- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (168 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (141 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (36 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (98 opinii)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (82 opinie)
Gdynia dołoży się do roweru elektrycznego. Wsparcie do 50 proc. wartości
Gdynia dopłaci do zakupu rowerów elektrycznych nabytych przez mieszkańców. Zwrot dotyczy 50 proc. wartości zakupionego roweru. Dotacja nie będzie mogła być wyższa niż 2,5 tys zł.
Jest to praktykowane w wielu innych państwach i regionach UE. A także w konkretnych miastach m.in. w Barcelonie, Lizbonie czy Oslo.
Gdynia jest pierwszym polskim miastem, które zdecydowało się dofinansowywać zakup rowerów elektrycznych dla mieszkańców.
50 proc. zwrotu kosztów
- Dotacja jako forma zachęty do zmiany, choćby częściowo, nawyków transportowych jest jednym z elementów realizacji Europejskiego Zielonego Ładu oraz innych dokumentów strategicznych, mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu, a także poprawę jakości życia, w tym zdrowia Europejczyków - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wypożyczalnie rowerów
Stosowna uchwała pojawi się na kwietniowej sesji rady miasta. Praktycznie pewne jest, że zostanie przyjęta.
Zgodnie z zapisami ww. uchwały osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które złożą wniosek i dokonają zakupu roweru elektrycznego będą mogły otrzymać zwrot części kosztów tej inwestycji - 50 proc. wartości zakupionego roweru.
Będzie mogło być to nie więcej niż 2,5 tys. zł.
Nabór wniosków od połowy maja
Uchwała w tej sprawie wejdzie w życie w połowie maja, wtedy też wystartuje nabór wniosków. Będzie można je składać do 15 października.
Urzędnicy mają trzy tygodnie na rozpatrzenie danego wniosku. Bedzie obowiązywać zasada: "Kto pierwszy ten lepszy".
Sklepy i serwisy rowerowe
Władze Gdyni wyjaśniają, że inicjatywa jest sensowna, bo różnice wysokości różnych dzielnic Gdyni powodują, że nie wszyscy chcą jeździć po mieście zwykłym rowerem.
- Dzięki rowerom elektrycznym podjazd pod wzniesienia, których w Gdyni niemało, np. ul. Wielkopolska, ul. Kielecka czy ul. E. Kwiatkowskiego nie jest już barierą nie do pokonania ze względu na różnicę wysokości - komentują urzędnicy.
Co z rowerem MEVO?
W lutym Obszar Metropolitalny podpisał umowę z City Bike Global 0.0, wykonawcą nowego systemu roweru metropolitalnego Mevo.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem dostaw jednoślady na ulicach Trójmiasta mają pojawić się wiosną przyszłego roku.
MEVO: wszystkie informacje o rowerze metropolitalnym
Za korzystanie z roweru metropolitalnego Mevo zapłacimy 30 zł za miesiąc lub 259 zł rocznie. System Operatorem systemu będzie hiszpańska spółka City Bike Global.
Zlot rowerów towarowych. Film z 2019 roku
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-25 17:42
Oczywiście że dobrze.
Chyba więcej sensu niż do samochodu za 150 tys.
- 2 3
-
2022-04-25 07:29
hulajnogi elektryczne też to obejmuje ? (3)
nie rozumiem po co kupować rower elektryczny, rower jest do uprawiania sportu.
- 18 17
-
2022-04-25 11:21
ta akcja to taki pic na wodę
- 3 1
-
2022-04-25 10:50
Rower jest dla wielu osób (1)
zwykłym środkiem komunikacji na dojazdy do pracy.
- 3 6
-
2022-04-25 21:34
O, to tak jak samochód dla wielu innych osób
- 0 0
-
2022-04-25 07:59
Kolejna beznadziejna decyzja (4)
Niczym nieuzasadniona. Ścieżek brak. Tam gdzie są, to zwykle źle poprowadzone lub niepotrzebne. Może zrobić za tą kase dodatkowe miejsca do parkowania w centrum?
- 25 7
-
2022-04-25 17:46
kolejny beznadziejny wpis trolla
cierpiącego na cyklofobię
- 0 2
-
2022-04-25 11:32
a może miejsca do parkowania w centrum... looooolll
co jeszcze, fabryki przy osiedlach? skąd ty się urwałeś?
- 1 2
-
2022-04-25 10:16
rozumiem, że chodzi ci o miejsca do parkowania rowerów? (1)
szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów w centrum zwiększa korki na dojazdach do niego. Bez sensu.
- 2 2
-
2022-04-25 21:35
Bez sensu to było jak cię ktoś spłodził.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.