- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Gdynia: aktywność mieszkańców Śródmieścia mobilizuje Straż Miejską
260 interwencji podjęli od czerwca gdyńscy strażnicy miejscy na ul. Mściwoja, Zygmunta Augusta i Abrahama, której odcinek między ul. Batorego i 10 Lutego jest od wakacji współdzielony przez pieszych i rowerzystów. Blisko połowa skończyła się mandatami karnymi. Mieszkańcy działaniom przyklaskują, ale liczą, że skuteczność strażników wzrośnie.
Czytaj też: Część Abrahama oddana pieszym
Na przebudowanym odcinku Abrahama zmniejszono liczbę miejsc do parkowania. Pozostało siedem, w tym jedno wyłącznie dla dostawców i jedno dla osób niepełnosprawnych. Mimo to strażnicy miejscy pojawiają się tam praktycznie codziennie, po interwencjach, do nieprawidłowo zaparkowanych samochodów, co skrupulatnie odnotowują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego - inicjatorzy zmian w tej części miasta.
Społecznicy: dużo daje mobilizacja mieszkańców
- Na pewno dużo daje tu mobilizacja mieszkańców, którzy dzwonią za każdym razem, gdy ktoś próbuje parkować w miejscu do tego nieprzeznaczonym. Z ich obserwacji wynika jednak, że interwencje służb dotykają niewielkiej części nieprawidłowo parkujących, natomiast w ogóle nie reagują, gdy kierowcy przekraczają tu dozwolone 20 km/h - a dzieje się to nagminnie. Zapewne większość kierowców nie bardzo rozumie, jakie przepisy obowiązują w strefie zamieszkania, stąd np. próbują przeganiać pieszych ze środka ulicy - tłumaczy Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Zdaniem innych zgłaszających to problem mieszkańców, kierowcy nie robią sobie nic ze znaków także na sąsiednich ulicach, w tym na ul. Zygmunta Augusta.
Problemem zastawianie bram wjazdowych
Tam nieprawidłowe parkowanie łączy się z zastawianiem bram wjazdowych.
"Zastawianie bram, przejść w tej części Gdyni jest nagminne, utrudnia to dojazdy do posesji, poruszanie się karetek (niedaleko jest szpital) i uniemożliwia poruszanie się bezpiecznie pieszo" - piszą mieszkańcy jednej z kamienic przy ul. Zygmunta Augusta, pokazując na dowód zdjęcia.
Problemem często zgłaszanym przez zamieszkałych w centrum Gdyni jest też zastawianie pasów rowerowych oraz parkowanie na chodniku uniemożliwiające przejście pieszym.
Poprosiliśmy strażników miejskich o statystyki ich interwencji z trzech ulic w Śródmieściu, gdzie problemy z parkowaniem są największe - ul. Abrahama, Mściwoja i Zygmunta Augusta.
Blisko 300 interwencji od czerwca
Okazuje się, że od połowy czerwca do pierwszych dni listopada byli na miejscu blisko 300 razy.
- Strażnicy podjęli 260 interwencji, nałożyli 110 mandatów karnych, 60 pouczeń oraz 22 wnioski o ukaranie do sądu - informuje Leonard Wawrzyniak, rzecznik Straży Miejskiej w Gdyni.
Na pewno nie można więc powiedzieć, że strażnicy miejscy ignorują problemy w tej części miasta.
Miejsca
Opinie (204) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-08 23:54
A jednak głupi jest ten naród jak but (4)
Cieszą się cebulaki że nieroby miejskie nakładają mandaty ,a kasa z nich trafia do kolejnych nierobów czyli urzędasów. A ci z kolei podzielą ją równo między sobą i tak o to kółko się zamyka. Żeby to jeszcze z tych pieniędzy pobudowali parkingi i nie twierdzę że darmowe , ale tak się nie stanie. Hieny przygarną to do siebie i na tym koniec. W tym dziwnym kraju ażeby cokolwiek się zmieniło, należy zacząć od edukacji społeczeństwa. Należy uczyć szacunku i wyrozumiałości. A nie że jeden na drugiego nasyła sługusów powołanych z ramienia nierobów wyższej rangi. Po prostu brakuje w tym kraju samodzielnego myślenia. A jak już ktoś ma lepiej od innych, to najlepiej go zniszczyć. Ale to takie typowe dla systemu PRL. I właśnie przez tą zawieść i nienawiść mamy wszyscy tak jak mamy. Szaro buro i ponuro. Nie jest sztuką komuś dokopać, tylko znaleźć kompromis. Ale jeszcze kilka pokoleń musi przez to przejść ,aby cokolwiek zmieniło się na lepsze.
- 5 5
-
2019-11-10 01:56
Nó w końcu, sensowny komentarz :)
Pozdrawiam
- 0 0
-
2019-11-09 09:19
@Mm27 niestety każdemu trzeba dokopac . Ciekawe co bys zrobił np. jakby ci samochud zastawił wejscie/wyjscie z klatki schodowej i niemógł wyjsc z domu ptzez 7 godzin , a spieszysz się do pracy
- 3 0
-
2019-11-09 07:22
Współczuję ci.
- 1 0
-
2019-11-09 03:56
nie zastawiaj bram chodnika - nie bedziesz karany,
zabolał mandacik?
- 4 1
-
2019-11-08 15:51
(1)
Wybudowanie parkingów podziemnych , czy piętrowych powinno być priorytetem , ceny powinny być rozsądne , a nie zaporowe i ludzie przestali by szczekać na siebie i wtedy tych cwaniaczków co to parkują gdzie popadnie powinno się karać bardzo dotkliwie
- 10 6
-
2019-11-09 21:55
Ale te parkingi już są
I przeważnie jest w nich mnóstwo wolnych miejsc. Pod Placem Grunwaldzkim, koło Batorego. Deficytowe są tylko "darmowe" miejsca.
- 1 0
-
2019-11-08 13:32
Problem (5)
Problemem jest brak miejsc parkingowych. Nie pojmuję dlaczego tak młode miasto ma takie problemy infrastruktury. Może to nie kompetentni ludzie rządzą
- 26 14
-
2019-11-09 21:52
Są
Tylko płatne.
- 0 0
-
2019-11-08 21:49
nie
Problemem jest to, że mamy coraz więcej samochodów w mieście
- 5 2
-
2019-11-08 14:26
Rozumiem, że problemem jest brak miejsc parkingowym w tym właśnie miejscu?
Bo 20 m dalej jest wielki parking
- 8 2
-
2019-11-08 14:16
łooooooooooooot !!!?????
brak miejsc????!!!! buahahahahaha
- 6 1
-
2019-11-08 14:02
A miejsca na podziemnym parkingu pod filmówką zawsze wolne ;)
- 9 3
-
2019-11-08 12:50
zlikwidować większość miejsc parkingowych w centrum !!! (1)
ale zaraz, co to słyszę ?? jakiś skowyt i pisk ?? aaa........to przedsiębiorcy jęczą, że handel i usługi w centrum zamierają ?? .....ciekawe dlaczego......
- 13 22
-
2019-11-09 21:51
Badania
Wg badań likwidacja miejsc parkingowych przed sklepami nie wpływa negatywnie na obroty sprzedających. Albo nie ma znaczącego wpływu, albo ma wpływ pozytywny. Sprawdzone w wielu miastach. Empirycznie. Nie ma co wierzyć w mity. Przedsiębiorcy też znacząco przeceniają odsetek klientów docierających do ich lokalu samochodem.
- 1 0
-
2019-11-09 14:21
(1)
Szkoda że "Miasto Wspólne" nie oznacza w tym przypadku kierowców.
- 4 2
-
2019-11-09 14:45
największym źródłem kłopotów kierowców nie jest polityka "miasta" ale zachowania innych kierowców
nie ma sensu jeździć do centrum miasta samochodem nie będąc gotowy do korzystania z płatnych miejsc do parkowania, których w Gdyni jest dość a nawet nadmiar.
- 1 1
-
2019-11-09 14:07
Ostatnio wezwałem straż miejską w związku ze złym parkowaniem
Nawet nie przyjechali
- 1 4
-
2019-11-09 13:33
kary są za niskie!
trzeba dać im po kieszeniach
- 1 4
-
2019-11-09 09:22
czy ludzie sa wredni ? (2)
a moze parkuja bo brakuje legalnych miejsc parkingowych. ale w schizofrenicznym kraju zamiast poprawic infrastrukture kara sie ofiary wieloletnich w tej dziedzinie zaniedban. jeszcze raz powtorze: rozdac mandaciarni miejeskiej lopaty
- 6 6
-
2019-11-09 11:36
osoba chorująca na schizofrenię często oskarża innych o popadnięciu w tę chorobę
Legalnych miejsc do parkowania w Gdyni nie brakuje, niekiedy problemem jest to, że są one platne. Nazywaj rzeczy po imieniu, ignorancie. (Chyba że chcesz zbierać plusy za ironię).
- 1 0
-
2019-11-09 09:33
Masz 20 m dalej płatny parking. 3 zł za godzinę.
Miejsca zawsze są.
- 5 0
-
2019-11-09 11:33
Takie problemy ponownie potwierdzają prostą tezę
W polityce kształtowania infrastruktury miejskiej w Gdyni za małą wagę przywiązuje się do promocji przyjaznydch dla środowiska naturalnego i społecznego sposobów poruszania się po mieście. Decydenci miejscy mają problem z wyrażnym stwierdzeniem, że w mieście powinna być prowadzona restrykcyjna polityka parkingowa z jednej strony, z drugiej zaś trzeba wyraźnie działać na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych (przede wszystkim), a następnie rowerzystek i rowerzystów, chcących niekiedy dotrzeć na dalszą odległość przy pomocy SKM lub komunikacji miejskiej (trzeba im wtedy zapewnić odpowiednie możliwości bezpiecznego parkowania rowerów). Miasto niby dba o pieszych i rowerzystów, w praktyce stale nie wykazuje wystarczającej woli przekonywania mieszkańców do prostej tezy: prywatny samochód nie jest odpowiednim środkiem lokomocji do poruszania się po dobrze zarządzanym mieście. W dobrze zarządzanych miastach ludzie zamożni poruszają się pieszo, rowerem lub komunikacją miejską (często szynową), w źle zarządzanych miastach biedni ludzie poruszają się samochodami. Jak na razie wielu uczestników dyskusji pod tym artykulem ma kłopoty z ogarnięciem tej prostej prawdy.
- 2 0
-
2019-11-09 10:41
ewidentny przykład i**otycznej i bezmyślnej decyzji ! (1)
Były plac przy budynku Banku na na ul. 10--go Lutego - jeżeli po remoncie w tym budynku ma być Hotel to po jasną cholerę zabudowuje się dziś ten plac? a gdzie miejsca postojowe i parking dla pracowników obsługi i przyszłych Gości hotelowych ??? . Czy My tu w Gdyni zamiast mądrych Urzędników mamy naprawdę zgraje bezmyślnych Gamoni których działania i decyzje destabilizują i utrudniają życie Mieszkańcom ?!...
- 7 2
-
2019-11-09 11:26
spróbuj się zastanowić, czy samochód prywatny jest jedynym sposobem przemieszczania się po mieście
jeśli twoja odpowiedź na takie pytanie brzmi : "Tak" to znaczy warto, byś się zastanowił, jakim sposobem poruszasz się po zatrzymaniu samochodu i opuszczeniu go. Jeśli jest nim drugi samochód (w co wątpię), to tylko współczuć.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.