• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będą nowe drogi rowerowe

Patryk Szczerba
29 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowe odcinki dróg rowerowych rozwiążą m.in. kwestię przejazdu między al. Zwycięstwa i Władysława IV. Większość przejeżdża przez przejście tworząc niebezpieczne sytuacje, choć powinni jechać kładką. Nowe odcinki dróg rowerowych rozwiążą m.in. kwestię przejazdu między al. Zwycięstwa i Władysława IV. Większość przejeżdża przez przejście tworząc niebezpieczne sytuacje, choć powinni jechać kładką.

Połączenie skrzyżowania ul. Władysława IV i Armii Krajowej z drogą na 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni przy budynku PLO, zmiany w okolicach węzła Wzgórze zobacz na mapie Gdyni oraz nowa droga rowerowa przy Uniwersytecie Morskim zobacz na mapie Gdyni to najbliższe inwestycje dla rowerzystów w Gdyni. Do połowy lipca trwać będzie poszukiwanie projektantów.



Czy jeździsz rowerem po chodniku?

O tym, że planowane inwestycje są potrzebne, od dawna można było usłyszeć od rowerzystów. Szczególnie w centrum poszatkowane drogi sprawiają im sporo problemów. Dwa zamówienia na projekt dotyczą "dziur" przy głównych arteriach w Śródmieściu.

Chodzi o okolice węzła Wzgórze a także przejazd ul. Władysława IV za skrzyżowaniem z Armii Krajowej w kierunku dworca i dalej ul. 10 Lutego.

Połączenie Władysława IV z 10 Lutego



W pierwszym przypadku nowa droga rowerowa ma prowadzić ul. Władysława IV od skrzyżowania z Armii Krajowej i później 10 Lutego do skrzyżowania z Mściwoja i łączyć się z trasą zbudowaną przy okazji przebudowy skrzyżowania przy dworcu.

Planowane są dwa warianty:

  1. zawężenie jezdni ul. Władysława IV i wysunięcie miejsc postojowych, droga rowerowa przy autach, pozostawienie żywopłotu. Droga za pomnikiem ks. H. Jastaka
  2. zmiana żywopłotu, droga rowerowa przed pomnikiem ks H. Jastaka

Projektowane trasy mają być połączone z inwestycjami powstającymi w ramach umów drogowych. Chodzi o drogę rowerową na 10 Lutego przy Banku Polskim, gdzie buduje Moderna oraz Armii Krajowej, gdzie powstaje inwestycja Hossy pod nazwą Plac Unii.

Uporządkowanie przejazdu przy Węźle Wzgórze



W planach jest też uporządkowanie jazdy przy stacji SKM Wzgórze. Drugie opracowanie projektowe ma pozwolić na budowę drogi rowerowej od okolic przystanku autobusowego "Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana - Kapliczka" do przystanku "Urząd Miasta - Władysława IV" w pasie drogowym ul. Władysława IV po stronie zachodniej.

Proponowane zmiany:

  • Odcinek południowy do przystanku autobusowego "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" ma zostać poszerzony do 2,5 m oraz wyprostować łuki. Nawierzchnia drogi rowerowej pozostaje bez zmian - będzie to dalej kostka.
  • Odcinek przy samym przystanku "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" pozostaje bez zmian.
  • Na odcinku od przystanku do skrzyżowania z al. Piłsudskiego ma pojawić się nowa droga rowerowa o szerokości 2,5 m w nawierzchni bitumicznej.
  • Na odcinku od al. Piłsudskiego do zjazdu do szkoły - X Liceum Ogólnokształcącego - zostanie zamieniony chodnik z drogą rowerową i powstanie skrzyżowanie dróg rowerowych (do al. 17 Grudnia). Nawierzchnia drogi rowerowej bitumiczna.

Nowa droga rowerowa przy Uniwersytecie Morskim



W planach jest także zaprojektowanie drogi rowerowej na wysokości głównego budynku Uniwersytetu Morskiego w Gdyni oraz remont odcinka drogi rowerowej do wysokości przystanku SKM Gdynia-Stocznia.

- Nowe projekty mają za zadanie uzupełnienie ciągłości kolejnych części tras rowerowych: w Śródmieściu, Wzg. Św. Maksymiliana oraz przy Uniwersytecie Morskim. Najbardziej istotny z punktu widzenia poprawy komunikacji rowerowej jest odcinek łączący ul. Armii Krajowej z drogą rowerową na ul. 10 Lutego - mówi Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Do połowy lipca trwa przetarg na wybór projektantów. Jeśli uda się go rozstrzygnąć bez przeszkód i w terminie, to dokumentacja będzie gotowa do końca roku.

- W sprzyjających warunkach realizacja mogłaby odbyć się w przyszłym roku - wskazuje Furkal.

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (25)

    No, w końcu. Brakowało tego odcinka przy szkole morskiej, bo obecnie są tam kocie łby i jeździ się po tym fatalnie. Czekam jeszcze na jakieś bezpieczne rozwiązanie przejazdu Morską od dworca do ul Śląskiej

    • 64 58

    • Najgorsza koncepcja dla rowerzysty, to infrastruktura rowerowa. (20)

      Jak wychodzę na rower, to unikam dróg, gdzie jest to antyrowerowe i antykomunikacyjne badziewie. Zawsze staram się jeździć jezdnią. Jadę o wiele szybciej i bezpieczniej przy tej prędkości.

      • 11 21

      • Na jezdni jesteś podatny na wypadki - patrz ostatni wypadek na Śląskiej (5)

        Drogi rowerowe to bardzo dobra rzecz. Separuje ruch samochodowy od rowerowego. Zwiększa bezpieczeństwo. Ile osób dzięki temu zaczęło używać rowery w celach komunikacyjnych, zwłaszcza osoby starsze, młodzież i nie tylko.

        • 16 5

        • a ile było w tym czasie wypadków na "ścieżkach" ?? (2)

          widocznie nie jeździsz na rowerze skoro twierdzisz że drogi rowerowe zwiększają bezpieczeństwo. Kraje z rozwiniętą infrastrukturą rowerową rezygnują z wydzielonych dróg rowerowych na rzecz ruchu rowerów właśnie po jezdni. Tak dla twojej wiedzy.

          • 6 8

          • Podaj mi przykład choćby jednego kraju z rozwiniętą infrastrukturą rowerową, który kieruję się tą zasadą.

            • 2 1

          • wydzielone drogi dla rowerów zwiększają subiektywne poczucie bezpieczeństwa

            między skrzyżowaniami, ale zwiększają prawdopodobieństwo kolizji na przecięciu z jezdniami ulic prostopadłych do nich. Kierowcy zwracają uwagi na samochody jadące z lewej, a rowerzyści nadjeżdżają i z lewej i z prawej strony - stąd potrzeba zachowywania specjalnej czujności przez rowerzystów nawet wtedy, gdy im prawo o ruchu drogowym przyznaje pierwszeństwo przejazdu. Trudno się dziwić, że doświadczeni rowerzyści wolą jeździć jezdnią, a nie korzystać z tej specjalnie im dedykowanych elementów infrastruktury, Temat dawno omówiony w tekstach nt. systemu rowerowego województwa pomorskiego i w wielu innych miejscach. Po prostu budowa dróg dla rowerów nie powinna automatycznie skutkować pozbawianiem rowerzystów prawa do poruszania się po jezdni (lub - jak wielu tu pisze- po ulicy). Kraje z rozwiniętą infrastrukturą rowerową często tworzą ją przez zwężanie jezdni i tworzenie pasów do jazdy rowerem, ale przede wszystkim uspokajają ruch i stosują restrykcyjną politykę parkingową, zniechęcającą do posiadania samochodów. Parkowanie za darmo to coś, co zanika w wielu miastach Europy.

            • 1 0

        • Na jezdni rowerzysta jest "podatny"? Na przejazdach już nie, bo zrealizowano projekt wywłaszczenia z praw?

          Od lat kompletnie odwraca się problem związany z nieodpowiedzialnymi zachowaniami kierowców na drogach i brakiem rzeczywistych konsekwencji za wyczyny za kierownicą. Separowanie ruchu nie zmienia rzeczywistości. Odzwyczaja się kierowców od obecności innych pojazdów. Kierowcy wymyślają zupełnie absurdalne koncepcje o obowiązkach rowerzystów do jazdy infrastrukturami, nawet jeżeli nie są wyznaczone w kierunku itd.
          Sam jestem kierowcą, jeżdżę na rowerze, jednak politykę w tej chwili realizowaną uważam za patologiczną i zwiększającą zagrożenia.

          • 11 3

        • ta durna separacja powoduje to że na każdym skrzyżowaniu wyjeździe bramie itd codziennie dochodzi do setek groźnych sytuacji i wielu wypadków.Najgorsze miejsce dla rowerzysty?Wydzielony przejazd na chodnikowej ścieżce.Przypadek?

          • 10 5

      • Potwierdzam (11)

        Co prawda mieszkam we Władysławowie, ale mimo pięknych ścieżek rowerowych na Półwysep czy w kierunku Jastrzębiej Góry lub Krokowej, w sezonie jeździ się po nich tragicznie. Ludzie wchodzą pod koła bez rozglądania się, "niedzielni" rowerzyści jadą jak chcą, nie patrząc na to, że nie są na ścieżce sami. Zdecydowanie bezpieczniej czuje się na drodze, a nie mogę nią jechać, bo złamałbym przepisy. Dlatego po prostu jeżdżę tam gdzie ścieżek nie ma.

        • 6 5

        • Tak, zwłaszcza na super trasie rowerowej do Krokowej, jeździ się tragiczniej (7)

          niż na polskich drogach z wybojami i kierowcami, którzy wyprzedzają cię "na koszulę"

          • 7 1

          • ale ty porównujesz trasy rekreacyjne za miastem do tras komunikacyjnych w ścisłym centrum miasta? No tak to żadnych sensownych wniosków ci nie wróże

            • 5 2

          • jest wiele takich koncepcji

            teraz infrastruktura, czego należało się spodziewać, służy do zabawy.
            Drogi rowerowe i piesze, to wybieg dla dzieci na rowerkach, rolkarzy, biegaczy.
            Nie jesteś w stanie jechać normalnie. Uważam to za nadużycie niezgodne z prawem.
            To jak z jazdą rowerem po asfalcie, a po kostce ze zniwelowaną powierzchnią, ale wjazdów na posesje :-) Polak wymyślił - konstruktor inżynier z miasta!

            • 3 1

          • (4)

            ta "super trasa" powstała dzięki rozebraniu linii kolejowej. Widać do czego prowadzi turystyka rowerowa.

            • 2 5

            • nieużywanej (2)

              Trasy kolejowej, która nie była używana od przynajmniej 30 lat. Chyba lepiej, że jakoś to wykorzystali.

              • 7 0

              • (1)

                jakie 30 lat? kursowały tam przez dłuższy czas drezyny. Popatrz na nasyp po którym kursuje teraz PKM - nie był używany od jakiś 60 lat. Mimo to zamiast "ścieżki rowerowej" odbudowano linie kolejową. Dzięki temu dojazd na lotnisko polepszył się. Głupota to właśnie rozbieranie linii kolejowych tylko po to aby rowerzyści mogli sobie pojeździć - za to mieszkańcy miejscowości przy których była owa linia nie mają jak dojechać do miast. Rozumiem że jeśli jakaś "ścieżka rowerowa" nie jest używana to można ją rozwalić?

                • 0 6

              • Czyli drezyny są tym lepszym konceptem od drogi rowerowej

                Naprawdę super. Mijałeś się kiedyś drezyną na drodze?

                • 1 2

            • z takimi poglądami nie daje się polemizować

              • 1 0

        • (2)

          dodajmy do tego że we władysławowie prowadzący na półwysep ddr zmieniono na CPR w tym roku co mnie ogromnie zdziwiło efekt?Przygłupie weki jakich tu zjeżdża setki tysięcy mogą się po tym wąskim chodnikowym wynalazku pałętać i mają tam pierwszeństwo oni i ich szczeniaki na hulajnogach wrotkach dawniej to oni musieli uważać bo z braku chodnika korzystali z DDRu więc musieli ustępować.Teraz to pijane często bydło z kempingów między władkiem a chałupami może leźć całą szerokością drogi i ch..ja im zrobisz jakiś lokalny wójcina chciał dobrze wyszło jak zawsze.Bublasta szutrowa ścieżka z juraty na hel przecież to badziew jazda po tym może np skończyć się kapciem z opony w kolarzówce ale jak jedziesz asfaltem to ci durnie w samochodzikach wygrażają.Chory kraj w którym jazda na rowerze zaczyna być coraz bardziej irytująca

          • 8 2

          • Bo złe nie są DDRy - tylko złe jest prawo, które zmusza (1)

            rowerzystów do jazdy nimi, zamiast na jezdni, a to powinna być opcja dla chcących

            • 9 3

            • Akurat DDR i Pasy DR

              nawet dla większości rowerzystów nie stanowią problemu, jeżeli są wyznaczone w kierunku ruchu tj. po prawej.
              Problem robi się podczas korzystania z obu rodzajów DDRiP.
              Obowiązek wycofany z ustawy, ale wprowadzony do rozporządzenia. Można długie dyskusje na temat legalności tego obowiązku prowadzić.
              Dla większości korzystanie z infrastruktury dla rowerów na podjazdach po prawej stronie nie będzie kłopotem, chyba że to będzie jakaś dziura na dziurze i żeby nie popaść w koszta będzie trzeba to omijać.
              Jeszcze żeby to droga była zniwelowana, a nie wjazdy na posesje, to byłoby w miarę ok.
              Dobru przykład to Kielecka w Gdyni. Byłoby super, jakby był bezkolizyjny wjazd na jednię dla jadących prosto jezdnią tj. Rolniczą.

              • 4 0

      • (1)

        mam zuepłnie odwrotnie, zawsze staram się unikać jazdy ulicą, nawet kosztem jazdy chodnikiem (ostrożnie). wolę dostać nawet mandat ale żyć, a jazda ulicą w Polsce to igranie z losem. Chamstwo, buractwo i brawura kierowców jakos mi nie pasuje. Dlatego jestem za całkowitą separacją rowerów od aut.

        • 4 3

        • Przesadzasz

          Bardzo często jeżdżę ulicą. Dziś też pojechałem do pracy z Władysławowa do Gdyni Cisowej, główną szosą do Redy, a potem cały czas w kierunku Morskiej. Jechało się bezstresowo. Każdy wyprzedzał mnie z odpowiednim zapasem. Oczywiście zdarzały mi się przez te wszystkie lata jazdy na rowerze niebezpieczne sytuacje, ale były bardzo rzadkie. Rowerzyści przesadzają z tą "walką o życie" na drogach. Zdecydowanie więcej niebezpiecznych sytuacji miałem na ścieżkach rowerowych.

          • 2 2

    • To sobie jeszcze długo poczekasz bo to nie poszukiwanie wykonawcy

      Ale projektanta. Zanim to zbudują minie wiele lat, takie baśnie z mchu i paproci...

      • 3 1

    • Nie rozumiem kto to minusuje

      • 0 1

    • Gdzie przy Szkole Morskiej są kocie łby ? (1)

      Naucz się rozróżniać nawierzchnie, a dopiero możesz się wypowiadać.

      • 1 1

      • są przed samym wejściem

        • 2 0

  • Nie tak szybko z tą realizacją, (4)

    trzeba zostawić to na ostatnie miesiące przed wyborami. Smutne są te nasze drogi rowerowe, zero ciągłości i nikt nie wie dokąd w zamierzeniu miały prowadzić.

    • 68 18

    • Wszystkie inwestycje z powyższego artykułu maja właśnie cześć takich braków zlikwidować

      • 10 2

    • Czasami odnoszę wrażenie

      Że projektanci dróg rowerowych w Gdyni to prawdziwi artyści. Prawdziwi wirtuozi.

      • 8 4

    • Najgorsze w tych drogach.. (1)

      ...Jest to że one w ogóle istnieją. Tworzą podziały i bariery umysłowe. Wywołują agresję znerwicowanych rowerzystów i pieszych, którzy nie mogą się wzajemnie uszanować. Im więcej zakazów i nakazów, tym więcej wzajemnych problemów. Rowerzysta na drodze rowerowej myśli, że jest panem, a pieszy panem na chodniku. Nie daj Boże jeden wejdzie w paradę drugiemu.

      • 0 3

      • chyba tylko w twojej głowie jest taki problem

        • 0 0

  • Fajnie, a nie można było 10 lat temu? (4)

    • 63 16

    • Jeszcze kilka i**otycznych rowiązań rowerowych i sprzedaję rower

      Czekam aż jakiś i**ota wpadnie na pomysł, żeby wybudować rowerówkę przez Kaszuby.

      • 3 10

    • Nie, nie można

      wtedy biała farba była bardzo droga.

      • 9 9

    • może i było można (1)

      jakie oczekiwania zgłaszałeś dziesięć lat temu? w jaki sposób dawałeś wyraz dążenia do zrównoważonego rozwoju miasta? Po co takie pytania zadajesz? W jaki sposób prowadzi to do poprawy jakości życia w mieście? Ja się tylko pytam.

      • 0 3

      • Czy ten śmieć kosiedowski twórca węzła wzgórze św Maksymiliana brał cokolwiek pod uwagę? To ja mam takiego barana dyplomowanego uczyć jak ma iść droga dla rowerów? Sorry ale dla mnie ten gościu to głupek bo tylko głupek może zaprojektować DDR w postaci kładki gdzie masz po dwa zakręty pod kątem prostym. Poza tym na tej drugiej kladce w okolicach figurki św Jana ledwo mogą się wyminac dwa rowery a tam jest jeszcze ruch pieszych dopuszczony miejsca było od groma by zrobić szeroką i łagodnie prowadzona ścieżkę no ale po co głupek po studiach inżynierskich wie lepiej

        • 3 0

  • (9)

    oby tylko horala nie zablokowal tych inwestycji

    • 50 48

    • Przez takich jak ty (4)

      jest tak jak jest

      • 5 11

      • tak, przyłączy nas jarozbaw klamczynski do Rosji i wszystko stanie się cudowne (2)

        a jaka nędza jest w Rosji to każdy na całym świecie widzi, więc ruski agencie, nie rozmieszaj Polaków

        • 11 5

        • Jakie leki bierzesz? (1)

          • 4 5

          • nie bierze

            • 2 0

      • Czyli jak?

        Co ci nie pasuje?

        • 2 1

    • Horała zmień wreszcie Szczurka, mieszkańcy do dzieła (1)

      • 3 10

      • Jacy mieszkańcy?

        Elektorat PiSu? Patologio jesteście w mniejszości w Gdyni.

        • 6 0

    • Horała w Gdyni ma tyle do powiedzenia.

      Co Żyd za okupacji.

      • 6 1

    • Gdyby był Horała to by się nagle okazao że można wiele zrobić a nie stara piosenka to się nie da

      Pytam tak z ciekawości ile ton farby pójdzie na te ścieżki rowerowe, pokazowa ścieżka rowerowa jest na ul. Janka Wiśniewskiego w Gdyni Stoczni -to szczyt osiągnięć pana prezydenta

      • 2 6

  • A kiedy (1)

    będą nowe remonty?
    Chwarznieńska zrobiona na odwal, a jak miały być mistrzostwa to cały fragment Małokackiej ogarnęli w parę dni....
    Ale po co remontować drogi lepiej aby panował krajobraz księżycowy...

    • 61 10

    • Mogliby poprawić od Wiczlińską od Niemotowa do Marszewskiej

      bo to jakiś dramat jest. Rowerem trzeba środkiem jechać.

      • 3 0

  • Kolejne plany a kiedy cos zrealizowanego? (7)

    Ile to łącznie metrów? 100? Do tego rozłożone na lata.dno!

    • 66 9

    • (4)

      horala nawet metra nie zrobil

      • 8 10

      • Szczurek też (3)

        On szuka dopiero projektanta a nie wykonawcy. Projekt pewnie zostanie w szufladzie

        • 10 3

        • doskonale wyniki ekonomiczne Gdyni mówią same za siebie ruski trolu (2)

          wyniki wyborów tylko to potwierdzają a beżowe łapy zazdrosnego Jarozbawa to tylko bonus

          • 3 9

          • (1)

            wyniki ekonomiczne baranie są takie że aby uruchomić linię 34 trzeba było wycinac inne linie bo nie ma kasy w Gdyni zero duzych inwestycji

            • 8 3

            • może trasa się pokrywała z innymi liniami

              • 2 2

    • Głosujecie na Szczura to tak macie! (1)

      Teraz podłączy się pod Kossakowski Open Air i odtrąbi organizację imprezy, szkodnik jeden, pisowski podlizus.

      • 4 4

      • O nie nie

        On nie jest od nas

        • 0 3

  • Tempo (8)

    Wszystko ładnie. Tylko tempo realizacji tych inwestycji jest koszmarne. Tygodniami nic się nie działo między Kościelną A Orlowem. Skrzyżowanie Al Zwycięstwa i Wielkopolskiej rozgrzebane. Wyżej przy stacji benzynowej termin oddania połowa lipca a ktoś zaskoczył że okres ochronny i drzewka ( mizerne ) nie wycięte. Czekamy do jesieni ?

    • 51 6

    • System prosty ogłaszasz przetarg ze niby sie cos dzieje (7)

      a póżniej rozkładasz roboty w czasie jak w miejskiej kasie nakapie to kolejny etap , a każdy etap wykonywany przez ten sam zespół 4-5 osobowy no i tak to powoli idzie niby sie coś dzieje ale jak spojrzysz na czas realizacji i jakosc wykonania to ręce opadają

      • 13 6

      • (6)

        to rozgrzebane coś na rogu wielkopolskiej straszy już od kwietnia a ja już musiałem jadąc przepisowo jezdnią kłócić się z jakimś samochodowym głupolem który się dziwił dlaczego nie chcę jechac po rozkopanej ziemi.Pseudo ścieżki rowerowe to zwykły sh*t który rowerzyście tak naprawdę jest potrzebny jak umarłemu kadzidło a tylko chamstwo i k..stwo samochodowe upewnia że rowerzysty na drodze ma nie być bo d**il jeden z drugim sobie chce zapiep**ac 8 czy 9 dych po mieście.Te pseudo ściezki powodują tylko kolizje i agresję drogową. Raz że pałęta się po nich masa pieszych teraz doszły jeszcze te durne mevo i hulajnogi prowadzone przez nieodpowiedzialnych głupców dwa że jakakolwiek twoja jazda w innym kierunku niż te śmiesznostki prowadzą naraża ciebie na głupie gadki szeryfów drogowych i nauczycieli.Żeby człowiek musiał się wdawać w dyskusje z i**otami którzy usiłują ci pokazać jak to oni się znają jak to oni wiedzą gdzie i dokąd masz jechać chore.A te miejskie dzbany jeszcze pchają na chodnik ścieżkę na 10 lutego jakby to nie wiem jaka autostrada była

        • 9 3

        • zaczepianie i pouczanie rowerzystów na drodze jest wszędzie traktowane jako agresja drogowa (5)

          W Polsce jest przyzwolenie na "szeryfów", którzy chcą za policję decydować, czy naruszyłeś przepisy, czy nie. Ba! Tak znają przepisy, że nie interesuje ich, czy ta droga jest w kierunku, czy nie, czy nie jest w remoncie itd. i czy rzeczywiście masz obowiązek nią jechać.
          Uroili sobie, że obecność jakiejkolwiek infrastruktury w pobliżu jezdni jest równoznaczny z zakazem jazdy rowerem, więc zawsze w razie spięć, jakieś foto i na policję z czubkami.
          Ostatnio czytałem teoretyków, że rowerzysta jadący po jezdni przyczynia się do wypadku!

          • 3 6

          • Rowerzystom wszystko wolno (3)

            Paranoja to wszędobylscy chamscy rowerzyści na chodnikach. Policji nie ma w Gdyni to też robią co chcą. Nie pomyśli jeden z drugim jakie stwarza zagrożenie dla pieszych w każdym wieku.

            • 3 5

            • To samo można napisać o kierowcach... a nawet wiecej

              • 4 0

            • Badania na ten temat nie potwierdzają tych sformułowań

              Najbardziej niebezpiecznym miejscem w Europie dla pieszych są przejścia dla pieszych w polskich miastach. Źródłem zagrożenia są nie rowerzyści, którzy nie schodzą z rowerów gdy jadą w poprzek jezdni po przejściu dla pieszych, ale kierowcy lekceważący limity prędkości na terenie zabudowanym.

              • 2 1

            • Do tej pory się nie zgadzałem. Ale w Orłowie machnęli po jednej stronie Al. Zwycięstwa nową ścieżkę rowerową, dla pieszych zostawiając tylko wąski kawałek. Mniej więcej od Nowego Orłowa w stronę Redłowa po drugiej stronie nie ma ścieżki. Ale rowerzyści oczywiście radośnie slalomem między pieszymi jeżdżą, choć jest tam miejscami cholernie wąsko. To jest chodnik, chcę móc włożyć słuchawki i słuchać muzyki, a nie nasłuchiwać, czy kolejny rajdowiec mnie z irytacją obdzwania, chociaż jedzie tam, gdzie nie powinien.

              • 3 2

          • Polskie przepisy bywają interpretowane tak, że wejście staruszki na przejście dla pieszych

            bywa traktowane jako "wtargnięcie na jezdnię" a ona jest traktowana jako osoba, która spowodowała wjazd samochodu w rufę samochodu, który zahamował, by ją przepuścić (lub ją potrącił i dopiero wtedy ostro zahamował).
            Istnienie drogi dla rowerów niestety bywa traktowane jako coś, co automatycznie implikuje zakaz poruszania się rowerem po biegnącej obok jezdni. Tak nie powinno być na terenie miejskim. Proponuję jednak wyluzować się i nauczyć oglądania rzeczywistości z wielu punktów widzenia. Sensowne zmiany w przepisach prawa są potrzebne.

            • 2 0

  • Dostawa farby? Malarze gotowi?

    • 59 13

  • większość prac to twórcze machanie pędzlem i użycie farby. (1)

    Kiedy powstanie droga dla rowerów przy ulicy Kwiatkowskiego i Dabka?? Kiedy remonty tych ulic które są w tragicznym stanie???

    • 57 10

    • Nie da się!

      • 3 4

  • pieniadze wywalone w bloto (9)

    zaden ped**arz nie bedzie po tym jezdzil

    • 63 55

    • Jak porzadnie zrobią to wszyscy będą jezdzic.

      • 15 2

    • Chodzi o to, żeby uporządkować ruch na chodniku

      są sytuacje, że nie muszą jeździć tą infrastrukturą. W czym problem?

      • 5 5

    • (1)

      Wypad blachosmrodzie na chodnik!!

      • 8 13

      • Zamilcz gaciarzu, bo kaze siodelko wkrecic.

        • 4 5

    • (3)

      teraz przy szkole morskiej jadę jezdnią bo mam w d... ten bruk na którym zęby dzwonią w ustach przy wzgórzu jego eminencja kosiedowski wielki inżynier architekt bubla wzgórze umyślił sobie w tym chorym mózgu że rowerzysta ma na kładki wjeżdżać oczywiście z łukami pod kątem prostym i tracić tam czas ważne że samochody mają szerokie i proste jezdnie prowadzące tam gdzie się jedzie a rowerzysta niech sobie nadkłada drogi zwiedza pijackie zaułki w okolicach stacji SKM co tam przecież ma czas

      • 8 5

      • Ciągle powtarzam, że infrastruktura rowerowa w Polsce,

        to koncepcja sprowadzona do absurdu, która znalazła się w rękach wariatów.
        Kiedy twierdzisz, że rowerzysta powinien możliwie najkrótszą drogą zmierzać w obranym kierunku, to zaraz zostajesz zaatakowany przez imbecyli różnej maści mieniących się regulatorami ruchu rowerowego.

        • 9 3

      • A co nie masz czasu, wielki pedalujacy?

        • 3 8

      • przeciez ten węzeł jest po całości schrzaniony, nie tylko dla rowerów

        "ważne że samochody mają szerokie i proste jezdnie prowadzące tam gdzie się jedzie". popatrz jak szeroko i prosto prowadzi Al. Zwycięstwa w Świętojańską. Niedużo lepsze zawijasy

        • 2 0

    • W błoto to są wywalone pieniadze na remont ulic i tak wiadomo ze blachosmrody je zniszczą.

      A ped**arze to naturalnie ci w blachosmrodach w końcu maja 3 pedały wiecej niz w rowerze.

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane