- 1 Mała uliczka, duży problem (164 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (433 opinie)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (112 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (279 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (41 opinii)
- 6 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (169 opinii)
Gdynia: Kierowcy przegubowców nie mieszczą się na rondach
Kilkanaście dni temu na pętli Tesco Karwiny przegubowy autobus wpadł w poślizg i zatrzymał się na drzewie. Według kierowców - oprócz oblodzonej jezdni - przyczyniła się do tego także organizacja ruchu na pętli, która utrudnia manewrowanie także na niektórych rondach.
Kierowcy: Nawet doświadczeni pracownicy mają problem
Przedstawiciele ZTM Gdańsk, na którego zlecenie autobusy linii 171 kursują pomiędzy Karwinami i pętlą w Oliwie podkreślali, że nie byłoby zdarzenia, gdyby nawierzchnia pętli była odpowiednio utrzymana, a nie oblodzona, co skutkowało dwukrotnym uderzeniem w drzewa.
W ostatnich dniach w tej sprawie zgłosili się do nas kierowcy z Gdyni twierdzący, że problemy z manewrowaniem na pętli to codzienność, nie tylko w czasie największych mrozów.
- Owszem, nasilają się zimą, kiedy może być ślisko, ale przez cały rok nie jest nam tam łatwo. A to dlatego, że by podjechać na przystanek początkowy, trzeba zrobić nawrót o 180 stopni, co wymusza na kierowcach maksimum precyzji. Nawet najbardziej doświadczeni mają z tym olbrzymie kłopoty. A wystarczyłoby inaczej zaplanować organizację ruchu na pętli - opowiada pan Dawid, jeden z kierujących.
Jak dodaje, nie tylko przemieszczanie po pętli na Karwinach jest kłopotliwe dla kierowców przegubowców.
- Również jazda po niektórych rondach potrafi mocno podnieść nam ciśnienie. Chodzi o pętlę na Sokółce, do której dojazd prowadzi w ten sposób, że trzeba objeżdżać małe rondo, a także na skrzyżowaniu Bosmańska i Nasypowa, które już po zakończeniu przebudowy wykonanej w 2009 roku było pod ostrzałem kierowców Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Zdaję sobie sprawę, że trudno wnosić o poważne zmiany trasy linii, ale może przedstawiciele ZKM pomyśleliby o takich - wydawałoby się - prozaicznych sprawach i zmienili choć trochę trasę - uzupełnia.
ZKM Gdynia: Nie obserwujemy problemów
Szefostwo ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że zarzuty kierowców dotyczące pętli nie mają pokrycia w ich obserwacjach.
- Problematyczny jest natomiast wyjazd z pętli w kierunku Dąbrowy - trzeba przekroczyć ruchliwą jezdnię ulicy Nowowiczlińskiej - ale problem ten zostanie rozwiązany w ciągu najbliższych lat. Przebudowa tej ulicy jest częścią ogromnego projektu Węzła Karwiny. Zgodnie z założeniem, na wysokości pętli zostaną wybudowane dla obydwu kierunków ruchu przystanki z zatokami, bezpośrednio przy jezdniach ul. Nowowiczlińskiej, dzięki czemu autobusy przelotowe nie będą zajeżdżały na pętlę - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Podobnie sceptycznie odnoszą się do uwag dotyczących przejazdu przez wspomniane ronda. W przypadku ulic Bosmańskiej i Nasypowej , co do którego zaraz po przebudowie było szereg uwag, żadnych zmian nie będzie. Inaczej za to mają jeździć autobusy na Chwarzno, ale powodem nie jest brak miejsca dla przegubowców na rondzie przy osiedlu Sokółka .
- Rozważamy wycofanie z pętli na Sokółce linii 147 ze względu na postulaty zmniejszenia czasu jazdy z Wiczlina do śródmieścia. Wówczas opisane rondo będą pokonywać w większości już tylko autobusy nieprzegubowe - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski.
Miejsca
Opinie (135) 7 zablokowanych
-
2017-02-04 14:09
Ronda sa najlepsze, ale.....musza miec wymiary, prawdziwe duze wymiary
Dlatego na Witominie Centrum nalezy wybudowac wielkie rondo, dopoki sa ku temu mozliwosci terenowe
- 13 3
-
2017-02-04 14:24
dziwna sprawa, czemu przy tych samych warunkach pogodowych gdyńskie autobusy dawały radę, a te gdańskie utykały i wpadały w poślizgi wielokrotnie. Czy nie chodzi czasem o jakieś inne opony? Może warto byłoby się tym zainteresować?
- 8 4
-
2017-02-04 14:24
To samo na Apollina
Zjeżdżanie na pętle w kier. centrum, czy Kosakowo Złote Piaski gdzie stoją 3 domy na krzyż. Na wiczlińskiej przystanki co 100 m. Czas odejść panie doc.
- 13 0
-
2017-02-04 14:27
przyszlosc POLSKI !!!
Odciac tylna czesc !!!
- 1 0
-
2017-02-04 14:58
osowa
A w Osowej minironda i minibusy :)
- 4 0
-
2017-02-04 15:14
(1)
Kiepskiej baletnicy nawet rąbek u spódnicy przeszkadza. Ta pętla autobusowa na Karwinach ma z dobre 20 lat, i teraz nagle autobusy przegubowe się tam nie mieszczą, to ciekawe jak stare Ikarusy się tam mieściły, może młodsi kierowcy którzy jeżdżą nowymi Volvami czy Neoplanami powinni się podszkolić u starych kierowców którzy jeździli starymi Ikarusami, czy Jelczami
- 6 12
-
2017-02-05 21:04
Bo Ikarusy nie miały napędu na przyczepę.
- 1 0
-
2017-02-04 16:00
WSZYSTKO W IMIĘ MODNEGO SPOWALNIANIA RUCHU (2)
Strefa 30, zakazy wszelakie, mini ronda, leżący policjanci, brak prawo i lewoskrętów, setki wysepek a nawet likwidacja zatoczek. Wszytko w imię chorej ideologii walki z transportem drogowym
- 16 5
-
2017-02-05 12:30
o, kolejny specjalista od ruchu drogowego (1)
dzieli się z nami swoimi teoriami,
brawo profesorze!- 3 4
-
2017-02-06 11:13
dzięki
- 0 2
-
2017-02-04 16:52
to nie problem rond
to problem śliskiej nawierzchni - autobusy powinny mieć opony zimowe - wpadnięcie w poślizg autobusem jest jak jazda saniami i nawet najlepsze umiejętności kierowcy nie starczą
- 6 1
-
2017-02-04 17:47
Glupi pomysl z tymi przegubowcami.
Przeciez juz w latach Gierkowych byly problemy z przegubowcami. Teleexpress z nieodzalowanym Jerzym Ringerem poruszal ta sprawe.
- 4 0
-
2017-02-04 18:03
co ma wpadanie na drzewo do mieszczenia się na rondzie?
od 'nie' mieszczenia się nikt jeszcze nie wpadł na drzewo
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.