- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
Gdynia: Zmiany na Kartuskiej. Na lepsze?
Po zakończonej w ostatnich tygodniach przebudowie ul. Kartuskiej w Gdyni zmieniono organizację ruchu na skrzyżowaniu z ul. Morską , ograniczając przejazd na wprost. Zdaniem kierowców zwiększyło to korki, ale urzędnicy podkreślają, że poprawiło się bezpieczeństwo.
W zakres inwestycji weszła m.in. budowa jednokierunkowej trasy rowerowej o szerokości 1,5 metra i dwukierunkowej o szerokości 2 metrów, korekta skrzyżowania Kartuska-Chełmińska-Raduńska , gdzie zamontowano sygnalizację świetlną. Pojawiły się nowe miejsca postojowe dla rowerów, przebudowane i wyremontowane zostały też chodniki.
Przy okazji skorygowano również organizację ruchu na skrzyżowaniu z ul. Morską. Najistotniejszą z nich jest zmiana kierunków ruchu na Kartuskiej dla kierowców jadących od strony dworca w Chyloni . Do czasu remontu na wprost można było jechać dwoma pasami. Obecnie tylko jednym, co - zdaniem części kierowców - spowodowało spore komplikacje w tym miejscu.
- Nie wiem, kto wymyślił jeden pas tylko do prawoskrętu w ul. Morską. Kierowcy jadący pasem lewym na wprost i skręcający w lewo do centrum powodują przez to zator, bo jest ich dużo więcej niż skręcających w kierunku obwodnicy. Poza tym jadący tam mają zieloną strzałkę, co rozładowuje skutecznie ruch - twierdzi pan Krzysztof, jeden z naszych czytelników.
Inni zwracają uwagę, że po zmianach organizacji ruchu kierowcy jeżdżą w tym miejscu "na pamięć" lub po prostu chcą zaoszczędzić na czasie kosztem innych.
- Stojąc na skrzyżowaniu tylko jedną zmianę świateł, byłem świadkiem jak 3-4 kierowców wymusiło pierwszeństwo na pojazdach, jadąc prosto z prawego pasa. Nie wiem, czy zmiany zastosowane w tym miejscu są w związku z tym dobre, bo powodują spore niebezpieczeństwo - relacjonuje inny kierowca.
Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni podkreślają, że to właśnie dla poprawy bezpieczeństwa zostały wprowadzone korekty. Jazda z dwóch pasów na wprost ul. Kartuską przez ul. Morską w kierunku Pustek Cisowskich kończyła się bowiem zwężeniem za skrzyżowaniem .
- Projektant w ten sposób określił zasady ruchu w tym miejscu. Dwa samochody nie wjeżdżają obecnie obok siebie za skrzyżowaniem. Tam nadal jest zwężenie do jednego pasa, a więc dzięki zmianom nie powinno dochodzić do kolizji. Będziemy jednak na pewno obserwować na bieżąco sytuację - wyjaśnia Tomasz Krzak z ZDiZ w Gdyni.
Czytaj też: Rusza remont ul. Jaskółczej
1,5 roku temu podczas remontu ul. Morskiej, niektórzy kierowcy omijali korek chodnikiem.
Miejsca
Opinie (115) 1 zablokowana
-
2018-11-15 08:09
Korki
Obecnie jakąś tragedia od strony koleczkowa do świateł czeka się 30 min na przejazd
- 0 0
-
2015-10-22 22:55
Można było inaczej
Ewidentny brak miejsca /wysepek/ chociaż dla jednego samochodu skręcającego w lewo na ulicę Rozewską,Swarzewską i Demptowską.Wystarczy jeden samochód skręcający w lewo i totalna blokada dla kierunków jazdy na wprost.Jednym słowem porażka.Wydaję mi się że w XXI wieku wyobrażnia projektantów i tych którzy taki projekt akceptują powinna być zupełnie inna. Przecież droga po remoncie ma służyć wiele lat,a samochodów przybywa.Jednym słowem kasy publicznej wydano sporo a efekt nie na miarę dzisiejszych wyzwań komunikacyjnych.Miało być lepiej,a obecnie są dużo większe korki.Liczę na refleksje decydentów.
- 1 0
-
2015-10-22 19:36
może do kogos to dotrze!!!
Przez co najmiej 30 lat odkąd pamętam zawsze był ruch z obu pasow na wprost i nigdy nie powodowalo to sytuacji konfliktowych!!, jakos nigdy nie było stłuczki,a kierowcy potrafili być kulturalni i wyrozumiali dla siebie!.Ale zawsze znajdzie się wszechwiedzący i mądrzejszy który wie lepiej ,co dla ludzi jest lepsze!Najwięcej wypadkow z udziałem pieszych jest na przejściu obok budynku spóldzielni mieszkaniowej tzw.blaszaka,ale sygnalizacje zamontowano na skrzyżowaniu,na ktore kot z kulawa nogą nawet nie zagląda ,o ruchu poprzecznym nie wspomnę,no ale tak chciał jeden z radnych chylonii/taki mial plan kiedy kandydowal do tejże bezrady!!!//No i mamy kolejna ścieżkę rowerową do nikąd!z ktorej korzysta może z 10 rowerzystow dziennie!za krocie/4 miliony polskich złotych!!!no i jeszcze jedno kuriozum!.zamiast prawoskrętu z Kartuskiej w Morską mamy kawalek rowerowego bubla ktory ani nikomu nie sluży,ani nic nie ulatwia!!! No ale my polacy juz tak mamy ,wszyscy biadolą ,ale nikomu nie chce się ruszyć d*py by cokolwiek zmienic i miec jakis wpływ na to co sie wokol nas dzieje!
- 0 0
-
2015-10-21 09:42
Czytelnik Krzysztof
chyba temu panu coś się pomyliło, jak kierowcy jadący pasem lewym na wprost i skręcającym w lewo mogą skręcać w stronę centrum, chyba w stronę obwodnicy a do centrum jest chyba prawy pas z tego co widzę.
- 0 0
-
2015-10-20 11:46
GA1588R (1)
powinien dostać 500 pln + 10 pktów! Zapamiętałby raz na zawsze!
- 4 0
-
2015-10-21 09:40
policja potrzebna od zaraz i to na każdym skrzyżowaniu przez całą dobę... i tak powstaje sielanka
- 0 0
-
2015-10-20 18:40
karina (2)
dlaczego nie ma swiateł dla wyjezdzających z Demptowa na Pustki ...stoimy aby wjechac po kilkanascie minut i tak jest to wciskanie sie na silę bo caly czas jest ruch
- 2 0
-
2015-10-21 08:50
kolejny spowalniacz ?
dość świateł !- 0 0
-
2015-10-20 21:39
jestes piczka i nie umiesz jezdzic. ja nie mam problemu
- 0 1
-
2015-10-21 08:48
banda amatorów
co by tutaj jeszcze spiepszyć !
takie rozwiązanie byłoby dobre dla 3 pasów a tak trzeba stać żeby prosto jechać gdy auta skręcają w lewo !- 1 0
-
2015-10-21 08:24
Miejsca parkingowe
Dlaczego autor artykułu nie wspomniał o tym że zabrano połowę istniejących miejsc parkingowych!?
- 0 1
-
2015-10-20 06:06
Dobrze zrobili (8)
Jeśli za krzyżówka z Morską jest tylko jeden pas to jak mogą jechać samochody z dwóch pasów prosto? Chyba logiczne,że mogą być tam kolizje
- 100 25
-
2015-10-20 06:28
do tej pory tak było (3)
I nie stanowiło to dużego problemu. Poza tym tam było miejsce na dwa pasy - usunięcie wysepki i trochę trawnika i do przystanku mogły być dwa pasy. Do tego powinien być dorobiony prawoskręt z Morskiej w Kartuską. Ale jak teraz zrobili autostradę rowerową to pozamiatane. Można tylko dziękować , że projektant nie widział tam miejsca na buspas...
- 26 26
-
2015-10-21 08:10
BLA
Stanowiło problem zawsze. Nie było dnia aby na skrzyżowaniu nie walały się szkła po stłuczkach samochodowych.
- 1 2
-
2015-10-20 07:59
(1)
jasne ,7 pasów bo wszystkim sie spieszy, a potem i tak stoja w korkach wsrod innych spieszacych sie
- 19 9
-
2015-10-20 14:44
Niestety idiotó jest wciąż dużo
szkoda że większość to kierowcy
- 5 0
-
2015-10-20 20:23
oczywiscie!
w ogole jak to wczesniej moglo byc zorganizowane ze z dwoch pasow samochody wjezdzaja w jeden pas?! to dopiero niebezpieczenstwo! Teraz jest super, samochody skrecajace w prawo maja caly czas wolna droge, a te w lewo i prosto i tak musza czekac na zmiane swiatel (jak komus przeszkadza niech jedzie w prawo i zawroci na rondzie;) ) a to, że kierowcy jeżdzą na pamiec i nie przestrzegaja przepisów to kwestia przejsciowa... Przynajmniej teraz wiadomo kto rzeczywiście ma pierwszenstwo :)
- 4 1
-
2015-10-20 14:52
Jak? Prosto
Ten z prawej miał pierwszeństwo :)
- 3 0
-
2015-10-20 10:43
Zasadniczo, to należy względnie podejść, bo zwykle może nie stanowić i będzie przypuszczalnie to samo, co sens tego,i bez sprzecznie trzeba zdawać sobie sprawę i zwrócić uwagę, by wstępnie brać pod rozważenie efekty które spotęgują całość a co za tym idzie i wiedzę którą należy wykorzystać dla następstw, których nie możemy uniknąć, co zmniejszy efekty działania, na rzecz, z którą przyjdzie nam się zmierzyć,w efekcie których nie możemy się odwrócić,bo zostawiając rzecz nie rozwiązaną,sami poddajemy się dając zły przykład, za którym mogą pójść inni, i z przekonaniem zwycięstwa, dla którego jesteśmy zdolni,by w ocenie następstw,przedłożyć całość z wartości które można osiągnąć,a co za tym idzie, bez zastanowienia, można powiedzieć, że jak najbardziej, jesteśmy za a nawet przeciw.Konstatuując, należy wyjść na przeciw wyzwaniom, które ogólnie mówiąc, są w naszym zasięgu, i bez koniecznej dezaprobaty nie możemy utworzyć czegokolwiek, wiedząc,że to jest do osiągnięcia z przyczyn obiektywnych jak najbardziej realne.Stając na wysokości zamierzonej, wynikną spore przeciwności, które należy obrać w przeciwnym kierunku, a będąc jak najbardziej usytuowany w postawie przygotowawczej, można przyjąć,że cel jest osiągnięty,oczywiście z perspektywy przeciwności, należało by określić kierunki działania aprobacyjnego, czyli jak najbardziej wskazanego przez czynniki za to odpowiedzialne,i nie ustępujące w koniecznym wskazywaniu przez bliżej nie określone kręgi.Dlatego, jest jak najbardziej zobowiązujące, do natychmiastowego przedłożenia i wybrania określonego zadania, w odczuciu ogólnego zrozumienia i korzyści do jakich należy dążyć w poczuciu własnym jak i kolegialnym.Kierunek bedzie zawsze przeciwny.
- 12 2
-
2015-10-20 08:06
To akurat dobra zmiana
usprawnia skręt w lewo na obwodnicę. Jeżeli chodzi o cwaniaczków jadących prawym pasem na wprost, to wystarczy tam postawić słupki, takie jak są na wysepkach.
- 14 15
-
2015-10-21 07:40
Popieram obecne rozwiązanie
Do tej pory jadący prosto blokowali możliwość przejazdu "na zielonej strzałce" jadącym w prawo.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.