• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Oksywie wypięknieje. Prace warte prawie 1,5 mln zł

neo
6 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Okolice ul. Arciszewskich i cmentarza przejdą szybką rewitalizację. Okolice ul. Arciszewskich i cmentarza przejdą szybką rewitalizację.

Do końca września potrwają prace w okolicy ul. Arciszewskich zobacz na mapie Gdyni na Oksywiu. Za 1,45 mln zł powstaną nowe tereny zielone, chodniki, oświetlenie, miejsca parkingowe dla samochodów i rowerów, poprawi się także bezpieczeństwo.



Czy twoja dzielnica jest dobrze zagospodarowana?

Inwestycje na Oksywiu to efekt programu rewitalizacji, w którym ta dzielnica również się znalazła. Dzięki dotacji z Unii Europejskiej zmieniają się te gdyńskie dzielnice, które przez lata nie były tak dopieszczane, jak choćby Śródmieście czy nadmorska część Orłowa i Wzgórze św. Maksymiliana.

Oksywie - najstarsza gdyńska dzielnica.



- Inwestycje na objętym Gminnym Programem Rewitalizacji Oksywiu zaplanowaliśmy tak, aby z jednej strony zachować wynikający z długoletniej historii charakter dzielnicy, z drugiej zaś poprawiać jakość życia - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Przyszedł czas na rozwiązanie problemów, które lokalna społeczność wskazywała podczas konsultacji zapisów Gminnego Programu Rewitalizacji. Inwestycja, którą wkrótce rozpoczynamy, czyli zagospodarowanie okolic ulicy Arciszewskich, dotyczy jednej z najstarszych części Oksywia, zasługującej na szczególną uwagę - dodaje.

Historia grodu na Oksywiu.



Oksywie na pocztówce z początku XX wieku. Na zdjęciu widać kościół św. Michała Archanioła z XIII wieku.

Oksywie na pocztówce z początku XX wieku. Na zdjęciu widać kościół św. Michała Archanioła z XIII wieku.
Najwięcej zmian czeka okolice cmentarza zobacz na mapie Gdyni na Oksywiu. Zagospodarowane zostaną klepiska i zaniedbane skwery, które zamienią się w tereny zielone z chodnikami. Zainstalowanych zostanie 11 nowych stojaków rowerowych, ale nie zapomniano również o kierowcach samochodów - pod cmentarzem będzie nowa droga manewrowa i miejsca postojowe. Zmodernizowana będzie również zatoka postojowa dla autobusów komunikacji miejskiej. Całość zostanie oświetlona.

Prace powinny zakończyć się we wrześniu tego roku. Wykonuje je firma Laro ze Strzebielina. Zainkasuje za to nieco ponad 1,45 mln zł.
neo

Opinie (118) 7 zablokowanych

  • Korki

    Przerzucić most przez ul.Chrzanowskiego na Kępę i ludzie będą cenić Oksywie bo dojazd do ul.Dickmana w szczycie to codzienne wyzwanie.Młodzi uciekają z Oksywia bo lwią część życia spędzają w korku.Tu trzeba szukać rozwiązania problemu.Jeśli komunikacja się nie poprawi to zostana tylko emeryci a nowe domy będą ziały pustką.To sprawa na cito!

    • 25 3

  • Na początku to

    należało by wyremontować nawierzchnię na całym odcinku ul. Arciszewskich od Roda Bitwy Pod Oliwą do ul. płk. St.Dąbka. Przecież ten odcinek nie nadaje się do ruchu pojazdów. Kilka razy w tygodniu jadę przez ten odcinek i samochodem i autobusami. Normalnie to jest jakieś kartoflisko. Jadąc samochodem lub autobusem czy to z góry lub pod górę odnoszę wrażenie, że pojazd zaraz straci zawieszenie...Ten odcinek się już rozpada i nie pomoże jakieś tam dorażne równanie czy zaklejanie dziur i wyrw. Tam musi być generalka i to na "wczoraj".Proponuję włodarzom z UM Gdynia przejażdżkę chociaż autobusami linii 128, 150, 197 i N 40 bo "Śkodzianek" to trochę szkoda na ten crash test...Współczuję wszystkim kierowcom. Ta ulica to Nr.2 - dziesiątek lat zaniedbań po Nr.1 jaką jest ul. E. Kwiatkowskiego przez 40 lat jeszcze niedokończona..............
    A zieleń będzie jak ograniczymy wycinkę pod developing i inne beton-investation.

    • 22 1

  • szczurek na air show wyda więcej niż ms cale Oksywie . Dno!

    • 19 7

  • A ile co roku

    wydaje się pieniędzy z budżetu miasta na Ophenerek ?
    Myślę,że co roku idzie na to tak około 4 mln.zł i co ta niby "promocja" miasta daje lub wnosi dla tego miasta ? Czy dzięki temu i organizacji przez już ponad 15 lat to przybył do Gdyni jakiś "strategiczny" inwestor co stworzył nowe miejsca pracy dla np. 200-300 osób/w skali 10 ostatnich lat/- ,a dzięki temu nastąpił też znaczący rozwój już samych firm rodzimych ? Hotelarstwo i gastronomia to w Trójmieście b.dobrze sobie radzą praktycznie przez cały rok...Jakie namacalne korzyści ma miasto Gdynia z Openera ? Policja. Straż miejska, Gdyńska służba zdrowia+Straż Pożarna, ZKM itp.- co roku - przez kilka dni postawione są w stan gotowości "bojowej". Za darmo ?

    • 19 3

  • Chyba nie tylko tam? (1)

    Bo to prawie 3 miesiące "zabawy" i w jednym miejscu to zdecydowanie za długo. Tam jest jakieś 1000-1200 m2 do wyrównania i utwardzenia, a drzew bym nie sadził bo jakiś czas temu tam kilka sztuk właśnie wycięto...Tak nie dowierzam, że MTM wpuścił na swój teren "małą" konkurencję?? Chyba są "zarobieni" i portfel jest pełen zamówień i taka śmieszna kwota ( 1.4 mln.zł) nie wchodzi już w rachubę >>>? A na "wężle" ul.Kwiatkowskiego/ul.Płk.Dąbka -coś znowu spadło tempo....Chyba przez te "upały"-bo o 13:00 widziałem jedną "maszynę" i dwóch pracowników. Do końca "wyzwania" i realizacji zadania pozostało już tylko 15 dni (21.06.2019r.)kalendarzowych ca daje .około 80 -100 rbh. .Mało !!! Prace stanęły też na 100 mb odcinku ul.J.Wiśniewskiego//ul.Czechosłowacka...ach te upały..

    • 15 0

    • MTM to jedna z wielu firm

      Które są prowadzone przez UBeków do trzepania kasy. Mam się żyje bardzo dobrze

      • 9 0

  • Ja (5)

    Jeszcze przed budową portu ulica Świętojańska prowadziła przez torfowiska po linii prostej do ul Arciszewskich . Jak ktoś nie wierzy to niech poszuka starych map przed rozbudową portu tzn przekopu torfowych pól. Wiecie ,że Hitler był w 1939 roku na Oksywiu i w tym celu nie pozbierano z Oksywia rannych i zabitych Polskich Marynarzy . Świadek tych scen z 1939 (sanitariuszka) była dopiero ponad 20 lat po kampanii wrzesniowej odwiedzic Oksywie. Wiecie o tym,że w 1939 na powiechrzni 4 km 2 w ciagu dwoch tygodni stoczono 110 walk .Baraki burzone na Dickmana to baraki jenieckie wybudowane przez niemcow a szczur je burzy a powinny zostac jako pomnik historii. Szczur juz zutylizował cmentarz na pogorzu gornym ktory niemcy w 1939 zdewastowali . Szczur zkliwidował zbiorniki paliwowe głownej bazy KriegeMarine. III Rzeszy . Dla Szczura liczy sie kasa deweloperów i zalanie wszystkiego betonem i zabijanie żywej historii Gdyni

    • 18 3

    • Do @Gddbbxs te zbiorniki paliwowe należały do wojska , wiec to "minister obrony" podją decyzje o zlikwidowaniu więc niesie propagandy tylko zajrzyj do faktów które tereny nalezą lub na leżały do wojska , a które do Gdyni

      • 6 0

    • Akurat na Oksywiu i Obłuzu sporo ziemi pozbyło sie wojsko nie wymieniony Szczurek. Bo tam gdzie powstało osiedle Komandorskie do 2005 roku była jednostka zmechanizowana wojska , jak byś przypadkiem niewiedział . I pewnie 90% gdynian nic o tym niewie. I dlatego takie dziwaczne komentarze

      • 5 0

    • Tu jeszcze trza wspomnieć że całe Babie Doły należą do wojska , i praktycznie wiekszoś starych mieszkańców to są byli wojskowi. Czyli drogi Gddbbxs trza dobrze być poinformowanym oczym się nieraz pisze

      • 4 1

    • https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zbiornik-wody-bazy-Kriegsmarine-w-Gdyni-n104573.html

      • 6 0

    • Do @Gddbbxs czy chcesz ze 50 miejsc postojowych od wojska wynajac przy ulicach Australijska ,Kopernika , Bosmańska , Błękitna i prawie wszystkie mieszcza się tam gdzie ty przy zbiornikach paliwowych Wiec niepisz ze tam niema wojska

      • 3 3

  • Brawo "ty" !

    Co do zbiorników na mazut to były na terenie wojskowym i to chyba było w zarządzaniu Agencji Mienia Wojskowego. Oczywiście jest tam już deweloper i postawił nowe budynki. Co do baraków to faktycznie były to obiekty dla jeńców wojennych zatrudnionych w zakładach ( ośrodek badawczy) i budowy torped morskich. Po wojnie przerobione na budynki mieszkalne. na terenie Gdyni (Grabówek) Leszczynki-ul.Kalksztajnów/Dębińskiego też takowe były aż do lat 90-tych póżniej -zburzone i powstały tam nowe budynki. Przy ul.Morskiej/ul.Grabowo(Biedra) po prawej stronie okolice Norauto-service pozostały chyba dwa i są nadal zamieszkałe-zarządza chyba PKP. Te na Oksywiu oczywiście też do rozbiórki....Cmentarz ? Pozostałości były i nie wiem jak jest tam aktualnie bo b.dawno nie bylem. A wartość historyczna to praktycznie była i jest zerowa bo prawie całkowicie po wojnie straciły "walory" dokumentalne" -zmienione praktycznie w 60-70% -po za dachami i ogólnym obrysem zewnętrznym.....Fotografie z lat 45=46 wystarczą.

    • 10 3

  • Szczurek - odejdź! (1)

    • 18 3

    • były wybory a ciemnota tak pisowcy dalej na tych samych

      • 8 3

  • jak mawiał klasyk

    w Bydgoszcz-u czy tam Byg(k)doszcz-u z uwagi na bliżej nieokreślony akcent na g-k ...I też piniędzy nie było czy jak ?

    • 11 0

  • A co z ulicą Żeglarzy????? (3)

    Jest jeszcze szansa dla nas mieszkańców na poprawę wizerunku okolicy? Może choć ławeczka? Może piaskownica i huśtawka dla malucha??

    • 11 1

    • W budżecie nie ma pieniędzy, zostało tylko kilkadziesiąt milionów na promocję.

      • 10 0

    • odpłyneli

      Żeglarze już odpłynęli

      • 6 0

    • Piewsze zasadnicze pytanie do kogo należy ulica , a do kogo grunty wokół

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane