- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (40 opinii)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (47 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (427 opinii)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (693 opinie)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (57 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (245 opinii)
Gdynia: główne skrzyżowanie Śródmieścia (prawie) przebudowane
Wyremontowane skrzyżowanie w centrum Gdyni budzi kontrowersje.
Kolejne zmiany na remontowanym skrzyżowaniu ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego w Gdyni. Od początku tygodnia obowiązuje nowa organizacja ruchu, włączone zostały też światła. Kierowcy muszą się do nowej sytuacji przyzwyczaić.
- Należy już jeździć praktycznie "po nowemu" w rejonie całego węzła, ale będą jeszcze toczyć się między innymi prace przy murze oporowym - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Choć jezdnię przebudowano, to nie oznacza to końca całego remontu, który potrwa jeszcze przez kilka najbliższych tygodni. Możliwe są jeszcze zamknięcia pojedynczych pasów na ul. Dworcowej i ul. 10 Lutego. Wykonawca musi bowiem wybudować kładkę dla rowerów wzdłuż torów kolejowych, która połączy ul. Dworcową (od strony dworca SKM) z aleją 17 Grudnia (która po kilkuset metrach jest jednak nieprzejezdna i przez długi czas tak pozostanie).
Czytaj więcej: Miał być trakt pieszo-rowerowy, a grunt już jest prywatny.
Więcej świateł dla większego bezpieczeństwa
Wraz ze zmianami ruchu i otwarciem wszystkich pasów jezdni pojawiły się światła. A to nie spodobało się niektórym kierowcom. Ich zdaniem świateł jest zbyt wiele i nie usprawniają one ruchu.
- Rozumiem, że pojawiła się sygnalizacja na remontowanym splocie dróg, ale po co jeszcze dodano światła na ul. Podjazd? Dobrze tam sobie radziliśmy, jeżdżąc "na zakładkę". W dużym tłoku można było dostać się na ul. Śląską i ze Śląskiej do centrum. Teraz trzeba stać na światłach, których wcześniej nie było - denerwuje się pan Andrzej, który codziennie dojeżdża do pracy w centrum.
Po przebudowie pojawiły się bowiem nie tylko dodatkowe i wydłużone pasy do skrętów, ale także właśnie więcej sygnalizatorów z osobnymi relacjami do skrętu.
Urzędnicy mówią wprost: w tym przypadku nie chodziło o przepustowość, a bezpieczeństwo, bo lustra przy ul. Podjazd nie spełniały swojej roli i co jakiś czas dochodziło tu do wypadków i kolizji.
Teraz prace głównie obok pasów ruchu
Prace na jezdni dobiegają końca, a teraz będą odbywać się głównie na chodnikach. Wybudowana zostanie wspomniana kładka łączącą al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Niestety, droga rowerowa w kierunku morza skończy się po kilkudziesięciu metrach na chodniku przy ul. 10 Lutego . Podobnie stanie się przy dworcu, gdzie będzie można co najwyżej zawrócić. W ramach inwestycji powstaną także zatoki taxi i wjazdy na posesje w ul. Morskiej.
Prace mają zakończyć się przed sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.
Opinie (244) 9 zablokowanych
-
2018-05-17 21:20
Kłapać dziobem każdy potrafi.
Kodziarze oraz inne po-mioty , zamknąć kopary i wypad z Gdyni jak nie pasi .
- 0 1
-
2018-05-18 18:02
czemu te drogi takie krete
az sie prosi o wypadek, tam trzeba mega zwolnic. Rozwiązanie nie powala
- 0 0
-
2018-05-18 18:04
czemu tak wąsko
czy projektujac to skrzyzowanie nikt nie wział pod uwagę autobusów, ciężarówek? siłą rzeczy przy skecie zajmują 1,5 pasa
- 0 1
-
2018-05-19 00:18
nowa organizacja ruchu
Nie bardzo rozumiem zwrotu " kierowcy musza sie przyzwyczaic" - Jadac do obcego miasta, za granice hocby do Irlandii, tez musimy sie przyzwyczaic? Patrzec na oznakowanie i włączyć myslenie . Jakies nieporozumienie!!!!
- 0 0
-
2018-05-19 08:09
Nie możliwe nie ma studzienek na jezdni, Gdynia to jednak nowoczesne miasto!
jw
- 0 0
-
2018-05-19 11:24
Podoba sie
A mi sie podoba i latwo dojechac do dworca a nie jak to bylo wczesniej
- 0 0
-
2018-05-23 06:50
Co za betony wymyśliły takie coś. Tam tylko rondo zda egzamin
- 0 0
-
2018-07-03 14:46
mamy 3 lipiec a prace ciągle trwają
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.