• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe połączenie Morskiej z Hackiego

Patryk Szczerba
15 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
M.in. dzięki strefie skrzyżowań równorzędnych ruch w okolicy ma zostać uspokojony. M.in. dzięki strefie skrzyżowań równorzędnych ruch w okolicy ma zostać uspokojony.

Kończy się pierwszy etap rewitalizacji Chyloni - obejmujący okolice ulic Zamenhoffa i Opata Hackiego. W ramach prac Komierowskiego zobacz na mapie Gdyni stała się ulicą dwukierunkową i połączyła ul. Morską z Hackiego. Wprowadzono też strefę skrzyżowań równorzędnych.



Do początku kwietnia ma potrwać pierwszy etap rewitalizacji Chyloni - obejmujący okolice ulic Zamenhofa i Opata Hackiego. Warte 13 mln zł prace wykonuje firma MTM. Roboty w głównej mierze były prowadzone pod ziemią. Zbudowano m.in. kanalizację deszczową zintegrowaną ze zbiornikiem retencyjnym pod ul. Komierowskiego, ale pracowano także przy blokach mieszkalnych.

Czytaj więcej o: rewitalizacja w dzielnicach Gdyni

Problemy z parkowaniem na Komierowskiego



Termomodernizacji poddane zostały budynki przy ul. Opata Hackiego 31 oraz Zamenhofa 9 i 13, które zyskały nowy wygląd elewacji.

Najwięcej zmian zaszło na ul. Komierowskiego, gdzie zniknął parking, a w zamian ulica stała się łącznikiem pomiędzy Morską i Opata Hackiego. Choć odbiory zaplanowano na kwiecień, to na jezdni już został dopuszczony ruch. Ta oraz znaczna część ulicy Opata Hackiego zyskała szerokie chodniki, co wzbudziło kontrowersje wśród zmotoryzowanych.

- Zdaniem mieszkańców szeroki na 8 metrów chodnik przy ul. Komierowskiego naprzeciwko skrzyżowania z ul. Zamenhoffa w kierunku ul. Ramułta jest zbyteczny. Bardziej praktyczne byłoby wykorzystanie części zajętego pod chodnik terenu na urządzenie dodatkowych miejsc postojowych - wskazuje Paweł Stolarczyk, radny PiS.
Władze Gdyni odpowiadają, że było to działanie celowe, by zapewnić odpowiednią widoczność kierowcom, którym - jeśli nie łamią przepisów i zostawią 1,5 metra wolnego chodnika - nikt parkować na chodniku zabraniać nie będzie.

Chodnik szeroki, więc można parkować



- Na etapie projektowania podjęto decyzję o stworzeniu szerokiego chodnika dla ruchu pieszego, dopuszczając warunkowe parkowanie pojazdów w miejscach, na które pozwalają przepisy Kodeksu Drogowego. Ustawione krawężniki mają wysokość 12 cm, co nie stanowi znacznej przeszkody przy wjeżdżaniu pojazdów - odpowiada Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Czytaj również: Parking zamiast kortu przy obiektach Checzy

Prace modernizacyjne wciąż trwają. Na szerokim chodniku przy ul. Komierowskiego, na wysokości Zamenhofa mają zmieścić się także samochody. Prace modernizacyjne wciąż trwają. Na szerokim chodniku przy ul. Komierowskiego, na wysokości Zamenhofa mają zmieścić się także samochody.
Przypomnijmy, że sprawa parkowania była przedmiotem kontrowersji przed rozpoczęciem robót. Mieszkańcy protestowali, że po przebudowie zmniejszy się liczba miejsc parkingowych w okolicy, gdzie są boiska i szkoła. Urzędnicy odpowiadali, że z inwestycji nie zrezygnują, ale udało się doprowadzić do tego, że na jednym z kortów powstał parking.

Czytaj też: Chylonia: przebudowa ul. Komierowskiego zmniejszy liczbę miejsc postojowych

Strefa skrzyżowań równorzędnych w nowej organizacji ruchu



Po przebudowie przy ul. Komierowskiego pojawiły się także nowe znaki informujące o strefie skrzyżowań równorzędnych.

- Oznakowanie ulic jest częścią założeń budowy i remontu dróg. To projekt rewitalizacji tej części Chyloni, która była konsultowana z mieszkańcami. Można się było zapoznać z jej założeniami np. na spotkaniach w Centrum Aktywnego Mieszkańca. Zadaniem skrzyżowań równorzędnych jest uspokojenie ruchu. Znaki informujące o skrzyżowaniach równorzędnych pojawią się również na ul. Kaspra Geskiego - informuje Katarzyna Mejna z Laboratorium Innowacji Społecznych.
Mieszkańcy zauważają też, że w ślad za zmianami na głównych drogach, na wewnętrznych dojazdach, m.in. przy ul. Biskupa Dantyszka na wjazdach do bloków na terenie Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Dantyszka ustawiono kolejne znaki informacyjne "Droga wewnętrzna".

- Trochę zrobił się nam galimatias ze znakami po zakończeniu przebudowy. Mam nadzieję, że nie będzie to przyczyną kolizji i nieporozumień - wyjaśnia Paweł Musiał, mieszkaniec Leszczynek.
Tabliczki z informacją o drogach wewnętrznych mają dać szansę m.in. na zaparkowanie większej liczby aut. Tabliczki z informacją o drogach wewnętrznych mają dać szansę m.in. na zaparkowanie większej liczby aut.
Warto wiedzieć, że na drodze wewnętrznej kierowca musi się stosować tylko do znaków i sygnałów drogowych i nie może parkować jedynie w miejscach, gdzie zabraniają tego znaki. Co więcej, nie obowiązuje przepis o pozostawieniu 1,5 metra miejsca dla pieszych na chodniku, co oznacza, że w okolicy zmieści się więcej samochodów.

Czytaj także: Na tym osiedlu auta mają pierwszeństwo przed mieszkańcami

Miejsca

Opinie (177) 7 zablokowanych

  • Skrzyżowania rownorzedne (1)

    Są tak potrzebne jak gender. Kalka z zachodu dla zakompleksionych nieudaczników.

    • 9 5

    • Czy wladze naszego pieknego miasta przypomna sobie o Obluzu i ul. Plk.ST.Dabka? Czy nie wstyd ze w 21 wieku brak przy niej chodnika dla pieszych na odcinku sTarego Obluza.

      • 5 0

  • A dlaczego u nas w Gdańsku nie robią rewitalizacji (1)

    Przecież w tej Gdyni nic się podobno nie dzieje a tutaj proszę jak zapowiedzieli tak zrobili. U nas w Gdańsku też by się mogli wziąć za Brzeźno, Nowy port, stogi, orunie dolną, letnice, Wrzeszcz.... dlaczego nic nie robią

    • 3 3

    • HAHAHA

      myślicie, że ktoś się da nabrać na to?

      • 1 2

  • (...) Boże, czy Ty to widzisz? (1)

    "Zadaniem skrzyżowań równorzędnych jest uspokojenie ruchu." - proszę wskazać źródło, bo inżynieria ruchu drogowego nic o tym nie mówi! Z reguły strefa skrzyżowań równorzędnych to przede wszystkim niejasna kwestia pierwszeństwa na nieoznakowanych skrzyżowaniach i znaczna liczba punktów kolizyjnych. W jaki sposób zwiększenie dostępności ruchu kołowego poprzez utworzenie nowej drogi ma uspokoić ruch w okolicy?

    • 6 3

    • A taka teoria?

      wprowadzenie kontrapasów rowerowych ma na celu uspokojenie ruchu, a tym samym poprawę bezpieczeństwa.

      • 1 1

  • Haha

    Rok czasu 30metrow ulicy budowali i jeszcze nie skończona a gdzie ścieżki rowerowe przy opeku chodnik 10metrow dla samochodów a ścieżki rowerowej brak

    • 3 0

  • Gdynia

    w Gdyni syf. Szczurek już tylko dba o to żeby deweloperzy mieli gdzie budować. Świętojańska niegdyś zamozna ulica dzisiaj syf i wstyd dla Gdyni. Skwer Kościuszki porażka. Kiedy zamkną świętojańska? Taki fajny deptak by był. A jak wysiadasz w Gdyni Główna i wychodzisz z dworca to przenosisz się w lata 60. Katastrofa

    • 2 1

  • Co to znaczy - sygnały drogowe?

    • 1 1

  • Wreszcie skonczyl sie ten trwajacy od roku koszmar... Jakos to nawet wyglada, ale jak juz robia to przydalo by sie tez wyremontowac droge zwirowa od Komierowskiego do Zamenhofa. Przeciez ten odcinek to tragedia.. dziura na dziurze, strach tamtedy przechodzic zeby nogi nie zlamac, o jezdzacych po calej szerokosci drogi samochodach nie wspomne.

    • 2 1

  • BŁĘDNE OZNAKOWANIE ULIC!!!!!!!!!!!!!!!

    Czy ktoś odpowiada za ustawienie znaków drogowych ????? Oznakujcie jak trzeba bo będą kolizję. Żenada aby tak oznakować drogi, zapewne odpowiedzialna Pani zdawała egzamin 19 razy.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane