- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (67 opinii)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (75 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (481 opinii)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (708 opinii)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (61 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (250 opinii)
Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki
W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.
Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
Opinie (296) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-06 08:48
Niedługo pajace zrobią buspas na Rolniczej.
- 15 0
-
2019-09-06 08:53
Opinia wyróżniona
Jeżdzę codziennie autobusem z Chwarzna . (14)
Korek tworzy się przed Witominem co jest zrozumiałe bo to jest wąskie gardło. Akurat w korku działała jazda na zakładkę i jadący lewym pasem autobus zawsze był wpuszczany , postój w korku autobusu nigdy nie trwa długo a nawet teraz mimo rozpoczecia roku szkolnego nie tworza sie korki więc mamy kolejne 2 mln wyrzucone w błoto. Należało zrobić coś innego. Od Witawy w strone Chwarzna praktycznie do lasu po prawej stronie są parkingi - należało zlikwidować parkingi i stworzyć bus-pus .
- 115 23
-
2019-09-06 11:10
(2)
a jadąc autobusem z Wiczlina tracisz dodatkowo kilkanaście minut na korek, który jest jeszcze przed obwodnicą :)
- 5 3
-
2019-09-06 11:27
nie rozumiem po co ludzie tworzą korki skoro są dla nich taką przeszkodą później (1)
bez sensu
- 14 3
-
2019-09-08 11:23
Bo stoja, zamiast jechac.
- 0 1
-
2019-09-06 12:21
Obwodnica Witomina potrzebna jak najszybciej! Tak samo większa przepustowość skrzyżowań na Wielkopolskiej. (3)
Trzeba działać z większym rozmachem, panie Szczurek. Gdańsk co rusz rzuca szalonymi pomysłami i dostaje kasę z Unii. Jak się chce, to można.
- 10 8
-
2019-09-06 13:26
I efektem tego rozmachu (1)
jest spadek średniej prędkości poruszania się samochodem, konsekwentnie odnotowywany w badanich. Bo nadwagi nie leczy się poprzez popuszczanie pasa, ale w Polsce, Rosji i Chinach ludzie się jeszcze nie zorientowali. Wszędzie indziej tak, nawet w USA.
- 12 1
-
2019-09-07 12:09
tłumczysz osobnikowi, który ksiązkami w piecu pali
nie nada
- 2 1
-
2019-09-08 13:50
więcej miejsca, więcej samochodów
wszyscy spotkamy się albo na skrzyżowaniu z Kielecką albo na Chwarzniejskiej. Po prostu będzie więcej miejsca dla czekających na wjazd na te ulice, bo część będzie stała na obwodnicy Witomina, a część na Rolniczej/Chwarznieńskiej. Wyżej d. nie podskoczysz...
- 1 1
-
2019-09-06 13:01
ok. 10 minut mniej stania dla korzystającychz TZ!
- 4 0
-
2019-09-06 17:41
Kiedy Rondo na Witominie? (2)
Zgadzam się. Dodatkowo uważam, że o wiele bardziej przydałoby się w ramach tych pieniędzy wpisać w ten przetarg przebudowę skrzyżowań na Witominie, a zwłaszcza przy Witawie i budowę rond zamiast skrzyżowań ze światłami, które ustawione są fatalnie w godzinach szczytu komunikacyjnego. Witomino obecnie to jedna z głównych tranzytowych dzielnic z tylko 1 pasem w obu kierunkach! bus pas w tym wypadku to kosztowny "mały plaster przyklejony na otwartą i krwawiącą ranę tamtejszej tkanki miejskiej" . Podobny "plaster" przyklejono na Estakadzie Kwiatkowskiego przed skrzyżowaniem w stronę Pogórza i Kosakowa, gdzie do dziś jedziemy 1 pasmową słabą drogą. Czas najwyższy na poważną operacje!
Drodzy Włodarze Miasta, może jednak mniej imprez masowych, zamykania miasta i ulic oraz bali i zabaw dla kilku lub kilkunastu tysięcy ludzi i czas zrobić coś dla mieszkańców Gdyni? Może to już właściwy czas na koniec polityki zastaw się, a postaw się tylko dla turystów i samych gości? Gdynia to przecież jedna z gospodarczych perełek Polski, korzystajmy z tego co mamy, gdzie doszliśmy jako miasto przez te ponad 90 lat i idźmy dalej z rozwojem naszej infrastruktury.
Dobra infrastruktura to więcej miejsc pracy, więcej pracy to więcej mieszkańców, więcej mieszkańców to więcej wpływów podatkowych i pieniędzy na kolejne inwestycje oraz rozwój.- 4 5
-
2019-09-07 12:10
tal, karuzelę jeszcze
pacan
- 0 1
-
2019-09-08 13:51
przeprowadź się bliżej centrum
będzie taniej
- 1 0
-
2019-09-06 17:42
Naprawdę? (1)
Powiedział jeden człowiek, na podstawie swojej opinii wyrobionej podczas obserwacji jednej trasy.
#statystyka- 3 1
-
2019-09-07 12:10
wiadomo, na tym portalu "artykuły na zlecenie pisane przez tajemniczego czytalnika"
klasyk
- 1 0
-
2019-09-08 13:47
dokładnie
jeżdżę tamtędy codziennie i myślę tak samo. Potrzebny buspas od Witomińskiej do kładki a nie jakieś kontrapasy - wygibasy... Kasa wyrzucona w błoto.
- 1 0
-
2019-09-06 08:55
Czyli standardowo w Gdyni farba pędzel i gotowe
- 19 3
-
2019-09-06 08:55
(2)
Autor niepotrzebnie wywoluje panike. Nic nie pojedzie pod prad tylko bedzie zmienna organizacja ruchu i autobus bedzie jechal zgodnie z przepisami
- 6 10
-
2019-09-06 08:57
... czyli pod prąd. (1)
- 2 3
-
2019-09-06 09:30
Nie bo w tym momencie zmienia sie znaki i autobus bedzie jechal zgodnie z przepisami
- 5 0
-
2019-09-06 09:04
Opinia wyróżniona
Dobre rozwiązanie (12)
W pięknym mieście Edynburgu, jeśli chcesz zarejestrować samochód, to musisz przedstawić zaświadczenie o posiadanym miejscu postojowym. Ot takie proste rozwiązanie, które problem przenosi na grupę zainteresowaną. Mam samochód i bardzo by mi takie rozwiązanie pasowało.
- 71 47
-
2019-09-06 11:02
Bajki opowiadasz...
- 10 4
-
2019-09-06 11:56
ale tak jest wielu miastach europy zachodniej i w całej Japoni!! (3)
- 9 5
-
2019-09-06 13:29
(2)
nie, nie jest.
- 8 2
-
2019-09-06 16:31
To zarejestruj w Tokyo samochód bez dysponowania miejscem parkingowym ;) (1)
- 3 2
-
2019-09-07 12:11
Tokyo nie jest w Europie, po co kłamiesz, że tak jest w wielu miastach Europy? tak nie jest w żadnym mieście Europy
- 0 1
-
2019-09-06 12:42
ale o czym mowicie! mam miec miejsce pod domem czy pod praca a moze kolo babci tez gdzie zatrzymuje sie na 2 godziny? wiec
lepiej budowac parkngi pietrowe i podziemne ale na to wladze gdyni pomyslu nie maja. roweroludki w tkącym deszczu zimą.
- 8 7
-
2019-09-06 14:18
ALE............... (1)
Ale mieszkasz w Polsce i zapewniam cię że tyle miejsc nie ma w mieście.Powinno budować się parkingi podziemne albo piętrowe.
- 4 7
-
2019-09-08 10:57
Skad wiesz,ze mieszkam w polsce?
- 1 0
-
2019-09-06 21:47
O czym ty piszesz. Jakiej rejestracji w Edynburgu.Byłeś tu kiedyś. (2)
- 1 2
-
2019-09-07 12:12
on kłamie, nie ma tak w Edynburgu, to zwykły trol
- 0 1
-
2019-09-09 10:22
Tak, mieszkałem w Edynburgu przy Easter Dalry Wynd.
- 0 1
-
2019-09-12 12:00
a gdzie w tym KOwalski?
ha ha i co nie mam miejsca postojowego ---blokowiska i co nie moge miec samochodu ale zes wymyslił-
- 1 0
-
2019-09-06 09:04
W końcu ktoś myśli!
- 4 8
-
2019-09-06 09:10
wszystko o'k - ale... (2)
dlaczego ta zmiana ma tyle kosztować, 4mln za oznakowanie poziome i pionowe tego odcinka?
- 18 3
-
2019-09-06 11:43
Bo jezeli nic sie nie buduje
To trzeba przyciac raz a konkretnie. Przeciez za zakup wiadra farby i namalowanie strzalek nie zaplaca 4 mln przypadkowej firmie
- 2 1
-
2019-09-06 13:03
bramownice, znaki zmiennej treści, znaki pryzmatyczne, zasilanie awaryjne, światłowód, sygnalizatory i bezpieczeństwo.
Jeżeli wg ciebie drogo to trzeba było zgłośić się do przetargu i zarobić- 1 1
-
2019-09-06 09:14
(2)
I teraz zaczną się korki jak jeden pas będzie masakryczne rozwiązanie
- 9 6
-
2019-09-06 09:26
Jakie korki?
O 8 rano z witomina w kierunku chwarzna? Dobrze sie czujesz?
- 3 0
-
2019-09-06 10:13
korki już są. Poszerzanie jezdni ich nie likwiduje.
trzeba szukać innych rozwiązań
- 1 1
-
2019-09-06 09:21
Tajemnica tkwi w białej farbie !
Tak się rozwiązuje problemy. A zaoszczędzone piniondze miżna wydać na jaki festyn
- 23 3
-
2019-09-06 09:24
łał
Nowoczesna ta Gdynia. W Żywcu takie coś na moście wjazdopwym do miasta funkcjonuje około 20 lat:) Nowoczesna ta Gdynia:)
- 10 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.