• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: cztery firmy chcą rozbudować ul. Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
27 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Ulicę Kwiatkowskiego czeka przebudowa i remont. Ulicę Kwiatkowskiego czeka przebudowa i remont.

Są cztery oferty firm na rozbudowę ul. Eugeniusza KwiatkowskiegoMapka w Gdyni. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie ustalonym przez urzędników na kwotę blisko 34 mln zł, więc jest szansa, że w następnym roku ruszy budowa.



Czy rozbudowa w proponowanym kształcie jest dla ciebie satysfakcjonująca?

Przypomnijmy, że po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego w Gdyni - na odcinku od ul. Adm. UnrugaMapka do ul. Płk. DąbkaMapka - droga będzie miała po dwa pasy w obydwie strony. Władze miasta informują, że powstanie obustronny chodnik i nowe oświetlenie. Zaplanowano też buspasy. Zostanie również przebudowane skrzyżowanie z ul. Podgórską.

Ważną częścią jest droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Czytaj też: Parking przesiadkowy na granicy Gdyni i Kosakowa

Dzięki temu elementowi Gdynia otrzyma dofinansowanie unijne na inwestycję w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni".

Poznaliśmy oferty na wykonanie przebudowy ul. Kwiatkowskiego.

Oferty firm:

  1. MTM SA - cena 21 382 460,35 zł brutto;
  2. Strabag - cena 22 918 389, 60 zł brutto;
  3. Eurovia Polska - cena 23 733 980, 15 zł brutto;
  4. Roverpol i Rover Infraestructuras - cena 29 950 500 zł brutto.

Miasto na realizację zabezpieczyło blisko 34 mln zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się więc w zakładanym kosztorysie, jednak wybór wykonawcy nie będzie zależał tylko od ceny.

Każde kryterium zapisane w specyfikacji przetargowej inwestycji ma bowiem swoją odpowiednią wagę. W przypadku rozbudowy ul. Kwiatkowskiego wygląda to następująco:

  • cena oferty brutto - 60 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 8 proc.
  • okres wykonania - 12 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Wszystkie firmy udzielają pięcioletniej gwarancji, ale czas wykonania jest różny.

Deklarowany czas wykonania:

  • Strabag - 36 tygodni
  • Roverpol i Rover Infraestructuras - 44 tygodnie
  • MTM - 45 tygodni
  • Eurovia Polska - 63 tygodnie

Kto zostanie wykonawcą, okaże się po analizie ofert.

- W życie wejdzie szereg rozwiązań, które zostały uwzględnione już na etapie projektowym. Inwestycje zrealizujemy kompleksowo, wraz z całościową przebudową infrastruktury drogowej, podziemnej, budową drogi rowerowej i buspas dla transportu zbiorowego. Złożone oferty są satysfakcjonujące. Sprawna analiza ofert i wybór wykonawcy pozwoli zrealizować inwestycję, która sprosta dynamicznemu rozwojowi aglomeracji miejskiej w tym kierunku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (157) ponad 10 zablokowanych

  • Udawanie porawiania komunukacji

    Już wiem, kto wygra przetarg i będzie wykonawcą -MTA, to ta sama firma, która wykonuje wszystkie przetagi i ta sama, która nie dokończyła budowy skrzyżowania Kwiatkowskiego-Dąbka gdzie do tej pory istnieje zapadlisko gdzie można zawieszenie połamać , czyżby Miasto nie zapłaciło za robotę? To tylko kosmetyka, problemu komunikacyjnego nie rozwiąże nawet druga nitka dwujezdniowa skoro na drodze stoi wąskie gardło na ulicy Dąbka a potem stacja benzynowa i inne jajerwerki tamujące ruch. W Kosakowie nie inaczej, dwa ronda jedno obok drugiego skutecznie hamują przepływ samochodów. A może o to chodzi?

    • 0 0

  • Chyba najlepszym i najbardziej sensownym rozwiązaniem

    okazałyby się rzeczywiście dwie jezdnie po trzy pasy, w tym dwa bezkolizyjne buspasy na skraju obu stron. Wtedy autobusy w ogóle nie wjeżdżałyby na estakadę, bo po co blokować jakimiś buspasami estakadę, która służy głównie by dostać się na obwodnicę i Morską, ewentualnie Hutnicza/Gdynia Centrum. 194 kursuje wyłącznie Gdynia Centrum-Suchy Dwór (póki co maks). Autobusy mogłyby bezkolizyjnie jeździć w dół Kwiatkowskiego, przecinając Unruga, tak jak to robią do tej pory, potem wjazd na estakadę i jak dawniej jeździły wszystkie pojazdy (gdy estakada była na etapie wiecznej budowy) na prawo przy Lotosie, koło Kontenerowej i dalej dołem Janka Wiśniewskiego. Tak samo z Gdyni Centrum > Janka Wiśniewskiego > Kontenerowa > przystanek Unruga > wjazd na Kwiatkowskiego. W ten sposób udrożni się estakada, a autobusy będą jęździć swobodnie. Tylko nie wiem jak znaleźć tyle miejsca na poszerzenie Kwiatkowskiego na 6 pasów jezdni, 2 chodniki i jeszcze 2,5m ścieżki rowerowej o.O

    • 0 0

  • Tory Tory Tory (1)

    Tam jeszcze powinny pojawić się Tory !!!!

    • 0 1

    • Po 2 z każdej strony

      • 0 0

  • (1)

    powinno byc perspektywicznie - po 3 pasy w kazda str

    • 2 0

    • 500

      • 0 0

  • (1)

    I poco skoro Kosakowo niechce zbudowa mosta na górę przy szperka tam jest gardło

    • 0 1

    • Jeszcze raz i po polsku.

      • 0 0

  • senior rafał

    i znowu to samo i tak dalej i tak dalej zaplanowano teraz 3 lata wybranie wykonawcy przetargi minie rok 2021 potem 2023 2024 niech ktoś napisze prace rozpoczną się 25 kwietnia 2021 roku konkretnie to samo tyczy się zatorza za 20 lat morze zaczną budować 1 wieżowiec

    • 0 1

  • MTM SA - 2 lata

    Z dopłatą

    • 0 0

  • Inwestycja w Bus pasy

    Ważny jest transport zbiorowy ale mówić o inwestycji przy tworzeniu Bus Pasa to lekka przesada. Wiadro farby i jeden gostek wymaluje napis BUS. Ot i cała inwestycja. A może to tak wygląda że mówimy o poszerzeniu do dwóch pasów drogi a w rzeczywistości dalej będzie jeden bo drugi w większości pusty ? To ten dla komunikacji. Wy to potraficie ludziom namieszać w głowach! Później powiecie że przecież mówiliśmy.

    • 0 1

  • droga doprowadzona do skrajnej ruiny (3)

    dlaczego szczurek tyle lat nic nie robił przy tym krótkim odcinku drogi?!?

    • 14 1

    • (2)

      Domyślam się że chce zmusić Kosakowo do partycypacji w kosztach bo dużą część ruchu robią mieszkańcy tej gminy która rozbudowuje się na potęgę.

      • 0 0

      • A gmina Żukowo do chwaszczyńskiej ma się dorzucać? (1)

        Do Hutniczej Rumia, do ulicy Marszewskiej Jałowcowej Kartuskiej ma się dorzucać gm. Koleczkowo.
        Szlabany najlepiej postawić.

        • 3 0

        • a do szlabanów - PKP

          • 0 0

  • Może Kosakowo się dołoży...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane