• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: buspasy na ul. Morskiej gotowe

Patryk Szczerba
16 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trolejbusy, autobusy i taksówkarze mogą jechać po buspasach. Trolejbusy, autobusy i taksówkarze mogą jechać po buspasach.

Koniec prac przy tworzeniu buspasów na odcinkach ulicy Morskiej zobacz na mapie Gdyni, które mają 2 km. Oprócz autobusów i trolejbusów mogą z nich również korzystać taksówki. Przebudowano też infrastrukturę techniczną, wyremontowane zostały chodniki i droga dla rowerów.



  1. Przetarg na budowę buspasów na ul. Morskiej rozstrzygnięto na przełomie stycznia i lutego 2018 roku.
  2. Wygrała go firma Eurovia, która pokonała MTM m.in. dzięki temu, że zadeklarowała krótszy czas realizacji prac: 47 tygodni.
  3. Prace miały skończyć się na przełomie roku, ale potrwały do połowy kwietnia.

Powstało pięć odcinków buspasów - trzy w kierunku Gdyni i dwa w kierunku Rumi. Według władz miasta, dzięki odcinkom buspasów pojazdy komunikacji miejskiej pokonają ul. Morską nawet o 10 minut szybciej.

- Znacznie przyspieszy się poruszanie mieszkańców autobusami i trolejbusami. Zdecydowanie zmniejszy się czas oczekiwania, jednocześnie przyspieszy się też droga w obie strony - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Oprócz buspasów przebudowano też infrastrukturę techniczną, powstały chodniki i droga dla rowerów.

- Jak zwykle w Gdyni, przy okazji powstało też dużo pięknej zieleni. To ponad 1500 krzewów, trawy ozdobne i byliny - wymienia Łucyk.
Ostatecznie projekt "Utworzenie buspasów na wybranych odcinkach ul. Morskiej w Gdyni" łącznie kosztował 22,5 mln zł brutto, z czego blisko 11,5 mln zł pokryło unijne dofinansowanie.

Buspasy na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Miejsca

Opinie (156) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (9)

    no i teraz 20 lat nic już w infrastrukturze swojej Gdynia nie ruszy...

    • 113 36

    • ważne że będę drogie imprezki i kolejne pomniki.

      samolociki, loty na byle czym, biegi a drogi dziurawe...
      tak, szczurek to najlepszy prezydent.

      • 13 12

    • tej "inwestycji"... (7)

      też nie zaliczyłbym do jakiejś wielkiej zmiany. niemal dwa lata utrudnień dla 2 km (dobudowanej) drogi. to jakiś żart.

      nie mi oceniać zasadność kosztów, ale te też są kosmiczne, patrząc na to co zostało zrobione.

      • 15 8

      • (6)

        Wiesz ile kosztuje taki jeden krzew? a zostało ich nasadzonych 1500 sztuk, do tego trawy ozdobne i byliny także policz sobie zanim coś napiszesz!

        • 4 2

        • urzędnicze czytanie ze zrozumieniem (3)

          i mamy efekt. napisałem... nie mi oceniać.
          ale przejeżdżam tą trasą 4 czasami 6 razy dziennie i nie widzę tu zmian. ani jakościowych, ani wizualnych.

          możemy dobudować teorię do największej fuszery i bezmyślności ale one nimi i tak pozostaną.

          • 10 7

          • (1)

            Jeździ 4-6 razy dziennie i potem marudzi na korki ;)

            • 5 1

            • to fakt ;)

              • 0 0

          • Nie widzisz różnicy? Mało spostrzegawczy jesteś

            • 1 1

        • gdzie te krzewy?? (1)

          • 5 2

          • W treści artykułu

            • 3 4

  • Wywalić buspasy! Dać je każdemu (10)

    Nie po to płacę batdzo wysokie podatki w benzynie aby jakieś Jessiki miały bus pasy! To powinno być dla wszystkich a nie dla wybranych! Chyba d**il to wymyślił! Jak Cie nie stać na auto to na piechotę albo rower!

    • 41 182

    • Autobus to pół biedy, ale dlaczego wąsate UBeki w taxach mogą korzystać z buspasa? (1)

      • 26 14

      • Bieda umysłowa w tym kraju... a z resztą co tu gadać. Jak mają dwa pasy zjeżdżający w jeden to blokują jeden z nich na 2km przed zwężeniem ale bus pasy to już ruch spowalniają :D

        • 10 1

    • a wywal kluczyki od swego rzęcha (3)

      i wsiądź do trajlusia ... a szybko docenisz BUS'PASY

      • 25 4

      • (2)

        ze swojego nowego Merca? Nigdy!

        • 3 16

        • co to niemiec płakał jak sprzedawał 10lat temu (1)

          wczoraj przy zakupie na liczniku - przebieg 44 500 km - znaczy prawie nówka :)

          • 14 0

          • A właśnie nie, bo kupiony rodzyn w komisie w Kościerzynie, ksiądz nim jeżdził tylko autostradą do sąsiedniej parafii 15 km, także przebieg mały autostradowy, igiełka nic nie lakierowane tylko dach, ale sprzedawca mówił, że to szyszka spadła, właściciel pedant polakierował, szyba przednia wymieniana, ale to przez kamień spod koła, kierownica i pedały wytarte ale sprzedawca mówił że te nowe auta wszystkie teraz tak mają że się wyciera już po roku.

            • 15 2

    • Ale one są dla każdego. Także dla ciebie

      • 7 1

    • Właśnie przez takich d**ili, co sam jeden wsiadzie w auto robią się korki, o smogu nie mówiąc.

      • 14 1

    • Jessiki jeżdżą suvami a nie autobusami

      Gupi jezdeś.

      • 1 1

    • Nie zycze złego ale w każdej chwili Twoje życie może się tak zmienic ze Ciebie tez nie będzie stać na auto...ale pisząc taki komentarz nie oczekuje ze to dotrze autora tego komentarza

      • 1 0

  • akurat w godzinach w których śmigam busami, buspasy nic nie daja, może w godzinach szczytu przyspieszają podróż

    • 31 5

  • Gdynia (10)

    tylko dla rowerów , śmiechu warte !!!!

    • 35 23

    • po czym to wnosisz? szczurek ma fatalne drogi dla rowerów (9)

      • 12 5

      • Wnoszę (8)

        po tym,że przystanek kolo biedronki jest zbyt blisko jezdni.Sekta rowerowa ma za to szeroki pas w miejscu gdzie poprzednio był przystanek.Teraz jest niebezpiecznie na przystanku a wózkiem za wąsko przejechać.Drogi rowerowe,owszem,ale tylko po uprzednim zabezpieczeniu pieszych a nie ich kosztem.

        • 12 10

        • są po prostu nieudolni projektanci

          • 8 2

        • (6)

          Aha, i**oto, czyli jak ktoś jeździ na rowerze, to jest w sekcie? :D

          • 7 2

          • Nie wiem (1)

            czy jest. Natomiast NIE! przywilejom dla rowerzystów.Podobnie przy Rivierze, piesi w tym dzieci w wózkach poruszają się bezpośrednio przy ulicy.Sekta rowerowa popyla w pasie zieleni.Coś nie tak tu jest.

            • 3 6

            • Z tym się zgodzę,Gdynia wchodzi rowerzystom bez wazeliny...

              • 1 3

          • Ktoś,kto z własnej woili jeździ rowerem w mrozie i ulewie,to normalny na pewno nie jest. (3)

            • 1 3

            • Dopytam (2)

              Czy słyszał ktoś aby dojeżdżającym do pracy skm, mzk, własnym autem, lub idącym z buta, ktoś rozwoził kanapeczki,ciasteczka? A rowerzyści mieli takie akcje .To a pro po pytania o "sekte".Poza tym jeżdżąc ścieżkami przy ulicy, wdychacie więcej zanieczyszczeń niż piesi.Po poprstu intensywniej oddychacie .Ale moda wiec powodzenia i duzo zdrowia.

              • 2 3

              • Kubuś jeździ samochodem i mu się wydaje, że filtry zatrzymują zanieczyszczenia (1)

                które nie dość że sam wdycha, to jeszcze innym smrodzi. Tylko pogratulować empatii i wyobraźni.

                • 2 0

              • KUBUS

                przesiądz. się na rower

                • 0 0

  • Buspasy (24)

    na Władysława IV tylko utrudniają jazdę. Tam nie było korków a teraz są, a buspasy puste.

    • 134 47

    • (16)

      Na estakadzie Kwiatkowskiego autobusy śmigają bus pasami aż miło i dzięki temu podróżujący do Obłuża komunikacją miejska nie muszą stać w korkach.

      • 26 8

      • buspas (9)

        Tak, potem na koniec estakady przeskakują na pas do jazdy w lewo, żeby 100m dalej znów wbić się z pasa w lewo przez pas prosto i skręcić w prawo na Oksywie, blokując 3 pasy i tworząc dodatkowy zator i większe korki! Kierowcy zawodowi...

        • 32 10

        • trzeba im też zająć bus pas jak są tacy cwani

          • 8 9

        • (6)

          Też jedź autobusem i doceń, że kierowcy potrafią tak manewrować takimi dużymi pojazdami i oszczędzają Twój czas. Ja z racji wykonywanej pracy niestety prawie codziennie stoję w korku w samochodzie ale autobus zawsze wpuszczam pomimo tego, że czasem naginają przepisy. Tam jest 70 osób, których czas się liczy, jak ja poczekam minutę dłużej przez taki manewrujący autobus to korona z głowy mi nie spadnie.

          • 40 5

          • (3)

            chyba nie ma osoby który by nie wpuściła autobusu ale trzeba też przyznać że kierowcy autobusów to wykorzystują

            • 12 6

            • I bardzo dobrze, komunikacja powinna mieć pierwszeństwo

              • 9 2

            • (1)

              ostatnio taki z GWE mnie obtrąbił że wypuszczam trajtka z zatoczki. także ten tego

              • 4 3

              • Bo to gwe, czego się spodziewałeś?

                • 3 2

          • (1)

            70 osob a ja widze czesto 1 Lub kilka osob

            • 1 5

            • ta pewnie w godzinach szczytu nie?

              • 3 0

        • po prostu buspas jest za krótki

          • 2 1

      • stoją w korkach już na Wiśniewskiego (2)

        • 9 3

        • .

          Miedzy innymi dlatego, ze jego kolega zablokowal 3 pasy 2km dalej :)

          • 7 4

        • Między innymi też dlatego, że koniec estakady do wjazdu na Kwiatkowskiego jest wycięty z ruchu a można by skrócić korek właśnie o ten odcinek. Tylko trzeba bydło nauczyć jeździć na zamek a szeryfów publicznie chłostać za blokowanie ruchu.

          • 13 1

      • Komunistycznej proweniencji drozyna zwana estakada

        Musi mieć buspasy. Bo bez buspasow ani rusz. Morską vel Czerwonych Kosynierow też poszerzano do standardów i za czasów Gierka, więc, ponieważ nikt nic od 89 roku nie zrobił w tej materii, szyje do się buspasy.

        • 5 5

      • Bus pas (1)

        A reszta ma stac w korku?

        • 2 3

        • tak . jak nie chcesz jedź komunikacją miejską.

          • 3 0

    • (2)

      Ale o to chodzi w buspasach, że stoją puste. Dzięki czemu autobus jedzie szybciej...

      • 16 2

      • januszowi kierownicy ... nie wytłumaczysz (1)

        On widzi obok BUSpas pusty ...i szlag go trafia, że w korku ledwo jedzie ...
        On widzi obok ktoś śmignął rowerkiem po chodniku ...i już ma chytry plan - przez trawnik po chodniku do najbliższej przecznicy... i całą minutę korka se zaoszczędzi

        • 24 0

        • Nie w tym rzecz, osobiście rzadko tamtędy jeżdżę, ale wiem o co chodzi. Faktycznie przed stworzeniem bus pasów, nie było takich korków jak są obecnie. Ruch może był wolniejszy, ale zarówno autobusy jak i samochody jechały. Teraz zatrzymano samochody by autobusy jechały z porównywalną prędkością jak kiedyś... Trochę to niedorzeczne, ale cóż nie moja branża więc nie będę wojował.

          • 3 1

    • Popieram inicjatywę

      Usunięcia buspasu na Władysława IV. Tam nigdy nie było korków. Przez ten buspas powstaje cyrk przy skręcie na węzeł Cegielskiej.

      • 11 2

    • To jest mało powiedziane,że utrudniają.

      To, co jest na Władysława IV to granda! Człowieka,który to wymyślił i sygnowal powinno się ukarać.

      • 7 2

    • I nie poszłaś po rozum do głowy i nie przesiadłaś się do autobusu skoro nie stoi w korkach? No nic moze kolejne pokolenie oderwie się od auta

      • 3 3

    • Co za problem zjechac na buspas i nim jechac? Tworzysz sztuczne problemy.

      • 1 3

  • (3)

    Ogrom inwestycji w Gdyni powala

    • 79 13

    • (2)

      Wracaj do wejherowa jak ci coś nie pasuje.

      • 5 11

      • Odezwał się słoik z pod Elbląga

        • 3 5

      • Akurat Wejherowo ładnie sie rozwija

        W odróżnieniu od grodu W.Sz. interlokutora.

        • 6 3

  • i co z tego (5)

    • 13 6

    • (4)

      Mobilki poradźcie jakiego gruza do 10 tysięcy kupić do dojazdów do pracy, czy Passat B6 rocznik 2006 w dieslu i w kombi będzie dobry?

      • 2 2

      • (1)

        Golf 3 TDI, albo Kadet od Krzycha.

        • 1 1

        • Takich rarytasów już nie ma, znaleźć nie zgnitego Golfa 3 to cud, a ceny zadbanych egzemplarzy zaczynają powoli wariować.

          • 3 1

      • b6 w dieslu kosztuje 15kpln i bedzie dobry, golf lub polo na dojazdy bedzie lepszy (1)

        • 0 0

        • Ceny zaczynają się już od 8 tysi.

          • 1 0

  • Ubery też mogą korzystać z buspasów?? (6)

    Ciekawe

    • 20 16

    • (1)

      A gdzie to jest napisane?

      • 2 3

      • Muszą mieć koguta

        • 2 1

    • (2)

      Nie mogą, gdyż w myśl ustawy nie są taksówkami.

      • 8 4

      • (1)

        Każdy kierowca auta elektrycznego może korzystać z buspasa chyba że miasto powie inaczej

        • 2 0

        • Oj mylisz, się pierwszym który Cię powstrzyma będzie janusz :D w swoim samochodzie.

          • 1 0

    • Uber to nie taxi..chyba jasne...

      • 0 0

  • Nowa dostawa farby do Gdyni (1)

    Już jedzie.... Szlabany sobie pomalujcie bo ostatnio strasznie wyblakły

    • 50 17

    • Dobrze że na te nudne już komentarze nie trzeba farby, bo byś się nie wypłacił

      • 3 1

  • (2)

    szkoda, że pan Łucyk nie chwali się opóźnieniami tej wielkiej inwestycji

    • 78 7

    • mógłby pochwalić się jak jego sprawy z CBA

      • 8 1

    • dajcie celebrycie spokój. W tym samym gajerze ma się pokazać ?

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane