• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Kierowcy przegubowców nie mieszczą się na rondach

Patryk Szczerba
4 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będą jeździć autobusy z Gdyni do Kartuz
Kierowcy przegubowców twierdzą, że mają problemy z manewrowaniem na części tras przejazdowych. Kierowcy przegubowców twierdzą, że mają problemy z manewrowaniem na części tras przejazdowych.

Kilkanaście dni temu na pętli Tesco Karwiny zobacz na mapie Gdyni przegubowy autobus wpadł w poślizg i zatrzymał się na drzewie. Według kierowców - oprócz oblodzonej jezdni - przyczyniła się do tego także organizacja ruchu na pętli, która utrudnia manewrowanie także na niektórych rondach.



Jak oceniasz umiejętności kierowców autobusów jeżdżących po Gdyni?

Do kolizji na pętli przy hipermarkecie doszło dwa tygodnie temu. Autobus przegubowy linii 171, wykonując manewr skrętu, wpadł w poślizg i wypadł z drogi. Oparł się o gałęzie rosnących nieopodal przydrożnych drzew. Pogniecione zostały m.in. mieszki harmonijkowe. W listopadzie, w tym samym miejscu doszło do podobnego zdarzenia, po awarii w autobusie obsługiwanym przez firmę przewozową Warbus.

Kierowcy: Nawet doświadczeni pracownicy mają problem

Przedstawiciele ZTM Gdańsk, na którego zlecenie autobusy linii 171 kursują pomiędzy Karwinami i pętlą w Oliwie podkreślali, że nie byłoby zdarzenia, gdyby nawierzchnia pętli była odpowiednio utrzymana, a nie oblodzona, co skutkowało dwukrotnym uderzeniem w drzewa.

W ostatnich dniach w tej sprawie zgłosili się do nas kierowcy z Gdyni twierdzący, że problemy z manewrowaniem na pętli to codzienność, nie tylko w czasie największych mrozów.

Styczniowa kolizja była spowodowana - zdaniem przedstawicieli ZTM Gdańsk, obsługujących linię - oblodzoną jezdnią. Styczniowa kolizja była spowodowana - zdaniem przedstawicieli ZTM Gdańsk, obsługujących linię - oblodzoną jezdnią.
- Owszem, nasilają się zimą, kiedy może być ślisko, ale przez cały rok nie jest nam tam łatwo. A to dlatego, że by podjechać na przystanek początkowy, trzeba zrobić nawrót o 180 stopni, co wymusza na kierowcach maksimum precyzji. Nawet najbardziej doświadczeni mają z tym olbrzymie kłopoty. A wystarczyłoby inaczej zaplanować organizację ruchu na pętli - opowiada pan Dawid, jeden z kierujących.
Jak dodaje, nie tylko przemieszczanie po pętli na Karwinach jest kłopotliwe dla kierowców przegubowców.

- Również jazda po niektórych rondach potrafi mocno podnieść nam ciśnienie. Chodzi o pętlę na Sokółce, do której dojazd prowadzi w ten sposób, że trzeba objeżdżać małe rondo, a także na skrzyżowaniu Bosmańska i Nasypowa, które już po zakończeniu przebudowy wykonanej w 2009 roku było pod ostrzałem kierowców Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Zdaję sobie sprawę, że trudno wnosić o poważne zmiany trasy linii, ale może przedstawiciele ZKM pomyśleliby o takich - wydawałoby się - prozaicznych sprawach i zmienili choć trochę trasę - uzupełnia.
ZKM Gdynia: Nie obserwujemy problemów

Szefostwo ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że zarzuty kierowców dotyczące pętli nie mają pokrycia w ich obserwacjach.

- Problematyczny jest natomiast wyjazd z pętli w kierunku Dąbrowy - trzeba przekroczyć ruchliwą jezdnię ulicy Nowowiczlińskiej - ale problem ten zostanie rozwiązany w ciągu najbliższych lat. Przebudowa tej ulicy jest częścią ogromnego projektu Węzła Karwiny. Zgodnie z założeniem, na wysokości pętli zostaną wybudowane dla obydwu kierunków ruchu przystanki z zatokami, bezpośrednio przy jezdniach ul. Nowowiczlińskiej, dzięki czemu autobusy przelotowe nie będą zajeżdżały na pętlę - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Podobnie sceptycznie odnoszą się do uwag dotyczących przejazdu przez wspomniane ronda. W przypadku ulic Bosmańskiej i Nasypowej zobacz na mapie Gdyni, co do którego zaraz po przebudowie było szereg uwag, żadnych zmian nie będzie. Inaczej za to mają jeździć autobusy na Chwarzno, ale powodem nie jest brak miejsca dla przegubowców na rondzie przy osiedlu Sokółka zobacz na mapie Gdyni.

- Rozważamy wycofanie z pętli na Sokółce linii 147 ze względu na postulaty zmniejszenia czasu jazdy z Wiczlina do śródmieścia. Wówczas opisane rondo będą pokonywać w większości już tylko autobusy nieprzegubowe - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski.

Miejsca

Opinie (135) 7 zablokowanych

  • Ronda

    Kto to wymyślił, i kto wpadł na taki głupi pomysł. Ronda tak, ale 2 pasmowe I tylko!. 1 pasmowe to winny by zwykłe skrzyżowania ze światłami. I je należy niezwłocznie zlikwidować! . Znam w pomorskim ronda które kilka razy przebudowywano z tego właśnie powodu. Gdzie logika, gdzie ekonomia ????

    • 0 3

  • w gdańsku wcale nie jest inaczej!

    a najlepsze jest to, że ktoś pogonił pętlę przy jana z kolna i wymyślił takową w zatoczkach przy dworcu. taki przegubowiec wwali się na rondo przy błędniku blokując wszystkie pasy i niewiele samochodów jest w stanie przejechać.

    • 1 0

  • zkm

    zkm i jasnie panujacy pan w nigdy nie widzi problemu bo to on jest najwiekszym problemem komunikacji w gdyni czas na trawke z nim

    • 0 2

  • obciąć przegubowca i po krzyku,przyjdzie pan Mnietek i obetnie palnikiem

    • 1 0

  • Autobusy....

    Proponuję p. Dutkiewicz przejażdżkę gdańskim autobusem w którym jest w środku powyżej 40 stopni Celsjusza.Autobusy bez klimatyzacji ,kierowcy bliscy zawału serca i gdzie tu bezpieczeństwo.Co na to PIC. Pewnie nic bo oni pracują w klimatyzowanych pomieszczeniach..Prawda !!!!!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane