• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: cztery firmy chcą rozbudować ul. Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
27 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Ulicę Kwiatkowskiego czeka przebudowa i remont. Ulicę Kwiatkowskiego czeka przebudowa i remont.

Są cztery oferty firm na rozbudowę ul. Eugeniusza KwiatkowskiegoMapka w Gdyni. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie ustalonym przez urzędników na kwotę blisko 34 mln zł, więc jest szansa, że w następnym roku ruszy budowa.



Czy rozbudowa w proponowanym kształcie jest dla ciebie satysfakcjonująca?

Przypomnijmy, że po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego w Gdyni - na odcinku od ul. Adm. UnrugaMapka do ul. Płk. DąbkaMapka - droga będzie miała po dwa pasy w obydwie strony. Władze miasta informują, że powstanie obustronny chodnik i nowe oświetlenie. Zaplanowano też buspasy. Zostanie również przebudowane skrzyżowanie z ul. Podgórską.

Ważną częścią jest droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Czytaj też: Parking przesiadkowy na granicy Gdyni i Kosakowa

Dzięki temu elementowi Gdynia otrzyma dofinansowanie unijne na inwestycję w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni".

Poznaliśmy oferty na wykonanie przebudowy ul. Kwiatkowskiego.

Oferty firm:

  1. MTM SA - cena 21 382 460,35 zł brutto;
  2. Strabag - cena 22 918 389, 60 zł brutto;
  3. Eurovia Polska - cena 23 733 980, 15 zł brutto;
  4. Roverpol i Rover Infraestructuras - cena 29 950 500 zł brutto.

Miasto na realizację zabezpieczyło blisko 34 mln zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się więc w zakładanym kosztorysie, jednak wybór wykonawcy nie będzie zależał tylko od ceny.

Każde kryterium zapisane w specyfikacji przetargowej inwestycji ma bowiem swoją odpowiednią wagę. W przypadku rozbudowy ul. Kwiatkowskiego wygląda to następująco:

  • cena oferty brutto - 60 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 8 proc.
  • okres wykonania - 12 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Wszystkie firmy udzielają pięcioletniej gwarancji, ale czas wykonania jest różny.

Deklarowany czas wykonania:

  • Strabag - 36 tygodni
  • Roverpol i Rover Infraestructuras - 44 tygodnie
  • MTM - 45 tygodni
  • Eurovia Polska - 63 tygodnie

Kto zostanie wykonawcą, okaże się po analizie ofert.

- W życie wejdzie szereg rozwiązań, które zostały uwzględnione już na etapie projektowym. Inwestycje zrealizujemy kompleksowo, wraz z całościową przebudową infrastruktury drogowej, podziemnej, budową drogi rowerowej i buspas dla transportu zbiorowego. Złożone oferty są satysfakcjonujące. Sprawna analiza ofert i wybór wykonawcy pozwoli zrealizować inwestycję, która sprosta dynamicznemu rozwojowi aglomeracji miejskiej w tym kierunku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (157) ponad 10 zablokowanych

  • Chyba najlepszym i najbardziej sensownym rozwiązaniem

    okazałyby się rzeczywiście dwie jezdnie po trzy pasy, w tym dwa bezkolizyjne buspasy na skraju obu stron. Wtedy autobusy w ogóle nie wjeżdżałyby na estakadę, bo po co blokować jakimiś buspasami estakadę, która służy głównie by dostać się na obwodnicę i Morską, ewentualnie Hutnicza/Gdynia Centrum. 194 kursuje wyłącznie Gdynia Centrum-Suchy Dwór (póki co maks). Autobusy mogłyby bezkolizyjnie jeździć w dół Kwiatkowskiego, przecinając Unruga, tak jak to robią do tej pory, potem wjazd na estakadę i jak dawniej jeździły wszystkie pojazdy (gdy estakada była na etapie wiecznej budowy) na prawo przy Lotosie, koło Kontenerowej i dalej dołem Janka Wiśniewskiego. Tak samo z Gdyni Centrum > Janka Wiśniewskiego > Kontenerowa > przystanek Unruga > wjazd na Kwiatkowskiego. W ten sposób udrożni się estakada, a autobusy będą jęździć swobodnie. Tylko nie wiem jak znaleźć tyle miejsca na poszerzenie Kwiatkowskiego na 6 pasów jezdni, 2 chodniki i jeszcze 2,5m ścieżki rowerowej o.O

    • 0 0

  • Udawanie porawiania komunukacji

    Już wiem, kto wygra przetarg i będzie wykonawcą -MTA, to ta sama firma, która wykonuje wszystkie przetagi i ta sama, która nie dokończyła budowy skrzyżowania Kwiatkowskiego-Dąbka gdzie do tej pory istnieje zapadlisko gdzie można zawieszenie połamać , czyżby Miasto nie zapłaciło za robotę? To tylko kosmetyka, problemu komunikacyjnego nie rozwiąże nawet druga nitka dwujezdniowa skoro na drodze stoi wąskie gardło na ulicy Dąbka a potem stacja benzynowa i inne jajerwerki tamujące ruch. W Kosakowie nie inaczej, dwa ronda jedno obok drugiego skutecznie hamują przepływ samochodów. A może o to chodzi?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane