• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Marina przy apartamentach z pozwoleniem na budowę

Patryk Szczerba
5 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Apartamenty z miejscem do cumowania jachtów. To przede wszystkim ma wyróżniać kompleks Yacht Park. Apartamenty z miejscem do cumowania jachtów. To przede wszystkim ma wyróżniać kompleks Yacht Park.

Wojewoda Pomorski zatwierdził pozwolenie na budowę mariny z zapleczem technicznym i infrastrukturą na terenach po Dalmorze zobacz na mapie Gdyni. Oprócz przystani dla 120 jachtów powstanie tam sześć 5-kondygnacyjnych budynków mieszkalnych. Jesienią zostanie wybrany wykonawca prac.



Czy nowe inwestycje ożywią teren po Dalmorze?

Zabudowa terenów po Dalmorze na Molo Rybackim zapowiadana jest już od kilku lat. Ich właściciel - Polski Holding Nieruchomości - otrzymał pod koniec zeszłego roku pozwolenie na realizację pierwszego etapu obejmującego budowę osiedla Yacht Park na Nabrzeżu Kutrowym zobacz na mapie Gdyni składającego się z sześciu 5-kondygnacyjnych budynków mieszkalnych z podziemnymi garażami, w których znajdzie się ok 135 apartamentów o łącznej powierzchni około 9,6 tys. mkw.

Marina i mieszkania w tym samym czasie


Oprócz nich powstanie aleja spacerowa z butikami i restauracjami na parterze budynków. Zaletą apartamentów ma być możliwość posiadania mieszkania oraz jachtu w jednym miejscu.

Pozwolenie na budowę potrzebnej do tego mariny, dzięki której swobodnie przy budynkach będzie mogło cumować 120 łódek o maksymalnej długości 14 metrów, właśnie się uprawomocniło. Przedstawiciele Polskiego Holdingu Nieruchomości zapewniają, że budowa budynków mieszkalnych i mariny zostanie zakończona w zbliżonym terminie.

W marinie zmieści się ponad 100 jachtów. W marinie zmieści się ponad 100 jachtów.
- Marina to istotny i wręcz niezbędny element inwestycji Yacht Park. Realizacja tego unikatowego projektu mieszkaniowego to dla nas wyzwanie, które ma na celu stworzenie unikatowego miejsca. Ruszyły rezerwacje w ramach I etapu projektu, który już cieszy się ogromnym zainteresowaniem - zaznacza Maciej Jankiewicz, prezes zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A.
Jesienią wybór wykonawcy prac

Na razie do 8 września przedstawiciele holdingu czekają na zgłoszenia chętnych wykonawców. Wybór odpowiedzialnego za prace budowlane powinien odbyć się jeszcze w tym roku. Niewykluczone, że do grudnia ruszy też sama budowa. Zwłaszcza, że teren już w zeszłym roku został poprzez rozbiórkę budynków po Dalmorze przygotowany pod inwestycję.

Czytaj też: Wyburzanie budynków na byłym Dalmorze rozpoczęte

Przypomnijmy też, że w grudniu zeszłego roku został rozstrzygnięty ogłoszony przez PHN konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej biurowca oraz terenu zieleni miejskiej u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego zobacz na mapie Gdyni. Wygrała go pracownia S.A.M.I. Architekci Mariusz Lewandowski i Wspólnicy z Warszawy.

Część biurowa ma być realizowana w drugim etapie, który rozpocznie się jednak nie wcześniej niż po 2018 roku.

Zobacz jak w zeszłym roku wyburzano budynki Dalmoru

Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (234) 1 zablokowana

  • Kolejny gwóźdź do trumny Gdyni. Mógł być terminal, mogłyby być setki miejsc pracy, będzie dokładanie

    do nabrzeży wokół prywatnych pustostanów, na których wzbogaciły się kliki zbudowane wokoł Wojciecha Szczurka.

    • 21 1

  • "Yacht Park" :D

    • 7 1

  • Kur..... i złodziejstwo w biały dzień W tym miejscu osiedle mieszkaniowe dla wybranych które przez 10 miesięcy będzie stało puste

    • 22 4

  • Żałosna architektura .Skandal lokalizacyjny ! Kto tym kręci ?

    Jak to jest możliwe , że deweloperka wlazła na teren który był własnością miasta ?
    Kto zarządził i uchwalił zmianę funkcji ?

    Pytał się kto mieszkańców ?

    • 23 3

  • Kto w ostatnich wyborach zagłosował po raz kolejny na Szczurka może sobie dzisiaj pluć w brodę ile wlezie

    Gdynia mocno podupadła - to fakt
    Próby zagrabienia cudzych terenów i wyprzedaż miejskich - to fakt
    Brak dużych inwestycji w infrastrukturę i ograniczenia istniejącej - to fakt
    Bo włodarze po pierwsze , za bardzo obrośli w piórka przez wiele kadencji
    (aresztowania w ratuszu - defraudacje i korupcje - to fakt)
    Druga sprawa, prezydent Gdyni jest pewnie ostatnią kadencję i zaczyna się zwijanie żagli czyli pospieszna sprzedaż i czyszczenie kasy miejskiej oraz próby ulokowania się cichcem w zarządzie zaprzyjaźnionej, bogatej spółki

    • 25 4

  • Kolejny brak pomysłu na Miasto z Morza i Marzeń

    A może wręcz przeciwnie - dla kilku osób i owszem - piękny widok z wyłączeniem ST, auto, jacht pod domem. Brakuje tylko lądowiska dla trzeptalotów. Awionetki będą mogły korzystać z lotniska w Kosakowie, gdzie bogacze w expressowym tempie dostaną się buspasami do swojego Saint Tropez... Pyszna wizja. Brawo Wy...

    • 17 1

  • Kolejne osiedle dla alfonsów i sprzedawców garów

    Potworzą burdele jak w sea tower albo mieszkania dla szefów parabanków i innych dziwnych tworów.

    • 18 3

  • Były ryby a teraz będą grube ryby i rekiny tzw. byznesu

    • 15 1

  • ceny beda dla cwaniakow z warszawki 10 zl za mb lodki

    stara marina peka w szwach a szczur i grupa kolesi nic nie robi aby powiekszyc marine

    • 8 2

  • Deweloperska dewastacja Gdyni - Panie Wojewodo jak Pan mógł wydac zgodę? (2)

    Gdynia przestała być miastem dla mieszkańców - to sprzeniewierzenie się władz samorządowych - to powinno być rozliczone, a nie akceptowane.
    Pas nadmorski ma służyć mieszkańcom a nie nowobogackim. W każdym normalnym państwie takie tereny są chronione przed deweloperką. Już teraz pas przy obecnej marinie (a teren jest publiczny!!) jest parkingiem samochodowym i jachtowym dla właścicieli jachtów, miejsce spacerowe jest de facto zamknięte dla mieszkańców, bo cóż to za spacer między samochodami i jachtami stojącymi w lecie na tym terenie.

    • 21 5

    • Wojewoda nie miał tu nic do gadania. Wystąpił tu jako urzędnik. Zło stało się w 2003 roku, (1)

      gdy CELOWO doprowadzono do upadku Dalmor, wyjeto jego tereny z granic portu aby ukraść tereny nad morzem. Grube setki milionów do kieszeni odpowiednich ludzi powiązanych z głównym hejnalistą z ratusza..

      • 4 0

      • Jednak pomimo "wyjęcia terenu Dalmoru z granic portu" teren ten nie został przez to terenem prywatnym. Dalmor to spółka Skarbu Państwa. A więc państwo powinno mieć kontrolę nad gruntami tej spółki.
        Sprzedaż działek miejskich czy gruntów państwowych firm, instytucji, związków (jak np. żeglarskiego) deweleoperom, powinna zdecydowanie być pod szczególną kontrolą.
        A jeśli chodzi o tereny miejskie, to są tereny publiczne i w pierwszej kolejności powinien być uwzględniany interes mieszkańców, a nie deweloperów.
        Notabene, to swoiste kuriozum aby firma rybołówstwa z ogromną flotą statków skończyła jako agent nieruchomości.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane