• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: bliżej budowy wiaduktu na ul. Puckiej

Patryk Szczerba
30 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Przejazd na ul. Puckiej w Gdyni pomiędzy Hutniczą i Unruga z powodu szlabanów jest dla mieszkańców utrudnieniem. Większym problemem jest przejazd przez tory gdzie jeździ m.in. SKM. Tam inwestować ma kolej. Przejazd na ul. Puckiej w Gdyni pomiędzy Hutniczą i Unruga z powodu szlabanów jest dla mieszkańców utrudnieniem. Większym problemem jest przejazd przez tory gdzie jeździ m.in. SKM. Tam inwestować ma kolej.

138 tys. zł będzie kosztowało stworzenie opracowania, które będzie podstawą dla wybranego w kolejnym etapie projektanta i zarazem wykonawcy planowanego wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Prace mają się rozpocząć w 2021 roku.



Przypomnijmy: umowa między PKP PLK i Gdynią w sprawie budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej została podpisana w październiku 2019 roku. Według założeń będzie prowadził on nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą stacji Gdynia-Port.

By umożliwić przejazd zostanie zbudowany wiadukt, zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowanym wiaduktem.

Wspólne finansowanie PLK i Gdyni



Władze miasta twierdzą, że przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

- PLK pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje pozostałą część infrastruktury - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W praktyce miasto zapłaci za budowę układu drogowego: jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

W maju gotowość do wyboru projektanta i wykonawcy



Ogłoszenie przetargu planowane jest po tym, gdy pojawi się program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji.

Czytaj też: Portowe inwestycje za 2,6 mld zł

To opracowanie stanowiące podstawę do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy. We wtorek na wykonanie dokumentu podpisano umowę z biurem projektów Multiconsult Polska. Na biurkach władz miasta powinno znaleźć się w maju. Będzie kosztowało 138 tys. zł.

- Projekt jest zaplanowany w formule zaprojektuj i wybuduj. To procedura trudniejsza, ale szybsza. Jeżeli się to wszystko powiedzie, to w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na wybór projektanta i wykonawcy prac - wskazuje Tomasz Kammer, kierownik zespołu projektowego z firmy Multiconsult Polska.

Miejsca

Opinie (165) ponad 10 zablokowanych

  • Panie prezydencie Szczurek ile kosztowała budowa " super nowoczesnego" ronda na skrzyżowaniu ul.Puckiejz Unruga (3)

    Czy planowany wiadukt na ul. Puckiej będzie również na bazie słupków/pachołków plastikowych

    • 6 1

    • (1)

      4mln zł

      • 0 0

      • twoje 4 mln ?

        • 0 0

    • To rondo jest naprawdę ostre:)

      • 0 0

  • Droga rowerowa donikąd

    Po słynnej estakadzie rowerowej myślałem, że już nic lepszego nie da się wymyślić, a tu proszę.

    • 3 0

  • Powstanie tego wiaduktu nie usprawni/poleczy żadnego z problemów dręczacych to miasto ponieważ ma on znaczenie peryferyjne i nie w tym miejscu koncentrują się istotne konflikty komunikacyjne.

    • 3 1

  • W Gdańsku wszystko na nasypach

    W Gdyni wszystko na polu.
    Różnica miasta a wsi. Różnica włodarzy i Antków pod sklepu. Mieszko 1 dumny jak zakładał, Kwiatkowski płakał jak S....ł

    • 1 3

  • za Onet i GfK

    "Obszary biedy to Ściana Wschodnia oraz północ kraju z wyspami zamożności w postaci większych ośrodków miejskich."

    I wszystko jasne...

    • 1 1

  • Tunel

    Ten wiadukt jest tylko nad bocznicami towarowymi, gdzie szlabany rzadko są zamykane i dużego problemu nie ma. Co innego główny przejazd na Puckiej (koło Netto na Chylońskiej), tam jest zasadniczy problem i tam podobno ma być tunel. Tylko czemu o tym cicho? Fajnie, że ten wiadukt powstaje, ale to nie jest główny problem na którego rozwiązanie wszyscy czekają. Czekamy na informacje o rozwiązania zasadniczego problemu z przejazdem na Puckiej nad główną linią kolejową, a nie nad bocznicami.

    • 5 0

  • Czy za te same pieniądze

    nie można by zbudować mostów na Puckiej, ale przy Netto i na Piaskowej?!

    • 1 1

  • Wojtuś ma niezłą jazdę na starość...

    Intensywnie myśli na jakiej jeszcze zbędnej i niepotrzebnej inwestycji można pokręcić lody....Bo na czymś sensownym jak tunel chylonska pucką, lodow się nie da kręcić, bo pkp plk będzie współfinansować....

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane