Gdynia namawia krakusów, by odetchnęli nad morzem

Na Rynku Głównym w Krakowie stanął pawilon, który promuje Gdynię jako miejsce zimowej turystyki. Zmęczeni oddychaniem smogiem krakusi mają przyjechać nad morze, gdzie odetchną morską bryzą, posłuchają szumu fal i nawoływania mew. Akcja potrwa przez weekend.



Czy promocja nadmorskiej Gdyni zimą ma sens?

Zobacz wyniki (824)
Na południu Polski, jak zawsze o tej porze roku, zaczynają się rozmowy o smogu i zanieczyszczeniach, które spowijają nie tylko Kraków. To właśnie tam maseczki w przestrzeni publicznej pojawiły się już przed pandemią.

Dlatego hasłem przewodnim rozpoczętej właśnie akcji jest slogan "Odetchnij w Gdyni". Ma on zachęcić mieszkańców Krakowa i okolic do odwiedzenia Gdyni także poza sezonem letnim.

- "Odetchnij w Gdyni" to nasza nowa kampania promocyjna, z którą startujemy w królewskim Krakowie. Jest nowa pod każdym względem. Nie tylko dlatego, że wcześniej takiej nie robiliśmy, ale dlatego, że ma całkiem nową ideę i zupełnie nowe środki wyrazu. W pawilonie na rynku można różnymi zmysłami naprawdę doświadczyć, jak to jest w Gdyni. A co można w Gdyni? Można odetchnąć od codzienności. Można odetchnąć od pracy. Można też nałykać się jodu prosto ze świeżej, morskiej bryzy albo po prostu pooddychać powietrzem, które nawet zimą jest czyste i zdrowe - opowiada Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Do promocji "Odetchnij w Gdyni" przystąpiło 13 gdyńskich hoteli. Jak wiadomo, w okresie jesienno-zimowym hotele mają mniejsze obłożenie, więc walka o klienta jest zrozumiała.

- Zachęcamy do skorzystania z pakietów sportowych, kulturalnych, do spacerów z trenerami i morsowania. Namawiamy gości, aby skorzystali ze znakomitej oferty gastronomicznej Gdyni, która w Trójmieście uznawana jest za numer jeden - dodaje Aneta Stępkowska, dyrektor generalna w Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront.
Ile kosztuje weekendowa promocja w Krakowie?

- Zaplanowany koszt to 136 tys. zł, ale mając na uwadze fakt procedowania oferty sponsorskiej, ostateczne koszty będą niższe - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta Gdyni.

Świeże powietrze - popularny motyw reklamowy



Motyw lepszego powietrza nad morzem był już kiedyś wykorzystany w kampanii reklamowej skierowanej do mieszkańców Krakowa i okolic. W 2018 r. jedna z trójmiejskich firm z sektora IT chciała w ten sposób zachęcić programistów do porzucenia stolicy Małopolski i podjęcia pracy w Trójmieście.

Pisaliśmy o tym w artykule pt. "Dobre powietrze cenniejsze niż złoto?".

Zestawieniem świata postapokaliptycznego (wizja Krakowa) z sielankowymi (wizja Trójmiasta) firma informatyczna zachęcała programistów do przeprowadzki z Małopolski na Wybrzeże.
Zestawieniem świata postapokaliptycznego (wizja Krakowa) z sielankowymi (wizja Trójmiasta) firma informatyczna zachęcała programistów do przeprowadzki z Małopolski na Wybrzeże. fot. gdynia.pl
Czy tamta kampania się udała? Nie wiemy. Faktem jest, że w czasie jej trwania wizja dolce vita nad polskim morzem została wyśmiana przez krakowskich dziennikarzy, o czym także informowaliśmy w artykule "Krakowska riposta na gdańską kampanię rekrutacyjną".

Opinie wybrane


wszystkie opinie (253)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Najczęściej czytane