• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe połączenie Morskiej z Hackiego

Patryk Szczerba
15 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
M.in. dzięki strefie skrzyżowań równorzędnych ruch w okolicy ma zostać uspokojony. M.in. dzięki strefie skrzyżowań równorzędnych ruch w okolicy ma zostać uspokojony.

Kończy się pierwszy etap rewitalizacji Chyloni - obejmujący okolice ulic Zamenhoffa i Opata Hackiego. W ramach prac Komierowskiego zobacz na mapie Gdyni stała się ulicą dwukierunkową i połączyła ul. Morską z Hackiego. Wprowadzono też strefę skrzyżowań równorzędnych.



Do początku kwietnia ma potrwać pierwszy etap rewitalizacji Chyloni - obejmujący okolice ulic Zamenhofa i Opata Hackiego. Warte 13 mln zł prace wykonuje firma MTM. Roboty w głównej mierze były prowadzone pod ziemią. Zbudowano m.in. kanalizację deszczową zintegrowaną ze zbiornikiem retencyjnym pod ul. Komierowskiego, ale pracowano także przy blokach mieszkalnych.

Czytaj więcej o: rewitalizacja w dzielnicach Gdyni

Problemy z parkowaniem na Komierowskiego



Termomodernizacji poddane zostały budynki przy ul. Opata Hackiego 31 oraz Zamenhofa 9 i 13, które zyskały nowy wygląd elewacji.

Najwięcej zmian zaszło na ul. Komierowskiego, gdzie zniknął parking, a w zamian ulica stała się łącznikiem pomiędzy Morską i Opata Hackiego. Choć odbiory zaplanowano na kwiecień, to na jezdni już został dopuszczony ruch. Ta oraz znaczna część ulicy Opata Hackiego zyskała szerokie chodniki, co wzbudziło kontrowersje wśród zmotoryzowanych.

- Zdaniem mieszkańców szeroki na 8 metrów chodnik przy ul. Komierowskiego naprzeciwko skrzyżowania z ul. Zamenhoffa w kierunku ul. Ramułta jest zbyteczny. Bardziej praktyczne byłoby wykorzystanie części zajętego pod chodnik terenu na urządzenie dodatkowych miejsc postojowych - wskazuje Paweł Stolarczyk, radny PiS.
Władze Gdyni odpowiadają, że było to działanie celowe, by zapewnić odpowiednią widoczność kierowcom, którym - jeśli nie łamią przepisów i zostawią 1,5 metra wolnego chodnika - nikt parkować na chodniku zabraniać nie będzie.

Chodnik szeroki, więc można parkować



- Na etapie projektowania podjęto decyzję o stworzeniu szerokiego chodnika dla ruchu pieszego, dopuszczając warunkowe parkowanie pojazdów w miejscach, na które pozwalają przepisy Kodeksu Drogowego. Ustawione krawężniki mają wysokość 12 cm, co nie stanowi znacznej przeszkody przy wjeżdżaniu pojazdów - odpowiada Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Czytaj również: Parking zamiast kortu przy obiektach Checzy

Prace modernizacyjne wciąż trwają. Na szerokim chodniku przy ul. Komierowskiego, na wysokości Zamenhofa mają zmieścić się także samochody. Prace modernizacyjne wciąż trwają. Na szerokim chodniku przy ul. Komierowskiego, na wysokości Zamenhofa mają zmieścić się także samochody.
Przypomnijmy, że sprawa parkowania była przedmiotem kontrowersji przed rozpoczęciem robót. Mieszkańcy protestowali, że po przebudowie zmniejszy się liczba miejsc parkingowych w okolicy, gdzie są boiska i szkoła. Urzędnicy odpowiadali, że z inwestycji nie zrezygnują, ale udało się doprowadzić do tego, że na jednym z kortów powstał parking.

Czytaj też: Chylonia: przebudowa ul. Komierowskiego zmniejszy liczbę miejsc postojowych

Strefa skrzyżowań równorzędnych w nowej organizacji ruchu



Po przebudowie przy ul. Komierowskiego pojawiły się także nowe znaki informujące o strefie skrzyżowań równorzędnych.

- Oznakowanie ulic jest częścią założeń budowy i remontu dróg. To projekt rewitalizacji tej części Chyloni, która była konsultowana z mieszkańcami. Można się było zapoznać z jej założeniami np. na spotkaniach w Centrum Aktywnego Mieszkańca. Zadaniem skrzyżowań równorzędnych jest uspokojenie ruchu. Znaki informujące o skrzyżowaniach równorzędnych pojawią się również na ul. Kaspra Geskiego - informuje Katarzyna Mejna z Laboratorium Innowacji Społecznych.
Mieszkańcy zauważają też, że w ślad za zmianami na głównych drogach, na wewnętrznych dojazdach, m.in. przy ul. Biskupa Dantyszka na wjazdach do bloków na terenie Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Dantyszka ustawiono kolejne znaki informacyjne "Droga wewnętrzna".

- Trochę zrobił się nam galimatias ze znakami po zakończeniu przebudowy. Mam nadzieję, że nie będzie to przyczyną kolizji i nieporozumień - wyjaśnia Paweł Musiał, mieszkaniec Leszczynek.
Tabliczki z informacją o drogach wewnętrznych mają dać szansę m.in. na zaparkowanie większej liczby aut. Tabliczki z informacją o drogach wewnętrznych mają dać szansę m.in. na zaparkowanie większej liczby aut.
Warto wiedzieć, że na drodze wewnętrznej kierowca musi się stosować tylko do znaków i sygnałów drogowych i nie może parkować jedynie w miejscach, gdzie zabraniają tego znaki. Co więcej, nie obowiązuje przepis o pozostawieniu 1,5 metra miejsca dla pieszych na chodniku, co oznacza, że w okolicy zmieści się więcej samochodów.

Czytaj także: Na tym osiedlu auta mają pierwszeństwo przed mieszkańcami

Miejsca

Opinie (177) 7 zablokowanych

  • (2)

    Ależ Gdynia cisnie do przodu z inwestycjami!

    • 10 8

    • smaczne rubelki, smaczne (1)

      Edzio, mój ty szmaciany kocie,
      co tam w twojej piwnicy słychać czerwona prostytutko Jarozbawa

      • 2 0

      • Jak się razem w tej piwnicy bawiliście to było OK?

        Edzio przestał ci stawiać i teraz go nie lubisz. Przyjaciel tak nie postępuje.

        • 2 2

  • No swietnie. A kiedy zostanie otwarty dla ruchu wyremontowany 2 lata temu krotki odcinek ul Olgierda (1)

    a nastepnie zamkniety przy pomocy zakazu ruchu z dwoch stron ? Dodam, ze to ulubione miejsce "pracy" naszej najdzielniejszej policji drogowej, ktora z narazeniem zdrowia i życia niemal codziennie łapie groźnych bandytów którzy jednak zdecydowali sie złamac zakaz ruchu.
    Mówię o fragmencie przed stacja benzynowa, dojazd do ul Racławickiej, ten którym mozna bylo jezdzic przed remontem, kiedy ulica przypominała najlepsze odcinki motocrossu.

    • 15 3

    • Mój Borze!

      To straszne!

      • 3 6

  • Skrzyżowania równorzędne (1)

    i strefa ograniczonej prędkości, a miejscowi jadą na pamięć i wymuszają pierwszeństwo. Czekam na pierwszy poważny dzwon

    • 16 5

    • A ja na pierwsza aferę z nożem w efekcie

      • 2 5

  • a wiadomo kiedy się skończą te roboty na Chylońskiej ?

    • 15 2

  • każda modernizacja (2)

    ulicy w Gdyni o długości ok. 1 km kosztuje więcej niż 1 kilometr budowy autostrady. W 3 na 4 przypadki remont wykonuje MTM. Pytanie dlaczego tyle to kosztuje, dlaczego tyle trwa i dlaczego MTM jest zbędne.

    • 22 5

    • fakenews

      taki fajny troll z Ciebie, info dumane wg. widzimisię

      • 2 2

    • wisz coś ale nie powiesz?

      cały PiS,

      czyżby Jarosław i Ziobro byli tak bezradni?
      no powiedz nam czemu tam nie ma CBA jeszcze?

      no czemu nie ma CBA skoro coś wiesz ale nie powiesz?
      a może CBA musi ciebie odwiedzić?

      • 1 2

  • (2)

    Ciekawa mentalność żeby na etapie budowy zakładać parkowanie na chodnikach.

    • 39 5

    • Kalinigrad (1)

      • 14 2

      • Gorzej.

        • 1 0

  • pięknie

    zaparkowane auta na ostatnim zdjęciu. normalnie aż serce rośnie.

    • 21 3

  • Ludzie! (8)

    Czy ten Guć słyszy sam siebie?
    Zrobiliśmy szeroki chodnik, aby stanowił parking!!!!!!
    Teraz tam będą parkowali równolegle, prostopadle i jeździli po chodniku. Oni już przechodzą samych siebie. Trzeba im zabronić podejmowania jakichkolwiek decyzji do wyborów.
    Mieszkania przy brzegu, port w głębi lądu, rowerami pod prąd i teraz chodnik jako parking.
    Lekarza!!!!!!!

    • 41 6

    • jazda rowerem "pod prąd" na ulicy osiedlowej o uspokojonym ruchu (3)

      to normalka. W Gdańsku to standard. W Belgii to oczywistość.

      Zamiast wołać lekarza, kup sobie lustro i sam zastanów się nad swoim zdrowiem.

      • 8 17

      • Abrahama jest ulicą osiedlową?

        • 15 3

      • Batorego, 3 Maja, Starowiejska - osiedlowe?

        • 12 4

      • ruch rowerowy w Belgii i w Polsce - dobre porównanie.
        Gdynia i Antwerpia - niedługo nie będzie można porównać tych miast, nawet pod względem określenia - miasto portowe.

        • 5 4

    • NO przecież na chodniku można parkować. Oczywiście zgodnie z przepisami. O co tobie go? (3)

      • 3 6

      • Jeżeli jest przestrzeń na miejsca postojowe (2)

        to po co tam robić chodnik. Oczywiście że na chodniku można parkować zgodnie z przepisami, w przypadku gdy nie ma innych możliwości. Zobacz na Morskiej czy innych ulicach gdzie jest szeroki chodnik, jeżdżą wzdłuż chodników, stawiają jak popadnie aby było blisko wejścia. Po co stwarzać problemy jak jest możliwość wyznaczenia legalnych miejsc postojowych.

        • 8 3

        • Parking kosztuje (1)

          Zapewne technologia utwardzenia gruntu przed ułożeniem kostki była dużo droższa. Chodnik musi utrzymać kilkadziesiąt kg a parking kilkaset. Koszta zmniejszyli. Takie moje zdanie.

          • 1 1

          • jeśli by tak było, to ten chodnik zostanie szybko zniszczony. Ale jeśli nawet utwardzili odpowiednio to i tak pomysł tragiczny.

            • 2 0

  • czy o każdym kawałku chodnika w Gdyni będzie seria artykułów?

    • 20 5

  • Jest ok, będą oblewać kursanci na równorzędnych.

    • 13 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane