• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będzie lepsze oznakowanie buspasa na estakadzie

Patryk Szczerba
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • W miejscu przedłużenia buspasa na Estakadzie Kwiatkowskiego pojawią się dodatkowe znaki informujące kierowców.
  • Przedłużony buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego.
  • Mimo istnienia buspasa kierowcy i tak zjeżdżają w Unruga dwoma pasami, choć mogą tylko jednym.

Kierowcy narzekają na niejasne oznakowanie wydłużonego buspasa na Estakadzie Kwiatkowskiego. Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ zapowiadają, że pojawią się dodatkowe znaki, ale przy okazji apelują, by nie jeździć w tym miejscu "na pamięć".



Przypomnijmy: pod koniec listopada buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się przed zjazdem na ul. Unruga został wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową.

Po zmianach inne pojazdy mogą zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.

Nowe odcinki buspasów: niejasne oznakowanie?



Okazuje się, że nie wszyscy jeszcze o tym wiedzą. Zdaniem naszego czytelnika z Gdyni, powodem są kiepskie oznaczenia.

- Jestem mieszkańcem Gdyni i codziennie dojeżdżam do pracy przez estakadę, naprzemiennie komunikacją miejską i samochodem. W ostatnich dniach wprowadzono zmiany w organizacji buspasów na estakadzie przy zjeździe na Unruga, lecz nie zostały do końca zamalowane starsze oznaczenia, a znak pionowy sugeruje, że nadal można skręcać w prawo. Może to wprowadzać kierowców w błąd i dodatkowo wspierać tych, którzy na siłę łamią przepisy - wskazuje pan Szymon.
Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni wskazują, że dodatkowych zmian na samej jezdni nie będzie.

- Otrzymaliśmy dotychczas dwa sygnały od mieszkańców, które dotyczyły oznakowania poziomego. Potwierdzamy, że stare oznakowanie poziome zostało usunięte przed uruchomieniem wydłużenia buspasa - odpowiada Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni.

ZDiZ: będą dodatkowe oznaczenia na znakach pionowych



Będą za to dodatkowe oznaczenia na znakach pionowych, które obecnie mogą być niejasne.

- ZDiZ umieści na oznakowaniu pionowym F-10 napis BUS, który jednoznacznie wskaże, że prawym pasem na prawoskręcie będą mogły poruszać się tylko autobusy oraz wskazana wcześniej grupa pojazdów - zapowiada Hanna Wyszyńska, apelując jednocześnie do kierowców, by zwracali uwagę na znaki i nie jeździli "na pamięć".
Kolejne ułatwienie dla pasażerów autobusów zaplanowano na poniedziałek. Ma wtedy ruszyć kontrabuspas na ul. Chwarznieńskiej pozwalający na jazdę autobusom "pod prąd".

Czytaj też: Gdynia: autobusy pojadą pod prąd

Miejsca

Opinie (194) 10 zablokowanych

  • (1)

    Co za bęcwał to wymyślił?!

    • 20 0

    • Kononowicz

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Autobusy dołem (16)

    Autobusy powinny jeździć dołem czyli przy ec i bazie przy promie tam są przystanki nie wiem po co muszą wjeżdżać na estakadę chyba tylko po to żeby z niej zjechać i utrudniać ruch

    • 130 21

    • Przecież tam jest zarwany mostek na Wiśniewskiego (10)

      Już pół roku tak stoi.

      • 22 3

      • (6)

        Jest zrobiony objazd,więc na spokojnie autobusy mogłyby jeździć dołem. Nie widzę sensu buspasa na estakadzie.

        • 19 12

        • No nie (4)

          Komunikacja Miejska ma dowozić z zasady wygodnie i szybko , na około sam się bujaj

          • 11 19

          • sam widdzisz, tam są przystanki i miejsca w których ludzie pracują, (1)

            a teraz muszą chodzić pieszo od odległych przystanków

            • 11 5

            • tam jeździ kilka autobusów i ludzie nie musza chodzić pieszo. A ilośc ludzi wsiadająca na tych przystankach jest znikoma. Po co piszesz bzdury?

              • 6 3

          • Nieudolnych z Gdyni przerasta odbudowa mostku (1)

            • 22 2

            • Oj przerasta

              W przyszłym roku będzie czwarta rocznica zawalenia mostu na Nałkowskiej. Może miasto zrobi festyn z tej okazji?

              • 3 2

        • Ten objazd to łącznie kilka kilometrów

          • 5 4

      • Wiśniewskiego? Kolega chyba nie z Gdyni

        • 1 6

      • Pół roku ? (1)

        I to właśnie pokszuje, jak zarządzana jest Gdynia... żałosne...

        • 10 1

        • Teren należy do portu.

          Władze portu powinny się za to zabrać. Czyli tzw. Dobra Zmiana.

          • 2 0

    • Dokladnie odwrotnie. (4)

      Autobusy, jako uprzywilejowane jadą górą, prywatne blaszaki dołem. Uprzedzając dąsy kierowców samochodów: ZKM świadczy usługę publiczną, dla dużej rzeszy mieszkańców (podróżujący autobusami stanowią znakomitą większość podróżujących po Gdyni). Stąd autobusy muszą mieć zawsze i wszędzie pierwszeństwo.

      • 5 5

      • "Preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni w 2018 r." (2)

        "Udział samochodów osobowych w realizacji podróży miejskich (bez taxi) wynosi 48,9%, udział transportu zbiorowego 37,1%, natomiast udział rowerów 2,1%."

        Dziękuję i dobranoc

        • 3 0

        • Tylko, że tendencje są nieco inne.. (1)

          W miastach będzie się robić wszystko aby uprzykrzyć podróżowanie samochodami i przesiąść się do Autobusów.... niestety

          • 1 3

          • Niestety

            Ale aut będzie przybywać, jak widać każdy woli w swoim aucie jechać dokąd chce, zamiast ocierać się o spoconą babe...

            • 0 1

      • Coś ci się pomieszało

        Te wasze autobusy to my kierowcy sponsorujemy, więc powinniscie nam dziękować i nie siać fermentu.

        • 0 1

  • Oznakowanie na jezdni

    Jest gorzej niż ch...Wujowe. coś jest zerwane coś domalowane , wygląda jakby linia była przerywana,a na znaku nie ma oznaczenia,że to bus pas(to poprawią) . A żeby wbić się na prawoskręt trzeba zablokować całą łącznicę. Pas do jazdy na wprost na łącznicy powinien również być do skrętu w prawo.

    • 12 0

  • milion

    ma lucek do wydania na dwie puszki farby?

    • 9 0

  • Zlikwidować buspas i przeprosić (1)

    Powinni zlikwidować ten nieszczęsny buspas i przeprosić mieszkańców i korzystących z autobusów i samochodów za pomyłkę. Panowie nie tędy droga, sama farba nie wystarczy....

    • 25 2

    • Gdyńskie wodorosty

      Ale zazwyczaj nie potrafią tego zrobić bo dla nich to ujma.

      • 2 0

  • Wyłączanie świateł w godzinach szczytu (3)

    W zeszłym tygodniu dwa razy w porannych godzinach szczytu wyłączona była sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Unruga i Cechowej. Nie wiem czy celowo czy przypadkowo. Efekt? Brak korków przy zjeździe z estakady i płynny ruch w obu kierunkach.

    • 15 0

    • Takie doświadczenia już dawno dowiodły ze brak sygnalizatorów jest najlepszym rozwiązaniem . Kilka stłuczek na początek a potem się normuje.

      • 5 0

    • Oksywienin

      No to dziś włączyli światła na Unruga korek jak diabli

      • 4 0

    • Dokładnie tak jest!

      Kaufland zamknięty, większość z Cechowej skręca w prawo, pieszych jak na lekarstwo. A światła korkują cały węzeł.
      Do tego mędrców nie trzeba, ale przecież urzędnik wie lepiej. A już najlepiej ten, który nie korzysta rano z tej trasy.

      • 8 0

  • Bezmyślne decyzje

    W sierpniu 2018 r. urzędnicy odtrąbili sukces - po dwóch latach prowizorki wprowadzili na stałe dwa pasy do zjazdu z estakady. Decyzję tę poparli twierdzeniem, że takie rozwiazanie znacznie usprawni ruch i zmniejszy korki. I tak rzeczywiście się stało. Szczególnie osoby zjeżdżające w ul. Unruga mogły to zrobić szybko i bez stania w korkach. W grudniu 2019 r. postanowili jednak zabrać jeden pas i przeznaczyć go na buspas. Tym samym wydłużyły się korki, frustracja ludzi. A z moich obserwacji wynika, ze autobusy zyskały jakieś 3 minuty. Ciekaw jestem, czy zanim ktos wprowadził te zmiany sprawdził jaki wywoła to skutek, czy faktycznie usprawni to ruch, czy tylko wprowadzi niepotrzebne zamieszanie? I na koniec nasuwa się pytanie - czy decyzja o wprowadzeniu dwóch pasów w 2018 r. była głupia i niepotrzebna, czy obecne zmiany są głupie i niepotrzebne? Chęć pochwalenia się kolejnym odcinkiem buspasa była chyba silniejsza niż zdrowy rozsądek. Zamiast lepiej jest gorzej i to w dodatku na jedynej drodze dojazdowej do wszystkich osiedli na północy miasta.

    • 27 0

  • blokowanie prawego pasa przy tak dużym ruchu pojazdów jest kompletną bzdurą, to generuje ogromne korki na lewym pasie zjazdowym. Niech ten i**ota który to wymyślił i wziął za swoje usprawnienia premię sam wsiądzie w samochód w czasie szczytu i przetestuje nowe rozwiązanie

    • 21 0

  • Od momentu wprowadzenia tego 'udogodnienia' dla autobusów, popołudniowe korki są tak duże jak w okresie przedświątecznym lub kiedy spadnie śnieg. Można zacisnąć zęby w takich chwilach i toczyć się w slimaczym tempie od połowy Wiśniewskiego i przez całą długość Estakady aż do wjazdu w Unruga, ale jeżdżenie tak dzień w dzień jest po prostu nie do zniesienia. Bardzo proszę o powrót do poprzedniego rozwiązania. Nie było one idealne oczywiście, ale przynajmniej jechało się o połowę krócej niż teraz.

    • 22 0

  • tandeta

    Niech ruszą cztery litery zobaczą godzina 20 prawoskręt w Unruga stoi na pół Estakady,lipa po całośći, autobusy puśćic dołem problem rozwiązany,dlaczego prawa strona jest zamalowana ciągłą linią gdzie obowiazek na zamek a tak lewa strona stoi nitka w górę beznadzieja,Zacznijciemyśleć stop robienia złych pomysłów kierowców

    • 18 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane