• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: główne skrzyżowanie Śródmieścia (prawie) przebudowane

Michał Sielski
15 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Wyremontowane skrzyżowanie w centrum Gdyni budzi kontrowersje.


Kolejne zmiany na remontowanym skrzyżowaniu ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Od początku tygodnia obowiązuje nowa organizacja ruchu, włączone zostały też światła. Kierowcy muszą się do nowej sytuacji przyzwyczaić.



Czy więcej świateł poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu?

Po przebudowie skrzyżowanie jest bardziej czytelne dla kierowców.

- Należy już jeździć praktycznie "po nowemu" w rejonie całego węzła, ale będą jeszcze toczyć się między innymi prace przy murze oporowym - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Choć jezdnię przebudowano, to nie oznacza to końca całego remontu, który potrwa jeszcze przez kilka najbliższych tygodni. Możliwe są jeszcze zamknięcia pojedynczych pasów na ul. Dworcowej i ul. 10 Lutego. Wykonawca musi bowiem wybudować kładkę dla rowerów wzdłuż torów kolejowych, która połączy ul. Dworcową (od strony dworca SKM) z aleją 17 Grudnia (która po kilkuset metrach jest jednak nieprzejezdna i przez długi czas tak pozostanie).

Czytaj więcej: Miał być trakt pieszo-rowerowy, a grunt już jest prywatny.

Więcej świateł dla większego bezpieczeństwa



Wraz ze zmianami ruchu i otwarciem wszystkich pasów jezdni pojawiły się światła. A to nie spodobało się niektórym kierowcom. Ich zdaniem świateł jest zbyt wiele i nie usprawniają one ruchu.

- Rozumiem, że pojawiła się sygnalizacja na remontowanym splocie dróg, ale po co jeszcze dodano światła na ul. Podjazd? Dobrze tam sobie radziliśmy, jeżdżąc "na zakładkę". W dużym tłoku można było dostać się na ul. Śląską zobacz na mapie Gdyni i ze Śląskiej do centrum. Teraz trzeba stać na światłach, których wcześniej nie było - denerwuje się pan Andrzej, który codziennie dojeżdża do pracy w centrum.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
Po przebudowie pojawiły się bowiem nie tylko dodatkowe i wydłużone pasy do skrętów, ale także właśnie więcej sygnalizatorów zobacz na mapie Gdyni z osobnymi relacjami do skrętu.

Urzędnicy mówią wprost: w tym przypadku nie chodziło o przepustowość, a bezpieczeństwo, bo lustra przy ul. Podjazd nie spełniały swojej roli i co jakiś czas dochodziło tu do wypadków i kolizji.

Teraz prace głównie obok pasów ruchu



Prace na jezdni dobiegają końca, a teraz będą odbywać się głównie na chodnikach. Wybudowana zostanie wspomniana kładka łączącą al. 17 Grudnia zobacz na mapie Gdyni z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Niestety, droga rowerowa w kierunku morza skończy się po kilkudziesięciu metrach na chodniku przy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni. Podobnie stanie się przy dworcu, gdzie będzie można co najwyżej zawrócić. W ramach inwestycji powstaną także zatoki taxi i wjazdy na posesje w ul. Morskiej.

Prace mają zakończyć się przed sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (244) 9 zablokowanych

  • ciekawe jak będzie funkcjonować, bo projekt wydaje się jakiś snem szaleńca (9)

    to kolejny przykład jak w Gdyni marnuje się pieniądze

    1) to skrzyżowanie wcale nie było 'zatłoczone', 99% aut jechało pod torami, jak ktoś skręcał wystarczyło dodać postawić słup ze światłami za ułamek kosztów

    2) nie wiem jaki cel maja 2 osobne jezdnie do skrętu w kierunku dworca (przedzielone wysepką)

    3) niczego nie poszerzono, nie dodano jezdni, kompletnie niczego to nie zmieni (według mnie)

    4) kładka rowerowa (w budowie) to jakaś kolejna idiotyczna metoda na zawyżenie kosztów

    5) albo kładka albo ścieżka z drugiej strony - a ta w miejscu chodnika to jakiś pomysł szaleńca, tam chodzi bardzo dużo osób, obcięto chodnik o 50%, pozbawiono miejsca na ogródki gastronomiczne, ścieżka kończy się przed LO na chodniku, potem jest UM/PLO i parking na połowie chodnika - jak niby będzie wygladał tam ruch rowerowo/pieszy?

    6) na chodniku od 2 miesięcy nic się nie dzieje, jak dziury były (nieoznakowane) tak są, pomijam rozwalanie ledwo położonego chodnika, bo jakiś manager niepełnosprawny umysłowo zapomniał, ze trzeba jeszcze wkopać rury od rynien deszczowych - ale co tam jesteśmy bogatsi od Szwajcarów, a nawierzni dla sciezki rowerowej chyba nigdy nie połozą

    słowem SYF totalny przez miesiące, nikt tego nie nadzoruje z UM, choć ten jest tuż obok - ale przede wszystkim wydano niepotrzebnie straszną kase, którą można było przeznaczyć na porządne remonty

    pisze porządne, bo nie ma sensu remontować to samo miejsce co roku - a swoją drogą ta 'kostka' jest kładziona w takiej technice, że nawet ta nowa będzie zapewne po roku z dziurami

    przy okazji kostek - widzę w wielu miejscach że nawet 'wylatują' całkowicie i nikt tych dziur nie rusza (to ciekawe bo zwykle są one na ciągach pieszych - czyli 'nacisk' to jakieś 100kg max) - czegoś takiego na zachodzie NIGDY nie widziałem

    no ale na zachodzie liczą każdy grosz...

    • 28 11

    • Na Zachodzie liczą każdy grosz (8)

      i dlatego likwidują estakady i inne pseudobezkolizyjne skrzyżowania wielopoziomowe tworzone w centrach miast w latach fascynacji motoryzacją (która minęła).

      Budują także zaawansowane: komfortowe i bezpieczne udogodnienia do jazdy rowerem i inwestują w poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych.

      Kładka (pieszo) rowerowa umożliwiająca poprawę dostępu do stacji SKM będzie inwestycją o najwyższym wskaźniku korzyści do kosztów. Ale to się da stwierdzić po zakończeniu całości inwestycji.

      • 0 6

      • jezu co za farmazony (7)

        ja nie wymagam, żebyś przyjechał do Gdyni i sprawdził o czym piszesz - wystarczy MAPA

        może wtedy do ciebie dotrze, ze ta kładka będzie tak samo potrzebna jak podobna przy drugim wiadukcie

        ale potrzebna do zajumania publicznych pieniędzy.....

        • 6 1

        • kładka przy tym wiadukcie będzie znakomicie uzupełniać kładkę przy poprzednim wiadukcie (6)

          jeśli się stworzy ciągłą rowerostradę od stacji Gdynia Wzgórze eliminując niedogodności wjazdu rowerem na Aleję 17 Grudnia.

          Warto mierzyć skalę ruchu rowerów przed i po realizacji każdej takiej inwestycji.

          Przypuszczalnie nie odwołasz swoich tez nawet jak twarde dane się pojawią.

          • 0 4

          • w przeciwieństwie do ciebie nie tylko myślę ale i chodzę w tych rejonach (3)

            - istniejąca kładka jest totalnym nieporozumieniem, mało kto z niej korzysta z wielu powodów

            - ścieżka rowerowa biegnie na ulicy władysałwa IV
            - na końcu ścieżki jest przejście przez ulicę
            - żeby skorzystać z kładki trzeba nadrabiać drogi, do tego pod górkę
            - obok torów niczego nie ma (jeśli nie liczyć błotnistej mazi pomiędzy schodami co kilkadziesiąt metrów)

            - nowa kładka nikomu do szczęścia także nie będzie potrzebna

            - biegnie donikąd jeśli nie liczyć wspomnianego błota pomiędzy schodami co kilkadziesiąt metrów
            - ruch rowerowy w tej okolicy nie biegnie przy torach ale w stronę centrum/nad morze

            twarde DANE to są FAKTY a nie mrzonki czy marzenia - niczego nie mam zamiaru odwoływać, bo tak to teraz wygląda i tak będzie wyglądało przez wiele lat

            wywalanie milionów dla paru osób jest wyjątkowa niegospodarnością

            • 3 1

            • jak nie ma kładki, nie ma twardych danych na temat liczby jej użytkowników (2)

              teraz dyskutujemy o tym, co będzie.

              Ciekawe, jak będziesz się wypowiadał na temat liczby osób korzystających z kładek jak druga wreszcie zostanie zbudowana.

              Ruch rowerowy może biec w stronę morza, będzie mógł także odbywać się wzdłuż linii SKM.

              wtedy będzie można stwierdzić, na rzecz ilu osób kładka została zbudowana.

              Na razie nie ma podstaw, by traktować twoją wypowiedź zbyt poważnie.

              • 0 3

              • I jak tu was traktować poważnie

                Kontrapas dla kalesoniarzy przecina krwawym sznytem Gdynię już jak długo? Będzie ze trzy lata. I jeszcze nikt nie przedstawił sensownej analizy ruchu tamże. Zresztą, nie trzeba być inżynierem ruchu drogowego, żeby wiedzieć, że będzie to analiza miażdżąca. Tam psa z kulawą nogą nie ma.

                • 1 0

              • dziecko jak bedziemy latali na marsa to sie zobaczy czy można tam oddychać?

                nie trzeba PLANOWAĆ i opierać się na faktach, danych, nauce - a nie na zobaczymy jakoś to będzie jak wyladujemy

                tylko musk może sobie wysyłać bez jakiegokolwiek sensu samochód w kosmos, bo ma kase - swoją drogą NIE SWOJA

                • 1 0

          • Fajne te opowieści (1)

            O twardych danych co to się pojawią za sto lat. Niestety, dla Gdyni istnieją twarde dane, które mówią, że rowerem jeździ margines społeczny rzędu 5% i choćby skały sr*ły, to nie chce rosnąć.

            • 2 1

            • nie za sto lat tylko za rok lub kilka miesięcy

              • 0 3

  • Gdynia - Odroczona (3)

    Lodowisko - odroczone
    Basen olimpijski - odroczony
    Przebudowa ul. Chwarznieńskiej - odorczona

    Tylko deweloperzy jakoś daja radę...

    Gdynia to miasto fenomen (a wlasciwie jej włodarz p.Szczurek)

    • 18 3

    • (właściwie to jego wyborcy)

      • 7 1

    • ktoś wciąz na niego głosuje...

      • 7 1

    • i jeszcze :

      Central Park - odroczony, budowa obiektu olimpijskiego - odroczona, skm na północne dzielnicy Gdyni - odroczona, itd itd

      • 3 1

  • Pawie robi różnicę.....

    • 4 0

  • "denerwuje się Pan Andrzej"....skąd wy redaktorzy bierzecie? Może Pan Szymon, albo Pan Jarosław. A nie, ten nie ma prawka

    • 0 5

  • Bezpiecznie??? (1)

    Jak chca zeby bylo bezpiecznie to niech na obrzezach srodmiescia wybuduja duze bezpłatne parkingi np przy sadzie ,riwierze,itp.bedzie blisko do centrum i samochody nie beda tam wjezdzac ,mniej aut mniej korkow

    • 10 1

    • budowa parkingów kubaturowych na obrzeżach śródmieścia to sposób na zwiększanie korków na dojazdach do niego

      mniej przejazdów autami = mniej korków, ale aby to osiągnąć, trzeba poszerzać w centrum miasta strefy wolne od jeżdżących i parkujących samochodów, a nie wydawać publiczne pieniądze na budowę przewymiarowanych udogodnień do parkowania samochodów.

      Takie inwestycje byłyby formą dofinansowywania procesu ucieczki mieszkańców z centrum na przedmieścia i do gmin sąsiednich, który w Gdyni trwa już od wielu , wielu lat.

      • 2 0

  • Cały czas sie zastanawiam czy potrzebna była przebudowa za kilkadziesiąt milionów złotych (2)

    skoro cały projekt i tak sprowadza się do ustawienia świateł za kilkaset tysięcy. Przecież można było zainwestować tylko w światła, a zaoszczędzone pieniądze przenieść na inny cel budżetowy.

    • 13 1

    • Trafiłeś w punkt! (1)

      O tym samym pomyślałem tamtędy przejeżdżając po uruchomieniu sygnalizacji. Gdyby ustawić sygnalizację w 2 maksymalnie 3 miejscach efekt byłby dokładnie taki sam. Wystarczające byłyby sygnalizatory dla wszystkich relacji przy szkole oraz ewentualnie na ul. Podjazd. Efekt byłby dokładnie taki sam jak jest teraz. Przy minimalnej dobrej woli można by nawet wyznaczyć przejście naziemne naprzeciwko szkoły i już...

      • 2 0

      • to widać gołym okiem

        ja w ogóle mam wątpliwości co do jakichkolwiek świateł (bo mało kto skręcał lub jechał od strony dworca), ale jeśli już to wystarczyło po prostu postawić jedne światła

        to ewidentne marnotrawstwo - gdyby jeszcze w jakiś sposób 'poszerzyli' jezdnie, ale ja tego nie widzę

        • 3 0

  • Ponawiam pytanie postawione przed rozpoczęciem przebudowy.

    Dlaczego nie uwzględniono miejsca postojowego dla potrzeb mieszkańców bloku przy ul.Podjazd i Morska 2 ? Dotyczy to także karetek pogotowia,straży pożarnej,taxi,służb komunalnych itp.

    • 6 0

  • Lipa

    A drogi dzielnicowe dzióra na dziórze !!!!!!!

    • 8 1

  • szczurek

    szczurek won paszoł

    • 10 2

  • Skrzyzowanko

    Skrzyzowanko na podpuche gdynianom.Tylko jak dojechac do tego skrzyzowania jak drogi to jedna wielka dziura.Totalna masakra,glowe chce urwac,nie mowiac o zawieszeniu samochodu.Od dluzszego czasu Szczurek nic w tym kierunku nie robi.Wystarczy wjechac do Sopotu i Gdanska jak zaawansowane sa prace w budowy nowych drog czy naprawe/remonty drog.W Gdyni zero.No ale co sie dziwic jak ekpia Sczurka bardziej zainteresowana jest wspolpraca z deweleporami i lapowkami.Moze jeszcze uda mu sie jakis jeden szary ohydny wiezowiec postawic w centrum miasta.

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane