4

      • (1)

        zamiast przejść dla pieszych ronda. tak

        • 1 0

        • Moze w ogole zamknijcie uluce wylotowe z miasta i zrobmy tu zamkniete piesxo-rowerowe miasto... co widze pomysly internetowych trolli to mnie krew zalewa

          • 2 3

    • (2)

      najlepiej wszędzie progi zwalniające, takie jak były w Top Gear jak byli w Afryce... to już nie śpiący policjant, tylko cały komisariat hehehe

      • 3 3

      • Progi ??? Wystarczy przestać remontować jezdnię, a będzie więcej dziur jak garbówi wszyscy zwolnią. (1)

        A do tego czasu nastawiać fotoradarów co 100 metrów i kasować za każde 10km/h za dużo 500pln.

        • 4 3

        • będą koła urywali a nie zwolnią

          taka jest natura osła

          • 1 0

    • (2)

      Można - wprowadzić więcej sygnalizacji świetlnych (każde skrzyżowanie) i zielona fale, która będzie ograniczała przekraczających dozwoloną predkosc. Wprowadzić 3 pasy ruchu zamiast 2, za to je zwęzić do np 2,5 metra zamiast 3+ i wszyscy będą jechali wolniej albo sie pozabijają (w takim Monachium to dziala). Tylko te rozwiązania maja jeden feler to znaczy kasę trzeba wydać. A w Gdynii kasa jest tylko na fajerwerki a nie na takie głupoty jak drogi. PS. Moze te dziury na Wielkopolskiej to jest posob na ograniczenie prędkości?

      • 3 4

      • Najpierw sprawdze potem pisze (1)

        Chce Pan wprowadzić 2.5 m pasu ruchu? Może niech Pan najpierw sprawdzi jaka jest szerokość autobus

        • 0 0

        • W Londynie sobie radzą

          I o to chodzi. Jedzie się wtedy przepisowe 50 (tam 30m/h) bo trzeba się skoncentrować żeby mieścić się na pasie. Po jaką cholerę u nas odstęp 1,5 metra pomiędzy samochodami?

          Pasy 2,5 m + 2 m z powodzeniem stosuje się na zwężeniach na autostradach podczas remontów, także w Polsce.

          • 3 0

    • Na 2-pasmowce tylko światła na przejściach!

      • 3 0

    • naprawdę (1)

      Ronda garby radary światła i co jeszcze, a potem płacz ze korki itd.

      • 3 3

      • jeszcze po obozowej wieżyczce wartowniczej z CKM-em

        marzenia ped**arzy

        • 1 3

    • Oj berecik uciska

      skąd w tym kraju tyle baranów. Kto ci dał prawko, jeśli je masz

      • 0 0

  • ) (14)

    Kierowcy,noga z gazu.Apeluję dzień w dzień ale można sobie pogadać...w drajwerów jak już wsiądzie do bolidu jakby diabeł w niego/ją wstępował...i musi być zawsze 5 sekund szybciej niż inny.A na tej ulicy zamontować leżące zwalniacze i ograniczenie do 30.Może wtedy się uspokoi.

    • 64 54

    • Mozesz apelowac a debile i tak minusuja. (1)

      • 13 6

      • A debile dalej minusuja

        • 7 3

    • ) (3)

      Progów zwalniających w okolicy jest i tak zbyt wiele, poza tym to już przeżytek w rozwiązaniach drogowych.
      Dużo lepszym pod względem skuteczności są mijanki.
      Pamiętajmy jednak, że Wielkopolska jest jedną z tras przelotowych między obwodnicą i centrum miasta i znalezienie dobrego rozwiązania nie będzie proste, ale może ronda byłyby jakimś rozwiązaniem...?

      • 9 3

      • (2)

        Jak mozna robic przelotowke w miejscu, gdzie jest mnostwo osiedli mieszkaniowych, dzieci chodzace przez to przejscie do szkol, mnostwo starszych ludzi idacych do sklepu. I tak na swiatla czeka sie potwornie dlugo.
        Juz dosc przelotowek w miastach.Raczej powinno sie tam zwezic droge, zrobic prog i co 200m fotoradar.
        To nie jest autostrada.
        Tam jest ograniczenie do 50 a wszyscy pedza jak na autostradzie. Tuz obok dzieci czekajacych na zielone swiatlo.
        To chore!!

        • 6 2

        • (1)

          I odwieczny argument dzieci... Nie pisz dzis juz nic wiecej.

          • 0 0

          • Będę pisać i milion razy!

            • 0 1

    • przez debilne komentarze debili sa potrzebne wyjasnienia co tam rower robil (4)

      Matko jedyna do czego to doszlo

      • 7 1

      • Jak idziesz do szkoły , to się Ciebie ktoś pyta: po co masz torbę? (3)

        A co robił Pojazd na chodniku ?? Może to wyjaśnisz "znaffffco".

        • 0 6

        • Moze nie zrozumiałam Twoje wypowiedzi, (2)

          Ale chodziło o to, ze w poprzednim artykule o tej sprawie było mnóstwo pytań i domysłów o to, co rowerzysta robił na chodniku. Teraz w TYM artykule udzielono wyjaśnień

          • 2 0

          • brawo. o to mi chodzilo. (1)

            Doszlo do nieszczesliwego wypadku a banda kretynow sie kloci o to czy dziadzia mogl tam z rowerem stac czy nie( juz pomijam fakt,ze ktetyni dopisywali sobie, ze dziadzia jechal).
            Jakie ma w ogole znaczenie to, ze mial rower przy sobie? Mogl to byc rownie dobrze wozek

            • 5 0

            • są szczęśliwi, bo potencjalnie "jednego mniej"

              takich mamy frustratów w kraju...

              • 0 0

    • Naucz się prowadzić. Nauka jazdy dla wszystkich!

      • 1 0

    • No minusują

      W końcu to De Bill

      • 0 1

    • Straż miejska nie reaguje

      Ile razy zgłasza się nieprawidłowości straży miejskiej, to ta nigdy nie ma czasu i samochodów by przyjechać. Nie reagują na nieprawidłowości a do wypadku to już policja jeździ, nie oni. Lepiej byłoby zlikwidować SMS a pieniądze przeznaczyć na dofinansowanie policji. Może skończyły się spór kompetencyjny i nastąpiła poprawa bezpieczeństwa. Post scriptum: wypadek miał miejsce ok. 300 m od posterunku policji na Staffa.

      • 0 0

  • Wydaje mi się i obawiam się, że u nas może być więcej wypadków ze względu na stan nawierzchni. (11)

    • 85 36

    • to ty Wolf? (1)

      j/w

      • 1 0

      • nie

        • 1 0

    • (5)

      Dokładnie, dziury, zapadliny i wisienka na torcie - zniszczone studzienki w zygzak układane na łuku poniżej BMW. To idealnie na miarę tego miasta . Potem podskoksmi przez odcinek ASO11 - innowacyjny napis na Parku Technologicznym, jeszcze ostatni strzał w próg przy przystanku i jesteśmy na dość równym asfalcie do Radłowskiej.

      • 19 3

      • Zwycięstwa tragedia, Wielkopolska tragedia, Kwiatkowskiego tragedia, 10 lutego tragedia (4)

        morska w wielu miejscach tragedia - patrz krzyżówka z warszawską.
        szczur co z remontami????

        • 15 4

        • (1)

          Po zimie będzie jeszcze lepiej, znaczy gorzej. Generalnie będzie więcej dziur

          • 5 1

          • Już są, ale pewnie nie widziałeś?

            • 1 1

        • Zwycięstwa?

          Byłeś tam w ogóle ? Prawie na całej jest nowy asfalt... Kwiatkowskiego jak nowa... 10 Lutego owszem do bani.

          • 1 2

        • ja jeżdżę i jakoś nie widzę problemu

          droga jak droga, normalnie się jedzie a koła mam nieduże

          • 0 0

    • Racja (1)

      Szczególnie na skrzyżowaniu, na którym zdarzył się wypadek. Nawierzchnia jest w makabrycznym stanie, nie zdziwiłbym się gdyby przyczyniła się do spowodowania poślizgu.

      • 5 2

      • a slyszales o dostosowaniu predkosci do warunkow jazdy???

        • 3 2

    • Do wszystkich jeżdzących szybko, ale bezpiecznie -

      jesteście g'wnem!

      • 1 0

  • (1)

    zostawić furmanki pod domem

    • 27 11

    • na karwinach mieszka taki gosciu

      ktory chetnie walnal by tam progi zwalniajace i tempo30. Mozna go znalezc na fejsbuku Przyjazne Karwiny.

      • 3 1

  • (9)

    tam powinno być przejście podziemne

    • 58 73

    • (5)

      Spychanie pieszych do podziemi i faworyzowanie w ten sposób kierowców to w Europie planowanie z lat 70tych.

      • 29 17

      • (4)

        Ile ostatnio osób zginęło lub było rannych w przejściach podziemnych?

        • 12 17

        • zainstaluj jeszcze wszędzie windy, ale takie, które działają.... i bedzie ok

          • 9 0

        • ile zostało dotkliwie pobitych? (1)

          ile zostało okradzionych? Zresztą, mistrzowie kierownicy potrafią wpaść do tunelu

          • 16 7

          • Łatwiej nie wpadać do tunelu niż wpaść.

            • 1 1

        • ani jednego z powodu wypadku komunikacyjnego. Jeśli chodzi o inny rodzaj wypadków to te zdarzają się wszędzie.

          • 3 1

    • NIE (1)

      Na odwrót, auta do tunelu i po kłopocie

      • 6 3

      • Już widzę...

        ... jak znawcy tematu finansują budowę tuneli dla samochodów. A też raduje mnie pomysł budowy tuneli samochodowych pod wszystkimi przejściami dla pieszych na Wielkopolskiej, al. Zwycięstwa, Morskiej, Kieleckiej, Witomińskiej oraz podobnie w Gdańsku i w Sopocie. Może przed rokiem 3050 ukończyło by się realizację tego "fspaniałego pomysła".

        • 4 1

    • a nie naziemne tak ostatnio modne? ;)

      • 0 0

  • A co z tym odcinkowym pomiarem prędkości? (8)

    Sprzęt stoi i...marnuje się? Uruchomienie tego systemu byłoby najlepszym rozwiązaniem, kierowcy nie przyspieszaliby za fotoradarem jak to się dzieje obecnie, tylko cały odcinek musieliby poruszać się ze średnią prędkością 50 km/h.

    • 60 31

    • Tak, ale to nie w tym miejscu (6)

      • 6 6

      • No dobra, to może powiększmy tę strefę.

        • 9 6

      • No okej. (4)

        Wypadek był gdzie był, ale artykuł jest o poprawie bezpieczeństwa na całej Wielkopolskiej, a ja się odnoszę do jej fragmentu objętego sprzętem do odcinkowego pomiaru prędkości, który wciąż jest nie wykorzystywany.

        • 14 1

        • (1)

          ale się gdyńskie matołki wysiliły stawiać odcinkowy pomiar na odcinku 500m i to z górki gdzie nawet kolarz na rowerze pojedzie 70 km/h chyba najgłupszy odcinek bo całkowicie pozbawiony skrzyzowań czy przejść dla pieszych i nawet zatoki przystankowe są poza główną jezdnią

          • 0 1

          • 4 tysiące wykroczeń dziennie tam jest notowane. Jak by działało i jak by ktoś serię dostał z tygodnia to od razu by był ruch spokojniejszy.

            • 1 0

        • Objęty sprzętem do odcinkowego pomiaru prędkości (1)

          jest akurat najmniej kolizyjny fragment Wielkopolskiej / Chwaszczyńskiej.
          Sprzęt tam miał cel wybitnie fiskalny.

          Swoją drogą policja względnie często suszy poniżej orlenu, gdzie jest akurat przejście podziemne. Nigdy nie widziałem ich w okolicach skrzyżowania ze Starodworcową, Gryfa, czy Sopocką.

          • 0 1

          • bo tam przez 1/3 dnia jest totalny korek a z górki to nawet na rowerze poleci się 50 tką

            • 2 0

    • system został zbudowany niewłaściwie

      System ten został zbudowany z pogwałceniem wymagań prawnych i metrologicznych - nigdy nie będzie mógł być podstawą do karania za wykroczenia.
      Po prostu zmarnowane pieniądze.

      • 1 0

  • wy juz błazny z um nic nie robcie (2)

    a najlepiej przestańcie rządzić Gdynia

    • 52 26

    • zero inwestycji w nawierzchnie drogową pieszą i rowerową.

      to druga ofiara w krótkim czasie. cisowa teraz to.

      • 5 5

    • nie bój się! Fuhrer z warszawy uczciwie wygrać nie umie to innaczej sie do samorządnosci dobierze.

      • 3 2

  • (7)

    Im więcej świateł tym kierowcy szybciej jeżdżą pomiędzy światłami, żeby nadrobić stracony przez światła czas.

    • 75 22

    • Ile lat potrzeba przeciętnemu wozakowi, żeby zrozumieć że to bez sensu? (3)

      • 15 0

      • Niektórym życia nie starczy.........

        • 8 1

      • (1)

        jeśli jest taka ch..jnia jak na Władysława IV że światło co 100 m i ruszasz z jednego to przed samym drugim łapie cię czerwone i tak na odcinku od Wzgórza do Batorego to nic dziwnego że się ludzie irytują a piesi i tak sobie chodzą jak chcą mając w d... kolor światła

        • 3 4

        • To niech sobie meliskę wypiją

          A nie zapirzają na stumetrowych odcinkach. A potem żal że tyyyyle paliwa ten mój bolid pali i na parking już nie starcza.

          • 2 0

    • "nadrobić stracony przez światła czas" (1)

      Hahaha może niedługo kierowcy będą mówić, że pędzą, żeby nadrobić stracony czas przez oddychanie? To takie czasochłonne.

      • 7 1

      • Wynika z tego że czas na myślenie też uważają z góry za bezproduktywnie stracony.

        • 1 0

    • kce internetu 3.0

      bez sensu, że ciemni ludzie (włączając niżej podpisanego) mogą pisać brednie ("komentarze", "opinie") za darmo. toż to wylęgarnia głupoty. kce Internetu 3.0, z licencjami na publikowanie czegokolwiek.

      • 0 0

  • Sygnalizatory dla pieszych na guzik (6)

    i po problemie. Nie zatrzymuje się ruchu bez powodu, pieszy nie mają problemów z przejściem.

    • 56 61

    • a ja myślę, że zielone dla kierowców na guzik (2)

      podjeżdżasz do pasów, nikogo nie ma to klikasz w sygnalizator, zapala się i jedziesz dalej ;) Fajny pomysł, prawda? ;)

      • 37 12

      • Rewelacja. Jestem za.
        Takie coś faktycznie już w Gdyni funkcjonuje na skrzyżowaniu Żeromskiego / Derdowskiego. Dla pieszych jest zawsze zielone, a dla aut czerwone. Jak podjeżdża auto, włącza sobie zielone pętlą indukcyjną, tak jak wcześniej pieszy przyciskiem.

        • 14 5

      • Ja myślę że dla pieszych powinna być skarbonka-wrzucasz 1 zł i zapala się zielone ;)

        • 6 7

    • Na tym przejściu właśnie tak jest. I co z tego, skoro samochód wpadł na chodnik, na którym pieszy - teoretycznie bezpieczny na chodniku - stał i czekał na zielone?

      • 8 0

    • bez powodu?

      Nie do konca Doktorze. Jak sam zapewne nie raz doswiadczyles, pieszy podchodzi do przejscia, naciska guzik a widzac ze pojazdow akurat zadnych - przechodzi. Za chwile swiatla sie zmieniaja a ty za kolkiem klniesz jak szewc bo stoisz a nikogo na przejsciu nie widac. Jak sie zachowujesz?

      • 4 0

    • A dlaczego niby dla pieszych?

      Może dla kierowców na guzik?

      Może dopiero jak pętla indukcyjna przed skrzyżowaniem wykryje STOJĄCY i CZEKAJĄCY samochód to np. po 15s zapali zielone światło dla kierowców?

      • 2 0

  • Wielkopolska (18)

    jak można przekroczyć prędkość na tym odcinku wielkopolskiej jak co kawałek światła są?? loooool

    • 72 26

    • (9)

      mozna mozna i to bez problemu

      • 5 3

      • (8)

        ruszasz spod skrzyżowania z źródłem Marii i po 40m masz kolejne światła :) sorry ale wychowałem się na Karwinach i jak była mniejsza ilość świateł to było mniej wypadków.

        • 13 9

        • Błąd (3)

          Jak było mniej świateł to było mniej samochodów.

          • 22 2

          • (2)

            no i będzie jeszcze więcej bo osiedla się rozrastają, to co lepiej ustawić świała co 10m?? w Gdańsku jakoś nie ma takich problemów, tam się w ciągu dnia sprawnie jeździ. przypominam, że wielkopolska to jedna z głównych ulic Gdyni.

            • 2 6

            • Wyciągnij głowę z d...y

              Wielkopolska (a raczej Chwaszczyńska) w tej chwili praktycznie biegnie przez środek osiedla.

              • 5 2

            • Co 10m to nie, ale co 100m w gęstym mieście powinny być światła

              Oczywiście tylko, jak to napisałeś, na głównej ulicy. Stąd jest ona główna - biegnie przez gęsto zabudowane miasto.

              • 0 0

        • Pewnie że tak. Mniej świateł=mniej wypadków. Pamiętam, w 1880 nigdzie nie było żadnej sygnalizacji i nikt nigdy nie słyszał o wypadkach samochodowych.

          • 19 1

        • nie 40 metrów tylko z 200 metrów (2)

          i na takim odcinku można spokojnie przekroczyć dozwoloną prędkość. dwukrotnie

          • 7 0

          • biegnąc obok samochodu czy przed nim? (1)

            • 0 0

            • ty biegając na autobus raczej nie zrozumiesz o co nam chodzi. autobusy raczej jeżdżą przepisowo

              • 0 0

    • (2)

      Co ciekawe, podczas tego zapier...nia nikomu te dziury i studzienki nie przeszkadzają. A już w ogóle cwaniaczkom gadajacyn bez przerwy przez telefon np.w Mercedesach na kołach 19cali

      • 16 2

      • (1)

        Na lewych pasach nie ma dziur i studzienek. Jak się gada przez telefon, to trzeba jechać bezpiecznie, więc się na lewym pasie zwalnia do 30km/h - tzw. promowane "tempo 30".

        • 4 2

        • Na lewym za przystankiem jest fajny uskok w lewo. Trzeba cisnac blizej srodka.

          • 0 0

    • Wyjaśnię ci to, Michałku (3)

      Auto które przyspiesza o 0 do 100 km/h w 10 sekund potrzebuje do tego drogi równej 135 m. Ale o ruchu jednostajnie przyspieszonym będziesz się uczył dopiero w 7 klasie. Teraz powtórz sobie tabliczkę mnożenia.

      • 5 5

      • A jak od 0 do setki potrzebuje trzech sekund? (2)

        To jakiej drogi potrzebuje, aby przyśpieszyć?

        • 1 0

        • Hehe dokladnie :) Jechalem z kolezanka mercedesem. 520km/ Dodala gazu patrze na licznik a tam 120...

          • 0 0

        • 42 m ale musiałbyś mieś auto lepsze niż te poniżej

          1 : 3.3 s. -> McLaren F1 627 ch.
          2 : 3.5 s. -> Ferrari Enzo 660 ch.
          3 : 3.8 s. -> Lamborghini Diablo SV 530 ch.
          4 : 3.9 s. -> Lamborghini Diablo VT 550 ch.
          5 : 3.9 s. -> Pagani Zonda C12 S 550 ch.
          6 : 4 s. -> Porsche 911 GT1 544 ch.
          7 : 4.1 s. -> Venturi 400 GT 408 ch.
          8 : 4.2 s. -> Porsche 911 GT2 462 ch.
          9 : 4.2 s. -> Ferrari F50 520 ch.
          10 : 4.5 s. -> Lamborghini Diablo GT 575 ch.
          11 : 4.5 s. -> Ferrari 360 Modena 400 ch.
          12 : 4.5 s. -> Ferrari 550 Maranello 485 ch.
          13 : 4.5 s. -> Chrysler Viper RT/10 364 ch.
          14 : 4.5 s. -> Mercedes SL 55 AMG 500 ch.
          15 : 4.6 s. -> Ferrari F40 478 ch.
          16 : 4.7 s. -> Porsche 911 Turbo 420 ch.
          17 : 4.7 s. -> Mercedes E 55 AMG 476 ch.
          18 : 4.7 s. -> Venturi 300 Atlantique Biturbo 310 ch.
          19 : 4.8 s. -> Chrysler Viper GTS 389 ch.
          20 : 4.8 s. -> Porsche 911 GT3 381 ch.
          21 : 4.8 s. -> Mitsubishi Lancer Evo VI RS 345 ch.
          22 : 4.8 s. -> Mercedes SL 55 AMG 476 ch.
          23 : 4.8 s. -> Chevrolet Corvette ZR1 390 ch.
          24 : 4.9 s. -> Lotus 340R 177 ch.
          25 : 4.9 s. -> Porsche 911 Carrera 300 ch.
          26 : 4.9 s. -> Ferrari 360 Spider 400 ch.
          27 : 4.9 s. -> Mercedes SL 600 500 ch.
          28 : 4.9 s. -> Maserati Spyder 390 ch.
          29 : 5 s. -> BMW M3 286 ch.

          • 1 0

    • Nie jezdzisz autem? Od sopockiej do shella srednia wyjdzie lekko 100-110km/h. A po drodze komisariat.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane