Fakty i opinie

Gdynia: nocne zamknięcia skrzyżowania przy dworcu

Najnowszy artukuł na ten temat

Najważniejsze inwestycje transportowe minionego roku

Z czwartku na piątek i przez dwie kolejne noce całkowicie zamknięte będzie remontowane skrzyżowanie ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Drogowcy będą w tym czasie układać na nim ostatnią warstwę asfaltu.



Jeździsz nocą po Trójmieście?

tak, regularnie 17%
tak, ale rzadko 31%
raczej nie, czasami w weekendy 16%
nocą nie, ale wieczorami i wczesnym rankiem się zdarza 22%
nie, nigdy 14%
zakończona Łącznie głosów: 799

Kiedy skrzyżowanie zostanie zamknięte?



  • w nocy z czwartku na piątek w godz. ok. 23-4:50
  • w nocy z piątku na sobotę w godz. ok. 23-4:50
  • w nocy z soboty na niedzielę w godz. ok. 22:15-7:30


W tym czasie drogowcy układać będą ostatnią, ścieralną warstwę asfaltu. Trwać też będzie budowa nowej sieci trakcyjnej w ciągu ulicy 10 Lutego i Podjazd w Gdyni.

Po przebudowie skrzyżowanie ma być bezpieczniejsze, za to kierowcy staną na światłach, a droga rowerowa skończy się na chodniku.
Po przebudowie skrzyżowanie ma być bezpieczniejsze, za to kierowcy staną na światłach, a droga rowerowa skończy się na chodniku. graf. Trojmiasto.pl

Zmiany dla kierowców, zmiany w komunikacji



Skrzyżowanie będzie w całości zamknięte dla ruchu. Zmienią się więc także trasy komunikacji miejskiej. W nocy z czwartku na piątek nie będzie możliwości przejazdu z ul. 10 Lutego w kierunku ul. Dworcowej, Śląskiej i Morskiej, natomiast w weekend zamknięty będzie z kolei przejazd z ul. Morskiej w kierunku ul. 10 Lutego.

Szczegółowe zmiany na stronie ZKM Gdynia.

Koniec prac w połowie 2018 roku



Po zakończeniu prac zmieni się geometria skrzyżowania. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej oraz rondo dla rowerzystów przy budynku dworcowym. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Niestety, droga rowerowa w kierunku morza skończy się po kilkudziesięciu metrach na chodniku przy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni.

Planowana jest także budowa zatok taxi i wjazdów na posesje w ul. Morskiej. Przebudowana zostanie także sieć wodociągowa, gazowa, kanalizacja deszczowa i sanitarna, a także sieci telefoniczne kablowe i kanalizacji teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz sieć trakcyjna trolejbusowa.

Prace mają potrwać 45 tygodni i zakończyć się przed sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (171)

  • Jak wygląda Gdynia po zimie- krótkiej zimie. (2)

    Krótko i na temat, jak w tytule. Główna ulica Morska w stronę Centrum- dramat, słynny odcinek jezdni na wysokości przystanku Estakada Kwiatkowskiego obrośnie chyba niebawem grupą archeologów! Dalej, Morską dziury, piach, kamienie. Pozatykane, nieczyszczone od lat studzienki kanalizacji deszczowej. O pozapadanych studzienkach na remontowanym niedawno odcinku na wysokości Stoczni nawet nie wspominam. Dalej skrzyżowanie z ul. Warszawską- to już w Kartuzach i Żukowie z cały szacunkiem są rozwiązania przypominające Europę. Ulica Podjazd- wiadomo, MTM zbiera siły, nie ma mocy przerobowych, do lata (zgodnie z kontraktem) pewnie i tak się wyrobią. Kostka brukowa na 10 lutego- też uważam,żeby ją zdjąć, jest zwyczajnie niebezpieczna, głośna, itd, ale podobno "historyczna"... Ogólnie uważam,że jak jeszcze parę lat temu w drogi inwestowano, tak priorytety zmieniły się radykalnie i to niestety widać, widać w każdej części naszego miasta. Drogi w Naszym Mieście są w stanie skandalicznym! Zimy nie ma od ostatnich dobrych kilku lat, gdzie poszły pieniądze-oszczędności z "akcji zima"?! Na co je przesunięto?- bo na pewno nie na to co powinno, czyli naprawę dróg!

    • 10 0

    • przed wyborami wygładzą... (1)

      • 1 0

      • Stepa przejedzie w te i we wte walcem i będzie zrobione :)

        • 1 0

  • Ta przebudowa to żart! (11)

    Prace na maksymalnie jeden, góra dwa miesiące ciągną się rok. Nikt tam zazwyczaj nie pracuje. MTM robi to zlecenie w tzw. "wolnej chwili" i widać to gołym okiem. Pół Gdyni sparaliżowane przez rok, bo ktoś chciał trochę przyoszczędzić.

    • 111 30

    • ?????

      Które pół Gdyni jest zakorkowane przez ten remont bo coś mnie chyba ominęło???

      • 0 0

    • Chory? (5)

      Zrób to w 2 miesiące!!!! Co za matoł!!!

      • 10 15

      • (3)

        To jest praca na tydzień. Maksymalnie dwa. Na świecie są przykłady z życia wzięte i proszę nie pisać, że bzdury opowiadam.

        • 15 8

        • Dobra (2)

          Z tym tygodniem to przesadziłeś. Nie zmienia to faktu, że owy remont powinien być już dawno zakończony. Fakt jest również taki, że mało się tam działo i dalej mało się dzieje - zazwyczaj kilku gości opiera się przy łopacie, jak tu u nas bywa.

          • 4 0

          • (1)

            ale tak szczerze powiedziawszy to ci kiwający się na łopacie to jedyni uczciwi robią tak jak im płacą
            i tu rodzi się pytanie na co dokładnie poszły te miliony?
            skoro remont to kilku ludzi co się kiwają, plac budowy nie zabezpieczony, bezpiecznego przejścia dla pieszych nie ma...

            • 2 0

            • Troche racja.

              W tygodniu na tak dużym placu budowy jest może 15 pracowników, w niektóre dni praktycznie nie ma nikogo, chodzę codziennie i obserwuje co tam się dzieje. Etapowanie prac to jakaś paranoja, np teraz wymieniane są nowo zbudowane studzienki ściekowe...nie wiadomo dlaczego ale zfrezowno nową warstwę asfaltu i wymontowują studzienki. Większość prac zaczęta i pozostawiona.... strasznie dziwna ta budowa.

              • 4 0

      • Bzdury opowiadasz

        • 9 6

    • Ekspert

      A Pan jest ekspertem od budowy drogi i jest Pan w stanie stwierdzić,że to praca na kilka tyg więc zakladaj Pan firmę startuj w przetargach i będziesz milionerem pozdrawiam

      • 1 4

    • 20 baniek to mało? :D (1)

      • 10 2

      • 20 baniek to miało kosztować 2 lata temu. W rok podrożało o 5 mln. Bo urzędnicy źle przygotowali przetarg i trzeba go było robić jeszcze raz..

        • 16 1

    • przyoszczedzic?? przecież konkurencyjna do MTM firma złożyła niższą ofertę!

      • 19 2

  • kładka pieszo-rowerowa nad ulicą Podjazd może być ważnym czynnikiem zwiększenia komfortu (1)

    i bezpieczeństwa a tym samym i popularności korzystania z rowerów w Gdyni.

    Warto udrożnić całą ulicę 17 grudnia od stacji SKM Wzgórze do stacji SKM Gdynia Główna dla ruchu rowerów - to może być początek cyklostrady wzdłuż linii SKM od Gdańska do Gdyni.

    • 3 2

    • kolejny WAŁEK jak przed torami (węzeł cegielskiej)

      droga donikąd za to za olbrzymią kasę, z której będzie korzystać parę osób

      • 3 0

  • Węzeł (1)

    Może wreszcie koniec udręki. wy*ieprzyć jeszcze rowerzystów z centrum miasta, bo to zakała.

    • 5 1

    • ironia czy co?

      Mamusia nie nauczyła na rowerku jeździć w dzieciństwie?

      W dobrze zarządzanych miastach z centrum wy*ieprza się samochody i robi miejsce dla ludzi.

      I nie piszcie mi tutaj, że w samochodach są ludzie. W zaparkowanych tylko tacy, co mają lęk przestrzeni i boją się wysiadać po podwiezieniu przez innych.

      • 0 2

  • Rondo dla rowerzystów!!!! (2)

    Hahahahahaha

    • 13 2

    • w wielu miastach wielu krajach norma (1)

      jeszcze do tego "zęby rekina" dla kierowców zjeżdżających z ronda i dojeżdżających do niego przed drogą dla rowerów okrążającą rondo.

      Im więcej rowerzystów na jezdniach tym większe bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.

      Miasto za mało inwestuje w promowanie sensu uspokajania ruchu w mieście.

      • 2 1

      • Rowerzyści do lasu

        Od razu będzie bezpieczniej

        • 1 1

  • Ciekawe dlaczego tak późno artykuł (39)

    Ja na szczęście bardzo mało śpię i zapytuję, dlaczego ten remont do k...Y nędzy tak długo trwa?

    • 109 18

    • A czytać umiesz? Widziałeś co ten remont obejmuje? (8)

      • 9 12

      • A chodnik na wiśniewskiego od kładki do dworca główne ? To kto naprawi ? (1)

        • 14 0

        • Jezdnię też by się przydało

          Drogi piątej kategorii na Syberii są w lepszym stanie.

          • 1 0

      • Umiem. A co? (5)

        On może i obejmować pół miasta, ale dlaczego tak długo.
        MTM - może tam malujemy...(białą farbą)

        • 16 14

        • No wiesz, umiejętność czytania, a zrozumienia tekstu czytanego to dwie różne rzeczy.

          Wnioskuję przez lata komentowania przez ciebie, że z tym drugim u ciebie kiepsko.

          • 1 6

        • Ważne że szczur rozdał nagrody dla vice prezydentów. (2)

          Nie zasłużyli???

          • 16 4

          • Zasłużyli (1)

            bo za ciężką pracę te nagrody im się po prostu należały.

            • 10 6

            • Nie pokazuj już pazurków.

              • 9 1

        • A może pomyśl,że w tym grajdole nie ma już komu robić, a ci co robią za te psie pieniądze to się nie będą wysilać,podwiń rękawy i pomóż jak Ci za długo? Reszta mieszkańców będzie Ci wdzięczna. Włodarze bardzo chętnie pokazują jak się nie narobić,a zarobić. Przykład idzie z góry,dobranoc.

          • 13 7

    • I mój faworyt (14)

      "Niestety, droga rowerowa w kierunku morza skończy się na chodniku".
      Niestety, nie da się!!!

      • 17 8

      • tak (11)

        a Jakub Furkal
        Pełnomocnik prezydenta miasta Gdyni ds. komunikacji rowerowej - wozi się na sprawdzanie dróg rowerowych Corsą z ZdiZ

        jak mu nie wstyd - człowiek który odpowiada w mieście za rowery porusza się samochodem

        • 33 8

        • po co jest to stanowisko?? ten człowiek nic nie zrobił dla rowerzystów!!! (9)

          • 18 2

          • doprowadził wraz ze swoim stowarzyszeniem do audytu polityki rowerowej BYPAD (6)

            doprowadził do podniesienia problematyki rowerowej na wyższy poziom refleksji strategicznej na temat zasad kształtowania polityki transportowej miasta

            doprowadził do zbudowania wielu dróg rowerowych i pasów dla rowerów na jezdniach

            doprowadził do przygotowania kolejnych działań prowadzących do poprawy warunków korzystania z rowerów w Gdyni

            Szkoda jedynie, że miasto nie promuje działań podejmowanych na rzecz wzrostu znaczenia ruchu rowerowego w wystarczającym stopniu tak, by mieszkańcy rozumieli korzyści wynikające z tych działań.

            A ty co konkretnie byś proponował?

            • 2 5

            • (5)

              Wybacz mistrzu ale jeżeli ktoś pisze "podniesienia problematyki rowerowej na wyższy poziom refleksji " to ja rozumiem przez to "nic nie zrobił ale napiszmy górnolotne nic nie znaczące frazesy"
              -"doprowadził do zbudowania wielu dróg rowerowych i pasów dla rowerów na jezdniach" Które nie mają ciągłości a część z nich jest sztucznie wytyczana tam gdzie nie potrzeba za pomocą farby albo znaku. (coś jak małokacka)
              -"doprowadził do przygotowania kolejnych działań prowadzących do poprawy warunków korzystania z rowerów w Gdyni" - doprowadził do przygotowania - słowa klucze w tym zdaniu, coś jak jest ale tego nie ma, albo przygotował plan, planami i marzeniami urzędników to miasto stoi w poprzedniej epoce.

              • 8 1

              • jeżeli nie odróżniasz zera od czegokolwiek to dalsza rozmowa nie jest owocna (3)

                jak na razie ponawiam pytanie: co konkretnie proponowałbyś?

                Nie pytaj się, co miasto może zrobić dla cyklistów, raczej pytaj się, co cykliści mogą zrobić dla miasta. (Manfred Neun, prezes ECF w Gdańsku w roku 2010)

                • 0 5

              • (2)

                Strasznie pejoratywne nastawienie i atak personalny. Ponadto, sam już nie wiem czy chcesz prowadzić dysputę ze mną, czy nie. Odpowiadanie może być więc bezcelowe... Ale, co mi tam, zaszaleję. Czego oczekuję? Konkretnych wyników w postaci zachowanej ciągłości infrastruktury rowerowej. W przypadku nowych inwestycji, takich jak w tym artykule: to nie tworzenie fuszerki która jest niezgodna z obowiązującym prawem. Ścieżka rowerowa kończy się na chodniku... Zmuszają w ten sposób ludzi do łamania przepisów RD. Reasumując, oczekuję wyników a nie planów i nic nie znaczących obietnic.

                • 2 0

              • kto zaczął atak personalny? (1)

                dziękuję za konstruktywną odpowiedź.

                Pozwalam sobie zauważyć, że jeśli się poważnie uznaje możliwość jazdy rowerem po jezdni (co wielu "ekspertów" i "promotorów" komunikacji rowerowej kwestionuje), to w wielu miejscach mamy w Gdyni ciągłą infrastrukturę rowerową - jest nią po prostu ciągła infrastruktura jezdni (nie tylko przecież dla samochodów).

                Przemyśl więc swoje propozycje jeszcze raz. Zwróć uwagę na ograniczanie postawy roszczeniowej i propozycję generowania pomysłów przynoszących korzyści wszystkim mieszkańcom miasta (nie tylko osobom już jeżdżącym na rowerze, ale chcącym bezpiecznie z niego korzystać z korzyścią dla wszystkich).

                • 0 3

              • Zrobił się mały mętlik, ponieważ żaden z nas się nie podpisuje i tylko po formie można się domyśleć, że pisze tutaj może z 4 zainteresowanych. Dopisałem się do tego wątku. W żaden sposób nikogo nie obraziłem, chyba że krytyka jest obrazą.
                -Nie interesuje mnie jakich ma Pan ekspertów, liczy się prawo. A prawo mówi że oprócz niewielu wyjątków, trzeba poruszać się po jezdni jeśli nie ma ścieżki rowerowej (nie rozwijając w jakich przypadkach, bo to wszyscy wiemy).
                Poza tym, odnoszę wrażenie, że Pan nie do końca rozumie moje stanowisko. Otóż, była by ciągłość zachowana, gdyby ścieżka rowerowa wjeżdżała na ulicę. Jeśli kończy się na chodniku, to nie możemy mówić o ciągłości.
                Poza tym, pisze cały czas Pan o rowerzystach w taki sposób jakby od nich oczekiwał łamania prawa. Czy tak samo Pan postrzega kierowców ? "hej, jesteś młodym kierowcą, niedoświadczonym, pojedź po chodniku, będzie bezpieczniej" ?

                • 0 0

              • marzeniami urzędników o co?

                różni urzędnicy mają różne marzenia. Niestety zbyt wielu marzy o mieście z dobrą infrastrukturą dla samochodów, Jakub myśli nie tylko o tym.

                • 0 2

          • ja się pytam (1)

            po co rowerzystom rondo?!?!

            • 19 5

            • do jazdy wokół ronda i w kierunku ulic prowadzących do i od ronda

              rowerzyści jeżdżą nie tylko po drogach i pasach dla rowerów, tak jak kierowcy nie jeżdżą wyłącznie po drogach szybkiego ruchu i autostradach.

              • 2 3

        • Pewnie po tych gdyńskich drogach rowerowych

          Nie da się jeździć, co ma chłop złamać sobie kręgosłup

          • 21 4

      • Ciesz się, ze ten kawałek zrobili, będziesz mógł w te i z powrotem pojeździć...

        • 1 0

      • Mogli zostawic tylko miejsce i nie robic jej wcale

        Jak ma byc kawałek tylko. Zawracanie d**** z takimi drogami dla rowerów

        • 3 1

    • (7)

      Janusz zaparz sobie melisę i wróć do artykułu z przed roku to może doczytasz ile to będzie trwało.Przejeżdżam tamtędy kilka razy dziennie i mimo utrudnień,nie jest tragicznie.Ja rozumiem, że ty ze szwagrem byście w dwa dni się uwinęli,może następnym razem taki ekspert od wszystkiego jak ty stanie w przetargu i dokona cudu? Może to Ty Janusz Ch. zostaniesz prezydentem Gdyni i nas wybawisz? Liczymy na ciebie,ze świecą w du.ie szukać takich ekspertów.

      • 18 16

      • Janusz Ch. myśli, że inwestycje, remonty to się robi jak w grze komputerowej, że to jakaś strategia. (1)

        Kupujesz materiał, stawiasz, klikasz i masz.

        • 9 7

        • Rok czasu jedno skrzyżowanie? Tak wolno to chyba tylko w Gdyni

          • 3 0

      • debil (4)

        • 5 11

        • Ależ Januszu Ch. co to za język? Argumentów nie masz? (3)

          • 4 6

          • pewnie trudno znaleźć argument na "ze świecą w du.ie" (2)

            • 5 1

            • To nie ja (1)

              Ty też wszędzie mnie widzisz?

              • 1 0

              • Nie, to właśnie ten, który ciebie krytykuje używa takiego języka.

                • 1 0

    • Janusz pamiętaj o stanowisku PO: szczur rządzi tak dobrze, że PO nie wystawia kandydata:)! (3)

      • 10 3

      • PO jak widac to dno!!! (1)

        • 5 0

        • Kto zaakceptował taki plan by droga rowerowa kończyła się na chodniku? Przecież rowerzyści mają zakaz jazdy po chodniku. Plan jak i wykonanie jest niezgodne z aktualnym prawem. Każde potrącenie pieszego czy mandat powinien być kierowane do urzędu który to akceptował.

          • 7 0

      • Dlatego stracili mój i rodziny głos w wyborach ogólnopolskich także.

        Tchórze i tyle. Nawet SLD będzie wystawiać swoich kandydatów.
        Młodzi ludzie startujcie do Rady Miasta, nawet jako niezależni.

        • 4 2

    • (2)

      Tobie na złość, Januszku... Weź kredyt, załóż firmę, zbuduj szybciej, a na koniec zostań burmistrzem! lOl

      • 7 12

      • nawet gdyby miał firmę to i tak może nie mieć "dojścia". Drzwi wejściowe to za mało.

        • 3 1

      • Gdzie burmistrzem. Janusz Ch. jak co to tylko na prezydenta miasta. Stanowisk niżej nawet nie tyka.

        • 2 4

  • Droga ta impreza...

    • 3 0

  • (2)

    zaraz po wakacjach proponuję wymienić nawierzchnię na pozostałym odcinku 10 lutego. Przede wszystkim wywalic tę wieśniacką kostkę brukową.

    • 16 0

    • prezydent ją kocha

      bo tam nie mieszka

      • 2 0

    • Bruk na bruk

      To prawda ten bruk jest beznadziejny

      • 2 0

  • (3)

    Może by tak położyli nową nawierzchnię na skrzyżowaniu przy sądzie.

    • 55 5

    • Albo wywalili chociac tą okropnąk ostkę z załej ul 10-go lutego. (1)

      Piruet można wykręcić, jak ta kostka jest mokra. Lewe koła hamują, prawe jadą... ABS warczy Co za przygłup to wymyślił. W środku miasta. Hałas od tej kostki tez jest taki, że żal mieszkańców. Końmi chcą jeździć, czy co?

      • 17 0

      • a na przejściach nogi połamać przez koleiny

        • 2 0

    • Nie da się

      • 20 2

  • ponad 20 milionow za takie badziewie?? Walek na maxa. (1)

    zamiast zbudowac rondo za 1/10 kwoty w max 2 miesiace to do podzialu 20 baniek za tandete dla kolesiostwa. Chyba juz idiota nie widzi tego co sie dzieje w Gdyni. Pseudo remonty drog MTM a budownictwo i najlepsze lokalizacje w Gdyni Invest Komfort. A na polnocne dzielnice Gdyni w godzinach szczytu wracasz z centrum od 1-1,5 godziny. Nie ma kasy na rozbudowe ulicy Kwiatkowskiego lub wykonanie alternatywnej drogi dojazdowej ale na lotnisko, pomniki, schroniska dla psow i kotow czy parki w centrum oczywiscie budowane przez firmy tzw zaprzyjaznione firmy to jest. Mam nadzieje ze wiekszoszc Gdynian ma juz dosc szczurzyzny i jego ferajny i nie zaglosuje na nich w najblizszych wyborach samorzadowycyh.

    • 10 0

    • Invest kupuje bo go na to stać i dobrze bo powstają ładne, bezpieczne miejsca. Problemy z drogami itd to nie wina deweloperów tylko miasta... które zrobiona kasę wydaje na coś widocznie niepotrzebnego

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.