• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia dołoży 4,5 mln zł do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Michał Sielski
25 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Tak będzie wyglądał węzeł i przystanek PKM Karwiny.
  • Przystanek PKM ma jeszcze lepiej skomunikować Gdyńskie Centrum Sportu.
  • Budowie przystanków mają towarzyszyć również zmiany w pozostałej infrastrukturze.
  • Przystanek PKM Gdynia Stadion.
  • Pomorską Koleją Metropolitalną będzie można dojechać na mecze gdyńskich piłkarzy.

4,5 mln zł miejskiej dotacji ze strony Gdyni ma pomóc w budowie dwóch gdyńskich przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Stadion i Gdynia Karwiny.



Korzystałeś już z Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?

Gdynia czeka na dwa nowe przystanki Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pierwszy to PKM Gdynia Karwiny przy ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdańska, a drugi w rejonie ul. Sportowej zobacz na mapie Gdańska - PKM Gdynia Stadion. Od 13 grudnia PKM-ki będą kursować regularnie co 15-20 minut z Gdyni do Gdańska Wrzeszcz przez port lotniczy. Nowe przystanki z pewnością zwiększą popularność połączenia. Zmienią też samą Gdynię.

Czytaj więcej: Metamorfoza na styku trzech gdyńskich dzielnic.

W lutym 2015 r. Komisja Europejska zgodziła się na rozszerzenie realizowanego obecnie projektu PKM o dodatkowe przystanki na linii 201. Wcześniej planowano je zbudować dopiero w II etapie inwestycji, czyli do 2020 roku. Obecnie obowiązujący termin to koniec 2016 roku. Koszt budowy dwóch przystanków PKM na terenie Gdyni to niecałe 33 mln zł netto.

Przystanki PKM i ich rola miastotwórcza

  • Tak zmieni się obszar w okolicy przystanku PKM Karwiny.
  • Tu będą gdyńskie przystanki PKM.
  • Przystanki mają być podobne do wszystkich na trasie PKM.


Władze Gdyni właśnie zdecydowały, że do tego dołożą. W środę Rada Miasta jednogłośnie przegłosowała uchwałę, która pozwala na dofinansowanie inwestycji polegającej na budowie dwóch przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion wraz przebudową układu torowego linii kolejowej nr 201 przy jednoczesnym umożliwieniu przewozu ładunków ponadgabarytowych.

W 2016 roku Gdynia wypłaci więc PKM w transzach 4,5 mln zł. To 15 proc. wartości kwoty netto faktury, którą otrzyma Pomorska Kolej Metropolitalna od wykonawcy inwestycji.

- Środki finansowe zostaną przekazane Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w formie dotacji celowej. W każdej transzy będzie to 15 proc. refinansowania faktur. Realizacja ww. przystanków umożliwi mieszkańcom Gdyni dostęp do Portu Lotniczego w Rębiechowie oraz tzw. Górnego Tarasu Gdańska - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Kiedy powstaną gdyńskie przystanki?

Spółka PKM ma już gotowe projekty budowlane obu przystanków. Ważne są też pozwolenia na ich budowę. Budowę trzeba jednak jeszcze skonsultować z PKP PLK, która jest formalnym właścicielem linii kolejowej 201, czyli trasy Gdynia - Kościerzyna, przy której mają powstać nowe przystanki. Warunkiem powstania przystanków jest bowiem przebudowa linii kolejowej, która pozwoli na przejazd po niej nie tylko szynobusów PKM, ale też dużych pociągów towarowych.

Czytaj więcej: Kiedy ruszy budowa przystanków PKM w Gdyni?

Spółka PKM planuje rozpocząć i zakończyć budowę przystanków w Gdyni w przyszłym roku. Władze przy tej okazji zawsze przypominają, że to i tak cztery lata przed pierwotnym terminem. Wszystkie dodatkowe przystanki PKM na linii 201 planowane były dopiero w drugim etapie projektu PKM do 2020 r.

Opinie (173) 3 zablokowane

  • (23)

    W końcu jakiś pozytywny news z Gdyni .Mam nadzieję ,że tempo prac będzie takie jak na oddanych przystankach PKM .

    • 127 15

    • (19)

      Rzeczywiście ostatnio w Gdyni mało inwestycji infrastrukturalnych

      • 28 12

      • ... (18)

        Nie mało, tylko absolutny brak... Obecnie to tylko korekty i dorazne remonty...

        • 26 14

        • (17)

          Ty sam jesteś absolutnym brakiem

          • 15 26

          • lotnisko się nie liczy :)

            • 25 12

          • to może jakiś przykład? (15)

            tak pytam tylko - coś nowego powstało? Jakaś droga ważna, albo obiekt?

            • 13 10

            • Gdyńska Filmówka np. jeśli chodzi o obiekt - naprawdę trochę obiektywizmu nie zaszkodzi. (2)

              • 14 16

              • No tak i kolejka linowa.....

                • 18 7

              • po co piszesz sam do siebie o tych "obiektach"?

                • 2 2

            • Kolego jak w Gdańsku NIC się nie działo (ruszyło przed Euro na poważnie) to w Gdyni było MNÓSTWO inwestycji.. (2)

              Teraz faktycznie jest zastój ale za to zadłużenie 2,5 raza mniejsze. Cos za coś.

              • 11 14

              • (1)

                Zadłużenie mniejsze ? Więc dlaczego wszystkie inwestycje m.in. drogowe są przesuwane na następne lata ?!!! Brakuje kasy na wszystko !!!!

                • 11 7

              • no brakuje bo nie chca jak gdzie indziej sie dalej zadluzac...

                to chyba logiczne

                • 7 7

            • Ostatnio? Oprócz filmówki chocby przebudowa teatru Muzycznego, generalny remont Dworca Głównego, Muzeum Emigracji... (8)

              ...przebudowa Węzła Wzgórze...

              • 10 12

              • (2)

                Na tle innych miast , nie tylko Gdańska to wielkie NIC !

                • 16 12

              • moze oszolomie zrozum ze nie potrzeba tak wielu inwestycji obecnie. .. (1)

                .. bo jak w gdansku mało się działo przed 2010 rokiem to u nas non stop byly inwestycje. ogarniasz czy nie bardzo?

                • 10 9

              • Dokładnie.

                • 6 3

              • A z takich przydatnych mieszkańcom na co dzień może coś? (2)

                Bo do listy zbytków można jeszcze lotnisko, kolejkę i infobox dodać.

                • 8 4

              • Proszę bardzo droga różowa, droga do portu, chwarznieńska od chwarzna do witomina... (1)

                ... remont Dworca Morskiego, Eksperyment, nowy bulwar, remont nabrzeża przy Skwerze Kościuszki mam dalej wymieniać?

                • 4 3

              • Chwarznieńska do Chwarzna.

                A skąd? Z lasu.

                • 0 3

              • szczególnie dworzec!! który finansowała PKP a Gdynia nic tylko narzekała na to!! (1)

                Muzeum Emigracji zapewne diametralnie polepszyło standard życia w tym mieście, nie wspinając o wspaniałej szkole filmowej dla 30 osób !!! Oraz kilku seansów rocznie w trakcie tygodniowego festiwalu!!

                Zaiste epokowe inwestycje dla dobra miasta!!
                Nie to co w Gdańsku, diametralnie polepszenie łączności portu z reszta kraju, oraz wybudowaniu dwóch ważnych dróg w łączności z obwodnica... (tylko wstęp do wymieniania).

                • 4 3

              • ty a dlaczego wybiórczo się odniosłeś do tego co było napisane a nie do całości?

                aaa pewnie dlatego, że nie pasowało do twojego propagandowego posta. Wysoki poziom obiektywizmu. Nie ma co :O

                • 1 0

    • ju chyba kiedys to czytalem

      • 0 3

    • Hmmm

      Złym tempem to dałeś do pieca :D Gdański odcinek PKM-ki miał być gotowy przed Euro

      • 4 1

    • Dlaczego remontowanej aktualnie glownej ulicy Wiczlina nie ma zatoczek ?

      sie zastanawiam, czemu to ma sluzyc ?

      • 0 0

  • (19)

    Czy będzie jakieś połączenie północnymi dzielnicami Gdyni, jak Pogórze, Obłuże? Bo wszystkie drogi w tych rejonach w godzinach szczytu zakorkowane chyba najbardziej w trójmieście!

    • 116 7

    • nie bedzie (10)

      ..przynajmniej w najblizym czasie niestety

      • 8 4

      • (6)

        i to jest właśnie przykład marnowanych szans i robienia po łebkach - brak inwestycji tam gdzie są potrzebne

        • 18 10

        • (5)

          Pisowska tuba już nadaje

          • 11 16

          • Pudło POpaprańcu (3)

            To POpaprany marszałek przedstawiał projekt PKM aż Oksywia. I co?
            Skupili się na Gdańsku, a Gdyni dali - za niepokorność Gryzonia - ochłap w postaci tego ogryzka. Sami sobie zmniejszają dochodowość tego przedsięwzięcia, bo - jak słusznie pisze Ania - odcinek od Oksywia (lub w innej wersji Pogórza, czy Obłuża, nie ogarniam tych rejonów) - to byłoby kilka tysięcy chętnych na dojazd do centrum Gdyni. I kilkaset tysięcy z biletów.

            • 24 19

            • To marszałkowi ma zależeć? Ma prosić obrażonego na cały świat gryzonia, żeby łaskawie zechciał?

              To chyba miasto powinno chodzić przy swoim, upominać się, lobbować. W czyim to interesie? Za pieniądze wywalone na Port Lotniczy Radom Bis można byłoby przy dofinansowaniu z UE naprawdę dużą inwestycję zrealizować.

              • 9 8

            • tak tak, do centrum przez chylonie (1)

              • 0 2

              • Przez Gdynię Port

                Ale co Ty wiesz...

                • 1 0

          • kretyn myśli że jak ktos słusznie krytykuje to z PIS. A tu zonk, nie jestem wyborcą PIS-u tylko mieszkałem długi czas na Obłużu i puszczenie szynobusa do centrum to byłby strzał w 10, patrząc na zakorkowaną estakadę i okolice. Tym bardziej że infrastruktura w większości istnieje.

            • 38 4

      • (1)

        A wystarczyloby wykorzystac wojskowy tor do oksywia i nic nie trzeba remontowac.

        • 23 2

        • Pomysł taki był, tylko David Beckham go udup...ł

          A torowisko niestety trzeba by jednak poprawić i dostosować do nowoczesnych systemów sterowania ruchem.

          • 16 1

      • Miało być. Jedna osoba która jest za to odpowiedzialna nie przewiduje. GOM to dno.

        • 8 2

    • Najbardziej? Do spacerowej w Gdańsku duuuuużo brakuje w temacie zakorkowania :) (3)

      • 10 10

      • oj chyba nie... o 16 po pracy Spacerową na sam dół śmigam az miło, trochę tylko na dole się korkuje, calą można pokonać w 10 minut, a na estakadzie 3 km czasem zajmuje 20 minut

        • 12 11

      • Spacerowa jest ok. (1)

        Masz informacje sprzed 15-20 lat. Słowackiego też już bez korków. Czasami warto zweryfikować rzeczywistość.

        • 6 6

        • Weryfikuje codziennie jeżdżąc do pracy w Oliwie więc opanuj emocje.

          Wyjeżdzam o 16:00 z pracy i jest DNO, na Obłuże szybciej jadę w tym czasie.

          • 7 6

    • połączenie kolejowe jest bezcelowe (1)

      trasa jest zbyt długa, połączenie autobusowe jest tańsze, szybsze i ma gęstszą sieć przystanków. Budowa przystanków kolejowych jest zbyt kosztowna.

      • 5 15

      • Ale...

        lotnisko już ma gęstą sieć przystanków i nie jest inwestycją kosztowną?

        • 1 0

    • Przynajmniej do czasu, gdy u władzwładzy w Gdyni będzie Samorządność Wojciecha Szczurka.

      • 1 0

    • Żeby połączenie kolejowe z Obłużem miało sens, musi być tez nowy dojazd do portu(ten z tunelem, który już projektują) i OPAT. Bo jak puści się pociągi na Oksywie to Hutnicza stanie na amen.

      • 1 0

  • w koncu jakas trafiona inwestycja (2)

    niewiele takich jest..

    • 61 20

    • I pomyśleć, że miasto dopłaci do tego mniej niż na Arkę przez 1 rok (1)

      • 10 5

      • Jak ci coś nie pasuje to zawsze możesz oddać głos na kogoś innego w wyborach samorządowych...

        ... a tak pozostaje ci tylko ujadanie na necie.

        • 3 3

  • trzeba jakoś na lotnisko do Gdańska dojechać. (14)

    i bardzo dobrze, paradoksalnie szybciej będzie dojechać na rębiechowo niż do kosakowa

    • 108 29

    • (11)

      Gdyby wyremontowac istniejaca infrastrukture to dojechalbys na lotnisko kosakowo dwa razy szybciej niz na walensa ajport.

      • 10 33

      • nie ma takiej opcji (5)

        morska, estakada i janka wiśniewskiego zakorkowane są już codziennie nawet w weekendy. busspas nic nie pomoże.
        Więc nie remont a nowe inwestycje

        • 21 10

        • (3)

          Nie pisze o drogach a o torach ktory istnieje ale od bylej rzezni trzeba by bylo remont zrobic do lotniska.

          • 15 4

          • a tak dokładnie

            szacuneczek

            • 7 2

          • Szybciej? to zależy skad jedziesz

            Z Gdańska raczej dłużej by się jechało do Kosakowa, nawet z przystanka Karwiny, szybciej będziesz w Rębiechowie niż w Kosakowie. Może mieszkańcy Wejherowa byliby szybciej Ale jaki jest % pasażerów lotniska z tamtego kierunku?

            • 11 9

          • absolutnie nie

            Sprawdź trasę tej linii kolejowej do centrum - jedzie ogromnymi łukami - znacznie szybciej jest autobusem, nawet przy niewielkich korkach

            • 4 6

        • Nie pisz bzdur. Jeżdże bardzo często w weekendy estakadą i wiśniewskiego i korka na oczy nie widziałem.

          • 3 7

      • (2)

        i gdzie bys z kosakowa polecial?

        rozumiem, ze na wycieczke do tunezji czarterem?

        • 15 2

        • Do Radomia. (1)

          To oczywiste...

          • 11 2

          • Gdynia- Radom dwa bratanki!!

            Do Lotniska i skrobanki!!

            TAG , Radom RLZ,

            Pokemon Sqad!! Elo !!

            • 4 2

      • Szczególnie z Dąbrowy, Karwin, Wielkiego Kacka, Chwarzna czy Witomina ;-)

        • 0 0

      • To niech pan Szczurek zajmie się infrastrukturą. A na to się nie zanosi :-)

        • 1 1

    • (1)

      kupcie swojemu prezydentowi bilet do radomia :)

      • 14 6

      • do Radomia

        oczywiście bilet na samolot

        • 9 3

  • (6)

    Szkoda ze tak dlugo bedziemy czekac na efekt koncowy ale bardzie sie ciesze ze to wogole ruszylo.

    • 39 8

    • (5)

      długo? piszą że chcą zacząć i skończyć w 2016

      • 8 4

      • (3)

        Zaczęli y to 5 lat temu. Przystanki miały być gotowe na otwarcie PKM.

        • 6 7

        • nigdy nie bylo mowy, ze gdynskie przystanki beda gotowe na otwarcie

          zwyczajnie bezczelnie klamiesz.

          • 10 5

        • może (1)

          może i były by, gdyby Gdynia nie wypięła się na projekt PKM,
          a jak się okazało że mieszkańcy chcą to było już po decyzjach
          a teraz płacz

          • 9 5

          • Powiedz mi dokładnie jak to Gdynia wypieła się na PKM?

            • 5 4

      • Skoncza w 2018 ;-) pkp ma swoje terminy.

        • 4 2

  • Pytanie po co? (8)

    Na to badziewie nikt nie chce się przesiadać. PKM czyli podróż 3D: dalej (do przystanku), dłużej (bo trasa na około) i drożej (gdzie wspólny bilet)?

    • 29 88

    • Dalej. To zalezy gdzie mieszkasz i pracujesz. Dluzej. To jasne ze nikt nie bedzie jezdzil z gdyni do gdanska. Ale na czesci relacji. Drozej. No tu sie akurat zgodze.

      • 15 1

    • Super ! Kolej metropolitalna zmieni za 10 lat cale Pomorze i Kaszuby . (3)

      Warto wspomniec wiekszosci na forum .co tak dzis ochoczo poszla na otwarcie , korzysta z tej nowej kolei itd..............ze dwa lata temu 3/4 forumowiczow pluli na ta inwestycje nazywajac ja glupota !.tak wiec wiekszosc na forach to obludni ludzie , falszywi i zawistni . Teraz pomyslcie czy byloby lepiej gdyby tej kolei nie bylo , czy lepiej jak jest ? . Wielu dzis sie chwali ze Pomorze pieknieje itd ..wielu jezdzi juz ta koleja czyli wiekszosc nie ma pojecia czym jest rozwoj i jak sie go tworzy . Nie wiadomo z czego wynikaja zawsze zle opinie o kazdej duzej nowej inwestycji na Pomorzu ? chyba z naszej bezmyslnej zawisci ze najlepiej jak nic nie ma to wtedy wszyscy beda rowno biedni '' to nasza taka cecha narodowa aby zazdroscic swiatu a samemu pluc na swoj kraj tyle ze nikt na swiecie nie ceni ludzi plujacych na swoje rodzinne gniazdo . Malo mlodszych osob pamieta jak sie 30 lat temu telepaly badziewiaste PKS do Kartuz , jak tamtejsi ludzie mieli klopot w dojazdach z Koscierzyny i Kartuz do 3 city do pracy wiec ta kolej metropoitalna to jakby skok o 50 lat do przodu . Gdyby nie pieniadze podatnikow UE to by tego nie bylo a jednak inni nam pozyczyli tyle ze my wiecznie tego nie doceniamy i to glupota . UE nam pomogla wyjsc z badziewia a nie kosmici czy my sami bo PL poki co sama ma malo srodkow..

      • 23 3

      • UE wymusila, aby Polacy wreszcie zaczeli przeznaczac srodki na inwestycje (2)

        Przeciez gdyby odliczyc pieniadze, ktore stracilismy przez UE (cla itp.) i idiotyczne projekty unijne (kazdy zna jakies pseudo-szkolenia itp.) to mozna by spokojnie za czysto polskie pieniadze podobne inwestycje realizowac.

        Gdyby UE dawala nam az tyle wiecej niz wplacamy wszedzie podawanoby zestawieni tych dwoch kwot. Nie ma? No to chyba niezbyt sie jest czym chwalic...

        • 4 14

        • mylisz sie kolego ! (1)

          Polska ma bardzo miniaturowe dochody ktore by nie wystarczyly nawet na budowe drog. Mamy dopiero 25 lat po okupacji sowieckiej komuny ktora nas cofnela w rozwoju o 100 lat w stosunku do panstw normalnie rozwinetych i nadrabianie zaleglosci za wylacznie nasze docjhody trwaloby 200 lat i dlatego bierze sie kredyty z UE zeby zmniejszyc ta przepasc i nie nadrabiac 200 lat lecz w 50. Za nasze pieniadze bylibysmy dzis jak Ukraina . Ukraina jest idealnym wzorem bo po 89 roku tez mowila ze bez UE da sobie rade , uwierzyla w sowiecka propagande i zobacz co zbudowali za te '' swoje ''. Zarobki na Ukrainie to dzis 30 do 50 euro i maja 1000 razy mniej infrastruktury oraz inwestycji jak my po 25 latach. Nawet Rosja poza Moskwa nic nie ma oprocz badziewia i jestesmy przed nimi w rozwoju min. 50 lat juz dzis . Dla Ukrainy dzisiejsza Polska to jak dla nas 25 lat temu NIemcy . Taka jest przepasc . Pamietaj ze Niemcy budowaly swoj przemysl ponad 300 lat a po wojnie dostaly miliardy z plau Mashala wiec nie wymagaj aby PL miala to samo w 25 lat bo to nie realne

          • 18 4

          • sluszna uwaga...ale wydaje mi się ze jednak polska i cala centralna były jednak ciut wyżej niż zssr...

            • 3 0

    • Wam z PISu wszystko co dla ludzi jest złe wolał byś pewnie pomnik tej miernoty

      • 7 2

    • Po co?

      Dobre pytanie. Na co nam śledzie w pkmce....

      • 0 0

    • Na prawo most, na lewo most...

      Po prawej pusta ścieżka rowerowa, nad głową wiadukt powietrzowozu PKM.

      • 0 0

  • (6)

    ile czasu bedzie jechal pociag z gdyni do wrzeszcza?wiadomo?

    • 10 29

    • A kto normalny pojedzie z Gdyni do Wrzeszcza przez port lotniczy, o ile nie ma w tym jakiegoś interesu? Od tego jest "stara" skm-a....

      • 29 0

    • 46

      co nie zmienia faktu, ze ta trasa nie jest po to, aby ludzie jezdzili z Wrzeszcza do Gdyni przez lotnisko.

      Pozdobnie jak ulice. Masz kilka, ale nie znaczy, ze masz wybierac najdluzsza...

      • 18 1

    • Jak już pisano, z Gdyni Gł do Wrzeszcza dalej najlepszą opcją pozostaje SKM ale np. z Wielkiego Kacka do Wrzeszcz to PKM może być lepszą opcją bo dodatkowo nie trzeba się przesiadać.

      • 22 1

    • Ja np. z wielką przyjemnością będę jeździć PKM z Karwin do Wrzeszcza. Fakt faktem nie zyskam na czasie, ale jeśli mam do porównania 181, Sopocką o 7 rano i konieczność kombinowania połączenia z skmką, a spokojną podróż PKMką do Wrzeszcza w mniej więcej podobnym przedziale czasowym (PKM - 35 minut, 181+SKM 30 minut, fakt że tutaj liczę akurat do Politechniki, ale nie daj Bóg będzie większy zastój na wyjeździe z Sopockiej, to już nie zdążę na docelową SKMkę), no to wybór jest jasny ;) Zwłaszcza w popołudniowych godzinach szczytu, gdzie na Sopockiej można stać i stać na wyjeździe na Wielkopolską.

      • 13 1

    • wiadomo

      skm.pkp.pl, połączenie już istnieje

      • 2 2

    • ok 53 min

      • 1 2

  • (19)

    Gdynia i inwestycja w infrę!!! Szoook!!!

    • 45 30

    • ale mnooostwo...15 % całej inwestycji tylko (16)

      mizernie w tej Gdyni z kasą na rozwój...ale dobre i to, bo przecież tylko sylwestry i wodotryski ze światełek

      • 12 12

      • to tylko budyń za darmochę wszystko miał (15)

        w Gdyni normalnie wiedzą że trzeba płacić

        • 16 16

        • (10)

          Sprawdź ile baniek poszło w infrę wokol przystanków. Podpowiem: więcej niż Gdynia dorzuca się do PKM.

          • 15 7

          • Jak idioci wymyślili przystanki w szczerym polu to oczywiste, że musieli zapłacić za swoją głupotę (3)

            • 11 13

            • jak sie dokladacie, to znaczy ze tez macie przystanki w polu......

              gdansk jednak walnal pare ulic na jasieniu i karczemkach (czy kielpinku, nie rozrozniam - przy obwodnicy), przeprowadzil linie autobusowe... wiec zle nie jest
              i nie takie szczere pole - tam jest juz sporo nowych blokow - dzis widzialem nowa inwestycje mieszkaniowa na tej nowej granostajowej - myslenie o przyszlosci - zamieszkasz i masz dojazd do centrum swietny koleja

              • 8 2

            • myśl perspektywicznie

              za kilka lat wokół tych przystanków będą osiedla mieszkaniowe
              to nie jest inwestycja do tyłu tylko do przodu
              tak trzeba planować i realizować inwestycje, na kilkadziesiąt lat w przyszłość, a nie głowić się jak zmieścić linię kolejową lub tramwajową w gęstej zabudowie i co wyburzyć
              Jak budowali obwodnicę trójmiasta, to też byli tacy malkontenci, co mówili że nikt nie będzie jeździł z Gdańska do Gdyni przez obwodnicę, a dzisiaj co??
              to najszybsze połączenie, a obwodnica stała się jezdnią wewnętrzną 3miasta

              • 9 2

            • Tu, gdzie teraz jest ściernisko...

              • 4 0

          • No tak, w końcu posługując się estetyką ujadaczy na forum

            Trzeba było zlecenia krewnym i znajomym budynia zapewnić xD

            • 2 5

          • A co ma piernik do wiatraka? (4)

            W artykule jest mowa o tym, że Gdynia musi się dołożyć do przystanków - Gdańsk nie musiał. Infra to infra - każdy robi jak chce i za swoje, ale Gdańsk dostął przystanki z podatków województwa a Gdynia musi do nich dopłacać z własnej kiesy.

            • 10 6

            • (2)

              A zauważyłeś taką drobną informację, że przy okazji przystanku pod Wielkopolskiej, całkowicie do remontu idzie obecne skrzyżowanie? Gdzie Gdańsk miał gratis przebudowę takiego skrzyżowania przy PKM?

              • 11 3

              • (1)

                tam sa wiadukty, przebudowa skrzyzowania to juz cos, co nalezalo sie od dawna. gdyby nie pkm, to wciaz by rozmyslano o tym teoretycznie

                • 6 1

              • ale dotacja jest do całego projektu, w tym do przebudowy ulic. Więc może jednak Gdynia płaci za skrzyżowanie?

                • 2 1

            • za to wcześniej cały czas dokładał się do renowacji przystanków skm

              no i infrastrukturę pod pkm już sam postawił. A Gdyni ma takie przystanki, jakie ma...

              • 4 0

        • Gdansk pod budowe PKM przekazal tereny (3)

          za wartosc ok 80-100 mn zlotych. Trudno oszacowac, bo po pojawieniu sie informacji tereny wokol PKM podrozaly.

          • 6 4

          • (1)

            Gdańsk przekazał grunty, zmienił plany zagospodarowania, zbudował węzły przesiadkowe Brętowo, Jasień, Kiełpinek, przebudował ul. Budowlanych i będzie wraz z Baninem robi węzeł P+R przy PKM Gdańsk Rębiechowo. Do tego robi z własnej kasy przejazd w Osowej pod torami, by nie było trzeba korzystać z przejazdu w Nowym Świecie.

            • 12 3

            • MAŁO!!!

              Gdynia i tak tymi 4,5 mln i całymi 15%!! Wartości inwestycji!! Pokazuje swą najskrytszą, dobroduszną Łaskę i Przyzwolenie!!
              To wszystko co wielce poniżona GdyniS może dać za gotową inwestycje na swym arcyważnym terenie!!!

              • 1 1

          • I znowu zawsze i wszędzie ta sama gadka... I co z tego, że przekazał? Wszędzie trzeba zabezpieczyć grunty pod inwestycje, tak samo w Gdańsku, jak i w Gdyni, bo inaczej nie byłoby na czym budować. Tak czy owak w Gdańsku budowano za 730 milionów na koszt województwa, miasto nic nie dokładało. W Gdyni ulokowano 33 miliony (z wielkiej łaski, wyłącznie dzięki wyższemu dofinansowaniu z UE), przy czym miasto musi dołożyć 15%.

            Fajnie, że się coś dobrze dzieje w regionie, ale powiedzmy szczerze - duże inwestycje centralne lokowane bardzo nierówno (miejskie to zupełnie inna sprawa).

            • 1 0

    • (1)

      No przecież budują też buspasy :)

      • 4 3

      • pędzel i puszka farby ;)

        • 6 2

  • Tyle kasy poszło z funduszy i jeszcze dokładać trzeba?! (2)

    Nie powinnismy nic dokładać

    • 21 27

    • (1)

      Gdynia dołożyła się do wspólnej inwestycji... trójmiasto już nigdy nie będzie takie samo... :)

      • 9 4

      • Na bezczelności nic nie straciliście

        Cały czas doiliście Gdynię i niszczyliście miasto, nie jest też odpowiedzią na politykę Platformy Obywatelskiej, która inwestycje lokowała przede wszystkim i głównie w Gdańsku.

        • 6 9

  • Droga i szanowna Redakcjo. (2)

    To już enty artykuł o PKM przy okazji którego proszę o ustalenie co stoi na przeszkodzie drugiego peronu przy Wzgórzu Świętego Maksymiliana. Nic nie jest ważniejsze.

    • 64 4

    • ,,, (1)

      temat walkowany juz od wieeeeelu lat.. - i wiadomo, ze na razie bedzie przystanek "stadion" - a skoro bedzie przystanek stadion to na Maksymiliana nie ma szans przez najblizsze 30 lat i trzeba sie tachac do gdyni glownej..

      • 9 3

      • niestety tak.. a co stoi na przeszkodzie? Niedawna przebudowa Węzła F. Cegielskiej - i konieczna kolejna przebudowa układu torowego w ramach ww. wiaduktu pod perony. Gdyby po prostu dobudować peron na trawie po stronie Riviery okazałoby się, że:
        - nie ma dojścia
        - pociągi stawałyby tylko w jednym kierunku, bo nie ma przelotek pomiędzy torami.
        - pociągi mogłyby stawać w obu kierunkach, ale najbliższa przelotka pomiędzy torami jest chyba w Kacku, bo by nie bylo ruchu kolizyjnego, to częstotliwość musiałaby być tak mniej więcej co 40 minut.. a to już jest bez sensu.

        Głupio jest się Gdyni przyznać ale trzeba by było rozbebeszyć cały układ torów na nowopostawionym węźle i świeżo zrobionej modernizacji za unijne środki (a tego przez kilka lat dotykać nie wolno) trasy Gdynia-Warszawa... więc jest kupa na co najmniej 5-7 lat, moim zdaniem.

        • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane