• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia likwiduje autobus na lotnisko w Rębiechowie

Patryk Szczerba
24 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Autobusy linii 4A były w całości finansowane przez Gdynię. Autobusy linii 4A były w całości finansowane przez Gdynię.

Linia autobusowa 4A jeżdżąca z centrum Gdyni przez Karwiny i Dąbrowę na lotnisko w Gdańsku 10 grudnia przestanie funkcjonować. - Wtedy zostają uruchomione przystanki PKM Karwiny i Stadion - tłumaczą przedstawiciele ZKM Gdynia. Wśród pasażerów zawrzało.



Czy popierasz decyzję o likwidacji linii 4A?

Linię z Gdyni do lotniska uruchomiono pod numerem 510 na początku 2005 roku. Najpierw miała ona dwa kursy dziennie, trzy lata później było już 12 kursów, od 2009 roku - 14, a od 2012 - aż 16 kursów. W listopadzie 2013 roku, na skutek dużego zapełnienia, do obsługi kursów pracowniczych do firmy Intel wprowadzone zostały autobusy przegubowe.

Coraz więcej kursów

W czerwcu 2014 r. zmieniono oznaczenie linii z 510 na 4A - w celu odróżnienia od oferty gdańskiej i czytelniejszego wskazania na specjalną taryfę opłat. Od początku była utrzymywana w całości przez Gdynię. Obecnie autobus zaczyna swoją podróż przy dworcu w Gdyni. Kursuje przez centrum, Redłowo, ul. Wielkopolską i Chwaszczyńską, docierając do obwodnicy. Kończy kursowanie przy Porcie Lotniczym w Gdańsku.

Od lipca w dni powszednie pasażerowie mieli do dyspozycji 9 kursów, w soboty i święta 6. Planowo podróż trwa niecałe 40 minut, a sam rozkład jest dostosowany do częstotliwości lotów. Obowiązuje taryfa dla linii pospiesznych. Nie obowiązują bilety okresowe oprócz metropolitalnych.

Autobusem część osób dojeżdża i wraca także z pracy w okolicach lotniska. Są też tacy z Karwin, Wielkiego Kacka i Dąbrowy, którzy wybierali połączenie jako kolejny wariant dojazdu np. z i do stacji z SKM Redłowo.

Likwidacja, bo są nowe przystanki

Na wieść o tym, że od 10 grudnia linia 4A przestanie funkcjonować, wśród pasażerów zawrzało. Część z nich przekonuje, że autobusy mimo korków docierały zawsze na miejsce w przeciwieństwie do pociągów PKM, które często są odwoływane. Inni zwracają uwagę, że rozkład odjazdów z Karwin i Stadionu nie pokryje potrzeb pasażerów, dodając, że odjazdy 4A do tej pory świetnie uzupełniały się z PKM.

Przedstawiciele ZKM Gdynia tłumaczą, że to decyzja ostateczna. Główny powód likwidacji to uruchomienie przystanków kolejowych Karwiny i Stadion. Do tej pory linia 4A ostała się, bo władze Gdyni uznały, że kiepskie dojście do stacji Wielki Kack - skąd do 10 grudnia odjeżdżają pociągi PKM - mogło być na tyle dużym utrudnieniem dla chcących dostać się na lotnisko, że autobus był konieczną alternatywą.

- Linia 4A zapewniała połączenie Gdyni z Portem Lotniczym w sytuacji braku linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i miała być zlikwidowana z chwilą uruchomienia przewozów na nowej linii kolejowej. Ze względu na peryferyjne położenie stacji Gdynia Wielki Kack i trudne dojście do niej - szczególnie w warunkach pobliskiej budowy nowego przystanku kolejowego oraz brak przystanku kolejowego na linii 201 w rejonie Redłowa, zdecydowano się na pozostawienie tej linii do czasu uruchomienia dwóch nowych przystanków kolejowych w Gdyni - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Marszałek zaskoczony decyzją o likwidacji autobusu

Między wierszami pracownicy gdyńskiego organizatora transportu sugerują, że pozostawienie autobusów na trasie mogłoby być traktowane przez marszałka województwa pomorskiego jako konkurencja dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

- Dementuję te informacje. Jedyne rozmowy z samorządami, w tym Gdynią, dotyczą włączenia się w finansowanie PKM, by jeździła częściej, ale nic poza tym. Żadnych nacisków na likwidację 4A nie było. Wręcz przeciwnie - zależy nam na tym, by było jak najwięcej opcji dojazdowych do lotniska, promujemy transport publiczny. Poza wszystkim - nie mamy mocy sprawczej, by wpływać na miejskie linie - wyjaśnia Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Czytaj również: Dlaczego Gdynia i Gdańsk nie dofinansują połączeń PKM?

Dodatkowym problemem miały być rosnące korki na trasie, które powodowały opóźnienia pojazdu oraz ograniczenia w prędkości autobusów do 65 km/h, przez co na obwodnicy inni kierowcy musieli zwalniać. Poza tym, od momentu uruchomienia PKM, liczba pasażerów spadała.

Drogie utrzymanie, niskie wpływy z biletów

- Z obsługi 4A wycofane zostały autobusy przegubowe i praktycznie nie było już przewozów w relacji centrum Gdyni - Port Lotniczy, dominowali pasażerowie do i z Karwin. Liczba pasażerów systematycznie od tego czasu spada - podkreśla Gromadzki.
Najistotniejszą rolę mogły odegrać pieniądze. Jak informuje ZKM Gdynia w 2016 r. na obsługę linii 4A zaplanowano 1,191 mln zł, ale zła sytuacja ruchowa (zatory, wypadki) na jej trasie powodowała konieczność wielokrotnego włączania dodatkowych, regulacyjnych autobusów rezerwowych, co zwiększyło roczne koszty jej funkcjonowania do 1,4 mln zł.

- Permanentne angażowanie pojazdów rezerwowych na linię 4A zmniejszało też sprawność systemu rezerw dla reszty sieci komunikacyjnej. Tymczasem przychody z biletów w 2016 r. wyniosły zaledwie 9 proc. kwoty planowanych wydatków, czyli około 107 tys. zł w skali roku. Jest to jedna z linii o najniższych wskaźnikach pokrycia kosztów przychodami w całej sieci komunikacyjnej ZKM w Gdyni i wskutek spadku liczby pasażerów, wskaźnik ten dalej spada - precyzuje Gromadzki.
Gdańsk nie likwiduje

Linii łączących lotnisko z dzielnicami i centrum nie zamierza likwidować Gdańsk. Do Portu Lotniczego docierają 110, 210 i nocne połączenie N3. Linia 122, która odjeżdża aż z Sopotu jest współfinansowana przez to miasto.

- Traktujemy PKM jako uzupełnienie naszej oferty. Pasażerowie traktują te środki wymiennie. Jesteśmy miastem przyjaznym turystom, więc jak największa liczba połączeń jest zasadna. Według mojej wiedzy nigdy nie było rozmów o likwidacji części połączeń - tłumaczy Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM w Gdańsku.
Czytaj też: Linia kolejowa - Trójmiasto - lotnisko

Miejsca

Opinie (363) 10 zablokowanych

  • ) (46)

    Słusznie,przecież PKM-ka jeździ,po co dublować.

    • 179 272

    • szczur to ty? (5)

      • 38 17

      • PKM jeździ,ale w Gdańsku dalej dojedża do lotniska 110 i 210 a nawet i 122 (4)

        • 35 3

        • Nie martwcie się drodzy obywatele (2)

          Niedługo w rekompensacie uruchomimy linię autobusową na lotnisko w Gdyni.

          • 40 4

          • Przecież są autobusy. 109 i 209 do Babich Dołów. (1)

            linie do gminy Kosakowo też są w zasięgu lotniska

            • 9 8

            • W zasięgu czego?

              • 5 3

        • Bo lotnisko jest w obrębie Gdańska i linie 110 i 210 pełnią funkcje lini zwykłych...

          tzn. że ludzie jadą też do pracy, domu w okolicach lotniskach. Przecież Gdynia nie zlikwidowała linii np. na Babie Doły.

          • 23 5

    • Gdyby był wspólny bilet to bym się z Tobą zgodził (19)

      Ale w obecnej sytuacji mieszkaniec Małego Kacku albo okolic Źródła Marii, który stracił autobus 4A musi teraz podjeżdżać trolejbusem do PKM, żeby dojechać do Intela albo lotniska. Miesięczny na linię 4A kosztował 132 zł (bo to była ekskluzywna linia jak na gdyńskie warunki). Miesięczny na PKM (na odcinku Karwiny-Lotnisko) + trolejbusy w najtańszej wersji kosztuje 188 zł. Bardzo zła zmiana

      Podane przeze mnie ceny dotyczą biletów normalnych - pełnopłatnych.

      • 42 10

      • (13)

        Jak pracujesz w Intelu to różnica 56 zł/m-c chyba nie jest dla Ciebie problemem???

        • 37 36

        • ale jeśli pracuje w kiosku w porcie lotniczym, to stawka robi różnicę

          • 55 7

        • A może pozwól, żeby to pracownik Intela zdecydował co zrobić ze swoimi pieniędzmi. (10)

          Musisz przyznać że ceny biletów miesięcznych są bardzo duże.

          A to wynika chociażby z tego, że jest mało opcji wyboru tych biletów. Powinno być tak, że jak kupujesz dwa miesięczne bilety: kolejowy i np. na gdyńską ZKM, to suma którą zapłacisz powinna być mniejsza niż gdybyś kupował te bilety osobno. W MZKZG to jest możliwe, ale tylko jak kupujesz bilet na całą sieć kolejową SKM objętą MZKZG - czyli bilet nawet do Luzina, Cieplewa i Borkowa. A kogo obchodzą te miejscowości, jak do nich nie jeździ?

          Gdyby można było kupić bilet na autobusy ZKM Gdynia łączony z biletem kolejowym odcinkowym (w przypadku Karwiny-Lotnisko to jest bilet 13-18 km), to przyciągnęło by pasażerów z Karwin do PKM i cena byłaby sensowna.

          Było 132 złotych, teraz jest 188 złotych. I to jest chora cena. Zgodziłbym się na 150, maksymalnie 160 złotych.

          • 29 7

          • Ceny biletów bardzo duże, a pokrywają tylko 9% kosztów utrzymania lini 4A. Więc co, jeszcze taniej bilety? (2)

            • 8 11

            • moze by tak po prostu zakmnąć gdynię, skoro nic się tu nie opłaca

              zostawić tylko urząd miasta i lotnisko w kosakowie

              • 18 8

            • oczywiście

              im bardziej idiotyczne taryfy, tym pasażerów mniej i wpływy niższe

              • 5 1

          • (5)

            W tym czasie jak piszesz te wywody dawno byś zarobił te parę dziesiąt złotych..... najwyraźniej jesteś flustratem który nie nadaje się do roboty tylko do narzekania.

            • 6 19

            • (2)

              Flustratem he he...

              • 15 3

              • Flustrat (1)

                to chyba kastrat z grypą...

                • 16 3

              • To by był influenceunuch.

                • 1 0

            • (1)

              Nie którzy wolą pracę niż robotę...

              • 3 0

              • Szkoda, że nie woleli szkoły.

                • 7 1

          • Jak dla mnie możesz chodzić piechotą do tego

            intela. Pracuj za to porządnie aby procek działał jak należy, a z serwerowni nie szły iskry.

            • 3 4

        • On nie jest pracownikiem Intela, w Intelu to jeżdżą własnymi furami, on to najwyżej tam sprząta i dojeżdża 4A.

          • 5 15

      • jak ma się "bilet" emeryta to po kiego jeździć na lotnisko?

        • 2 13

      • Zapytam wprost, czy zapłacił byś za miesięczny na 4A np. 300 zł, żeby linia funkcjonowała dalej? (3)

        Bo jak widzisz, przychody z biletów tylko 9% kosztów pokrywają, a za 2017 pewnie będzie jeszcze gorzej. Tak wiem, transport publiczny wszędzie jest dofinansowany i żaden nie zarabia na swoje utrzymanie i każdy do niego dokłada. Można uprawiać wożenie powietrza, tylko po co.

        • 6 13

        • To może bilet niech kosztuje emeryturę debilu.. (1)

          • 8 5

          • proszę nie używać języka wolskiego na forum

            • 3 1

        • Nie, przesiadłbym się na samochód

          Nie mam pretensji że zlikwidowano 4A. Tylko że miesięczny koszt podróży komunikacją miejską na dystansie mniejszym niż 15 km (tyle jest od Karwin do Intelu wzdłuż linii kolejowej) sięga 200 zł. W mojej opinii to jest trochę za dużo.

          Dla porównania bilety miesięczne MZKZG w dowolnej relacji Gdańsk - Sopot na kolej i na busy, tramwaje kosztują maksimum 150 zł, a są to często relacje dłuższe niż 15 km.

          Po prostu problem jest w tym, że kupując bilet do pracy na wcale nie tak długim odcinku ponosisz koszty jakbyś jeździł po całym województwie.

          • 13 4

    • Prawidłowo

      Korzystałem z 4A, ale od momentu kiedy pojawiła się PKMka zapomniałem o nim. Po co ma zawalać drogę. Te pieniążki lepiej wykorzystać na coś innego, a jeśli ktoś korzystał z tego autobusu jako ze środka dojazdu na Karwiny to może się przesiąść spokojnie na PKM, będzie dużo szybciej.

      • 11 20

    • Gdynia miasto marzeń (1)

      o inwestycjach

      • 21 6

      • jak wielką inwestycją było by zrobienie z tego linii zwykłej?

        • 13 2

    • (4)

      thebillu, a dlaczego nie pozwalać ludziom samodzielnie wybrać, np. zamiast likwidować linię, "odelitarnić" ją?

      o wspólnym bilecie nie wspomnę, bo nim się kilku złodziei nie powiesi i paru dzielnic nie spali, nigdy go nie będzie

      • 15 0

      • (2)

        Ale ludzie właśnie samodzielnie wybrali i dlatego autobusy w większości przypadków jeździły prawie puste.

        • 0 8

        • 4A pusty :D :D :D

          • 5 2

        • Na pewno puściej niektórzy mają w głowie niż jest w którymkolwiek 4A.

          • 3 0

      • Ja bym wolał żeby były linie gold. Bilet imienny,

        klubowy. W autobusie wszyscy siedzą. Zero smierdzieli, ćpunow, wyprane siedzienia. Konduktor wpuszcza na pokład i podaje gorącą kawę late. Zero tłoku, muzyczka ...

        • 4 4

    • Po co tam autobus na lotnisko w Bolkowie

      gdy mamy swoje.

      • 6 4

    • do której i co ile ?

      • 2 0

    • the bill to troll

      proszę go nie karmić!

      • 7 3

    • No właśnie, jeździ ?

      Tak jeździ, że komentować się nie chce.

      • 2 0

    • czy PKM będzie się zatrzymywać na tych samych przystankach co 4A? (1)

      o jakim "dublowaniu" mówisz? Myślisz, że osoby które wsiadały/wysiadały na którymkolwiek z innych przystanków poza G.Główną, Lotniskiem i Buraczaną będą teraz dojeżdzać komunikacją miejską do odpowiedniego przystanku PKM? Jeździć z przesiadkami, u dwóch przewoźników, których niezawodność i punktualność jest wszyscy wiemy jaka? Ile więcej czasu im to zajmie? Ile więcej będą musiały płacić za bilety?

      • 9 1

      • Cześć motorów myśli że to jest dublowanie, dlatego chcą zlikwidować...

        • 1 1

    • (1)

      Poranne 4a dowozilo ludzi do pracy. Nie ma dogodnego kursu PKM zeby dostac sie na 8 z karwin na kokoszki

      • 6 0

      • Jest, o 7:12 z gdyni glownej

        • 1 3

    • Otóż, nie jeździ. Jeździ tak rzadko i awaryjnie, że ryzyko spóźnienia się na samolot jest zbyt wielkie.

      • 3 0

    • a widziałeś nowy rozkład jazdy PKM z Gdyni na Lotnisko ?
      Gdynia zainwestowała 4.5 mln PLN w budowę 2 nowych przystanków a w szczycie popołudniowym 15-18 mamy 3 kursy pociągów z częstotliwością co około 50 min.
      Czy tak działa kolej miejska ?

      • 3 1

    • Przecież jeździ inna trasa... każdy chce dotrzeć do domu...

      • 2 0

    • Chyba inna trasą jeździ, więc jak dublowac ?

      • 2 0

  • Ja pi...dole. Gdynia to jednak stan umysłu. Niech zwiną w całości swoją śmieszną komunikację (29)

    Nawet automatu biletowego nie są w stanie postawić. W Gdańsku mają chyba już 100 automatów.

    • 379 102

    • nam szczur dał karnety w ilości 5 sztuk:))) (2)

      • 42 14

      • Jesteś rąbniety w czaszkę co nie...

        • 12 21

      • Pamiętaj trollciu, podróże kształcą, zamiast jednego będziesz miał pięć biletów.

        • 6 6

    • I bardzo dobrze. Jechalem raz PKM z lotniska do Gdyni Glownej. Szybko i bezproblemowo. W czwartek tez zamierzam.

      • 25 9

    • Niedługo w ogóle Gdynia zaprzestanie sprzedawać biletów do Gdańska i będziecie migrować z buta (7)

      • 24 7

      • (6)

        A czy Gdańsk finansuje połączenia z Gdynią?? Tak z ciekawości zapytam tym wiecznie nie zadowolonych.

        • 16 9

        • (1)

          my nie jeździmy do was na lotnisko

          • 15 8

          • Ale to wam też powinno zależeć, żeby z Gdyni ludzie jeździli na lotnisko.

            • 6 6

        • (3)

          Po co mamy jeździć do Gdyni?

          • 18 9

          • Zeby chociaz czasem wyjechać z brudu

            • 17 6

          • żeby zobaczyć że można być zadowolonym z życia bez dowartosciowywania się na forum (1)

            • 5 3

            • To co tutaj robisz anonimie?

              • 2 1

    • w gdyni (8)

      kierowcy sprzedają i nie robią z tego problemu
      z drugiej strony działających ze stu jest może z 70

      • 17 12

      • niekoniecznie (7)

        ale czasem nie masz kasy na cały karnet tylko na jeden bilet i wtedy jest problem

        • 15 3

        • kupujesz przez tela

          • 7 4

        • Kupujesz w aplikacji na fona. Tylko nie pisz, że masz Nokię 3110 i nie możesz kupić biletu...

          albo że gro ludzi starszych nie potrafi obsłużyć telefonu.

          • 7 12

        • to kup w kiosku (4)

          ;) i po problemie

          • 7 8

          • (3)

            Którym?

            • 4 0

            • W Gdyni nie ma kiosków (2)

              • 2 0

              • w całej Polsce kiosków nie ma (1)

                zostały zlikwidowane ustawą

                • 2 0

              • dlatego mówio że Gdynia to stan umysłu ;p zatrzymali się w latach 90 :D

                • 1 0

    • Mariusz (3)

      Gdańsk ma tak świetną komunikację, ze kierowcy dostają głodową pensje a tramwaje pamiętają lata 70 poprzedniego wieku

      • 15 18

      • Takie stare tramwaje w tym Gdańsku? To prawie 40 lat młodsze niż te z Gdyni. (2)

        • 2 2

        • Ciekawe jakie tramwaje masz w Gdyni.. (1)

          • 5 2

          • Trolejbusy

            • 0 1

    • I wszystkie autobusy rozwijane 30 LETNIE

      • 3 2

    • Kolego , nie podniecaj się . W Krakowie mają ponad 800 automatów .

      • 5 1

    • Autobusy

      Z czego połowa nie działa.....

      • 5 1

    • Zanim cos wyplujesz podaj argumenty mające sens. Ile masz lat? Pewnie z wykształceniem słabo? To widać po twoim poście!

      • 1 0

  • Zlikwidujmy tez PKM, SKM i wprowadzmy opłaty parkingowe w centrum 20 zl/h (4)

    • 238 18

    • sitwa szczura co pomysł to głupszy.

      • 12 4

    • (1)

      Najwięcej to płakania mają patałachy co nigdy nie skorzystali z tego połączenia

      • 11 14

      • idź lepiej na plac kaszubski pooglądać fontannę.....

        albo do muzeum emigracjii...

        • 23 2

    • nie mów głośno bo wprowadzą taki "chory' pomysł :d

      • 4 0

  • Niech ZTM Gdańsk nie cwaniakuje bo też były plany likwidacji 210! (15)

    Na szczęście doszło do mózgu że nikt poważny tym autobusem nie jedzie na lotnisko, a jest to świetna linia międzydzielnicowa, którą jeździmy do pracy, przychodni i co niektórzy na zakupy. Koniecznie trzeba zwiększyć jej częstotliwość do co 15 minut!

    Nawet możnaby pójść krok dalej i wprowadzić kolejne takie linie, które z jednej strony pomijają punkty przesiadkowe typu Gdańsk Główny czy Wrzeszcz, a z drugiej tworzą nowe (Warneńska).

    • 183 30

    • Nie było takich planów, bo linia miała być podzielona na większą ilość linii międzydzielnicowych i z innymi numerami, ale pod

      Ponieważ UMP nie chciał wspólnej taryfy, to trzeba było zostawić linię z gorszą ofertą :/

      • 9 3

    • Nie kumam. (7)

      Co to za tekst, ze nikt powazny ta linia nie jezdzi na lotnisko? Jesli ktos ma taki zamiar, to wlasnie ta linia jezdzi na lotnisko, bo taka ma trase? Bez sensu, oby cos napisac. Wlasnie dlatego 210 jest potrzebne, bo dojezdza do lotniska madralo.

      • 11 5

      • Z walizkami jedziesz 210 na lotnisko? Zwłaszcza gdy wbija ci się tłumek na Dworcu czy Warneńskiej? (6)

        No właśnie, na lotnisko się nie nadaje i to jest ważna sprawa. Nie ma miejsca na walizki

        • 10 7

        • Jestem powazny i jezdze 210 na lotnisko...z Osowy:) Co do bagazu to trzeba umiec sie spakowac;)

          • 11 5

        • Jeździłes kiedyś na lotnisko, na samolot? (4)

          Jeśli tak - byłeś obładowany tobołami jak baba ze wsi na targowisko? :) - Walizy, torby, siatki i inne toboły? - To się na cargo nadaje.
          Wiele razy widziałem ludzi jeżdżących 210 i na lotnisko i z lotniska, głównie obcokrajowcy - każdemu wystarczyła 1 średniej wielkości walizka albo plecak.

          • 4 1

          • tak jadę w 4 osoby i każda ma swój duży bagaż podręczny i 4 osoby zajmują miejsca dla 6 osób, nie no spoko. (1)

            • 2 0

            • Wzruszająca opowieść, ale o co właściwie chodzi?

              • 4 0

          • Ale każdy ma różne potrzeby. (1)

            niektórzy ludzie wyjeżdżają na długo.

            • 2 0

            • najczęśćiej na zawsze

              z tego posowieckiego komina

              • 0 0

    • Zlikwidujcie 210 (1)

      I wreszcie zróbcie linii autobusowe dowoążace na PKM które często kursują i są zsynchronizowane z PKM oraz zwiększenie częstotliwość kursowania pociągów POM I puśćcie je bezpośrednio do Gdańska głównego

      • 1 9

      • Bzdura.Ty zlotowa ile ci placa od wpisu?

        210 to super linia powinna dzialac do 2 #giejw nocy ...

        • 6 0

    • Już nie ma chętnych żeby wozić za takie śmieszne pieniądze, więc nie będzie co 15 minut...

      • 1 0

    • 210 powinno jeździć ale przez Wrzeszcz, stadion bursztynowy, tunel i na Westerplatte lub DCT.

      • 1 2

    • Dokładnie zgadzam się ale oni mają krótką pamięć

      • 0 0

    • zdarzało mi się jeździć tą linią i widziałem nie raz osoby z bagażem podręcznym, a nawet walizkami

      • 2 0

  • kolejny sukces szybkiej Gdyni !!!!!! (5)

    tak trzymać wybory tuż tuż...

    • 179 23

    • nie moge się doczekac ogłoszenia wyników wyborów jak szczurow ten usmieszek zniknie z twarzy (4)

      czas się rozliczyc z ta kliką!!!

      • 15 7

      • (2)

        Będziesz chyba w szoku bo Szczurek pewnie zdobędzie 90% głosów. Odpowiem ci od razu nie jestem trollem z UM

        • 15 4

        • 1 pokaz fajerwerków przekłada się na 10 tys. głosów :D a że miasto zdycha, to już ch...

          • 8 6

        • Popieram. Szczurek jeszcze nie kandyduje a juz ma 65 pr. Poparcia :D

          • 4 1

      • Raczej twoja mina bezcenna będzie, jak kolejne 4 lata będziesz musiał trollować przeciw Szczurkowi.

        I znowu przez 4 lata kopiować i wklejać te same tekst pod różnymi nickami. Ambicja życiowa na poziomie bezrobotnego.

        • 2 1

  • hahaha. po co nam lotnoisko, szczurek bierze kredyt 60 milionów i kończy nasze lotnisko:)) (4)

    mam nadzieję, że nie zrobi tego do wyborow i wyleci z hukiem!!!

    • 148 30

    • i bardzo dobrze: bankructwo i wrogie przejęcie (1)

      Przed wojną był precedens. Pan Herbert Creutzburg doprowadził do bankructwa miasta Oliwa. Dług przekroczył 400ooo guldenów Wolnego Miasta Gdańska. Creutzburg trafił do więzienia, a licytację (z Sopotem) wygrał Gdańsk, więc Oliwa jest od 1926 dzielnicą miasta. Gdyby Sopot lepiej licytował, mogło być odwrotnie.

      Dziś Gdynię mogła by wykupić np. Rumia. I Gdynia stała by się dzielnicą Rumunii. Czemu nie?

      • 25 4

      • też chciał lotnisko?

        • 9 1

    • OBY pogonić szczura!

      • 1 1

    • 4A

      na lotnisko w Gdyni bedzie jezdzil autobus 4 AB.

      • 0 0

  • Będzie do Kosakowa (4)

    W końcu sprawa wygrana ;-)

    • 111 14

    • wygrana to by był agdyby szczur otrzymał dofinasowanie od ue. (1)

      szczur jednak postanowił budować za kredyt rujnując miasto:(

      • 22 7

      • masz prawomocny werdykt ale i tak będziesz gadać głupoty?

        • 3 2

    • Szybciej ucho własne zobaczysz, niż samoloty pasażerskie w Kosakowie (1)

      • 19 4

      • A kto mówi o samolotach

        Tak jak puste lotnisko tak pusty autobus może jeździć

        • 4 2

  • (5)

    PKM będzie się spóźniać, pojawią się awarie, ludzie będą żli:)

    • 97 18

    • PKM już jeździ jak chce.

      • 16 3

    • A jak spadnie ulewny deszcz... (1)

      to zmyje tory, i znowu trzeba bedzie je namalowac :D :D :D

      • 21 3

      • To nawet tory w Gdyni powstają przy pomocy puszki farby

        A kiedy kontrapasy dla drezyn na torach SKM?

        • 6 3

    • Dramtyzujesz jak zwykle.

      • 2 3

    • I wszystkie autobusy rozwijane 30 LETNIE

      • 0 1

  • (1)

    Czy ktoś się łapie jaki bilet/taryfa, gdzie obowiązuje? :D

    • 75 5

    • tak, my

      • 16 0

  • (9)

    "Dominowali pasażerowie do i z Karwin."

    To może by tak linie pospieszne dla mieszkańców odleglejszych dzielnic takich jak Karwiny? Najwyraźniej jest zapotrzebowanie. Jakieś wnioski, czy to nie ta firma?

    "Liczba pasażerów systematycznie od tego czasu spada"

    I wcale się nie dziwię skoro w godzinach szczytu była trzygodzinna dziura! Jeżdżąc na lotnisko na popołudniowe loty 14-15-16 niemal nigdy nie korzystałem z 4A. Po prostu wtedy nie jeździ.

    Nie wiem, transport publiczny to chyba po prostu stan umysłu.

    • 204 9

    • No widzisz, czyli dobrze, ze zlikwidowali (2)

      Jest PKM ktore nie stoi w korkach na obwodnicy

      • 9 13

      • Może nie stoi, gorzej że prawie nie jeździ.

        • 19 0

      • Jest PKM???

        To sproboj PKM zajechac na loty o 6-6.30 rano lub wrocic PKM po 22:00.
        Powodzenia!

        PKM wowczas NIE JEZDZI!!!

        • 10 1

    • Do i z Karwin (3)

      "od zawsze" jeździ pospieszna R-ka. I można nią jeździć na zwykły bilet miesięczny, a nie tylko metropolitalny. Nie wiem jak w godzinach szczytu, ale ile razy widziałem 4A na obwodnicy to jakiś pustawy był.

      • 4 5

      • Zapchana po brzegi, wiecznie spóźnina R.. (2)

        Stojąca w korkach, bo żadnych buspasów się nie tworzy. Kilka lat temu to była fajna opcja, obecnie masakra.

        • 13 1

        • Ale 4A raczej nie rozwiązywał tego problemu...

          • 2 4

        • To chyba jednak nie ta sama trasa

          Czy R dojeżdża do lotniska?

          • 2 1

    • A4 jest potrzebny

      Zawsze jak jade A4 z Karwin na lotnisko jest pelen. Swietny jest zwlaszcza ten o 4 rano na poranne loty. Poza tym musi byc opcja awaryjna dla PKMki, ktorej juz raz zdarzyla sie spora awaria. A4 i tak jezdzi bardzo rzadko. Zwykle miasta maja kilka opcji dojazdu na lotniska.

      • 9 0

    • Tak naprawdę jest zapotrzebowanie na takie linie wszędzie. To oczywiste. Niw wymyśliłeś nic nowego. A twoje odniesienie do 4A jest raczej śmieszne.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane