• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: cztery firmy chcą rozbudować ul. Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
27 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Ulicę Kwiatkowskiego czeka przebudowa i remont. Ulicę Kwiatkowskiego czeka przebudowa i remont.

Są cztery oferty firm na rozbudowę ul. Eugeniusza KwiatkowskiegoMapka w Gdyni. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie ustalonym przez urzędników na kwotę blisko 34 mln zł, więc jest szansa, że w następnym roku ruszy budowa.



Czy rozbudowa w proponowanym kształcie jest dla ciebie satysfakcjonująca?

Przypomnijmy, że po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego w Gdyni - na odcinku od ul. Adm. UnrugaMapka do ul. Płk. DąbkaMapka - droga będzie miała po dwa pasy w obydwie strony. Władze miasta informują, że powstanie obustronny chodnik i nowe oświetlenie. Zaplanowano też buspasy. Zostanie również przebudowane skrzyżowanie z ul. Podgórską.

Ważną częścią jest droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Czytaj też: Parking przesiadkowy na granicy Gdyni i Kosakowa

Dzięki temu elementowi Gdynia otrzyma dofinansowanie unijne na inwestycję w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni".

Poznaliśmy oferty na wykonanie przebudowy ul. Kwiatkowskiego.

Oferty firm:

  1. MTM SA - cena 21 382 460,35 zł brutto;
  2. Strabag - cena 22 918 389, 60 zł brutto;
  3. Eurovia Polska - cena 23 733 980, 15 zł brutto;
  4. Roverpol i Rover Infraestructuras - cena 29 950 500 zł brutto.

Miasto na realizację zabezpieczyło blisko 34 mln zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się więc w zakładanym kosztorysie, jednak wybór wykonawcy nie będzie zależał tylko od ceny.

Każde kryterium zapisane w specyfikacji przetargowej inwestycji ma bowiem swoją odpowiednią wagę. W przypadku rozbudowy ul. Kwiatkowskiego wygląda to następująco:

  • cena oferty brutto - 60 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 8 proc.
  • okres wykonania - 12 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Wszystkie firmy udzielają pięcioletniej gwarancji, ale czas wykonania jest różny.

Deklarowany czas wykonania:

  • Strabag - 36 tygodni
  • Roverpol i Rover Infraestructuras - 44 tygodnie
  • MTM - 45 tygodni
  • Eurovia Polska - 63 tygodnie

Kto zostanie wykonawcą, okaże się po analizie ofert.

- W życie wejdzie szereg rozwiązań, które zostały uwzględnione już na etapie projektowym. Inwestycje zrealizujemy kompleksowo, wraz z całościową przebudową infrastruktury drogowej, podziemnej, budową drogi rowerowej i buspas dla transportu zbiorowego. Złożone oferty są satysfakcjonujące. Sprawna analiza ofert i wybór wykonawcy pozwoli zrealizować inwestycję, która sprosta dynamicznemu rozwojowi aglomeracji miejskiej w tym kierunku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (157) ponad 10 zablokowanych

  • gdzie kucharek 6

    tam nie ma co jeść

    • 0 0

  • nareszcie 20 lat na to czekałem !!! (1)

    nareszcie 20 lat na to czekałem !!!

    • 0 0

    • i poczekasz nastepne dwadziescia

      • 0 0

  • Tory Tory Tory (1)

    Tam jeszcze powinny pojawić się Tory !!!!

    • 0 1

    • Po 2 z każdej strony

      • 0 0

  • Cena

    30% poniżej kosztorysu to oznacza jedno idzie kryzys też w budowlance rok temu przed covid byłyby te oferty na 40 000 000

    • 0 0

  • Może Kosakowo się dołoży...

    • 1 1

  • (1)

    powinno byc perspektywicznie - po 3 pasy w kazda str

    • 2 0

    • 500

      • 0 0

  • Inwestycja w Bus pasy

    Ważny jest transport zbiorowy ale mówić o inwestycji przy tworzeniu Bus Pasa to lekka przesada. Wiadro farby i jeden gostek wymaluje napis BUS. Ot i cała inwestycja. A może to tak wygląda że mówimy o poszerzeniu do dwóch pasów drogi a w rzeczywistości dalej będzie jeden bo drugi w większości pusty ? To ten dla komunikacji. Wy to potraficie ludziom namieszać w głowach! Później powiecie że przecież mówiliśmy.

    • 0 1

  • MTM SA - 2 lata

    Z dopłatą

    • 0 0

  • senior rafał

    i znowu to samo i tak dalej i tak dalej zaplanowano teraz 3 lata wybranie wykonawcy przetargi minie rok 2021 potem 2023 2024 niech ktoś napisze prace rozpoczną się 25 kwietnia 2021 roku konkretnie to samo tyczy się zatorza za 20 lat morze zaczną budować 1 wieżowiec

    • 0 1

  • (1)

    I poco skoro Kosakowo niechce zbudowa mosta na górę przy szperka tam jest gardło

    • 0 1

    • Jeszcze raz i po polsku.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane