• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: kolejne skrzyżowanie ze światłami

neo
18 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Inwestor Transatlantyka sfinansuje budowę sygnalizacji na feralnym skrzyżowaniu. Inwestor Transatlantyka sfinansuje budowę sygnalizacji na feralnym skrzyżowaniu.

Skrzyżowanie nieopodal Sea Towers i powstającego właśnie Transatlantyka będzie miało sygnalizację świetlną. Zafunduje ją deweloper, budujący apartamentowiec.



Na skrzyżowaniu ul. Derdowskiego i Żeromskiego zobacz na mapie Gdyni często dochodziło do stłuczek. Kilkakrotnie zmieniano tam pierwszeństwo i, mimo znaków "stop" oraz "ustąp pierwszeństwa przejazdu", masa kierowców jeździła tam na pamięć. Skutki były oczywiste.

- Kiedyś nawet robiliśmy statystykę, wyszło nam, że w ciągu pół roku było 37 wypadków - mówi pracująca w firmie Hartwig, mieszczącej się w budynku przy skrzyżowaniu, pani Anna.

Potwierdzają to mieszkańcy okolicznych budynków, którzy od lat zwalniają lub nawet zatrzymują się przed skrzyżowaniem, nawet jeśli jadą drogą z pierwszeństwem.

To o tyle dziwne, że oficjalne statystyki mówią co innego - w ciągu ostatnich pięciu lat zdarzył się tam tylko jeden wypadek. Tylko że kierowcy, którzy tamtędy jeżdżą, zazwyczaj nie przekraczają prędkości 40 km/h, więc o wypadek trudno. Za to stłuczki, których statystyki nie ujmują, zdarzają się niemal każdego tygodnia. Najczęściej kierowcy nie powiadamiają o nich policji, bo nie ma rannych, a nie chcą stracić zniżek w ubezpieczeniu.

Czy w Trójmieście powinno być więcej skrzyżowań ze światłami?

Mieszkańcy od lat apelowali o postawienie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej, ale miejscy urzędnicy przekonywali, że są inne, bardziej niebezpieczne skrzyżowania.

Wreszcie nadarzyła się okazja: kilkadziesiąt metrów dalej, na skrzyżowaniu ul. Derdowskiego i Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, powstaje Transatlantyk, duży obiekt, w którym będą lokale handlowe i usługowe oraz apartamenty. To z pewnością wpłynie na zwiększenie ruchu w tym miejscu.

- Inwestor Transatlantyka został zobowiązany do zrobienia na własny koszt sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Derdowskiego i Żeromskiego. Zanim budowa się zakończy, światła muszą być gotowe - podkreśla naczelnik wydziału inżynierii ruchu UM Gdynia, Jacek Oskarbski.

Sygnalizacja świetlna jest konieczna nie tylko z powodu budowy Transatlantyka. Ruch w okolicy zwiększył się już w momencie oddania do użytku Sea Towers. A będzie jeszcze bardziej intensywny, gdy rozpocznie się prywatyzacja nieodległych terenów Dalmoru.

Sygnalizacja ma być gotowa w II połowie 2010 roku. Koszt jej wykonania i zaprogramowania to ok. 350 tys. zł. W całości zostanie pokryty przez budującą najwyższą kamienicę przy ul. Świętojańskiej firmę deweloperską AB - należącą do znanego gdyńskiego biznesmena, Andrzeja Boczka.
neo

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • WILANOWSKA!!! (3)

    Tam matkę z dzieckiem rozjadą bo się spieszą pajace. Nikogo nie przepuszczą!! (Zdarzają się czasem chlubne wyjątki - im dziękuję)

    • 39 6

    • (1)

      Te chlubne wyjątki to mieszkańcy okolic, którzy wiedzą czym śmierdzi przełażenie przez tę ulicę. Reszta baranów tamtędy jadąca powinna być regularnie karana mandatami. Ale policja woli szpanować w TVN Turbo albo dawać mandaty za szybką jazdę tam gdzie nikomu nic nie grozi.
      Często obserwuje z okna jak kobieta z wózkiem albo dzieckiem czeka aż przejedzie kilku ciężkich tępaków (żadne GWE, ani GPU, tylko GD), zanim się ktoś zatrzyma i ją przepuści. Wnioskuję zatem że jakieś 80% naszego społeczeństwa to matoły niestety.

      • 24 3

      • weź się do roboty zamiast gapić się przez okno!!

        • 0 6

    • Hm za komuny też niektórzy byli znani ...

      • 0 1

  • Dlaczego u nas to wszystko tak długo trwa? (4)

    Jest decyzja. A czekać trzeba do II poł. roku 2010, aby zainstalować światła.

    • 16 4

    • Niepotrzebne światła! (1)

      Nie dość, że kierowcy będą niepotrzebnie czekali to jeszcze piesi tez będą musieli stać!

      Tam potrzeba ronda - starczy niewielkie, ale wtedy i nie będzie niepotrzebnego stania, korków no i w szczególności piesi będą mogli NORMALNIE przechodzić.

      ODDAJMY MIASTO PIESZYM i myślmy o sensownych rozwiązaniach. Światła są dobre przy dwupasmówkach!

      • 1 4

      • Rond nie! Przecież do dalmoru dojeżdzają ciężarówki. Nie ma szans żeby tir się zmieścił. Poza tym tam nie ma miejsca, nawet na "niewielkie".

        • 4 1

    • Dlaczego tak dlugo? (1)

      Bo sprawe musi najpierw zbadac urzad do spraw idiotycznych, potem koncesje musi wydac zarzadz sciezek i trawnikow, do tego dochodzi opinia ekologow. Pamietaj, ze trzeba rozpisac przetarg pod katem firmy stryjka, w budzecie trzeba zarezerwowac srodki i rozpisac plan zagospodarowania przestrzennego oraz przyklepac to przez sztab architektow krajobrazu.

      III rzesza jak miala budowac autostrady, to zajmowala sie budowaniem. My jak cos robimy, to grzebiemy sie w papierach - efekty widac na kazdym kroku.

      • 5 0

      • III rzesza to chybiony przykład. Przecież to dopiero był administracyjny potworek. Ilość urzędów, przepisów, papierów, ogólnie biurokracja była większa niż gdziekolwiek indziej w tamtym czasie. Jakoś to działało ale wcale nie bez zgrzytów, zupełnie jak u nas dzisiaj. No może z taką różnica że Niemcy na swoje inwestycje dostawali olbrzymie kredyty i nie musieli się aż tak bardzo jak my dzisiaj przejmować finansowaniem.

        • 0 0

  • (4)

    Stawia się ograniczenia prędkości przed przejściami dla pieszych po to żeby piesi mogli spokojnie przejść i nie trzeba było stawiać świateł. A że kierowcy to w większości durnie i nie potrafią tego docenić to trzeba nastawiać świateł żeby pieszy miał szanse. I bardzo dobrze, miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.

    • 35 10

    • Gratuluję myślenia

      Jeżeli uważasz, że miasto jest dla pieszych a nie dla samochodów to naprawdę gratuluję!! Jestem kierowcą i nie uważam się za durnia. Ograniczenia prędkości nie zmieniły się od 30 lat ( pomijając 60 km/h w mieście na 50) a samochody, które jeżdżą po mieście owszem. Czemu nikt nigdy nie zwróci uwagi pieszym którzy bezmyślnie wychodzą wprost pod samochód? przecież jadąc nawet 20km/h samochód nie stanie w miejscu!!

      • 8 1

    • A kto prowadzi te samochody? Nie inni ludzie przypadkiem? (1)

      Co to za debilne napuszczanie jednych na drugich? Miasto ma dbać o wszystkich mieszkańców i szukać kompromisów, a nie faworyzować jednych kosztem drugich.

      Skoro miasto nie umie budować kładek i tuneli (po to, żeby drogi pieszych i pojazdów się nie przecinały) to niech stawia sygnalizatory sterowane przyciskiem przez pieszego, a nie o sztywnych czasach przełączania.
      Ile razy zdarza mi się stać w środku nocy na pustym skrzyżowaniu na czerwonym świetle, tyle razy wysyłam serdeczne życzenia urzędnikowi, który mając w d.. czas mieszkańców podjął decyzję o całodobowym funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnej w mieście.

      • 7 1

      • to ten sam urzędas który się wypowiedział w artykule.Oni są zaimpregnowani a te ich durne całodobowe światła wcale nie działają non stop tylko same robią sobie czasem wolne na 3-4 godzinki z tymże często to nie dzieje się nocą a np w środku dnia.Tak było na skrzyżowaniu ulic Morskiej i Warszawskiej ok 12-13 wczoraj.Idiotyzm totalny.Wtedy kiedy światła są potrzebne a ruch duży to się wyłączają.Paranoja ale co ciekawe wszyscy jechali maksymalnie ostrożnie i nie było żadnej kolizji czyli pomysły sprawdzane w innych miastach polegające na wyłączaniu w ogóle sygnalizacji działają ale przecież Gdynia musi iść w inną stronę deweloper zafunduje nam kolejną gówno wartą sygnalizację na bardzo prostym skrzyżowaniu.Na miejscu urzędasów zrobiłbym tam pierwsze w Gdyni nagie skrzyżowanie.Jest to nowinka z zachodniej Europy.Kierowcy nie widząc żadnych znaków nie czują się pewnie i wzmagają ostrożność.Tam to działa u nas też zadziałałoby bo psychika ludzka jest jedna nie widząc drogi w ciemnościach stawia się kroki podwójnie ostrożnie.

        • 3 1

    • Masz Pan Prawdę. Akurat mieszkam w tym rejonie i wiem, że tak jest. A sprawa, problem, tyczy wszystkich DURNI, jeżdżących na pamięć w telefonami komórkowymi w uchu. Finał: przede mną PALANT z telefonem przy uchu, kierunkowskaz w prawo a skręca w lewo. Też tak było na tym skrzyżowaniu. Pozdro

      • 3 0

  • (8)

    bardzo ładne zdjęcie

    • 14 1

    • :) (1)

      to wizualizacja nie zdjęcie
      ten obiket (transatlantyk) co tak ładnie wystaje ponad budynki dopiero powstaje ( ma 4 piętra narazie )..ale fakt ładnie to wygląda

      • 9 1

      • wizualizacja jest wkomponowana w fotografię.

        patrzeć uważnie!

        • 4 0

    • Gdynia jest ładna :) (5)

      • 11 2

      • :)

        to prawda

        • 9 1

      • moja żona jest ładna (3)

        i wogóle

        • 7 7

        • Niestety miasta trójmiasta są brzydkie! (1)

          Są jakieś ładne fragmenty ale średnia jest żałosna.

          • 5 9

          • Sopot w 95% jest ładny, a co ważniejsze, żeby był piękny wytarczą kosmetyczne zmiany.

            co do reszty całkowicie się zgadzam, a thumbsdowny dostałeś od ignorantów. chciałbym zatem i przypomnieć, że żabianka, przymorze, zaspa, niedźwiednik, suchanino, chełm, gdynia od głównej w stronę wejherowa itp itd to absolutnie paskudne i ochydne blokowiska różnej maści. to właśnie daję tę zatrważającą śrędnią. trzeba być ślepym lub być całkowicie pozbawionym poczucia estetyki. albo już zobojętniałym

            • 4 5

        • ale cie zdradza

          .

          • 3 1

  • pytanko (4)

    Tylko dlaczego ma bulić inwestor a nie np. pół na pół z miastem ?

    • 10 8

    • (2)

      to się nazwywa taka cicha łapówka miasto daje ziemię ten się cieszy że ma działkę w centrum, natomiast miasto zerowym kosztem pokazuje ludziom że coś robi dla ludu i dba o bezpieczeństwo i już kilka pkt. w sondażach więcej

      • 0 0

      • Pomyliłeś Gdynie z Gdańskiem (1)

        To Gdańsk rozdaje ziemie inwestorom za friko, Gdynia już dawno jest prywatna i Miasto nie ma co dać?
        To inwestorzy Miastu dają jak np.opisane tu światła i inne

        • 1 0

        • nie wiem w jakim kraju zyjesz natomiast w polsce nie ma nic za darmo cos za cos nawet w pie*ol nie dostaniesz juz za darmo te czasy juz minely

          • 0 0

    • reszte kasy weźmiemy my z kolegami.

      • 0 0

  • Proste pytanie: (3)

    Jjak inwestor Andrzej Boczek wywiązał się z obowiązku zapewnienia NOWYCH miejsc parkingowych w związku z powstającym obiektem ?

    • 17 6

    • :)

      pewnie parking jakiś jest podziemią

      • 5 0

    • (1)

      Pytak nie wiem czy wiesz, ale technologia tak już poszła do przodu, że jest możliwość wykonywania parkingów podziemnych :P Poza tym, gdyby się nie wywiazał to raczej nie dostałby pozwolenia na budowę

      • 4 1

      • otóż niekoniecznie...

        mało to takich przykładów... wystarczy wiedzieć, jak obejść przepisy, a jak nie wiesz, a masz znajomości, to urzędnicy podpowiedzą :/

        • 0 0

  • jeszcze wiecej biurowcow (2)

    a jeszcze mniej miejsc parkingowych.... bedzie kosmos :/

    • 12 7

    • mieszkania (1)

      to mieszkaniówka - apartamentowiec
      biurowa częśc to raptem 2 piętra

      • 0 0

      • to jeszcze lepiej - samochody będą dłużej stały

        • 1 0

  • haha (1)

    a ja myslałam ze Hartwig to spedycja, a tu prosze- pracownicy przez okno statystyki prowadza.praca wre.proponuje jeszcze zaczac liczyc przechodniow...

    • 20 2

    • I gołębie na dachu .

      • 0 0

  • sporą część kierowców można tylko tersować (3)

    światłami, fotoradarami i mandatami bo jak dureń widzi pasy i ograniczenie do 40 i jedzie 70-80 np ul Hynka to nie ma co apelować do inteligencji i prosić o odrobinę wyobraźni

    • 10 1

    • Jeszcze raz po Polsku prosze:)

      • 2 2

    • Przeprasza, że zapytam (1)

      a gdzie w Gdyni jest ul.Hynka?

      • 0 2

      • Hynka jest na Zaspie:)

        • 0 0

  • G@llux czuje pozytywne klimaty,

    A ty po nim jedziesz:)

    • 0 0

  • zgłoś się do swojego moderatora i niech wymieni ci twój system operacyjny bo obecny jest mocno zawirusowany i zhakerowany

    moherem

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane