- 1 Tak znaleziono podejrzanego o morderstwo (98 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (202 opinie)
- 3 Ostatnia sesja radnych w tym składzie (64 opinie)
- 4 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (231 opinii)
- 5 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (183 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (73 opinie)
Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki
W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.
Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
Opinie (296) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-06 08:53
Opinia wyróżniona
Jeżdzę codziennie autobusem z Chwarzna . (14)
Korek tworzy się przed Witominem co jest zrozumiałe bo to jest wąskie gardło. Akurat w korku działała jazda na zakładkę i jadący lewym pasem autobus zawsze był wpuszczany , postój w korku autobusu nigdy nie trwa długo a nawet teraz mimo rozpoczecia roku szkolnego nie tworza sie korki więc mamy kolejne 2 mln wyrzucone w błoto. Należało zrobić coś innego. Od Witawy w strone Chwarzna praktycznie do lasu po prawej stronie są parkingi - należało zlikwidować parkingi i stworzyć bus-pus .
- 115 23
-
2019-09-08 13:47
dokładnie
jeżdżę tamtędy codziennie i myślę tak samo. Potrzebny buspas od Witomińskiej do kładki a nie jakieś kontrapasy - wygibasy... Kasa wyrzucona w błoto.
- 1 0
-
2019-09-06 17:42
Naprawdę? (1)
Powiedział jeden człowiek, na podstawie swojej opinii wyrobionej podczas obserwacji jednej trasy.
#statystyka- 3 1
-
2019-09-07 12:10
wiadomo, na tym portalu "artykuły na zlecenie pisane przez tajemniczego czytalnika"
klasyk
- 1 0
-
2019-09-06 17:41
Kiedy Rondo na Witominie? (2)
Zgadzam się. Dodatkowo uważam, że o wiele bardziej przydałoby się w ramach tych pieniędzy wpisać w ten przetarg przebudowę skrzyżowań na Witominie, a zwłaszcza przy Witawie i budowę rond zamiast skrzyżowań ze światłami, które ustawione są fatalnie w godzinach szczytu komunikacyjnego. Witomino obecnie to jedna z głównych tranzytowych dzielnic z
Zgadzam się. Dodatkowo uważam, że o wiele bardziej przydałoby się w ramach tych pieniędzy wpisać w ten przetarg przebudowę skrzyżowań na Witominie, a zwłaszcza przy Witawie i budowę rond zamiast skrzyżowań ze światłami, które ustawione są fatalnie w godzinach szczytu komunikacyjnego. Witomino obecnie to jedna z głównych tranzytowych dzielnic z tylko 1 pasem w obu kierunkach! bus pas w tym wypadku to kosztowny "mały plaster przyklejony na otwartą i krwawiącą ranę tamtejszej tkanki miejskiej" . Podobny "plaster" przyklejono na Estakadzie Kwiatkowskiego przed skrzyżowaniem w stronę Pogórza i Kosakowa, gdzie do dziś jedziemy 1 pasmową słabą drogą. Czas najwyższy na poważną operacje!
Drodzy Włodarze Miasta, może jednak mniej imprez masowych, zamykania miasta i ulic oraz bali i zabaw dla kilku lub kilkunastu tysięcy ludzi i czas zrobić coś dla mieszkańców Gdyni? Może to już właściwy czas na koniec polityki zastaw się, a postaw się tylko dla turystów i samych gości? Gdynia to przecież jedna z gospodarczych perełek Polski, korzystajmy z tego co mamy, gdzie doszliśmy jako miasto przez te ponad 90 lat i idźmy dalej z rozwojem naszej infrastruktury.
Dobra infrastruktura to więcej miejsc pracy, więcej pracy to więcej mieszkańców, więcej mieszkańców to więcej wpływów podatkowych i pieniędzy na kolejne inwestycje oraz rozwój.- 4 5
-
2019-09-08 13:51
przeprowadź się bliżej centrum
będzie taniej
- 1 0
-
2019-09-07 12:10
tal, karuzelę jeszcze
pacan
- 0 1
-
2019-09-06 13:01
ok. 10 minut mniej stania dla korzystającychz TZ!
- 4 0
-
2019-09-06 12:21
Obwodnica Witomina potrzebna jak najszybciej! Tak samo większa przepustowość skrzyżowań na Wielkopolskiej. (3)
Trzeba działać z większym rozmachem, panie Szczurek. Gdańsk co rusz rzuca szalonymi pomysłami i dostaje kasę z Unii. Jak się chce, to można.
- 10 8
-
2019-09-08 13:50
więcej miejsca, więcej samochodów
wszyscy spotkamy się albo na skrzyżowaniu z Kielecką albo na Chwarzniejskiej. Po prostu będzie więcej miejsca dla czekających na wjazd na te ulice, bo część będzie stała na obwodnicy Witomina, a część na Rolniczej/Chwarznieńskiej. Wyżej d. nie podskoczysz...
- 1 1
-
2019-09-06 13:26
I efektem tego rozmachu (1)
jest spadek średniej prędkości poruszania się samochodem, konsekwentnie odnotowywany w badanich. Bo nadwagi nie leczy się poprzez popuszczanie pasa, ale w Polsce, Rosji i Chinach ludzie się jeszcze nie zorientowali. Wszędzie indziej tak, nawet w USA.
- 12 1
-
2019-09-07 12:09
tłumczysz osobnikowi, który ksiązkami w piecu pali
nie nada
- 2 1
-
2019-09-06 11:10
(2)
a jadąc autobusem z Wiczlina tracisz dodatkowo kilkanaście minut na korek, który jest jeszcze przed obwodnicą :)
- 5 3
-
2019-09-06 11:27
nie rozumiem po co ludzie tworzą korki skoro są dla nich taką przeszkodą później (1)
bez sensu
- 14 3
-
2019-09-08 11:23
Bo stoja, zamiast jechac.
- 0 1
-
2019-09-06 09:04
Opinia wyróżniona
Dobre rozwiązanie (12)
W pięknym mieście Edynburgu, jeśli chcesz zarejestrować samochód, to musisz przedstawić zaświadczenie o posiadanym miejscu postojowym. Ot takie proste rozwiązanie, które problem przenosi na grupę zainteresowaną. Mam samochód i bardzo by mi takie rozwiązanie pasowało.
- 71 47
-
2019-09-12 12:00
a gdzie w tym KOwalski?
ha ha i co nie mam miejsca postojowego ---blokowiska i co nie moge miec samochodu ale zes wymyslił-
- 1 0
-
2019-09-06 21:47
O czym ty piszesz. Jakiej rejestracji w Edynburgu.Byłeś tu kiedyś. (2)
- 1 2
-
2019-09-09 10:22
Tak, mieszkałem w Edynburgu przy Easter Dalry Wynd.
- 0 1
-
2019-09-07 12:12
on kłamie, nie ma tak w Edynburgu, to zwykły trol
- 0 1
-
2019-09-06 14:18
ALE............... (1)
Ale mieszkasz w Polsce i zapewniam cię że tyle miejsc nie ma w mieście.Powinno budować się parkingi podziemne albo piętrowe.
- 4 7
-
2019-09-08 10:57
Skad wiesz,ze mieszkam w polsce?
- 1 0
-
2019-09-06 12:42
ale o czym mowicie! mam miec miejsce pod domem czy pod praca a moze kolo babci tez gdzie zatrzymuje sie na 2 godziny? wiec
lepiej budowac parkngi pietrowe i podziemne ale na to wladze gdyni pomyslu nie maja. roweroludki w tkącym deszczu zimą.
- 8 7
-
2019-09-06 11:56
ale tak jest wielu miastach europy zachodniej i w całej Japoni!! (3)
- 9 5
-
2019-09-06 13:29
(2)
nie, nie jest.
- 8 2
-
2019-09-06 16:31
To zarejestruj w Tokyo samochód bez dysponowania miejscem parkingowym ;) (1)
- 3 2
-
2019-09-07 12:11
Tokyo nie jest w Europie, po co kłamiesz, że tak jest w wielu miastach Europy? tak nie jest w żadnym mieście Europy
- 0 1
-
2019-09-06 11:02
Bajki opowiadasz...
- 10 4
-
2019-09-06 07:21
Opinia wyróżniona
Zmiany muszą iść równolegle. Budowa buspasow, (35)
... Ale też egzekwowanie kar od niewłaściwie parkujacych, podniesienie opłat za parkingi, oraz zwiększenie liczby kursów komunikacji, zwłaszcza w szczytach przewozowych. I wtedy będzie widoczny efekt.
- 100 71
-
2019-09-08 11:16
Nie zes*aj sie..
- 0 1
-
2019-09-06 14:27
OK, a kiedy bedzie karanie urzedasow za nieudolnosc i nie wywiazywanie sie miasta z obowiazkow (2)
rozbudowy drog i infrastruktury? Moze jak zaczniemy karac urzedasow to w koncu zaczna cos robic. Stepa ten szkodnik juz dawno powinien ogladac swiat w kratke.
- 1 2
-
2019-09-07 12:15
od kiedy urzędnik decyduje i odpowiada za budowę dróg i infrastruktury?
chyba z Moskwy piszesz saszka
- 0 0
-
2019-09-06 16:33
Nie ma takiego obowiązku
Co więcej, np. w Amsterdamie zlikwidowali w tym roku 20 000 miejsc parkingowych. XX wiek się skończył jakiś czas temu...
- 2 2
-
2019-09-06 08:57
szczurek i deweloper mówili, że z Wiczlina do centrum jedzie się 10-12 minut:) (2)
- 11 3
-
2019-09-06 09:02
(1)
Mnie mówili to samo, innym zresztą też
- 6 1
-
2019-09-08 11:00
Bo sie jedzie, gaz do dechy i rura.
- 1 0
-
2019-09-06 08:25
(14)
Prywatyzacja komunikacji miejskiej i likwidacja dopłat do niej przez miasta. Dlaczego ja z moich podatków mam do tego dokładać skoro nie jeżdżę.
- 19 37
-
2019-09-06 09:02
Dlaczego moje dzieci mają mieć astmę, bo ty sobie zachciałeś truć codziennie powietrze? (1)
Dlaczego mam się dokładać do NFZ i leczenia twoich chorób wywołanych nieaktywnym trybem życia?
- 12 10
-
2019-09-08 10:59
Alez ja zyje aktywnie, wystarczy, ze kazdego dnia otwieram oczy
- 1 0
-
2019-09-06 08:56
Dlaczego ja się dokładam do budowy dróg (3)
Jak nimi nie jeżdżę?
- 9 7
-
2019-09-06 11:31
dlaczego ja dokładam do służby zdrowia skoro ja nie choruję
dlaczego dopłacam do szkolnictwa skoro ja się nie uczę, dlaczego dlaczego dlaczego
- 9 0
-
2019-09-06 09:37
fruwasz autem, rowerem, autobusem?? (1)
- 5 5
-
2019-09-06 09:54
SKM-ką
- 6 1
-
2019-09-06 08:36
(7)
Dlaczego ja mam się dokładać do parkingu pod Twoim domem, jak tam nie parkuję?
- 37 13
-
2019-09-06 08:47
(1)
Nie musisz się dokładać, bo parking pod moim domem wybudowała Spółdzielnia Mieszkaniowa, której ja jestem członkiem. A gdybyś wpadł/a na pomysł, żeby tu zaparkować swoją blaszankę, to pogonimy z sąsiadami :P
- 9 10
-
2019-09-06 10:00
Spokojnie, mogę ją postawić przed wjazdem, w poprzek, na miejskim gruncie :)
W końcu ten kawałek drogi jest też z moich podatków :)
- 8 2
-
2019-09-06 08:44
mam wykupione miejsce w hali garażowej, nie dopłacasz mi (4)
- 14 14
-
2019-09-06 09:20
ale z tego miejsca wyjeżdżasz na drogę miejską, do której on dopłaca... (3)
- 19 7
-
2019-09-06 09:37
płace podatki zawarte w paliwie (2)
- 9 15
-
2019-09-06 09:54
i tu warto by było wykazać się elementarną wiedzą (1)
Gdyż 0 (słownie: zero) z tych podatków idzie na drogi miejskie. Są one budowane z udziału w PIT wszystkich mieszkańców. Czyli nieodmiennie, niezmotoryzowany do Ciebie dopłaca.
- 20 5
-
2019-09-06 10:49
To niech nie dopłaca
proste
- 4 9
-
2019-09-06 08:28
lata bez inwestycji doprowadziły do tego, że niewielkie ponad 200 tysięczne miasto, ma problemy jak Nowy Jork (12)
- 16 7
-
2019-09-07 12:13
po co kłamiesz i zmyślasz?
no po co?
- 0 0
-
2019-09-06 09:07
Na Manhattan wjeżdża i wyjeżdża komunikacją codziennie 1mln ludzi (5)
My tutaj mamy problem ze zorganizowaniem wjazdu dla może 1/20 tego wolumenu.
- 9 4
-
2019-09-06 09:20
Znaj proporcje mocium Panie (4)
New York się rozwijał i rozbudowywany był na przestrzeni wieków.. Gdynia ma kilkadziesiąt lat.
Nowy Jork to było centrum i jest centrum.
Gdynia to jest średnie miasto w Polsce.
Hamowalbym z tymi porównaniami.- 5 5
-
2019-09-06 09:56
Nie gra roli (3)
Gdańsk jest o wiele starszy niż NY i tam bajzel jest jeszcze większy. A jak chcesz porównań do miast mniejszych, to zaraz wypłyną zachodnioeuropejskie, gdzie kierowcy są na szarym końcu, jeżli chodzi o dostep do infrastruktury.
- 4 3
-
2019-09-07 12:14
brednie i kłąmstwa, porównaj średnie prędkości przejazdowe i Gdańsk czy Gdynia niczym się nie różnią od reszty Europy i świata
- 0 0
-
2019-09-06 10:07
kierowcy sami ograniczają dostęp do infrastruktury innym kierowcom
inwestycje w infrastrukturę dla kierowców powinny polegać jedynie na utrzymaniu juz istniejacej sieci ulicznej lub znajdować się na szarym końcu listy inwestycji w system mobilności miejskiej. Na pierwszym miejscu powinny się znajdować inwestycje w poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej (szynowej) czyli stacji SKM/PKM.
- 8 3
-
2019-09-06 10:03
Tyle, że my mieliśmy za dużo komuny, gdzie samochód absolutnie miał pierszeństwo.
A ludzi - kładki, tunele, nadrabianie po km, żeby przejść na drugą stronę...
- 2 1
-
2019-09-06 09:00
To ty chyba nie byłej w NY (4)
Mimo, że większość jeździ tam metrem to korki przy wjeździe do miasta są gigantyczne.
A czemu jeżdżą metrem, bo parkowanie jest drogie i nie ma wielu miejsc, a do tego dotarcie autem na czas jest nie realne, a wyjechanie z centrum w szczycie jest .....
Stąd też na stacjach końcowych są olbrzymie parkingi, aby ludzie wsiadali do aut poza centrum.- 11 1
-
2019-09-09 12:59
metrem albo promami
- 1 0
-
2019-09-07 12:13
to zwykły trol, bredzi co popadnie
- 0 0
-
2019-09-06 19:16
(1)
To take jak u nas!
- 1 0
-
2019-09-06 21:43
szczególnie u nas w Gdyni
Metro jest przepełnione! No i parkingi również.
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2019-09-06 07:00
Kiedy inwestycje a nie tylko biała farba? (7)
W tym roku miała być przebudowa skrzyżowania na Witominie... Dno!
- 228 21
-
2019-09-06 07:49
a działanie budowlane o wartości ponad 4 milionów to wciąż nie inwestycja? :) (2)
śmieszni jesteście
- 14 7
-
2019-09-06 08:14
Inwestycja (1)
Jak malowana!
- 13 8
-
2019-09-07 12:20
tak edzio, wkleiłeś już dwieście postów tutaj, wszystkie znów twoje i stały bełkot o Polsce w ruinie
wiemy, biale jest czarne, dzieci na ulicach się przewracają z głodu bo mają marazm, pancerne mgły itd.
- 1 0
-
2019-09-06 08:22
To jest niebezpieczne (3)
Dla autobusów i pojazdów. Podobnie jak kontrpasy dla rowerów. Tyle że rowery prawie tam nie jeżdżą a tu będzie inaczej. Ciekawe czy taki pomysłowy urzędnik weźmie na siebie ewentualne ofiary tej inwestycji czy powie że byli nieostrożni.
- 8 16
-
2019-09-06 08:38
Jak ktoś jest zbyt tępy, żeby ogarnąć pas o zmiennym kierunku ruchu, który nie jest niczym nowym
Powinien zrezygnować z prowadzenia pojazdów...
- 27 1
-
2019-09-06 08:42
Pora odświeżyć zapomnianą książeczkę pt. Kodeks drogowy i jeszcze raz obejrzeć te kolorowe strony ze znakami. Albo schować z powrotem prawo jazdy do chipsów.
- 18 4
-
2019-09-06 09:10
tylko głupek nie wie jakz tego bezpiecznie korzystać ... na autostradach tez pod prąd jeżdzą :P
- 9 2
-
2019-09-06 07:03
Jezdnia jest dość szeroka... (7)
... żeby zrobić tam na stałe buspas w obu kierunkach, więc po co tak kombinować?
Wszystko jedno, czy samochody będą stały w korku na jednym czy na dwóch pasach.- 79 61
-
2019-09-06 07:10
bardzo dobrze
jestem za-wszystko dla komunikacji miejskiej
- 14 15
-
2019-09-06 08:03
Nie
Bo wtedy korek zatka zjazdy z obwodnicy i sie na nią wyleje. Ćwiczone przed powstaniem 4 pasów w lesie
- 18 1
-
2019-09-06 08:36
Bzdura. Dwa pasy stojace to... (4)
... dwa razy wiecej samochodow na tym samym odcinku drogi... Dlatego zawsze nalezy dojezdzac do konca pasa ktory sie konczy a nie pakowac sie w kolejke i wtedy na zamek sie wlaczac do ruchu...
- 18 3
-
2019-09-06 09:11
(3)
To fantazja Cię poniosła. Zapomniałeś , że z reguły żaden wać Pan nie chce nikogo wpuścić. Sory ale taki mamy klimat ,że się trzeba ładować w kolejkę inaczej byś stał do wieczora bo nikt Cię nie wypuści. Wiesz czemu na Matarni zjazd w stronę Gdyni na obwodnicy zaczął się korkować? Bo sobie linie domalowali, jest dużo aut , i dużo łosi którzy wyjeżdżają na obwodnice a raczej próboją z prędkością jeża (dosłownie 40 km/h) pod auta które jadą minimum 100 . Obwodnica to droga szybkiego ruchu . Płynne włączanie się do ruchu mówi Ci to coś? I właśnie taki co tak robi jedzie do końca widzi znak ustąp i sobie stoi i czeka aż mu się ktoś zatrzyma na obwodnicy! Codziennie widzę te obrazki . Ręce opadają. I uwaga ! I to nie tylko kobiety tak robią. Uwierz w większości faceci w wieku od 40/50 w wzwyż. Dziękuję za uwagę
- 3 8
-
2019-09-06 09:32
Bez przesady. Zdecydowana większość puszcza :)
- 12 0
-
2019-09-06 10:14
Na większości zwężeń (1)
(nie mówię konkretnie o tym) w pewnym momencie stoi zakaz wyprzedzania. Dojeżdżasz do zakazu zrównując się z jadącym na pasie obok i tak jedziesz do końca, sygnalizując chęć zmiany pasa. Każdy, kto Ciebie nie puści, wyprzedza na zakazie. Dzisiaj co trzeci samochód ma kamerkę, więc hurtem na stop-agresji-drogowej. Oczywiście nie wskażą sprawcy, więc po 5 stówek per samochód. Wystarczy regularnie powtarzać procedurę i populacja chamów się kurczy.
- 3 5
-
2019-09-08 14:14
i jeżeli tam jest, to nielegalnie
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach zakazu wyprzedzania (znaku B-25) "nie stosuje się na jezdniach, na których istnieją co najmniej dwa pasy ruchu dla jednego kierunku, nawet w tych przypadkach, gdy następuje zmniejszenie liczby pasów ruchu, np. z czterech lub trzech do dwóch oraz z dwóch do jednego".
Owszem, w wielu takich miejscach znaki B-25 jeszcze są, ale są zastosowane niezgodnie z cyt. przepisem.
Poza tym, odnosząc się do tego, co napisałeś, cytuję:
"Na większości zwężeń (nie mówię konkretnie o tym) w pewnym momencie stoi zakaz wyprzedzania. Dojeżdżasz do zakazu zrównując się z jadącym na pasie obok i tak jedziesz do końca, sygnalizując chęć zmiany pasa. Każdy, kto Ciebie nie puści, wyprzedza na zakazie.",
to sprawa wygląda następująco:
- jeżeli ktoś Ciebie wpuści (zwalniając), to wtedy to TY wyprzedzasz na zakazie, nawet jeżeli nie zwiększałeś prędkości,
- jeżeli TY zwolniłeś, bo pas się tobie kończy, a ten ktoś obok Ciebie pojechał dalej swoim pasem, to wtedy to ON wyprzedzał, nawet jeżeli nie zwiększał prędkości.
Większość kierowców nie zdaje sobie z tego sprawy, co wynika z nieznajomości przepisów, tu konkretnie z nieznajomości definicji manewru wyprzedzania. "Wyprzedzanie przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku".
Przy takiej, a nie innej definicji manewru wyprzedzania, niestosowanie znaku B-25 przed miejscem zanikania pasa (pasów) ruchu jest zrozumiałe.- 1 0
-
2019-09-06 07:03
(12)
Zamiast budować nowe drogi lub poszerzać istniejące, bedą jeździć pod prąd:)
- 151 23
-
2019-09-06 07:42
To przypomina mi pewien dowcip
O wprowadzeniu w Polsce ruchu lewostronnego, na razie tylko dla ciężarówek
- 12 3
-
2019-09-06 08:09
bareja
- 9 3
-
2019-09-06 08:39
Naprawde? Bzdura? (6)
A moze sie Panowie wybiora do Holandii/ Belgii?
Takie rozwiazania ze zmiana koerunku ruchu sa wyokrzystywane tam od lat z sukcesami. To bardzo dobry pomysl. Trzeba wykorzystywac max przepustowosc dojazdowek. Ja poszedl bym dalej i na godziny ranne lub popoludniowe zmienial kierunek calych wylotowek. Taka Wielkopolska w Gdyni, taka Armii Krajowej ... maja potencjal- 13 5
-
2019-09-06 08:42
To się wyprowadź do Holandii/Belgii (3)
i będziesz tam jeździł pod prąd razem z muzułmańskimi imigrantami.
- 8 14
-
2019-09-06 09:45
Wolę muzułmańskich imigrantów od polskich narodowców.
No i belgijskie wypłaty.
- 8 6
-
2019-09-06 18:19
I od razu widać co to za opcja zbyt głupia by patrzeć na znaki drogowe (1)
- 1 0
-
2019-09-08 11:09
Nie mam co robic tylko patrzec na jakies znaki, bo jakis d**il je sobie poustawial..
- 1 1
-
2019-09-06 19:21
Tylko tam zmiana dotyczy wszystkich kierowcow a nie tylko autobusy!
- 0 0
-
2019-09-08 13:57
I z tych wielopasmowych dróg dojazdowych, nagle wszyscy utkną w centum..
Naraz wszyscy nie wjadą, nawet jak będziemy mieć po osiem pasów w jednym kierunku
- 0 0
-
2019-09-06 09:17
Normalne rozwiązania w cywilizacyjnie
zaawansowanych społeczeństwach.
- 6 5
-
2019-09-06 10:06
Czekamy na pierwsze czołówki heeheh (1)
znajdzie się jakiś GKA i przywali w autobus.
- 3 5
-
2019-09-06 11:09
Albo GA, obetrze, bo "się zmieści"
- 1 1
-
2019-09-06 07:06
Władze miasta na imprezki wydają dziesiątki milionów złotych, dla mieszkańców zostaje farbai słupki. (11)
Przecież to nic nie da, korki nie zmniejsza się a autobus utknie na zwężeniu
- 188 21
-
2019-09-06 07:20
(2)
Albo zamiast jechać buspasem będą powodować jeszcze większe korki wciskając się na prawy pas ze skrajnie lewego (jak to się odbywa na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego na ul. Unruga)
- 6 9
-
2019-09-06 07:45
Autobusy skręcają z środkowego pasa,na prawy,wolno,za to wielu prowadzących auta osobowe skręca z pasa do jazdy na wprost w prawo,mędrcze.
- 6 3
-
2019-09-06 07:49
Jak nikt nie chce autobusu wpuścić to tak jest.
Pewnie kwestia kultury...
- 8 4
-
2019-09-06 07:47
Ale nikt nie chce likwidować korków... (6)
W miastach ze zrównoważonym transportem nie powinno się inwestować w rozwiązania zmniejszające korki, bo to tylko zachęca do korzystania z własnego samochodu. Należy jak najbardziej utrudniać korzystanie z własnego samochodu, z jednoczesnym usprawnianiem komunikacji miejskiej tak, aby była bardziej komfortowym i szybszym transportem niż własny samochód. U nas w Polsce niestety to pierwsze rządzącym wychodzi świetnie, to drugie póki co jeszcze nie.
- 13 12
-
2019-09-06 08:36
Nie spodziewałem się ża na tym portalu przeczytam rzeczowy i sensowny komentarz. Zgadzam sie w 100%.
- 3 3
-
2019-09-06 08:37
(3)
U nas w Polsce. Powiedz mistrzu gdzie byłeś za granicą i widziałeś takie rozwiązania działające. Odpowiedz: w d*pie byłeś i g*wno widziałeś. W żadnym mieście we Włoszech, nie w Amsterdamie, w żadnym mieście w Wielkiej Brytanii, nie w Paryżu, nie w Kopenhadze, nie w Sztokholmie.
- 4 5
-
2019-09-06 09:52
A Ty byłeś ananasie? (1)
żeby wjechać np do centrum Londynu musisz dodatkowo zapłacić do tego pełno parkingów park&ride, sprawnie działające metro oczywiście inna skala miasta ale działa na swój sposób i nigdy nie wybierałem się do centrum autem
- 6 1
-
2019-09-06 13:32
Zaplacic musisz jak jezdzisz starym szrotem co i tak nie zmienia problemu komunikacji miejskiej stoajacej w korkach mimo bus pasow.
- 1 1
-
2019-09-06 19:28
Jest za.Monachium przed GaPa.Kto jezdzi Na narty doskonale to zna.Regulacja jest swietlna I zmienia sie rano kierunek I odwrotnie Od 15 ej I dotyczy wszystkich kierowcow.
- 2 0
-
2019-09-06 19:24
Bardzo proste,przestac rejestrowac samochody w Gdyni I kupic jeszcze z 1000 autobusow,ryksze I raj Na ziemi
- 1 1
-
2019-09-06 11:13
nie utknie bo będzie tam sygnalizacja świetlna, w momencie dojazdu zapali się zielone światło dla autobusu.
- 1 0
-
2019-09-06 07:07
Hyperloop (4)
Oczami wyobraźni widzę hyperloop z Chwarzna do Witomina. Wtedy żadne kontrapasy nie byłyby potrzebne.
- 52 6
-
2019-09-06 07:16
Hyperloop EN57? (3)
- 11 0
-
2019-09-06 08:38
(2)
Po modernizacji, czemu nie.
- 3 0
-
2019-09-06 09:01
Wkrótce historyczne porozumienie z SKM (1)
Synergia wyzwoli dodatkową energię która rozpędzi EN57 do prędkości bliskiej prędkości światła. Po dwukrotnym okrążeniu kuli ziemskiej składy delikatnie wyhamują i zatrzymają się w Chwarznie. Może wydobyć się swąd, ale nie będzie to groźne dla pasażerów.
- 6 0
-
2019-09-06 09:37
haha dobre
- 3 0
-
2019-09-06 07:08
To mistrzostwo świata. (5)
Tylko w gdyni. Himalaje intelektów. Nigdy większej głupoty nie było. A wystarczyło by zrobić drogę tak jak było to planowane.
- 154 38
-
2019-09-06 07:16
(2)
Inzynier ruchu sie odezwal, pewnie horala go uczyl liczyc vat
- 21 10
-
2019-09-06 08:18
Już po wyborach (1)
Pracownicy UM mogą już przestać pajacować.
- 0 5
-
2019-09-06 08:39
Coś dzisiaj trolle zaspały :)
- 3 2
-
2019-09-06 07:29
Powiedzial medrzec....
- 6 0
-
2019-09-08 12:11
Mistrzostwo Gdyni Samorządnej
Ale "wyskoczyło" lotnisko i plany sie rozmyły o wydumane ambicje prezydenta Przyspawanego.
- 0 0
-
2019-09-06 07:09
Mega i**otyzm (4)
Można w godzinach porannych zrobić bus pas na istniejących pasach w kierunku Witomina. Po co tak kombinować?
I wydawać bez sensu kasę miasta!- 60 31
-
2019-09-06 07:49
I wydać dokładnie tyle samo, na gorsze rozwiązanie?
Brawo Ty!
- 14 4
-
2019-09-06 08:18
bo wtedy zamiast na dwóch pasach to korek by był na jednym - pewnie już gdzieś od Wiczlina. Nikt by nie zyskał
- 12 2
-
2019-09-06 08:42
Jednak inzynierem nie jestes
Takie rozwiazanie wykorzystuje odciążony pas wyjazdowy z miasta rano a po poludniu to samo powinno byc robione w drugim kierunku... Proponuje troche pojezdzic po Europie... przyklady sa w Holandii i Belgii i to dziala dobrz
- 12 2
-
2019-09-06 09:01
czy ty jestes niespełna rozumu
podobnie jak wszyscy, ktorzy kilkaja tobie łapke w góre?
- 8 1
-
2019-09-06 07:09
Brawo (11)
Panie Prezydencie czas odejść !Może pochwali się Pan jak często korzysta z komunikacji miejskiej ?Wiczlino zakorkowane ,karwiny zakorkowane ,Obluze Korek wszystko co się dzieje w tym mieście to remonty a gdzie nowe inwestycje ?co zostawicie po sobie ?kolejke na kamienna górę ?a może MTM panu postawi jakiś pomnik bo dom napewno
- 161 22
-
2019-09-06 07:17
Po co. Jeżdżę służbowym superbem 7026. (7)
- 12 2
-
2019-09-06 07:55
Łooo, służbowa 4 letnia Skoda :D (2)
Już naprawdę nie było się do czego przywalić, co? :D
- 3 12
-
2019-09-06 08:20
A choćby była i dziesięcioletnia (1)
Ale przy najlepszej w całym Wszechświecie komunikacji miejskiej?
- 8 2
-
2019-09-06 08:40
Jest lepsza, niż w dowolnym mieście zarządzanym przez PiS :)
- 4 6
-
2019-09-06 08:13
dlaczego to auta w najbogatszych wersjach? (3)
- 9 0
-
2019-09-06 08:41
(1)
A czemu nie? Prezydent miasta to nie Zdzisław alkoholik po zawodówce.
- 6 7
-
2019-09-06 10:28
w tym przypadku niewiele sie rozni
- 4 3
-
2019-09-06 10:07
120 tysi to najbogatsza wersja?
Ludzie prezesa nawet by nie wsiedli do czegoś tak biednego :D
- 3 2
-
2019-09-06 08:21
pamietaj - 67% (1)
więc porannegorzkie żale skieruj do sąsiadów
- 5 2
-
2019-09-06 10:07
Ale jego sąsiedzi nie głosowali w tych wyborach.
Tylko siedzą i klepią komentarze w farmie, tak jak on...
- 2 2
-
2019-09-06 11:46
Tutaj nie ma odpowiedniego elektoratu
Będzie rządził wiecznie....
- 1 1
-
2019-09-06 07:09
Podobne rozwiązanie by się przydało na Janka Wiśniewskiego. (6)
- 20 46
-
2019-09-06 07:53
(5)
Tylko w którą stronę?Tam duży ruch jest w obu kierunkach tak rano,jak i po południu.
- 11 0
-
2019-09-06 09:05
wywalic pas zieleni po srodku i masz buspas. (4)
rano do centrum popoludniu na obluze. zamiast przejscia kladka. dziekuje, pozdrawiam.
- 0 4
-
2019-09-06 09:30
Samochód się rzucił na mózg? (3)
Nie, wystarczy wyznaczyć na każdej jezdni buspas w każdą stronę. Łapy precz od zieleni miejskiej.
- 8 4
-
2019-09-06 10:34
wez mnie nie rozsmieszaj (1)
po 1 pasie w kazda strone to juz bylo i sie nie sprawdzilo. poza tym pamietaj - rozbudowa Janka Wisniewskiego byla wymagana przez NATO - dojazd do portu etc. . Zrobisz po 1 pasie w kazda strone to wszystko stanie. a ta "zielen" miejska na wisniewskiego i tak jest nic nie warta
- 3 2
-
2019-09-11 02:23
NATO?
Chciałbym zobaczyć źródło tej rewelacji.
- 1 0
-
2019-09-06 18:14
kolejny społecznik gołodupiec z nadmiarem wolnego czasu
- 0 0
-
2019-09-06 07:10
Wielkopolska (2)
A co z Wielkopolską? Duże osiedla jak Karwiny, Dąbrowa i Fikakowo są wiecznie zablokowane, a jak zacznie się na dobre budowa Trasy Kaszubskiej to już w ogóle będzie dramat...
- 76 3
-
2019-09-06 07:40
No nic, nie udało się kładki dla
Pani Gruszeckiej-Spychały zalatwic to teraz się męczcie- 10 1
-
2019-09-06 22:57
przez wielkopolska helikopterem.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.