• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce kupić kolejne trolejbusy

Patryk Szczerba
19 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, nowe trolejbusy trafią do Gdyni w połowie przyszłego roku. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, nowe trolejbusy trafią do Gdyni w połowie przyszłego roku.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni ogłosiło przetarg na zakup pięciu nowych trolejbusów. Oferty poznamy w połowie kwietnia. Jeśli przetarg uda się rozstrzygnąć w terminie, pojazdy pojawią się w okolicach przyszłorocznych wakacji.



Gdyńska firma chce kupić pięć wyprodukowanych, najpóźniej na rok przed dostawą, niskopodłogowych jednoczłonowych trolejbusów o maksymalnej długości 13 metrów.

Minimum 75 pasażerów w środku



Każdy trolejbus z zasilaniem opartym na bateriach trakcyjnych ma umożliwiać podróż minimum 75 pasażerom. W środku znajdzie się 30 miejsc siedzących, w tym osiem z poziomu podłogi. Będą wyposażone we wszystkie znane z innych nowych pojazdów elementy, takie jak klimatyzacja i wyświetlacze czasu podróży.

Gwarancja na pojazdy ma trwać pięć lat - na baterie o dwa lata dłużej.

Kryteria oceny ofert:

  • Cena: 60 proc
  • Parametry techniczne: 18 proc.
  • Termin gwarancji: 8 proc.
  • Bezpieczeństwo: 8 proc.
  • Komfort: 6 proc.

Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowano w połowie kwietnia.

Do połowy czerwca dostawa pojazdów zamówionych przed rokiem



Przypomnijmy, że do połowy 2020 roku do Gdyni ma trafić sześć pojedynczych trolejbusów Solaris Trollino dzięki wsparciu z rządowego programu "Gepard".

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Podobnie jak zamawiane obecnie będą to jednoczłonowe pojazdy niskopodłogowe napędzane bateriami litowo-tytanowymi. Pomieszczą 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących.

Będą kosztowały 16,6 mln zł. 5 mln zł będzie pochodziło ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu "Gepard".

Miejsca

Opinie (90) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (9)

    Bardzo dobrze.

    Niech te rozpadające się Mercedesy w końcu idą na złom, strach tym jechać, śmierdzi w nich jakimś smarem czy diabli wie czym.

    • 26 6

    • Te z czarnymi tablicami dalej jeżdżą? (4)

      • 1 1

      • (3)

        Jeżdżą. Np 5090 z Platynowej.

        • 0 0

        • (2)

          5090 to nowy MAN

          • 0 0

          • (1)

            O pardon. Ostatni 5090 jakiego pamietam to byl wlasnie Merc 0405...

            • 0 1

            • Ten wspomniany przez Ciebie to byl 5011, potem 5090, a na koniec 5190. A jesli chodzi o Jelczedesy to zostal jeden i jest nim 5099.

              • 0 0

    • (3)

      Większość "klepaków" (potoczna nazwa na stare autobusy Mercedesa przerobione na trajtki) poszła na złom kiedy na ulicę Gdyni ponad rok temu wyjechały nowe Solarisy. Obecnie zostało ich kilka które rzadko wyjeżdżają na trasę.

      • 5 1

      • ech czasy przyszli...

        wołają, żeby mercedesy na złom szli, a jeszcze nie tak dawno, jak przyjechał "dar Bremy dla Gdańska" na ostatnich kołach to ludzie się zabijali, żeby takim eleganckim autobusem pojechać

        przednio, że takiego dobrobytu się doczekalim, że możemy kręcić nosem na mercedesy

        • 6 0

      • (1)

        Kilka razy w tym miesiącu je widziałam na linii 28.
        Któryś z nich poszedł na złom, bo miał przegnitą podłogę, reszta jezdzi od czasu do czasu.

        • 1 0

        • Z klepakow zostaly tylko 3064 i 65. Stoją na tylach bazy..

          • 0 0

  • czy ktoś może mi wytłumaczyć tę dziwaczną politykę? (11)

    przeciez to jest marnowanie pieniędzy (*niestety bardzo czesto to widzimy w Gdyni)

    na świecie, dużo bogatsi od nas, decydują się na duże zakupy raz na parę lat, kupują jeden model - ale za to tanio

    a my - szejkowie północy - kupujemy po przysłowiowej jednej sztuce i to różne typy pojazdów

    dlaczego zatrudniacie i d i o t ó w...?

    • 48 23

    • (4)

      Dziwaczna polityka wynika z dofinansowania UE. Gdyby nie ono nie byłoby by większość nowego taboru. Więc możesz kupić teraz kupić drożej i "głupio" lub poczekać 5 lat i nie kupić w ogóle. Niestety dofinansowania UE nie sprzyjają efektywnemu wykorzystywaniu środków, ale z drugiej strony w ogóle coś mamy.

      • 15 1

      • to ja przypomnę tylko słynne elektryczne czy hybrydowe autobusy z Hiszpanii (3)

        jakoś Gdynia ich nie chciała - nie jest prawdą, że UE narzuca nam jak robić zakupy, środki można wykorzystywać tak jak się chce, byle zgodnie z przepisami

        • 4 0

        • To nie było dofinansowane z UE tylko byl to program gazela (2)

          Kasę na ten program dawał rząd Hiszpanii, chodziło o handel CO2. Nie wprowadzaj ludzi w błąd że UE coś narzuca. Najpierw się dowiedz a potem rozsiewaj plotki.

          • 4 1

          • i co z tego że coś jest z innej puli - a gdyby to były srodki Norweskie, to co? (1)

            chodzi o mentalność i cwaniaczenie się i głupków, którzy wszystko zwalają na UE
            NIKT nie zmusza nas na dzielenie po 5 PLN na jedną czy dryugą drogę, można zaplanować i wydać z sensem w jednej perspektywie TYLE i na JEDNO, a w drugiej TYLE i na cos innego

            środki z Hiszpanii przepadły, przepadły i tyle - chyba 100 milionów, prawda? ale co tam, Gdynia jest bogata

            • 0 0

            • Środki przyznane z UE trzeba wykorzystać w określonym czasie.

              Inaczej przepadają. Więc czasami trzeba kupić teraz, nawet drożej, niż za jakiś czas, bo gdyby czekać z zakupem, toby przepadły. Czyli kupić teraz i mieć coś lub czekać i nie mieć nic.

              • 0 0

    • i d i o t o m które nic nie rozumieja (2)

      powinno zabrac mozliwosc pisania na forum

      • 11 4

      • (1)

        Jemu chodziło tylko o to żeby obrazić Gdynię i Szczurka. Za to mu płacą

        • 10 2

        • Żydzi mu płacą!

          • 1 0

    • bo najwazniejsza jest prowizja dla zamawiającego (1)

      pod stołem

      • 1 1

      • jeśli wiesz że ktoś bierze prowizję to do prokuratury z imienia i nazwiska a nie pisać bzdury, łatwo oczerniać i hejtować "bohaterze"

        • 1 0

    • 1. Liczba pojazdów jest pochodną projektu gepard, w którym miasto może zakupić do 6 pojazdów z dofinansowaniem ok. 60% ze środków zewnętrznych (WFOŚ).
      2. konkretny typ pojazdu jest efektem przetargu. W Polsce (na szczęscie dominuje Solaris, stabilna firma z dużym oświadczeniem. Zielona Góra kupiła ponad 40 elektrycznych autobusów Ursusa i za chwilę będzie miała problem z serwisem).
      3. Póki co w trolejbusach jeżdżą same Solarisy, Mercedesy to po prostu przerobione przez firmę trolejbusową dawne autobusy. Zakupy są na miarę wielkości firmy i miasta - w 2018 r. 30 nowych trajtków i 54 autobusy w 2-ch przetargach. To mało?

      • 1 0

  • kiedy Gdynia będzie chciała remontować drogi? (4)

    • 44 5

    • Może redakcja pokaże dziury i zapadnięte studzienki

      na ulicy Skarbka gdzie to zdjęcie jest zrobione

      • 2 0

    • Prezydent mówił za tak za 500 lat dopiero bedziemy remontować drogi i chodniki

      • 3 4

    • Wtedy zacznie remontować jak ty przestaniesz trollowac

      • 3 1

    • Teraz to sprzęt medyczny jest potrzebny

      a nie remonty dróg

      • 0 0

  • (4)

    Jakby co to fabryki pojazdów stoją....nie wiadomo kiedy to ruszy.

    • 8 6

    • Ehh (1)

      Z tego co wiadomo jedyna fabryka samochodów w Polsce stoi to fabryka opla...

      • 5 0

      • mało wiesz

        • 0 3

    • Niech się wszyscy zamkną to będziemy za rok liścmi tyłki podcierać.

      Nie lepiej wprowadzić harpagańskie kontrole i restrykcje na zakładach i działac dalej? Przecież to nie jest ebola ani zombie.

      • 2 1

    • w chinach już powoli wszystko rusza..a tam jest najwięcej fabryk.

      • 1 0

  • Naprawdę nie szkoda tego nowego taboru na tych dziurawych drogach? Kierowcy autobusów nie mają takiej możliwości by nagle omijać dziury i zapadnięte studzienki na jezdni.

    • 19 8

  • kiedy PKM pojedzie na północ Gdyni? (4)

    • 30 5

    • za rządów tej ekioy nie pojedzie

      zapomnij o tym tak jak oni zapomnieli o nas

      • 10 2

    • A od kiedy Gdynia jest właścicielem PKM?

      myśl dzbanie...

      • 4 12

    • Pojedzie w tedy jak pożyczysz tak 10000000 złotych spólce PKP i miastu Gdynia na zrobienie torów i dróg

      • 1 1

    • A niby ktoredy ma jechac?

      I dokad?Znasz jakies wolne miejsce na stacje koncowa?

      • 2 3

  • po co ? żeby stały? miasto regularnie tnie kursy komunikacji miejskiej. (1)

    • 13 13

    • a te co sa

      To ich ilosc nie wystarczy na sobotni rozklad jazdy. Szczur za duzo przebywa z dulczesa I glupota sie zarazil

      • 0 0

  • niech rozbudują sieć dla trolejbusów.

    za komuny był plan aby trajtki jeździły na Pogórze. teraz za niego nie da się,

    • 19 10

  • Kiedy naprawa mostku na Wiśniewskiego? (4)

    • 25 5

    • Kiedy naprawa (1)

      mostku na ul. Nałkowskiej?

      • 8 3

      • A co z mostkiem na Wieluńskiej?

        • 3 2

    • po co remontować ulice lepiej remontować trolejbusy jak się rozwalą na dziurawych drogach

      zawsze lokalne kolesiowskie firmy będą miały ręce pełne roboty

      • 5 1

    • Remont tak dopiero za 1000 lat

      • 3 1

  • Czy teraz naprawdę miasto nie powinno wydać kasy na coś innego? (2)

    • 19 13

    • Ale (1)

      Miasto ich nie kupuje...tylko ZKM Gdynia. Mało tego zakup będzie dofinansowany :)

      • 4 2

      • A zkm skąd ma kasę?

        I nie zkm tylko pkt. Nie wiem ale się wypowiem. Jakie to typowe.

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane