- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (187 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Gdynia: kolejne skrzyżowanie ze światłami
Skrzyżowanie nieopodal Sea Towers i powstającego właśnie Transatlantyka będzie miało sygnalizację świetlną. Zafunduje ją deweloper, budujący apartamentowiec.
Na skrzyżowaniu ul. Derdowskiego i Żeromskiego często dochodziło do stłuczek. Kilkakrotnie zmieniano tam pierwszeństwo i, mimo znaków "stop" oraz "ustąp pierwszeństwa przejazdu", masa kierowców jeździła tam na pamięć. Skutki były oczywiste.
- Kiedyś nawet robiliśmy statystykę, wyszło nam, że w ciągu pół roku było 37 wypadków - mówi pracująca w firmie Hartwig, mieszczącej się w budynku przy skrzyżowaniu, pani Anna.
Potwierdzają to mieszkańcy okolicznych budynków, którzy od lat zwalniają lub nawet zatrzymują się przed skrzyżowaniem, nawet jeśli jadą drogą z pierwszeństwem.
To o tyle dziwne, że oficjalne statystyki mówią co innego - w ciągu ostatnich pięciu lat zdarzył się tam tylko jeden wypadek. Tylko że kierowcy, którzy tamtędy jeżdżą, zazwyczaj nie przekraczają prędkości 40 km/h, więc o wypadek trudno. Za to stłuczki, których statystyki nie ujmują, zdarzają się niemal każdego tygodnia. Najczęściej kierowcy nie powiadamiają o nich policji, bo nie ma rannych, a nie chcą stracić zniżek w ubezpieczeniu.
Wreszcie nadarzyła się okazja: kilkadziesiąt metrów dalej, na skrzyżowaniu ul. Derdowskiego i Świętojańskiej , powstaje Transatlantyk, duży obiekt, w którym będą lokale handlowe i usługowe oraz apartamenty. To z pewnością wpłynie na zwiększenie ruchu w tym miejscu.
- Inwestor Transatlantyka został zobowiązany do zrobienia na własny koszt sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Derdowskiego i Żeromskiego. Zanim budowa się zakończy, światła muszą być gotowe - podkreśla naczelnik wydziału inżynierii ruchu UM Gdynia, Jacek Oskarbski.
Sygnalizacja świetlna jest konieczna nie tylko z powodu budowy Transatlantyka. Ruch w okolicy zwiększył się już w momencie oddania do użytku Sea Towers. A będzie jeszcze bardziej intensywny, gdy rozpocznie się prywatyzacja nieodległych terenów Dalmoru.
Sygnalizacja ma być gotowa w II połowie 2010 roku. Koszt jej wykonania i zaprogramowania to ok. 350 tys. zł. W całości zostanie pokryty przez budującą najwyższą kamienicę przy ul. Świętojańskiej firmę deweloperską AB - należącą do znanego gdyńskiego biznesmena, Andrzeja Boczka.
Opinie (129) 5 zablokowanych
-
2009-12-18 13:47
WILANOWSKA!!! (3)
Tam matkę z dzieckiem rozjadą bo się spieszą pajace. Nikogo nie przepuszczą!! (Zdarzają się czasem chlubne wyjątki - im dziękuję)
- 39 6
-
2009-12-18 14:05
(1)
Te chlubne wyjątki to mieszkańcy okolic, którzy wiedzą czym śmierdzi przełażenie przez tę ulicę. Reszta baranów tamtędy jadąca powinna być regularnie karana mandatami. Ale policja woli szpanować w TVN Turbo albo dawać mandaty za szybką jazdę tam gdzie nikomu nic nie grozi.
Często obserwuje z okna jak kobieta z wózkiem albo dzieckiem czeka aż przejedzie kilku ciężkich tępaków (żadne GWE, ani GPU, tylko GD), zanim się ktoś zatrzyma i ją przepuści. Wnioskuję zatem że jakieś 80% naszego społeczeństwa to matoły niestety.- 24 3
-
2009-12-18 21:45
weź się do roboty zamiast gapić się przez okno!!
- 0 6
-
2009-12-18 18:11
Hm za komuny też niektórzy byli znani ...
- 0 1
-
2009-12-18 13:51
Dlaczego u nas to wszystko tak długo trwa? (4)
Jest decyzja. A czekać trzeba do II poł. roku 2010, aby zainstalować światła.
- 16 4
-
2009-12-18 15:33
Niepotrzebne światła! (1)
Nie dość, że kierowcy będą niepotrzebnie czekali to jeszcze piesi tez będą musieli stać!
Tam potrzeba ronda - starczy niewielkie, ale wtedy i nie będzie niepotrzebnego stania, korków no i w szczególności piesi będą mogli NORMALNIE przechodzić.
ODDAJMY MIASTO PIESZYM i myślmy o sensownych rozwiązaniach. Światła są dobre przy dwupasmówkach!- 1 4
-
2009-12-18 17:40
Rond nie! Przecież do dalmoru dojeżdzają ciężarówki. Nie ma szans żeby tir się zmieścił. Poza tym tam nie ma miejsca, nawet na "niewielkie".
- 4 1
-
2009-12-18 19:18
Dlaczego tak dlugo? (1)
Bo sprawe musi najpierw zbadac urzad do spraw idiotycznych, potem koncesje musi wydac zarzadz sciezek i trawnikow, do tego dochodzi opinia ekologow. Pamietaj, ze trzeba rozpisac przetarg pod katem firmy stryjka, w budzecie trzeba zarezerwowac srodki i rozpisac plan zagospodarowania przestrzennego oraz przyklepac to przez sztab architektow krajobrazu.
III rzesza jak miala budowac autostrady, to zajmowala sie budowaniem. My jak cos robimy, to grzebiemy sie w papierach - efekty widac na kazdym kroku.- 5 0
-
2009-12-19 14:28
III rzesza to chybiony przykład. Przecież to dopiero był administracyjny potworek. Ilość urzędów, przepisów, papierów, ogólnie biurokracja była większa niż gdziekolwiek indziej w tamtym czasie. Jakoś to działało ale wcale nie bez zgrzytów, zupełnie jak u nas dzisiaj. No może z taką różnica że Niemcy na swoje inwestycje dostawali olbrzymie kredyty i nie musieli się aż tak bardzo jak my dzisiaj przejmować finansowaniem.
- 0 0
-
2009-12-18 13:54
(4)
Stawia się ograniczenia prędkości przed przejściami dla pieszych po to żeby piesi mogli spokojnie przejść i nie trzeba było stawiać świateł. A że kierowcy to w większości durnie i nie potrafią tego docenić to trzeba nastawiać świateł żeby pieszy miał szanse. I bardzo dobrze, miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.
- 35 10
-
2009-12-18 17:28
Gratuluję myślenia
Jeżeli uważasz, że miasto jest dla pieszych a nie dla samochodów to naprawdę gratuluję!! Jestem kierowcą i nie uważam się za durnia. Ograniczenia prędkości nie zmieniły się od 30 lat ( pomijając 60 km/h w mieście na 50) a samochody, które jeżdżą po mieście owszem. Czemu nikt nigdy nie zwróci uwagi pieszym którzy bezmyślnie wychodzą wprost pod samochód? przecież jadąc nawet 20km/h samochód nie stanie w miejscu!!
- 8 1
-
2009-12-18 17:33
A kto prowadzi te samochody? Nie inni ludzie przypadkiem? (1)
Co to za debilne napuszczanie jednych na drugich? Miasto ma dbać o wszystkich mieszkańców i szukać kompromisów, a nie faworyzować jednych kosztem drugich.
Skoro miasto nie umie budować kładek i tuneli (po to, żeby drogi pieszych i pojazdów się nie przecinały) to niech stawia sygnalizatory sterowane przyciskiem przez pieszego, a nie o sztywnych czasach przełączania.
Ile razy zdarza mi się stać w środku nocy na pustym skrzyżowaniu na czerwonym świetle, tyle razy wysyłam serdeczne życzenia urzędnikowi, który mając w d.. czas mieszkańców podjął decyzję o całodobowym funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnej w mieście.- 7 1
-
2009-12-19 00:27
to ten sam urzędas który się wypowiedział w artykule.Oni są zaimpregnowani a te ich durne całodobowe światła wcale nie działają non stop tylko same robią sobie czasem wolne na 3-4 godzinki z tymże często to nie dzieje się nocą a np w środku dnia.Tak było na skrzyżowaniu ulic Morskiej i Warszawskiej ok 12-13 wczoraj.Idiotyzm totalny.Wtedy kiedy światła są potrzebne a ruch duży to się wyłączają.Paranoja ale co ciekawe wszyscy jechali maksymalnie ostrożnie i nie było żadnej kolizji czyli pomysły sprawdzane w innych miastach polegające na wyłączaniu w ogóle sygnalizacji działają ale przecież Gdynia musi iść w inną stronę deweloper zafunduje nam kolejną gówno wartą sygnalizację na bardzo prostym skrzyżowaniu.Na miejscu urzędasów zrobiłbym tam pierwsze w Gdyni nagie skrzyżowanie.Jest to nowinka z zachodniej Europy.Kierowcy nie widząc żadnych znaków nie czują się pewnie i wzmagają ostrożność.Tam to działa u nas też zadziałałoby bo psychika ludzka jest jedna nie widząc drogi w ciemnościach stawia się kroki podwójnie ostrożnie.
- 3 1
-
2009-12-19 01:29
Masz Pan Prawdę. Akurat mieszkam w tym rejonie i wiem, że tak jest. A sprawa, problem, tyczy wszystkich DURNI, jeżdżących na pamięć w telefonami komórkowymi w uchu. Finał: przede mną PALANT z telefonem przy uchu, kierunkowskaz w prawo a skręca w lewo. Też tak było na tym skrzyżowaniu. Pozdro
- 3 0
-
2009-12-18 13:58
(8)
bardzo ładne zdjęcie
- 14 1
-
2009-12-18 14:01
:) (1)
to wizualizacja nie zdjęcie
ten obiket (transatlantyk) co tak ładnie wystaje ponad budynki dopiero powstaje ( ma 4 piętra narazie )..ale fakt ładnie to wygląda- 9 1
-
2009-12-18 14:58
wizualizacja jest wkomponowana w fotografię.
patrzeć uważnie!
- 4 0
-
2009-12-18 14:08
Gdynia jest ładna :) (5)
- 11 2
-
2009-12-18 14:09
:)
to prawda
- 9 1
-
2009-12-18 14:19
moja żona jest ładna (3)
i wogóle
- 7 7
-
2009-12-18 14:24
Niestety miasta trójmiasta są brzydkie! (1)
Są jakieś ładne fragmenty ale średnia jest żałosna.
- 5 9
-
2009-12-18 15:03
Sopot w 95% jest ładny, a co ważniejsze, żeby był piękny wytarczą kosmetyczne zmiany.
co do reszty całkowicie się zgadzam, a thumbsdowny dostałeś od ignorantów. chciałbym zatem i przypomnieć, że żabianka, przymorze, zaspa, niedźwiednik, suchanino, chełm, gdynia od głównej w stronę wejherowa itp itd to absolutnie paskudne i ochydne blokowiska różnej maści. to właśnie daję tę zatrważającą śrędnią. trzeba być ślepym lub być całkowicie pozbawionym poczucia estetyki. albo już zobojętniałym
- 4 5
-
2009-12-18 15:11
ale cie zdradza
.
- 3 1
-
2009-12-18 14:00
pytanko (4)
Tylko dlaczego ma bulić inwestor a nie np. pół na pół z miastem ?
- 10 8
-
2009-12-18 20:50
(2)
to się nazwywa taka cicha łapówka miasto daje ziemię ten się cieszy że ma działkę w centrum, natomiast miasto zerowym kosztem pokazuje ludziom że coś robi dla ludu i dba o bezpieczeństwo i już kilka pkt. w sondażach więcej
- 0 0
-
2009-12-18 21:14
Pomyliłeś Gdynie z Gdańskiem (1)
To Gdańsk rozdaje ziemie inwestorom za friko, Gdynia już dawno jest prywatna i Miasto nie ma co dać?
To inwestorzy Miastu dają jak np.opisane tu światła i inne- 1 0
-
2009-12-18 22:04
nie wiem w jakim kraju zyjesz natomiast w polsce nie ma nic za darmo cos za cos nawet w pie*ol nie dostaniesz juz za darmo te czasy juz minely
- 0 0
-
2009-12-19 00:32
reszte kasy weźmiemy my z kolegami.
- 0 0
-
2009-12-18 14:00
Proste pytanie: (3)
Jjak inwestor Andrzej Boczek wywiązał się z obowiązku zapewnienia NOWYCH miejsc parkingowych w związku z powstającym obiektem ?
- 17 6
-
2009-12-18 14:10
:)
pewnie parking jakiś jest podziemią
- 5 0
-
2009-12-18 14:50
(1)
Pytak nie wiem czy wiesz, ale technologia tak już poszła do przodu, że jest możliwość wykonywania parkingów podziemnych :P Poza tym, gdyby się nie wywiazał to raczej nie dostałby pozwolenia na budowę
- 4 1
-
2009-12-23 13:07
otóż niekoniecznie...
mało to takich przykładów... wystarczy wiedzieć, jak obejść przepisy, a jak nie wiesz, a masz znajomości, to urzędnicy podpowiedzą :/
- 0 0
-
2009-12-18 14:02
jeszcze wiecej biurowcow (2)
a jeszcze mniej miejsc parkingowych.... bedzie kosmos :/
- 12 7
-
2009-12-18 14:09
mieszkania (1)
to mieszkaniówka - apartamentowiec
biurowa częśc to raptem 2 piętra- 0 0
-
2009-12-18 14:50
to jeszcze lepiej - samochody będą dłużej stały
- 1 0
-
2009-12-18 14:04
haha (1)
a ja myslałam ze Hartwig to spedycja, a tu prosze- pracownicy przez okno statystyki prowadza.praca wre.proponuje jeszcze zaczac liczyc przechodniow...
- 20 2
-
2009-12-18 18:45
I gołębie na dachu .
- 0 0
-
2009-12-18 14:04
sporą część kierowców można tylko tersować (3)
światłami, fotoradarami i mandatami bo jak dureń widzi pasy i ograniczenie do 40 i jedzie 70-80 np ul Hynka to nie ma co apelować do inteligencji i prosić o odrobinę wyobraźni
- 10 1
-
2009-12-18 14:06
Jeszcze raz po Polsku prosze:)
- 2 2
-
2009-12-18 14:22
Przeprasza, że zapytam (1)
a gdzie w Gdyni jest ul.Hynka?
- 0 2
-
2009-12-18 14:45
Hynka jest na Zaspie:)
- 0 0
-
2009-12-18 14:05
G@llux czuje pozytywne klimaty,
A ty po nim jedziesz:)
- 0 0
-
2009-12-18 14:06
zgłoś się do swojego moderatora i niech wymieni ci twój system operacyjny bo obecny jest mocno zawirusowany i zhakerowany
moherem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.