- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (48 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (57 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (263 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (186 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (146 opinii)
Gdynia kupi przegubowe trolejbusy
Połowa z trzydziestu trolejbusów, które w najbliższych latach chce zakupić Gdynia, będzie pojazdami przegubowymi. Nowe pojazdy pojawią się jednak nie wcześniej niż za dwa lata. Oprócz tego w zajezdni na zmodernizowanym zadaszeniu mają zostać zamontowane ogniwa fotowoltaiczne, dzięki którym energia słoneczna trafi do sieci trakcyjnej.
16 przegubowych trolejbusów
Za te pieniądze w większości zostaną zakupione nowe autobusy, ale prawdziwym przełomem mogą okazać się inwestycje Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. Do Gdyni ma w najbliższych latach trafić 30 trolejbusów. Połowa z nich będzie pojazdami przegubowymi.
Co ważne, wszystkie zamówione pojazdy będą wyposażone w baterie pozwalające przejechać po odłączeniu od trakcji nawet kilkanaście kilometrów, dzięki czemu dotrą w miejsca do tej pory dla zwykłych trolejbusów niedostępne.
- Technika idzie do przodu, baterie nowej generacji pozwalają na pokonanie coraz dłuższych dystansów. Chcemy zdecydowanie iść w tym kierunku rozwoju - mówi Tomasz Labuda, wiceprezes zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. - Szacowany koszt zakupu to ok. 60 mln zł.
Zdecydowany zwrot w kierunku hybryd oznacza porzucenie przynajmniej na kilkanaście lat planów zakupu autobusów elektrycznych. Te bowiem - jak przekonują specjaliści - są nawet trzykrotnie droższe od spalinowych, a ich eksploatacja jest skomplikowana i kosztowna.
Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie pierwsze trolejbusy z bateriami pojawią się w zajezdni PKT. W optymistycznym wariancie na ulicach Gdyni będzie można zobaczyć je w 2018 roku.
Gdy dotrą, niewykluczone jest uruchomienie linii do Jelitkowa, Sopotu, Rumi, a nawet Chwarzna i Wiczlina. Póki co, ich eksploatacja będzie bacznie obserwowana na trasie do osiedla Fikakowo, gdzie pierwsze pojazdy mają wjechać "bez szelek" być może już za kilka tygodni.
Ze słońca do sieci trakcyjnej
Oprócz nowego taboru, przedstawiciele PKT zapowiadają także inwestycje w zajezdni przy ul. Zakręt do Oksywia .
Na zadaszeniu o powierzchni pół hektara, po stosownej modyfikacji elementów, mają zostać zamontowane ogniwa fotowoltaiczne pozwalające na ładowanie prądu w sieci trakcyjnej poprzez energię słoneczną. Na początek będą mogły pokryć kilka procent zapotrzebowania na energię elektryczną.
I choć te zapowiedzi mogą brzmieć odważnie i dla wielu mało prawdopodobnie, przedstawiciele firmy zapewniają, że to wcale nie science fiction, tym bardziej, że pierwsze próby były już podejmowane.
- Tę inwestycję chcemy zgłosić w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa. Koszty nie są na razie znane, opracowywane jest studium wykonalności, w styczniu składamy stosowny wniosek - opowiada Tomasz Labuda.
Zobacz możliwości trolejbusów bez szelek
Miejsca
Opinie (166) 4 zablokowane
-
2016-11-15 13:46
(4)
Rozumiem że przegubowe pojazdy przewiozą więcej pasażerów za jednym kursem. Tyle że dotychczasowe trolejbusy nie są oblężone i nie widziałem żeby było ciasno nawet w szczycie. Chyba że ma to oznaczać np zmniejszoną częstotliwość takich większych trolejbusów. To jużznacznie sensowniejj zainwestować np śladem Krakowa w powszechne biletomaty w autobusach, bo kupowanie u kierowcy ani wygodne ani bezpieczne dla niego zwłaszcza
- 8 19
-
2016-11-15 13:59
to przejedź się rano po Wielkopolskiej
- 9 1
-
2016-11-15 15:01
Poczekaj na przetrawienie podwyżek OC
Jw
- 2 0
-
2016-11-15 16:54
Jeśli nie jeździsz trolejbusem, to po co się tu udzielasz (1)
ale tak serio? dlaczego kłamiesz?
- 6 0
-
2016-11-15 22:01
W komunikacji miejskiej nie jest ciasno :D
- 1 2
-
2016-11-15 13:52
(8)
Najbardziej pilna inwestycja, to wybudowanie tunelu pod torami w Chylonii, odciąży to całe miasto.
- 40 4
-
2016-11-15 13:57
(7)
Jeżeli to jest dla Gdynian pilna inwestycja, to ja nie mam pytań...
- 5 16
-
2016-11-15 13:59
A nie jest? Największe północne dzielnice Gdyni stoją w korkach (5)
- 16 4
-
2016-11-15 14:07
(4)
No dobrze, będzie tunel i co dalej? Ile jest dalej dróg do tych największych północnych dzielnic? Sam tunel nic nie da...
- 6 8
-
2016-11-15 14:32
(2)
Połączenie wyjazdu z tunelu z Pucką i Hutniczą oraz wybudowanie drogi do Terminali kontenerowych dla ciężarówek w okolicach elektrociepłowni.
- 8 1
-
2016-11-15 14:47
(1)
Jest nawet taki projekt pod nazwą droga czerwona o której pisali rok temu. Ciężarówki nie będą tak niszczyć estakady i nie będą blokować wjazdów na nią. Część samochodów z portu i tak jedzie na Hutniczą więc ominą estakadę. A dla mieszkańców północnych dzielnic będzie alternatywa przez Pucką. Teraz zakorkowana Wiśniewskiego i Hutnicza uniemożliwiają dojazd do Puckiej.
- 7 2
-
2016-11-15 14:49
Minusują ten tunel na pewno ci z Bojana, bo oni będą mieli tylko płyty yomb ;-)
- 6 1
-
2016-11-15 15:53
na Północnej czy Puckiej baranku można pół godziny stać aż stara pinda podniesie szlaban choć zdarza się że przez 5 minut nie jedzie żaden pociąg
- 9 3
-
2016-11-15 15:59
Nokt nie dba o to czy masz jakies pytania
Różnica jest diametralna
- 1 1
-
2016-11-15 13:52
(1)
na pisać o czymś co się wydarzy nie wcześniej niż za 2 lata...?
- 14 1
-
2016-11-15 13:58
Jak to u Szczurka. Inwestycje tylko przed wyborami
- 6 2
-
2016-11-15 13:53
to niech te nowe trolejbusy puszczą w stronę Chyloni a nie Karwin, tak jak jest to do tej pory ;/
- 12 2
-
2016-11-15 13:57
Autobusy i trolejbusy stoją w gigantycznych korkach razem z samochodami (1)
Trzeba stawiać na PKM, SKM i buspasy
- 14 5
-
2016-11-15 15:02
jakoś ja nie widzę tych "magicznych mitologicznych" korków
przestań ćpać denaturat
to i korki ci znikną- 0 4
-
2016-11-15 14:09
Za dwa lata wybory!
Cóż za dziwny zbieg okoliczności. Wszystko ma być akurat tuż przed wyborami.
Może nawet PKM/SKM do Obłuża Leśnego/Centrum...- 22 3
-
2016-11-15 14:09
(2)
Łohohohoh, Gdynia planuje! Gdynia planuje zakup! Od planowania do realizacji potrafi upłynąć tyle lat, co od planów do budowy tunelu pod torami w Chylonii.
- 33 2
-
2016-11-15 15:02
kolejny debil od mgły i brzozy (1)
co nawet gwoździa wbić nie umie
a innym próbuje wytykać- 1 6
-
2016-11-15 16:02
ten sam frustrat co zawsze ;)
Oni tak maja, jest ich coraz wiecej. Co by nie napisano na temat Gdyni to coś wytyka jakies bzdety;)
- 1 4
-
2016-11-15 14:10
(2)
Kiedy dawno temu pracowałem w zajezdni na zwycięstwa były już tajski przegubów z Ikarusow. Patent naszych pracowników. Pamiętam pamiętam :)
- 12 0
-
2016-11-15 15:37
(1)
To co Wy tam, Tajów zatrudnialiście?
- 1 0
-
2016-11-15 21:53
Miało być trajtki z ikarusow źle wklepalem literki :(
- 1 0
-
2016-11-15 14:12
może tak coś o słynnych autobusach, kóre finansowała Hiszpania, a którymi szczurek wzgardził?
Ale co tam ładnych pare milionów które miasto mnogłoby dostac za darmo... Prawda?
- 14 2
-
2016-11-15 14:14
w imieniu pracowników Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej (5)
chciałbym podziękować prezesowi Żurkowi za to , że dba o swoich pracowników w następujący sposób: dam wam złotówkę a zabiorę dwa. jesteśmy panu bardzo wdzięczni.
- 35 1
-
2016-11-15 15:15
(2)
a teraz prezes cie wyśledzi po adresie IP i zrobi z d... jesień średniowiecza
- 3 8
-
2016-11-15 15:48
Wstrząsające,a czy on bogiem jest.Na strachu nikt niczego solidnego nie zbudował.
- 7 0
-
2016-11-16 09:28
Czyzby protegowany prezesa pisał na zlecenie? Oddelegowany do wpisów?
- 1 0
-
2016-11-15 15:22
a to nauczył się od dobrej zmiany
- 5 1
-
2016-11-15 17:34
zurek to kumpel szczura
Jest z Szamorzadnosci i robi im każda kampanie wyborcza. Pytania?
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.