• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nie rezygnujemy z dróg rowerowych

Jakub Furkal
3 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia. Koparki zablokowały drogę rowerową
Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego. Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego.

Po artykule prezesa Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia Łukasza Bosowskiego, który przed tygodniem podsumował brak inwestycji rowerowych w mieście, publikujemy odpowiedź Jakuba Furkala, pełnomocnika prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.



Bardzo dziękuję stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia za poruszenie istotnych spraw dla komunikacji rowerowej.

Zapomniane gdyńskie drogi rowerowe



Czy sieć rowerowa w Gdyni rozwija się w odpowiednim tempie?

Miasto, mając ograniczone środki finansowe, musi rozważnie nimi dysponować, co oznacza konieczność gradacji ważności poszczególnych inwestycji. Najistotniejsze dla gdyńskiej sieci tras rowerowych jest połączenie jej w jedną, spójną i wygodną sieć. Dlatego w pierwszej kolejności realizowane są przedsięwzięcia mające na celu budowę tras rowerowych tam, gdzie obecnie ich nie ma lub jest szansa na połączenie oderwanych od siebie odcinków.

Drogi rowerowe są projektowane



W związku z tym aktualnie projektujemy bardzo istotne fragmenty dróg rowerowych, m.in. wzdłuż ul. Wielkopolskiej od ul. ŁowickiejMapka do al. ZwycięstwaMapka, wzdłuż ul. ChwarznieńskiejMapka (Witomino), wzdłuż ul. Rolniczej (od ChwarznieńskiejMapka do KonwaliowejMapka), kładkę pieszo-rowerową nad torami (między Małym Kackiem a Karwinami), fragment al. 17 GrudniaMapka, ul. 3 MajaMapka czy ul. Jana z Kolna. Prowadzone jest postępowanie na projekt rowerowego połączenia ul. Wiśniewskiego z ul. Morską (wzdłuż estakady KwiatkowskiegoMapka), ul. Unruga (od ul. BosmańskiejMapka do estakady), a w niedługim czasie również wzdłuż ul. Janka WiśniewskiegoMapka między dworcem PKP a stacją Shell.

Wspomniany przez Pana Łukasza Węzeł Karwiny wzbogaci się o drogi rowerowe w miejscach, w których dzisiaj ich nie ma, czyli na ul. Sopockiej, Strzelców i Nowowiczlińskiej.

Drogi rowerowe, które będą zbudowane



W najbliższych miesiącach planowane jest wybudowanie nowych dróg rowerowych, np.: wzdłuż ul. Władysława IV (skrzyżowanie z al. PiłsudskiegoMapka), na ul. płk. DąbkaMapka, ul. KwiatkowskiegoMapka, wzdłuż ul. 10 LutegoMapka, na ul. KartuskiejMapka, fragment przy Uniwersytecie Morskim czy wyczekiwane połączenie dróg rowerowych na skrzyżowaniu ul. Morskiej z WarszawskąMapka.

Drogi rowerowe nie zawsze są konieczne



Należy też zwrócić uwagę, że nie w każdym miejscu budowa wydzielonych dróg rowerowych jest możliwa czy wręcz potrzebna, aby jazda rowerem stała się wygodna i bezpieczna. Przykładem niech będzie przeobrażona organizacja ruchu na kilometrowym odcinku ul. Świętojańskiej. Ograniczony ruch w kierunku północnym (od al. Piłsudskiego do ul. 10 Lutego) wyłącznie dla rowerzystów i trolejbusów, a w drugą stronę wydzielenie pasa rowerowego spowodowało, że ulica stała się spokojniejsza, cichsza i bezpieczniejsza dla rowerzystów, którzy do tej pory jeździli chodnikami. Ponadto, mimo utrudnień jakie wprowadza budowa Trasy Kaszubskiej - tam również powstaną nowe połączenia rowerowe między Kaczymi Bukami, Chwaszczynem a Dąbrową.

Intensywnie pracujemy i szukamy najbardziej efektywnych sposobów na ulepszanie sieci gdyńskich dróg rowerowych. Priorytetem jest budowa dróg rowerowych tam, gdzie ich nie ma. Dodawanie dodatkowych szlaków wzdłuż ulic, gdzie one już istnieją (ul. Wielkopolska oraz ul. Morska) jest obecnie zadaniem mniej pilnym. Zdajemy sobie sprawę z licznych potrzeb inwestycyjnych, które usprawnią ruch rowerowy i zapewniam, że miasto z nich nie rezygnuje.
Jakub Furkal

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (267) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    A co z tymi remontami dróg dla aut? Już nie bawem tylko czołgiem da się jechać...

    • 22 7

    • (1)

      Bawem, bawem...
      :-D

      • 3 0

      • no chyba że tylko czołgiem :-D

        • 1 1

    • Albo rykszą :-D

      • 1 2

    • niebawem

      Pisze się razem

      • 1 1

  • Cyklo (3)

    Po co drogi rowerowe skoro rowerzyści i tak z nich w ograniczonym stopniu korzystają wolą bezkarnie łamać przepisy i jeździć po ulicach lub chodnikach

    • 35 27

    • Musisz bredzić ? Nie masz nic innego do

      roboty ?

      Czyżby licznik rowerowy przy PPNT liczył przejazdy rowerzystów jadących jezdnią a nie ścieżką rowerową ?

      • 5 4

    • Widocznie takie świetne są te drogi rowerowe że wszyscy wolą po czym innym jechać byle nie po tym.

      • 6 0

    • sa zmuszeni przez urzedników np na Małokackiej

      do jazdy ulica ...

      • 0 0

  • Brak pieniędzy? (2)

    Wystarczy pobrać 500+ i miasto będzie mieć kasę.

    • 6 8

    • 500 od rower i gitara

      • 0 0

    • Braki

      Wystarczy odciąć premie nagrody i wysokośćwypłaty sprowadzić z kosmicznego do ludzkiego wszelkich urzędasów , komendantów sędziów a kasy bedzie od groma.!

      • 0 0

  • Zaslepieni rowerowa ideologia (1)

    Trwonia publiczne pieniadze a efekty sa zalosne. Na chodnikach przy swietojanskiej nadal pelno rowerzystow, mimo ze wprowadzili zupelnie niepotrzebne zmiany w organizacji ruchu. Po nowych sciezkach jezdzi marginalna liczba rowerzystow, promile w porownaniu do korzystajacych z ZKM czy wlasnych samochodow. O topieniu pieniedzy publicznych w sciezki rowerowe decyduje zaslepienie ideologiczne i mody, z punktu widzenia miasta i mieszkancow to skrajna niegospodarnosc

    • 43 28

    • Na szczęście ludzie i urzędnicy od lat

      mają cię głęboko ..., bo w 2000 roku mało kto jeździł na rowerze i w ogóle nie było żadnej ścieżki.

      I uważaj, aby ze złości z tego powodu nie pękła ci żyłka w głowie.

      • 2 4

  • (2)

    A jak tam w Gdyni basen olimpijski? Jakie ma obłożenie w dobie koronawirusa:)?

    • 28 4

    • trochę mniejsze niż lotnisko im. szczurka

      • 8 1

    • Podobnie jak lodowisko

      • 6 0

  • Smutna prawda o budownictwie w Gdyni ma swoją genezę w budowie lotniska.Od tej pory wszelka logika została zepchnięta na margines.W planowaniu i wykonawstwie nie ma spójności.Nie respektuje się w żaden sposób głosów mieszkańców.Nikt nawet nie próbuje realizować budżetu
    Obywatelskiego.I nie ma widocznego nacisku na rozwój bazy sportowej.
    Zresztą po co,bo Zatoka nie wyschnie na triatlon a ulice się zamknie i kropka.

    • 31 3

  • A co z tymi remontami dróg dla aut? Niebawem tylko furmanką da się jechać...

    • 22 9

  • Rowerowa subkultura sterroryzowała (7)

    Trójmiasto, taki jest fakt. Jedna z najbardziej znienawidzonych grup społecznych przez kierowców i innych użytkowników dróg, łącznie z pieszymi.

    • 43 39

    • Za mnie bezczelnie mówisz ? Dałem ci (1)

      upoważnienie na nienawiść psychopato ?

      Nie posiadam samochodu w celach szerzenia nienawiści do kogokolwiek, a do wożenia swojej rodziny i rzeczy.

      • 10 5

      • Dzban podszywający się pod kierowcę.

        • 0 1

    • Rozumiem też, że nienawidzisz małe dzieci (1)

      jeżdżące na rowerkach pod opieką rodziców ?

      Jeśli tak, to faktycznie powinno się ciebie skierować do szpitala psychiatrycznego.

      • 8 3

      • Widać że zamuł, z taką logiką.

        • 0 0

    • A po trzecie - jako kierowca auta mam

      być solidarny przeciwko rowerzystom z takim jak ty ?

      A zapewne z "bohaterami" filmików z kamer samochodowych czy monitoringu, znanych z serii z Youtube jak np. "Stop cham" czy "Polscy kierowcy", szczególnie z tymi co wyprzedzają na trzeciego (ok. 1/3 treści tych serii filmików stanowią te niebezpieczne wyprzedzania) i narażają innych kierowców i pasażerów - swoich i obcych na śmierć ?

      Dlatego z tego powodu dla mnie nie istnieje coś takiego jak solidarność kierowców, w tym przeciwko innym użytkownikom dróg.

      • 8 1

    • No właśnie realizacja wielu inwestycji pokazała jak to rowery ma się w poważaniu

      O tym jest artykuł, na którego odpowiedź jest ten artykuł. Więc nie mów tu o terroryzmie, bo to nie jest fakt. To jest Twoje kłamstwo.

      • 3 3

    • Zgadzam się. Zdziecinnieni kolesie na rowerkach.Precz z roszczeniami rowerzystów.

      • 4 1

  • jest taka sprawa

    Ścieżki rowerowe w Gdyni to jakaś kpina .. jest kawałek po czym nagle koniec.. a weźcie spójrzcie na "ścieżkę" rowerową przy hutniczej .. tej też jest tylko kawałek i do tego wspólnie z chodnikiem ma góra 120 cm szerokości .. podzielone to na pół ... a władze Gdyni mówią ,że to jakieś wielkie i trudne projektowanie... "swoi" od Szczurka na bank na tym sPOro zarabiają ...

    • 31 5

  • Temu, kto buduje drogi rowerowe jako "kawałki" bez logicznego ciągu

    Dałbym na obiad w połowie ugotowane ziemniaki, kotlet usmażony tylko z jednej strony i co drugi liść kapusty poszatkowany w surówce. Albo się coś robi od początku do końca, albo wcale. I to dotyczy tak samo Gdyni jak i Gdańska.

    • 39 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane