- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (139 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (146 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (60 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (408 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
Gdynia: mieszkańcy zaskoczeni efektem remontu ulicy Oficerskiej
Dobiega końca przebudowa ul. Oficerskiej w Orłowie. Mieszkańcy początkowo odetchnęli z ulgą, że będzie nowa nawierzchnia, ale teraz dziwią się, że ulica będzie zwężona. - Priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych - podkreślają urzędnicy.
- Na odcinku od ul. Inżynierskiej do Wrocławskiej ulica będzie węższa o 1 m, podobnie jak na odcinku od ul. Wrocławskiej do Adwokackiej - dziwi się pani Iwona. - Skutek jest pewny: dotychczas samochody mogły parkować na ul. Oficerskiej pełną szerokością, a ruch dużych pojazdów odbywał się bez przeszkód, natomiast po zwężeniu jezdni, by takie samochody mogły przejechać, parkujące auta będą musiały częściowo stać na chodniku i blokować ruch pieszym - dodaje.
Zwraca też uwagę, że ta część Orłowa dynamicznie się rozbudowuje, więc ruch się zwiększa. Także dlatego, że część ulic jest jednokierunkowa, co sprawia, że dojazd do ul. Wielkopolskiej jest właściwie tylko jeden.
Urzędnicy: wszystko w trosce o pieszych
Urzędnicy nie ukrywają, że zwężenie jezdni było planowane. I dodają, że nie wszyscy kierowcy parkowali na jezdni, ale - mimo szerszej jezdni - i tak wjeżdżali na chodnik, powodując jego dewastację.
- Przy ul. Oficerskiej zlokalizowane są w większości prywatne posesje, a nie duże lokale usługowe, do których codziennie dojeżdżałyby samochody dostawcze. Dlatego też położyliśmy nacisk na uporządkowanie i zabezpieczenie ciągu pieszego oraz dostosowanie jezdni do użytku samochodów osobowych. Priorytetem jest zapewnienie mieszkańcom bezpiecznego ciągu pieszego - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Dotychczasowy chodnik był w bardzo złym stanie, gdyż parkujące na jego części auta powodowały jego dewastację. Stwarzało to też potencjalne zagrożenie dla pieszych, którzy nie mogli korzystać z pełnej szerokości chodnika. Zgodnie z przyjętymi standardami chodniki będą zabezpieczone krawężnikami o określonej wysokości. Finalnie nowe, szczersze chodniki poprawią komfort oraz bezpieczeństwo pieszych.
Miejsca
Opinie (250) 10 zablokowanych
-
2019-09-11 08:14
"Czy ulice w dzielnicach powinny być zwężane? " (1)
W ogóle nie powinno być typowych ulic, tylko strefy zamieszkania ze wspólnymi ciągami dla pieszych i samochodów.
- 8 4
-
2019-09-11 09:26
w strefach zamieszkania powinny być ulice bez krawężników z pierwszeństwem dla pieszych i rowerzystów
z elementami wymuszającymi przestrzeganie limitów prędkości 20 km/h
- 2 1
-
2019-09-11 08:21
Chodniki nie służą do parkowania!!! (1)
Każdy domek na Oficerskiej ma bramę wjazdową, tam sobie parkujcie.
- 15 8
-
2019-09-11 13:16
Zgadza sie! polikwidowac miejsca parkingowe w calej gdyni a tam gdzie sie da zaparkowac postawic slupki i zakazy parkowania! Co za balwan z ciebie.
- 1 1
-
2019-09-11 08:22
dlaczego szczur wszystko robi na złość mieszkańcom? deweloper mu kazał? (2)
- 14 5
-
2019-09-11 08:31
a skąd taki wniosek?
- 3 3
-
2019-09-11 09:28
ten ruch może się wydawać robiony na złość tylko niektórym mieszkańcom
Większość mieszkańców to jednak przez większą część dnia to piesi. Kierowcą się bywa tylko przez niecałą godzinę dziennie (chyba że się jest zawodowcem pracującym np. na taksówce).
Przemyśl swój post na spokojnie i zastanów się nad konsekwencją dbania wyłącznie lub glównie o interesy niektórych kierowców bez wyobraźni i zdolności do refleksji.- 1 4
-
2019-09-11 08:34
czy to będzie dojazd do nowych inwestycji deweloperskich z blokami? miasto chce ta, sprzedać kilka działek...
- 5 3
-
2019-09-11 08:43
bez przesady (5)
ten chodnik mógłby być trochę węższy, nikomu krzywda by się nie stała
- 12 3
-
2019-09-11 08:51
(4)
Zgadza się. Żeby jeszcze bardziej "ułatwić" życie, od 5 sierpnia kretyni wprowadzili skrzyżowania równorzędne na np. Kasztanowej, Limbowej, Miodowa, Akacjowa itp. Przecież i tak nikt tam szybko raczej nie jeździ, bo jest wąsko. Teraz to dopiero widać "umiejętności" drajwerów. Jakiś dzwon to tylko kwestia czasu.
- 2 3
-
2019-09-11 09:18
(1)
Nie umiesz poruszać sie po skrzyżowaniu równorzędnym to jedź do UM i oddaj PJ.
- 4 2
-
2019-09-11 12:29
w odróżnieniu do ciebie i innych potrafię
- 1 1
-
2019-09-11 09:30
w Gdańsku w strefach skrzyżowań równorzędnych liczba zdarzeń drogowych spadła prawie do zera (1)
kierowcy nauczyli się jeździć uważnie i z umiarkowaną prędkością, z korzyścią dla wszystkich. Podobnie w Jaworznie, gdzie realizowana jest poważnie tzw. "wizja zero".
- 2 1
-
2019-09-11 13:18
skrzyzowania rownorzedne w gdansku to idealna pozywka dla wyludzaczy odszkodowan alfo i omego.
- 1 1
-
2019-09-11 08:50
Pytanie do UM (5)
A gdzie zaparkują kierowcy, którzy dojeżdżają tutaj autem i dalej jadą SKM? Zazwyczaj to około 30 samochodów codziennie!
- 12 5
-
2019-09-11 09:20
(4)
Koło Klifu duży parking, a stamtąd parę kroków do SKM. Coś jeszcze, jakieś porady dla nieudaczników życiowych?
- 6 3
-
2019-09-11 10:01
(2)
To się przebijaj przez skrzyżowanie z aleją zwycięstwa w szczycie. Powodzenia
- 3 3
-
2019-09-11 11:32
(1)
To Twój problem, miejsce do parkowania masz, a że jaśnie panu nie chce się to już wiesz gdzie to mam. :) Może jeszcze czerwony dywan na SKM rozłożyć dla jaśnie pana?
- 3 4
-
2019-09-11 13:24
Jakieś kompleksy? Wyluzuj...
- 1 1
-
2019-09-11 18:46
Udacznik życiowy
Nie napinaj się bo ci żyłka pęknie
- 0 0
-
2019-09-11 08:50
Decyzja odważna czy głupia? (2)
Czytelniku, o jakie spowolnienie ruchu miałoby chodzić na tak lokalnej ulicy, na dodatek z tak trudnym skrętem z wąskiej ulicy Inżynierskiej? Waska Oficerska tylko spotęguje problemy komunikacyjne tej części Orłowa. Dla ich rozwiązania trzeba też znieść jednostronny kierunek ruchu na Inżynierskiej od Architektów do Wielkopolskiej, gdzie od kilku lat jest sygnalizacja świetlna. Oraz zrobić porządny parking dla pasażerów SKM na końcu ul Architektów, tj, bezpośrednio przy torach kolejowych, obok kładki przez tory. O to już wnioskowali mieszkańcy, zobaczymy, jaki będzie finał ich petycji do UM.
- 9 4
-
2019-09-11 09:33
Decyzja odważna i mądra ale być może połowiczna
Dla pasażerów SKM na końcu ul. Architektów warto stworzyć parking na rowery z prawdziwego zdarzenia i zadbać o komfort i bezpieczeństwo osób docierających tam rowerem. Parkowanie samochodów przy stacji SKM powinno być płatne, dla rowerzystek darmowe.
- 1 2
-
2019-09-11 12:57
Spieszę z tłumaczeniem
po wyjeździe ze "skrótu" leśnego z ul. Spółdzielczej przede wszystkim dostawczaki, kurierzy, ale nie tylko, przyspieszają już utwardzonym odcinkiem ul. Inżynierskiej. Po skręcie w wyremontowaną ul. Oficerską dla niektórych byłby to istny tor Monaco i wyścig z czasem by dojechać do ul. Wrocławskiej dla zyskania 0,5 sekundy na światłach skrzyżowania z Wielkopolską. Brawa dl urzędników, bo widać że ktoś w tym urzędzie po prostu myśli o pieszych mieszkańcach.
- 4 3
-
2019-09-11 09:03
Kolejna wyspa ciepła
A o drzewach znowu znowu zapomnieli!!!!
- 8 1
-
2019-09-11 09:11
Kolejny dzień urzędasy gdyńskie się pogrążają
Szersza droga i kierowcy stawali na chodnikach tym bardziej po zwężeniu, bo nie będzie się mozna wyminąć, radosna stwóczość gdyńskich biurw trwa, a tu jeszcze tyle do wyborów.
- 11 5
-
2019-09-11 09:15
Bardzo dobrze
miasto ma być dla ludzi a nie dla samochodów. Oby tylko rowerzyści nie jeździli po chodniku!!
- 6 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.