- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (245 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (80 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (205 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (248 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (117 opinii)
Gdynia będzie mieć uchwałę krajobrazową
Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni, porządkującej chaos reklamowy w mieście, trafił do publicznego wglądu. Do 7 grudnia można składać do niego uwagi, które rozpatrzy prezydent miasta. Potem zostanie skierowany do Rady Miasta. Po jego przegłosowaniu przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.
Teraz z projektem tzw. uchwały krajobrazowej dla Gdyni można już zapoznać się w internecie.
Uchwałę można analizować do poniedziałku, 23 listopada 2020 roku. Do 7 grudnia 2020 roku jest natomiast czas na zgłaszanie uwag do jej treści.
Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni
- Projekt uchwały krajobrazowej to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Świetnie uzupełnia się z tym, co robiliśmy w kwestii estetyzacji do tej pory - mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni, który pracował nad treścią uchwały. - Będziemy czekać na uwagi do projektu. Każda z nich zostanie starannie przeanalizowana, tak aby proponowane przez nas zmiany uwzględniały oczekiwania różnych grup interesariuszy tej uchwały, na czele z mieszkańcami. Chcemy jak najszybciej przedłożyć projekt Radzie Miasta.
Uwagi można zgłaszać na adres Biura Plastyka Miasta Gdyni: ul. 10 Lutego 24 81-364 Gdynia, na adres e-mail: plastykmiasta@gdynia.pl lub przez platformę ePUAP.
Branża reklamowa chce trzech lat na dostosowanie się do przepisów.
Wszystkie uwagi rozpatrzy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który może je odrzucić, uwzględnić częściowo lub w całości. Przy niewielkiej liczbie uwag radni będą mogli przegłosować uchwałę na początku przyszłego roku, ale można się spodziewać, że będzie ich sporo - zarówno ze strony mieszkańców, jak i branży reklamowej. Po przegłosowaniu uchwały przez radnych miasta przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.
W Gdańsku i Sopocie uchwała krajobrazowa obowiązuje od 2018 roku.
Miejsca
Opinie (162) 1 zablokowana
-
2020-11-05 09:13
Opinia wyróżniona
Jak jadę do Karwii przez Gdynię, Rumię, Redę (6)
to przez gigantyczną ilość różnokolorowych szmat na wszystkich płotach, słupach etc. mam wrażenie jakbym jechał przez jakieś meksykańskie slumsy. Często w drodze powrotnej celowo omijam główna drogę, żeby nie popsuć sobie humoru po czasie spędzonym na pięknych plażach... Jesteśmy chyba jedynym krajem w Europie, gdzie jest tak ogromny brak szacunku do ładu przestrzennego i zupełne niezrozumienie jak estetyczne otoczenie jest potrzebne dla naszego dobrego samopoczucia.
- 256 14
-
2020-11-05 21:22
Najgorzej to chyba w Rumii jest, aż się wymiotować chce.
- 6 0
-
2020-11-05 16:43
W Gdańsku wygląda to dobrze
I tego też życzę Wam.
Te reklamy to katastrofa- 9 0
-
2020-11-05 14:40
Zakazać!
Żeby nie było niczego!
- 3 1
-
2020-11-05 13:59
Przecież to kraj z dykty i kartonu więc dlaczego sie dziwisz.
- 9 4
-
2020-11-05 11:16
Masz 100% racji. Najgorsze są bannery dotyczące gabinetów kosmetycznych, fryzjerów czy powiatowych pizzerii :)
Najbrzydsze, najbardziej pstrokate, odpustowe i masakrujące swoją obecnością otoczenie.- 20 1
-
2020-11-05 10:23
robię dokładnie tak samo.
Wszelki działania porządkujące przestrzeń publiczną popieram gorąco.
- 27 1
Wszystkie opinie
-
2020-11-09 21:55
Tekst turysty: Fajne to wasze Trójmiasto! Tylko ta Gdynia taka paskudna jakaś. Jakbym się cofnął do końcówki PRL"
I taka prawda. Banery, wieśniackie reklamy, naćpane na płotach, czcionki "Wejherowo Style", totalna porażka, budynki jak z późnego Gierka
- 1 0
-
2020-11-06 19:54
A jakie mają prawo
A urzędasy jakie mają prawo aby mówić co ludzie mają na swoich działkach czy domach? Jeżeli płacą od tego podatki to wara od wtrącania się w nie swoje sprawy.
- 0 1
-
2020-11-06 17:48
5 lat???
5 LAT? śmiechu warte.. a może 10 lat ... Powinno być max. 3 miesiące na ściągnięcie reklamy!
- 2 0
-
2020-11-06 11:24
Najbrzydsze miasto w Polsce coś zrobi ze swa ruską stylistyką, wow!
- 1 0
-
2020-11-06 10:45
Turysta
Jestem z Elbląga i z żalem muszę przyznać że właśnie tak widzę Gdynię, jedna wielka reklama. Ochyda
- 5 0
-
2020-11-06 10:12
Niech mi ktoś wyjaśni
Dlaczego zabraniają ludziom wieszać reklamy? Bo nie kumam. Estetyka? A gdzie wolność? Miasto jest mieszkańców, czy urzędasów?
Jestem przeciwny takim uchwałom. Jeszce pomniki postawcie bo to takie straszne ważne, dla dobrobytu mieszkańców. Potem wydajcie kolejne miliony na ich czyszczenie z ptasiego g...a i renowacje...- 0 5
-
2020-11-06 08:44
5 LAT ?!?!?!?!?!?
5 lat??? To jakiś żart? Powinno być maksymalnie 5 miesięcy. Kto potrzebuje 5 lat na ściągnięcie jakiejś wieśniackiej tablicy, skoro jej demontaż zajmuje kilka godzin?
- 6 0
-
2020-11-06 00:03
a ustawa krajobrazowa taka dobra w gdańsku? (1)
rozmontowali kilka bilbordów ale nie do końca, zostały obdarte puste prostokąty np przy hali olivia piekny nie wiem co, albo same zelazne stelarze po banerach zostawione straszą we wrzeszczu apokaliptycznym klimatem. Castorama bez swiecącej wieży ale mc donald obok mógł zatrzymać swoj znak. nie rozumiem tyc decyzji. podobno na Matarni rozebrali wszystkie reklamy swietlne i nawet ikea musiała zdjąć swój znak. Jak dla mnie ni jak ma sie to do krajobrazu bo wygłąda jak po wojnie, pusto, szaro, bylejako
- 1 2
-
2020-11-06 07:24
Zgadza się
Zdejmowanie nazw sklepów z budynków centrów handlowych to dziwny pomysł. Ludzie są zagubieni. Śmiecące plakaty z płotów, każdy w innym rozmiarze i kolorystyce trzeba usuwać, ale logo sklepu z budynku w którym ten sklep się znajduje???
- 0 0
-
2020-11-05 23:51
Brawo Gdynia teraz pora na Kaszuby!
- 4 0
-
2020-11-05 22:09
Nareszcie.
To pierwsza pożyteczna decyzja szczurka i gryzoniorządności od początku kadencji.
A już straciłem wiarę w szczurka. Brawo!!!- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.