• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Kierowcy przegubowców nie mieszczą się na rondach

Patryk Szczerba
4 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będą jeździć autobusy z Gdyni do Kartuz
Kierowcy przegubowców twierdzą, że mają problemy z manewrowaniem na części tras przejazdowych. Kierowcy przegubowców twierdzą, że mają problemy z manewrowaniem na części tras przejazdowych.

Kilkanaście dni temu na pętli Tesco Karwiny zobacz na mapie Gdyni przegubowy autobus wpadł w poślizg i zatrzymał się na drzewie. Według kierowców - oprócz oblodzonej jezdni - przyczyniła się do tego także organizacja ruchu na pętli, która utrudnia manewrowanie także na niektórych rondach.



Jak oceniasz umiejętności kierowców autobusów jeżdżących po Gdyni?

Do kolizji na pętli przy hipermarkecie doszło dwa tygodnie temu. Autobus przegubowy linii 171, wykonując manewr skrętu, wpadł w poślizg i wypadł z drogi. Oparł się o gałęzie rosnących nieopodal przydrożnych drzew. Pogniecione zostały m.in. mieszki harmonijkowe. W listopadzie, w tym samym miejscu doszło do podobnego zdarzenia, po awarii w autobusie obsługiwanym przez firmę przewozową Warbus.

Kierowcy: Nawet doświadczeni pracownicy mają problem

Przedstawiciele ZTM Gdańsk, na którego zlecenie autobusy linii 171 kursują pomiędzy Karwinami i pętlą w Oliwie podkreślali, że nie byłoby zdarzenia, gdyby nawierzchnia pętli była odpowiednio utrzymana, a nie oblodzona, co skutkowało dwukrotnym uderzeniem w drzewa.

W ostatnich dniach w tej sprawie zgłosili się do nas kierowcy z Gdyni twierdzący, że problemy z manewrowaniem na pętli to codzienność, nie tylko w czasie największych mrozów.

Styczniowa kolizja była spowodowana - zdaniem przedstawicieli ZTM Gdańsk, obsługujących linię - oblodzoną jezdnią. Styczniowa kolizja była spowodowana - zdaniem przedstawicieli ZTM Gdańsk, obsługujących linię - oblodzoną jezdnią.
- Owszem, nasilają się zimą, kiedy może być ślisko, ale przez cały rok nie jest nam tam łatwo. A to dlatego, że by podjechać na przystanek początkowy, trzeba zrobić nawrót o 180 stopni, co wymusza na kierowcach maksimum precyzji. Nawet najbardziej doświadczeni mają z tym olbrzymie kłopoty. A wystarczyłoby inaczej zaplanować organizację ruchu na pętli - opowiada pan Dawid, jeden z kierujących.
Jak dodaje, nie tylko przemieszczanie po pętli na Karwinach jest kłopotliwe dla kierowców przegubowców.

- Również jazda po niektórych rondach potrafi mocno podnieść nam ciśnienie. Chodzi o pętlę na Sokółce, do której dojazd prowadzi w ten sposób, że trzeba objeżdżać małe rondo, a także na skrzyżowaniu Bosmańska i Nasypowa, które już po zakończeniu przebudowy wykonanej w 2009 roku było pod ostrzałem kierowców Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Zdaję sobie sprawę, że trudno wnosić o poważne zmiany trasy linii, ale może przedstawiciele ZKM pomyśleliby o takich - wydawałoby się - prozaicznych sprawach i zmienili choć trochę trasę - uzupełnia.
ZKM Gdynia: Nie obserwujemy problemów

Szefostwo ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że zarzuty kierowców dotyczące pętli nie mają pokrycia w ich obserwacjach.

- Problematyczny jest natomiast wyjazd z pętli w kierunku Dąbrowy - trzeba przekroczyć ruchliwą jezdnię ulicy Nowowiczlińskiej - ale problem ten zostanie rozwiązany w ciągu najbliższych lat. Przebudowa tej ulicy jest częścią ogromnego projektu Węzła Karwiny. Zgodnie z założeniem, na wysokości pętli zostaną wybudowane dla obydwu kierunków ruchu przystanki z zatokami, bezpośrednio przy jezdniach ul. Nowowiczlińskiej, dzięki czemu autobusy przelotowe nie będą zajeżdżały na pętlę - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Podobnie sceptycznie odnoszą się do uwag dotyczących przejazdu przez wspomniane ronda. W przypadku ulic Bosmańskiej i Nasypowej zobacz na mapie Gdyni, co do którego zaraz po przebudowie było szereg uwag, żadnych zmian nie będzie. Inaczej za to mają jeździć autobusy na Chwarzno, ale powodem nie jest brak miejsca dla przegubowców na rondzie przy osiedlu Sokółka zobacz na mapie Gdyni.

- Rozważamy wycofanie z pętli na Sokółce linii 147 ze względu na postulaty zmniejszenia czasu jazdy z Wiczlina do śródmieścia. Wówczas opisane rondo będą pokonywać w większości już tylko autobusy nieprzegubowe - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski.

Miejsca

Opinie (135) 7 zablokowanych

  • Autobusy....

    Proponuję p. Dutkiewicz przejażdżkę gdańskim autobusem w którym jest w środku powyżej 40 stopni Celsjusza.Autobusy bez klimatyzacji ,kierowcy bliscy zawału serca i gdzie tu bezpieczeństwo.Co na to PIC. Pewnie nic bo oni pracują w klimatyzowanych pomieszczeniach..Prawda !!!!!!!

    • 1 0

  • Jak stworzyli to rondo na Sokółce II (15)

    to sobie pomyślałem, że to jest chyba jakiś żart- Hossa była zobligowana do stworzenia drogi i zrobili to najmniejszym kosztem, a jak autobusy mają się przeciskać przez to mini rondo?! To zauważyłem ja, jako postronny pasażer, a ZKM problemu nie widzi.

    • 130 3

    • Sokółka miała być luksusowym osiedlem (4)

      A została peryferią z mnóstwem pozadłużanych po uszy frankowiczów którzy topią swe smutki w alkoholu . Ot taka mini patola .

      • 27 4

      • mieszkaj dalej na pekinie......jak cie nie stać na mieszkanie gdzie indziej...

        zawsze za 5 stówek możesz spić lepsze piwko heheh

        • 1 0

      • Oj chyba nigdy nie miała być luksusowa czy elitarna

        Tzn. może w materiałach marketingowych tak o niej pisali, ale trzeba umieć czytać między wierszami: lokalizacja i sposób zabudowy zdecydowanie plasuje ją w segmencie popularnym

        • 11 0

      • No elita to tu może nie mieszka, ale patologii nie widać. Większość pewnie i ma kredyty ale skoro je dostała to znaczy że zarabiali dość dobrze. Skoro zarabiają to znaczy że nie są patologią, przynajmniej w sensie ekonomicznym. Popatrz na dzielnice gdańska gdzie żul na żulu. Tutaj zero żulostwa.

        • 14 7

      • nadzieja w 500+

        dużo dzieci i młodych małżeństw daje jakąś szansę

        • 6 2

    • dlaczego szczur czy stepa nie jeżdżą komunikacją? ? (3)

      4 luksusowe limuzyny to przesada!

      • 10 5

      • Pan Stępa (1)

        Pan Stępa jeździ komunikacją miejską. Często widzę go wsiadającego do 147, którym kieruję :)

        • 5 0

        • czyli komunista

          • 2 0

      • ja też jeżdżę luksusową limuzyną

        rowumiem, że jako niewykształcony chłoporobotnik
        masz problem z klasami wyższymi i będziesz z kosą szedł bić burżuja,
        taka dobra, bolszewicka zmiana

        • 3 1

    • a jaki problem na Sokółce mają kierowcy? (3)

      wielokrotnie wsiadałem na pętli i nie zauważyłęm, zeby którykolwiek kierowca miał tam problem, rondo jest wystarczająco szerokie. Ale skoro 147 na pętle nie zjedzie to gdzie będzie jego przystanek?

      • 2 11

      • Ja też nie zauważyłam, żeby mieli problem. Jak zdejmą 147 z pętli będzie trzeba wsiadać na przystanku Sokoła... Dla mnie to absurd zwłaszcza argument o skróceniu czasu przejazdu bo to są tylko 3 minuty. Niech puszczą autobus przez Patio Róży i Sokółkę Zielenisz to pozbedą się problemu nawracania a przystanek będzie " po drodze". Więcej osób by skorzystało z komunikacji. Oczywiście musiałaby powstać nowe przystanki.

        • 3 0

      • Obydwa ronda są źle wyprofilowane. Jak do tego dodamy słabe odśnieżanie (1)

        To na rondzie się robi ślizgawka. Jakby trzeba jechać prosto to by problemu nie było, ale że siłą rzeczy na rondzie cały czas skręcamy to utrata przyczepności nie należy w tym miejscu do rzadkości. Najłatwiej ją utracić jak się od Almy wjeżdża na osiedle, ze względu na zły profil drogi. Wpadnięcie w poślizg w tym miejscu powoduje że auto wjeżdża na chodnik - oby akurat tam nikogo nie było...

        • 8 1

        • ale autobusy nie jadą od strony byłej Almy w osiedle.

          Faktycznie, raz mnie poniosło w stronę chodnika, ale to raczej wynikało z nieostrożnej jazdy. Jak sie jedzie z odpowiednią prędkością i po obwiedni a nie kamiennym środku problemu nie ma(auto osobowe). Autobusy mieszczą się tam doskonale - niektórzy kierowcy skracają sobie drogę i jadą rondem pod prąd (co doskonale widać po śladach). Co do odsnieżania...jadę tą drogą codziennie, o 7 i 16:30 - poza nielicznymi przypadkami droga była odśnieżona.

          • 1 7

    • ...bo ZKM nigdy nie widzi tego, co widza Jego kierowcy. Taki LIFE

      • 16 1

    • ...nie widzi, bo nikt z ZKM tam nie był...

      Coś takiego jak koordynacjam miedzy ZKM, UM itd przy projektowaniu ulic/rond - przerasta mozliwosci umyslowe najjasniej nam panujacych.

      • 23 0

  • Ach ta Gdynia! (9)

    Nawet porządnego ronda nie potrafią zaprojektować!

    • 104 51

    • Wy, ludzie z Wejcherlandii Rumuni i okolic. Współczuję wam, bo nie radzicie sobie na zwykłych rondach a co dopiero na jakichś mniejszych w Gdyni :D

      • 1 0

    • (1)

      Dyrektorze, profesorze!
      Nie czas już na emeryturę?

      • 13 6

      • a merytorycznie to co proponujesz?

        • 0 2

    • a co w Gańsku są lepsze ,raqczej lepiej spitolone słowackiego spacerowa co debil z gdańska je zaprojektował

      • 2 0

    • szczur najlepszy prezydent w kraju:)!! (2)

      • 4 6

      • Daleko mu do najlepszego, ale w porównaniu z Budyniami i tymi z Sopotu

        to zdecydowanie się wybija na korzyść.

        • 12 3

      • Może nie najlepszy, ale najlepszy z tych co mamy do wyboru.

        • 10 7

    • ilość hejterów jest miarą sukcesu

      Dziekuje ci. Trzymaj tak dalej. Pozdrawiam ;)

      • 6 1

    • Najlepsze są w Gdańsku. To podwójne na osiedlu, na którym

      Śmierdzi szadółkami to mistrzostwo :)

      • 16 5

  • obciąć przegubowca i po krzyku,przyjdzie pan Mnietek i obetnie palnikiem

    • 1 0

  • Kierowcy przegubowców nie mieszczą się na rondach (4)

    Niech przejdą na diete.

    • 76 37

    • racja (1)

      kłania się niska umiejętność prawidłowego budowania nagłówka!

      • 3 0

      • ale za to tanio było

        • 1 0

    • szczur to ty? (1)

      Polany jestem ze śmiechu.

      • 6 6

      • lecz się czubku

        • 3 1

  • WSZYSTKO W IMIĘ MODNEGO SPOWALNIANIA RUCHU (2)

    Strefa 30, zakazy wszelakie, mini ronda, leżący policjanci, brak prawo i lewoskrętów, setki wysepek a nawet likwidacja zatoczek. Wszytko w imię chorej ideologii walki z transportem drogowym

    • 16 5

    • o, kolejny specjalista od ruchu drogowego (1)

      dzieli się z nami swoimi teoriami,
      brawo profesorze!

      • 3 4

      • dzięki

        • 0 2

  • (1)

    Dlaczego autobusy miejskie jeżdżą na oponach letnich w okresie zimowym??
    Od tego należało by zacząć dyskusję...

    • 0 4

    • Z toba tej dyskucji podejmowac nie ma sensu jesli nie wiesz, ze autobsuy jezdza na oponach wielosezonowych.

      • 0 1

  • zkm

    zkm i jasnie panujacy pan w nigdy nie widzi problemu bo to on jest najwiekszym problemem komunikacji w gdyni czas na trawke z nim

    • 0 2

  • Rozwiązanie problemu jest proste... (1)

    Wystarczy, że (ostatnia) oś w drugim członie autobusu będzie skrętna. Szykuje się nowy przetarg - wystarczy dodać stosowny wymóg do SIWZU.

    • 0 3

    • Nie masz pojecia o czym piszesz.

      • 1 0

  • w gdańsku wcale nie jest inaczej!

    a najlepsze jest to, że ktoś pogonił pętlę przy jana z kolna i wymyślił takową w zatoczkach przy dworcu. taki przegubowiec wwali się na rondo przy błędniku blokując wszystkie pasy i niewiele samochodów jest w stanie przejechać.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane