• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: bliżej budowy wiaduktu na ul. Puckiej

Patryk Szczerba
30 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Przejazd na ul. Puckiej w Gdyni pomiędzy Hutniczą i Unruga z powodu szlabanów jest dla mieszkańców utrudnieniem. Większym problemem jest przejazd przez tory gdzie jeździ m.in. SKM. Tam inwestować ma kolej. Przejazd na ul. Puckiej w Gdyni pomiędzy Hutniczą i Unruga z powodu szlabanów jest dla mieszkańców utrudnieniem. Większym problemem jest przejazd przez tory gdzie jeździ m.in. SKM. Tam inwestować ma kolej.

138 tys. zł będzie kosztowało stworzenie opracowania, które będzie podstawą dla wybranego w kolejnym etapie projektanta i zarazem wykonawcy planowanego wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Prace mają się rozpocząć w 2021 roku.



Przypomnijmy: umowa między PKP PLK i Gdynią w sprawie budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej została podpisana w październiku 2019 roku. Według założeń będzie prowadził on nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą stacji Gdynia-Port.

By umożliwić przejazd zostanie zbudowany wiadukt, zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowanym wiaduktem.

Wspólne finansowanie PLK i Gdyni



Władze miasta twierdzą, że przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

- PLK pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje pozostałą część infrastruktury - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W praktyce miasto zapłaci za budowę układu drogowego: jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

W maju gotowość do wyboru projektanta i wykonawcy



Ogłoszenie przetargu planowane jest po tym, gdy pojawi się program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji.

Czytaj też: Portowe inwestycje za 2,6 mld zł

To opracowanie stanowiące podstawę do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy. We wtorek na wykonanie dokumentu podpisano umowę z biurem projektów Multiconsult Polska. Na biurkach władz miasta powinno znaleźć się w maju. Będzie kosztowało 138 tys. zł.

- Projekt jest zaplanowany w formule zaprojektuj i wybuduj. To procedura trudniejsza, ale szybsza. Jeżeli się to wszystko powiedzie, to w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na wybór projektanta i wykonawcy prac - wskazuje Tomasz Kammer, kierownik zespołu projektowego z firmy Multiconsult Polska.

Miejsca

Opinie (165) ponad 10 zablokowanych

  • Ale to nie ten !

    bez bezkolizyjnego przejazdu pod linią 202 i SKM to nic nie zmienia. Do Chyloni i tak się nie dojedzie normalnie.

    • 6 0

  • Dlaczego portal Trojmiasto wprowadza w błąd. Tu nie chodzi wcale o ten newralgiczny przejazd jak na zdjeciu, ale o przejazd za ulica Hutnicza w kierunku ul. Unruga. To zupelnie inny przejazd o duzo mniejszym znaczeniu. Rozwiazania probliemu przejzdu widoczmnego na zdjeciu nie widzac , a wladze miasta wykazuja sie razaca impotencja w tym zakresie.

    • 3 1

  • Ten wiadukt jest potrzebny jak świni siodło.

    Czy tu się rajcować?

    • 5 2

  • Wiadukt?:)

    Pierwsze słyszę, że da się namalować wiadukt za pomocą pędzla i farby :) Ale te nasze Urzędniki zdolne :)

    • 6 1

  • Nie (1)

    Wierzę,

    • 5 0

    • I...

      słusznie.

      • 1 0

  • Po raz kolejny miasto robi mieszkańców w bambuko!

    • 6 0

  • Panie Łucyk

    wiadukt będzie kosztował 30 milionów płaci PLK a naprawa jezdni i chodnika na odcinku 800m i ścieżka rowerowa będzie kosztować 40 milionów!!!!!!
    A planowana przez Pana obwodnica dwupasmowa Witomina z dwoma wiaduktami o długości 2,5 kilometra ma kosztować 60 milionów.

    • 12 0

  • Dlaczego nie tunel? (2)

    Dlaczego?

    • 3 0

    • (1)

      tunel to w innym miejscu będzie

      • 3 1

      • Może będzie, a może nie będzie

        • 0 1

  • Eugeniusz Kwiatkowski był wizjonerem

    i swoją wizję konsekwentnie realizował. Obecne władze Gdyni maja plany i konsultacje, a na koniec albo brakuje pieniędzy, albo rzuca się mieszkańcom ochłapy wmawiając, że to musi wystarczyć. To jest tylko krótkowzroczne rozwiązywanie ułamka problemu, a nie spójna wizja całościowego rozwiązania problemu. Jeśli wiadukt nad torami na Puckiej o którym mowa - to od razu musi być: przebudowa ronda Pucka/Unruga, a nie jakaś wieczna prowizorka plus tunel pod torami SKM na Puckiej w stronę Chyloni i dalej wyprowadzający ruch samochodowy pod ul. Chylońską na Morską i dalej w stronę obwodnicy. Jeśli ktoś twierdzi że taki pojedynczy wiadukt coś rozwiąże to jest zwyczajnie głupi - bo wszystkie ulice dochodzące będą się korkować ( i od strony Pogórza, i od strony Hutniczej ).

    • 9 0

  • wiadukt i przyjazd kolejowy na Hutniczej (1)

    Proszę zwrócić uwagę, że ten wiadukt będzie m.in. dlatego, że kolej planuje intensyfikować ruch pociągów po tych torach. A te tory potem przecinają Hutniczą na wysokości ul. Piaskowej. Zatem jest to zła wiadomość dla osób jadących do i z Rumi.

    • 7 1

    • Wczoraj-dziś-jutro

      Na Hutniczą trudno wjechać od strony Gdyni w godzinach szczytu. Codziennie ten sam dramat. Wiadukty i tunele na Puckiej nic tu nie pomogą. Conajwyżej zakorkują i tak już obłożoną Chylońską.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane