• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia będzie mieć uchwałę krajobrazową

Michał Sielski
5 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze. Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni, porządkującej chaos reklamowy w mieście, trafił do publicznego wglądu. Do 7 grudnia można składać do niego uwagi, które rozpatrzy prezydent miasta. Potem zostanie skierowany do Rady Miasta. Po jego przegłosowaniu przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.



Przeszkadzają ci reklamy na ulicach Gdyni?

- Zebraliśmy pozytywne opinie od komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni, regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Gdańsku, marszałka województwa pomorskiego. Wojewódzki konserwator zabytków w Gdańsku wniósł do projektu uwagi, po których uwzględnieniu uzgodnił projekt - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Teraz z projektem tzw. uchwały krajobrazowej dla Gdyni można już zapoznać się w internecie.

Uchwałę można analizować do poniedziałku, 23 listopada 2020 roku. Do 7 grudnia 2020 roku jest natomiast czas na zgłaszanie uwag do jej treści.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni



- Projekt uchwały krajobrazowej to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Świetnie uzupełnia się z tym, co robiliśmy w kwestii estetyzacji do tej pory - mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni, który pracował nad treścią uchwały. - Będziemy czekać na uwagi do projektu. Każda z nich zostanie starannie przeanalizowana, tak aby proponowane przez nas zmiany uwzględniały oczekiwania różnych grup interesariuszy tej uchwały, na czele z mieszkańcami. Chcemy jak najszybciej przedłożyć projekt Radzie Miasta.
Uwagi można zgłaszać na adres Biura Plastyka Miasta Gdyni: ul. 10 Lutego 24 81-364 Gdynia, na adres e-mail: plastykmiasta@gdynia.pl lub przez platformę ePUAP.

Branża reklamowa chce trzech lat na dostosowanie się do przepisów.



Wszystkie uwagi rozpatrzy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który może je odrzucić, uwzględnić częściowo lub w całości. Przy niewielkiej liczbie uwag radni będą mogli przegłosować uchwałę na początku przyszłego roku, ale można się spodziewać, że będzie ich sporo - zarówno ze strony mieszkańców, jak i branży reklamowej. Po przegłosowaniu uchwały przez radnych miasta przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.

W Gdańsku i Sopocie uchwała krajobrazowa obowiązuje od 2018 roku.

Miejsca

Opinie (162) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Tekst turysty: Fajne to wasze Trójmiasto! Tylko ta Gdynia taka paskudna jakaś. Jakbym się cofnął do końcówki PRL"

    I taka prawda. Banery, wieśniackie reklamy, naćpane na płotach, czcionki "Wejherowo Style", totalna porażka, budynki jak z późnego Gierka

    • 1 0

  • A jakie mają prawo

    A urzędasy jakie mają prawo aby mówić co ludzie mają na swoich działkach czy domach? Jeżeli płacą od tego podatki to wara od wtrącania się w nie swoje sprawy.

    • 0 1

  • 5 lat???

    5 LAT? śmiechu warte.. a może 10 lat ... Powinno być max. 3 miesiące na ściągnięcie reklamy!

    • 2 0

  • Najbrzydsze miasto w Polsce coś zrobi ze swa ruską stylistyką, wow!

    • 1 0

  • Turysta

    Jestem z Elbląga i z żalem muszę przyznać że właśnie tak widzę Gdynię, jedna wielka reklama. Ochyda

    • 5 0

  • Niech mi ktoś wyjaśni

    Dlaczego zabraniają ludziom wieszać reklamy? Bo nie kumam. Estetyka? A gdzie wolność? Miasto jest mieszkańców, czy urzędasów?
    Jestem przeciwny takim uchwałom. Jeszce pomniki postawcie bo to takie straszne ważne, dla dobrobytu mieszkańców. Potem wydajcie kolejne miliony na ich czyszczenie z ptasiego g...a i renowacje...

    • 0 5

  • 5 LAT ?!?!?!?!?!?

    5 lat??? To jakiś żart? Powinno być maksymalnie 5 miesięcy. Kto potrzebuje 5 lat na ściągnięcie jakiejś wieśniackiej tablicy, skoro jej demontaż zajmuje kilka godzin?

    • 6 0

  • a ustawa krajobrazowa taka dobra w gdańsku? (1)

    rozmontowali kilka bilbordów ale nie do końca, zostały obdarte puste prostokąty np przy hali olivia piekny nie wiem co, albo same zelazne stelarze po banerach zostawione straszą we wrzeszczu apokaliptycznym klimatem. Castorama bez swiecącej wieży ale mc donald obok mógł zatrzymać swoj znak. nie rozumiem tyc decyzji. podobno na Matarni rozebrali wszystkie reklamy swietlne i nawet ikea musiała zdjąć swój znak. Jak dla mnie ni jak ma sie to do krajobrazu bo wygłąda jak po wojnie, pusto, szaro, bylejako

    • 1 2

    • Zgadza się

      Zdejmowanie nazw sklepów z budynków centrów handlowych to dziwny pomysł. Ludzie są zagubieni. Śmiecące plakaty z płotów, każdy w innym rozmiarze i kolorystyce trzeba usuwać, ale logo sklepu z budynku w którym ten sklep się znajduje???

      • 0 0

  • Brawo Gdynia teraz pora na Kaszuby!

    • 4 0

  • Nareszcie.

    To pierwsza pożyteczna decyzja szczurka i gryzoniorządności od początku kadencji.
    A już straciłem wiarę w szczurka. Brawo!!!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane