• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe przejście przez ul. Śląską

Michał Sielski
8 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Od pierwszego dnia zdecydowana większość pieszych wybiera przejście naziemne zamiast tunelu. Jego wyznaczenie nie spowodowało większych korków w okolicy.
  • Od pierwszego dnia zdecydowana większość pieszych wybiera przejście naziemne zamiast tunelu. Jego wyznaczenie nie spowodowało większych korków w okolicy.
  • Od pierwszego dnia zdecydowana większość pieszych wybiera przejście naziemne zamiast tunelu. Jego wyznaczenie nie spowodowało większych korków w okolicy.
  • Od pierwszego dnia zdecydowana większość pieszych wybiera przejście naziemne zamiast tunelu. Jego wyznaczenie nie spowodowało większych korków w okolicy.
  • Od pierwszego dnia zdecydowana większość pieszych wybiera przejście naziemne zamiast tunelu. Jego wyznaczenie nie spowodowało większych korków w okolicy.

Zakończyły się prace związane z wytyczaniem kontrowersyjnego przejścia dla pieszych przez ul. Śląską w Gdyni. Tuż obok jest tunel, który jest jednak barierą dla osób starszych i mniej sprawnych. - Mimo hejtu, nadal będziemy wskazywać miejsca, które można sprawić bardziej przyjaznymi dla pieszych - zapewniają społecznicy.



Czy w miejscach, gdzie są tunele, powinny powstawać przejścia dla pieszych?

Przejście dla pieszych przez ul. Śląską, na skrzyżowaniu z ul. Podolską i Nowogrodzką, powstało tuż obok tunelu, którym piesi musieli chodzić do tej pory. Jego wyznaczenie było jednym z projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego przez społeczników ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Projekt zyskał aprobatę ponad pół tysiąca mieszkańców, a prace wycenione na niemal 220 tys. zł właśnie się zakończyły. W ich ramach wykonano nie tylko przejście, ale też przebudowano kanalizację deszczową, zamontowano nowe oświetlenie i sygnalizację.

- Chodniki zostały przebudowane zgodnie ze standardami dostępności. Zastosowaliśmy kostkę kamienną, betonową oraz płyty fakturowane, które ułatwiają komunikację osobom niedowidzącym i niewidomym. Wymieniliśmy również krawężniki na łukach w rejonie przejścia - opowiada Tomasz Delekta, który nadzorował te inwestycję z ramienia Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Po co przejście obok tunelu?



Mimo ponad 500 głosów za wykonaniem przejścia, znalazło się też wiele osób, które tę inwestycję skrytykowały. Powód? Tuż obok znajduje się tunel, którym piesi mogą przedostać się na drugą stronę ruchliwej i w sumie czteropasmowej ul. Śląskiej. Sporo osób uważa więc, że to wystarczające, mimo że w tunelu nie ma nawet wind, więc dla niepełnosprawnych może być to bariera nie do pokonania, a już na pewno spore utrudnienie, by dostać się do Śródmieścia. Zwłaszcza, że alternatyw nie ma za wiele, a - wbrew oczekiwaniom - światła nie spowodowały większych korków w tym rejonie.

- Do tej pory przez ul. Śląską, na długości niemal 1,5 km, można było przejść w poziomie terenu jedynie na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana. Kolejne przejście było dopiero na Grabówku. To utrudnia poruszanie nie tylko osobom o ograniczonej mobilności, ale np. rodzicom z wózkami dziecięcymi czy osobom z zakupami. Dodatkowe, wygodne i dobrze oświetlone przejście piesze oczywiście nie rozwiązuje kolejnych problemów z dostępnością i "zszyciem" miasta. Tym niemniej, w szerszym kontekście, to bardzo dobra oddolna inicjatywa - ocenia Barbara Marchwicka, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. przestrzeni publicznych.
Eksperci podkreślają także, że montaż wind nie ma również sensu ekonomicznego. Windy na pobliskim węźle Wzgórze kosztują miasto 84 tys. zł rocznie. Nie mówiąc już o tym, że czytelnicy regularnie informują nas o tym, że w wielu miejscach windy miejskie często się psują i tygodniami czeka się na ich naprawę.

Społecznicy: hejtem się nie przejmujemy



- To pierwsza tego typu zmiana w Gdyni, ale też element przemyślanej strategii Miasta Wspólnego, by dostępnymi społecznikom narzędziami zmieniać Gdynię w kierunku lepszego miejsca dla pieszych, bardziej dostępnego dla wszystkich. Warto przypomnieć, że jeszcze osiem lat temu prezydent Wojciech Szczurek otwierał Węzeł Wzgórze, który sprowadził pieszych w podziemia, a komunikację zbiorową opóźnił. Więc jest wiele do zrobienia, szczególnie że stopień hejtu i niezrozumienia potrzeb osób starszych czy po prostu mniej sprawnych, zmuszanych codziennie do pokonywania tego typu przeszkód, jest ogromny. Dla wielu liczy się tylko strata tych kilkunastu sekund na światłach, bo trzeba przepuścić pieszych - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, którego członkowie byli autorami pomysłu wykonania przejścia przez ul. Śląską.

Nowe przejścia dla pieszych w Gdańsku



Podobne obawy kierowców budzą plany budowy naziemnych przejść dla pieszych w Gdańsku. Mimo to miasto, z poparciem stowarzyszeń miejskich, zdecydowało o budowie kilku nowych przejść naziemnych:

  • na Podwalu Przedmiejskim (łącznie pięć, jedno już powstało),
  • na Podwalu Grodzkim (przy dworcu Gdańsk Główny PKP),
  • na Wałach Jagiellońskich (na wysokości Bramy Wyżynnej),
  • na al. Legionów (przy skrzyżowaniu z Hynka),
  • na al. Zwycięstwa (na wysokości GUMedu).

Opinie (260) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (35)

    jaki hejt? zdrowy rozsądek i bezpieczeństwo przemawia przeciw takim rozwiązaniom. śląska jest niebezpieczną ulicą, ruch jest bardzo duży, do tego mentalność kierowców (muszę być pierwszy!) to koszmar. zatem przejście podziemne ma sens!

    • 144 137

    • Najbezpieczniej to w domu siedzieć,w kasku...

      • 38 7

    • (20)

      Sprawcami 90proc wypadków z udziałem pieszych są kierowcy, dlaczego więc piesi maja przed nimi uciekać i się chować? Przejścia podziemne nie mają żadnego sensu poza powodowaniem zasyfienia i źródła menelstwa. Jeśli to kierowcy są źródłem braku bezpieczeństwa to powinni kurcze zwolnić no

      • 57 16

      • (6)

        Pasy pasami ale tunele zostaw, daj wybór, a nie bawisz sie w komucha.

        • 6 13

        • (5)

          Jasne, zbudujmy jeszcze kładkę, żeby nie było "komuny" i każdy miał "wybór".

          • 15 3

          • (3)

            Jak bedzie można to czemu nie.

            • 2 5

            • (2)

              To może zróbmy tak: z publicznych pieniędzy normalne przejścia w centrum, jak w cywilizowanym świecie, a z twoich kładki i tunele.

              • 3 0

              • Gdzie Ty masz ten cywilizowany świat? Chodzi o Niemcy, gdzie płoną samochody a imigranci okradają sklepy? Pfu!

                • 1 2

              • Myślę ze na tunele i kładki chętnych byloby więcej, no ale skoro TY lubisz stac na czerwonym, to se stój. Dlaczgo jak powstają pasy, to ludzie chca likwidacji tunelu? W czym on im przeszkadza?

                • 0 1

          • no własnie do tego 'zwodzona' - skoro w Gdansku mają :o)

            • 2 0

      • "dlaczego więc piesi maja przed nimi uciekać" (11)

        Bo leży to w ich dobrze rozumianym interesie.
        Oraz tak podpowiada instynkt samozachowawczy...

        • 8 20

        • A czyli jak ktoś wyjdzie na ulice i zacznie strzelać i kogoś zrani, zabije (8)

          To wina tych postrzelonych, że nie uciekli w porę, acha.

          • 10 4

          • Jesli ktos wie, ze strzelaja... (7)

            to nie wychodzi pod lufe tylko dla tego, ze strzelajacemu tego robic nie wolno.
            Bardzo specyficzna logika... A raczej pulapki logiki formalnej. Sygnalizujace skrajny egoizm i rygoryzm formalistyczny. Z graniczeniem funkcji myslowych...

            • 3 5

            • Jak wladze wiedzą że codziennie jest strzelane do ludzi (skoro trzymamy sie tego porownania) (1)

              To wyłapują tych strzelających a nie każą ofiary.

              • 4 2

              • mylisz pojęcia i naginasz a to jest nieuczciwe

                wobec ofiar. Ale to "waaadza" jest winna, bo nie wyłapała zboków i zbójów...
                No, gratuluję prostoty myslenia... Tyle, że z prostota jest ten problem, ze łatwo ją pomylić z prostactwem... To już nie jest bolszewizm, to jest rewolucja kulturalna... Chińska...

                ale:

                "sądy sądami ale sprawiedliwosć musi być po naszej stronie".

                • 2 2

            • (4)

              Specyficzna logika to jest akurat ta twoja. To się nazywa robienie z ofiary sprawcy.

              • 2 2

              • nie, to jest ofiara spowodowana nadmiernym, nieuzasadnionym zaufaniem i brakiem zrozumienia sytuacji (2)

                czyli umysłowym lenistwem.
                "bo nie wiedział, że strzelają a jak wiedział, to zignorował zagrożenie" - czyli przepis wyłączający umysł. Wchodząc w stylistykę medialną, łowca nagród... Darwina.

                Niestety, sh*ts's happend!

                Dlatego podstawową zasadą ruchu drogowego, czy ogólniej, współżycia społecznego - jest zasada ograniczonego zaufania. Oraz dziesiątki umów i pragmatyk społecznych, które powodują, że jesteśmy w stanie żyć z narastajacym zagęszczeniu.

                Nie da się ukryć, z coraz większym trudem.

                • 2 3

              • (1)

                Podstawą ruchu drogowego jest to, że kierowcy nie przejeżdżają na czerwonym świetle przez pasy dla pieszych. Na zachodzie to oczywiste, u nas mocno nieoczywiste, non stop widzę takich potencjalnych morderców.

                • 0 0

              • Ja widze więcej pieszych przechodzących ochoczo na czerwonym, a jak jedzie woz i trabi, to ten jeszcze faka pokaże.

                • 1 1

              • ignorantia nocet

                nie tylko "iuris".
                To już starożytni wiedzieli.
                Od ich czasów świat poszedł do przodu. Jednak niekoniecznie w dobrą stronę.

                • 0 1

        • A co podpowiada instynkt kierowcom ? (1)

          • 1 1

          • dociśnij gaz!

            • 1 0

      • choćby dlatego

        że to pieszy idzie przez jezdnię. A kierowca nie jedzie po chodniku

        • 2 1

    • Ruch bardzo duży? Niebezpieczna ulica?

      Jest na to bardzo prosty sposób. W dodatku do wykonania osławioną już w Gdyni metodą - puszką farby.
      Zrobić miejsca postojowe na prawym pasie na całej długości Śląskiej.

      • 17 1

    • Bzdura!

      Jakie bezpieczeństwo? Mało przejść jest w mieście? Idąc tym tokiem rozumowania wszędzie trzeba kopać tunele. Przejście funkcjonuje i żadne korki nie wzrosły, chyba że w głowach hejterów. Starsze osoby są zadowolone i od żadnej nie słyszałem, że ma problem bo droga 4 pasmowa i nie daje rady przejść. Nawet dziadek co porusza się małymi kroczkami w tym rejonie, codziennie korzysta. Więc przestańcie pierd... głupoty!

      • 28 9

    • jak opinia niezgodna z lansowaną - to jest hejt

      i mowa nienawiści.
      Taki słodki knebelek na tych, którzy obawiają się społecznego wykluczenia.
      Zamilczeć, zdeprecjonować, wyśmiać, napuścić media i bojówki...

      • 6 13

    • Z powodu mentalności kierowców osoby niezdolne do chodzenia po schodach maja nie mieć możliwości przejścia na druga strone, choć wcale przejście nie powoduje korków? Zdrowy ty jesteś aby?

      • 8 2

    • niebezpieczna ? (2)

      to trzeba zmniejszyć dopuszczalna prędkość do 30 km/h i będzie lepiej ? Jak nie to do 20 km/h. Gwarantuje ,ze przy 10km/h i 2 fotoradarach ruch sie uspokoi.

      • 4 1

      • Ruch umrze, miasto sparaliżowane.

        Można wprowadzać, ciekawe, na jak długo.

        • 2 1

      • Spalin tez bedzie wiecej.

        • 1 1

    • niebezpieczne zgoda - ale dlaczego? (4)

      Faktycznie, wiele ulic jest niebezpiecznych. Ale tylko dlatego, że oddalismy miasta samochodom, podporządkowaliśmy wszystko pod ulice i przepustowość. To nie rola miasta, aby upchac jak najwięcej samochodów, te czasy skończyły się. Model zachodni pokazje, jak nalezy ożywiać miasta, przywracac je ludziom, a wschodni model pokazuje, jak nie należy robić. Takie rozwiązania jak powinny być w wielu miejscach, aby szybkie ulice w środku miasta spowolnić i ułatwiać przejście pieszym. Taka jest przyszłość.

      • 5 2

      • nie ma takiego czegoś, jak model wschodni czy zachodni (3)

        u nas występuje coś co ewentualnie można nazwać modelem "zaścianka"... "Jest słabo ale to nasza siła!"

        Przyjmując jednak twoją nomenklaturę, nalezy zwrócić uwagę, jak ten wzorcowy "zachód" doszedł do tego punktu. Ano !!!po!!! należytym (choć niepozbawionym chaosu i nadmiaru) rozwoju infrastruktury drogowej, czy ogólniej, komunikacyjnej. Nigdy rolą miasta nie było "upchnie" samochodów. Jednak w tym kierunku występuje stymulacja ze strony administracji (pozbycie się problemu i hurtowa likwidacja kolei i innych alternatyw komunikacyjnych) oraz przemysłu samochodowego. W takiej sytuacji indywidualny człowiek ma jedno rozwiązanie - wsiąść do samochodu.

        Nam jeszcze jest daleko do stanu "nasycenia" infrastrukturą komunikacyjną i usiłowanie "przeskakiwania" poziomów rozwoju, to próba budowania domu od komina... Dla wielu ludzi transport samochodowy to "być albo nie być" ofiarą wykluczenia komunikacyjnego. Również w miastach. Ja za pracą robię dziennie 100km bez samochodu. Na szczęście, w Trójmieście jest SKM. Siłą rozpędu, jako spadek po "komunie", bo obecnie nie jesteśmy w stanie czegoś podobnego stworzyć. Bo to kosztuje...

        Więc poruszane problemy i usiłowania robienia z naszych miast sielskich enklaw jest rozumieniem rzeczywistości na poziomie Marii Antoniny, zalecającej głodującym, w sytuacji braku chleba, przerzucenie się na ciastka ...

        fi donc!

        • 1 1

        • hmmm... ja jestem za małymi kroczkami w dobrym kierunku (2)

          Nie chcę się tutaj wymądrzać jak to powinno być, jak to zachód robił i jak mu to wyszło, bo to nie ma sensu. Mój komentarz dotyczy wdrożenia przejścia naziemnego w miejscu, gdzie ludzie z tego skorzystają. Mieszkam w bliskiej okolicy i wiem jakie sa potrzeby mieszkańców tego miejsca. Dodałem tez kilka słów o tym, w która stronę to powinno zmierzać. I to nie jest poem lub mapa drogowa jak systemowo do tego dojść, ale sporzenie zwykłego mieszkańca jak małymi krokami poprawiac conieco. Sam w moim zyciu wprowadzam takie zmiany i widze jak mi to wychodzi na zdrowie. A zwrot zachód-wschód użyłem tylko dlatego, aby zobrazowac różnice w funkcjonowaniu miast za nasza wschodnią a zachodnią granica. I żadne wykluczenie komunikacyjne niech nie blokuje zmian, bo nie ma żadnego uzasadnienia do wjeżdżania na siłe do centrum miasta.

          • 1 0

          • dlaczego uważasz, że jedyna przelotówka w Gdyni (1)

            to wjeżdżanie do miasta na siłę?
            Działki to "moja ziemia", znam je od czasu, gdy na Śląskiej były kocie łby (nie bruk jak na 10lutego) a w miejscu Chipolbrook był "Budapeszt".
            Przebudowa tego zarośniętego krzaczorami dołu, jakim była Śląska i Podjazd była chyba największym i jedynym symbolem rozwoju centrum miasta w ostatnich 50latach. I nie tęsknię za jednopasmową drogą...
            Nie odnoszę się jedynie do Twojej wypowiedzi ale do pewnego trendu, który w Gdańsku każe robić takie przejścia na Podwalu, chce wyburzyć estakadę na Okopowej czy kładki na Chłopskiej. Stąd moze nieco przerysowana reakcja.
            Nie ma sprawy! Można burzyć.
            Ale po zapewnieniu równie efektywnej alternatywy!!!

            • 0 1

            • dwupasmówk jako symbol rozwoju...

              No jeżeli wybudowanie w centrum jezdni dwupasmowej jest symbolem rozwoju, to chyba pozamiatałeś w temacie. Ja pamiętam, jeszcze na początku tego wieku, jak na Starowiejskiej rządziły samochody, knajp było mało, tylko banki i doradcy. Na szczęście to się zmieniło, coraz więcej ludzi na chodnikach, knajpki przepełnione i oby to był symbol rozwoju miasta. To juz dawno chyba zostało udowodnione, że ciągnięcie dwupasmówek do centrum miast nie ma sensu, bo i tak przepustowość i specyfika ruchu po centrum przyblokuje ten strumień pojazdów. Jest taki paradoks D-T oraze ten Braessa, im więcej dróg, tym więcej korków, i to zostało już wielokrotnie empirycznie udowodnione. A co ideału rozwoju o ktorym mówisz, to myślę, że jakby poczekali trochę, to dzisiaj to miejsce by wyglądało i słuzyło dużo lepiej. Ilekroć patrzę na Śląską, na jej dwie strony to mam wrażenie, jakby to były dwa zupełnie inne swiaty, odzielone bezmyślnie gruba kreską.

              • 1 0

    • Kierowcy jezdza jak d**ile wiec cierpiec maja piesi?

      • 0 3

  • Najważniejsze być zdrowym i wesołym moi drodzy i kochani (6)

    A brak przejść naziemnych nie będzie problemem , trochę sportu nam się przyda. Uśmiech więcej warty niż wszystko.

    • 48 68

    • Albo jestes wiecznym dzieckiem (1)

      albo bez mózgu. Wytłumaczysz to seniorom

      • 13 7

      • Spadaj i nie obrażaj. Ja podzielam optymizm Svena :D Z tym , że zdrowie i radość są najważniejsze również się zgadzam.

        • 1 1

    • Ludzie na wózkach to jednak za bardzo sportowi nie są jak widać

      • 10 1

    • sportu...

      slalom między brykami i bieg na dochodzenie?!
      8@

      • 1 3

    • sven ty podobno kanalami chodzisz

      • 2 0

    • to niech dla sportu kierowcy przepychają samochody przez przejścia dla pieszych .... jak sport to wszyscy.

      • 2 0

  • (10)

    Brawo! Tunele i kładki to relikt przeszłości, w centrum miast wybór powinien nalezeć do pieszych w kwestii rodzaju przejścia. Sprowadzanie ich do podziemi w centrach miast XXI wieku jest po prostu żenujące. Ścicłe centra powinny być tworzone dla nich i pod nich. Tak więcej szersze chodniki, więcej przejść i strefy tempo30 dla samochodów + ścieżki rowerowe. Centrum miast to nie autostrady nakierowane na ruch kołowy. Dla komunikacji zbiorowej priorytet i buspasy. I super! I miasto szczęśliwe

    • 123 101

    • (2)

      Ja mam wybór i wybieram tunel, jesli ktoś chce, niech stoi na czerwonym w deszczu lub śnieżycy. I mam nadzieję ze mimo pasów tunele nie beda likwidowane.

      • 20 11

      • ja to mam bardzo dobre połączenie (1)

        Czy deszcz czy śnieżyca

        czy słońce i wiatr

        ja w tunelu się chowam

        a samochód - mój Pan

        • 4 9

        • No i nie ma problemu. Zreszta mi jest wszystko jedno czy ruch pieszy czy kołowy pójdzie do tunelu. Byleby sie z soba nie stykaly.

          • 6 2

    • ścisłe "centrum"

      to jest po drugiej stronie torów.
      W zasadzie, to weź se je w cholerę, bo stało się bezużyteczne. I tam realizuj swoje chore wydumki.
      A ludziom nie przeszkadzaj żyć.

      • 10 7

    • Jestem pieszym i wolę przejść się po kilkunastu schodkach

      I zyskać dobrą kondycję. Chodniki są dla pieszych a umie dla samochodów.

      • 8 12

    • mam więc nadzieję, że społecznicy nie poprzestaną na tym (2)

      i zapostulują nowe przejscia w pozioie przez tory oczywiscie z pierwszeństwem dla pieszych względem pociągów, w miejsce kładek lub tuneli;
      przecież to niepoważne, żeby w XXI wieku koleje wcinały się klinem w centra miast odcinając mieszkańców od scisłego centrum, albo Chylonię od Meksyku
      szlaban dla pociągu, nie dla człowieka!

      • 9 1

      • słusznie prawi (1)

        tory na tory! I samoloty też na tory! i statki! Taka teraz jest koncepcja urbanistyczna na całym Zachodzie. Stabilny i zróżnicowany rozwój. Akceptacja społeczna. Ekologia i tak dalej. A kto się nie zgadza ten jest trollem od chorału.

        • 1 1

        • Ja uważam, ze pieszy powinien miec absolutne pierwszeństwo przed przejazdem kolejowym. Niech sie rozpedzone do 200 km/h Pendo zatrzyma i przepuści pieszego.

          • 2 1

    • Ktoś tu nie zdał egzaminu na prawo jazdy i leczy kompleksy???

      • 5 1

    • Śląska to nie ścisłe centrum,matole!

      • 2 1

  • (11)

    Kontroweryjny to tam jest ten tunel, przejścia dla pieszych powinny być wyłącznie naziemne! Tunele dla samochodów. Miasta dla ludzi.

    • 140 79

    • A tu gdzie ja mieszkam nie ma ani tuneli, ani przejść... Ani krytykantów. Idźcie w diabły.

      • 3 9

    • Ziemia dla ziemniaków

      a papier do d*py...

      Mniej więcej ten sam poziom "logiki".

      • 7 1

    • (6)

      Kolejne przejście dla pieszych proponuję zrobić 50 metrów dalej przez tory, przecież ludzie nie mogą chodzić tunelami.

      • 12 6

      • Pociąg może też jechać tunelem (4)

        • 1 2

        • Zfinansujesz? (2)

          pewnie że może.
          Ale niekoniecznie, bo ładunki niebezpieczne nie mogą. A to droga do portu...

          • 4 1

          • (1)

            Z....co???
            Chyba "sfinansujesz"???

            • 2 0

            • foszek?

              fi donc...

              • 0 0

        • Naziemne metro

          Ludzi pod ziemie. Prędzej czy, pózniej wszyscy będziemy w ziemi

          • 1 0

      • 50m za daleko.lepiej.co 20 m :)

        • 2 3

    • Zgadzam się w całej rozciągłości. (1)

      Wszędzie na świecie robi się tunele dla samochodów pod miastami, nawet u sąsiadów w Gdańsku, ale nie w Gdyni.
      W Gdyni nie ma na to ani kasy ani pomysłu.

      • 1 1

      • "wszędzie w świecie robi się tunele"

        w tym swiecie, gdzie jest na to kasa.
        My jej nie mamy więc likwidujemy tunele, bo nas nie stać na ich utrzymanie...

        • 1 0

  • Jak to w Polsce (1)

    Syty głodnego nie zrozumie.

    • 42 8

    • Raczej głupi mądrego

      • 3 1

  • (2)

    A to jest tam obok takiej "obskurnej" kamienicy na rogu. Bardzo dobry pomysł. W tym rejonie jest dużo nowych inwestycji i nie chcę żeby tam się nic nie zmieniało. A tych całych hejterów to za "kraty" wsadzić.
    Kiedyś tam było więcej emerytów

    • 8 33

    • Ale koszt, 220 tys. zł? W Gdańsku to tyle za projekt przejścia się płaci.

      • 0 0

    • Dlatego powstało

      Jak widać ...... nowa inwestycja dewelopera to nowa "inwestycja dla mieszkańców". A w rzeczywistości coś co pozwoli zrobić dobry interes kosztem "plebsu i niewolników na prywatnym folwarku".
      Ach durny ten lud..... ślepi i głusi bo tak bardzo zjada ich od środka zawiść , kompleksy i zazdrość.

      • 1 0

  • Dziękuję

    Mamy serwis comiesięcznych. Trochę kaski wpadnie.

    • 13 15

  • jeszcze w tamtej okolicy (10)

    to przydałoby się przenieść przystanek autobusowy przy Wzgórzu SKM w kierunku Witomina tam gdzie był umiejscowiony latem, czyli przed skrzyżowaniem Kieleckiej z Bydgoską.
    Pamiętam, że był artykuł czytelnika na ten temat i miażdżąca liczba głosów czytelników z tezami autora się zgadzała.
    A miasto obiecywało konsultacje na ten temat. I co? I guzik.
    Zdanie mieszkańców jest nieważne, bo widocznie to pasażerowie są dla ZKM a nie ZKM dla pasażerów.

    • 35 9

    • (6)

      Co za różnica te 20 metrow?

      • 2 7

      • (5)

        Tezy autora były takie:
        1. Więcej miejsca na chodniku dla czekających na autobus
        2. Więcej miejsca na zatrzymujące się autobusy. Tam spokojnie dwa długie się mieściły. A teraz to po kolei one podjeżdżają.
        3. Prawie wszyscy ludzie idący na ten przystanek szli do niego od strony tunelu
        To chyba wystarczy.

        • 13 2

        • (4)

          1. Ale potem bedzie musial wyjechac a przed nim czerwone swiatlo. Nikt na zielonym autobusu nie wypuści. Miejsca jest niemało, przeciez tam zasiekow nie ma. Strona przystanku tez jest ta sama, tunel tez.

          • 2 4

          • latem (3)

            jakoś nie było takiego problemu

            • 4 0

            • (2)

              Tego nie wiesz.

              • 1 3

              • Wiem (1)

                Bo korzystam z tego przystanku

                • 1 0

              • Ale nie kierujesz autobusem.

                • 0 2

    • (2)

      a może wymogi prawne zabraniają budowy przystanków w bliskim sąsiedztwie ze skrzyżowaniem. Pomyślałeś o bezpieczeństwie swoim i innych podróżujących.

      • 1 1

      • a pomyślałeś o tym

        że tam jest sygnalizacja świetlna?
        Na samym węźle Cegielskiej masz dwa inne przystanki w ten sposób umiejscowione. Ten na przeciwko i ten dla 27 w kierunku Riviery.
        Gdybyś miał rację, to przystanek w kierunku Witomina byłby tymczasowo umiejscowiony na wysokości WSAiB lub weterynarza.... Albo w lesie najlepiej.
        A jakby skoszono krawężnik od skrzyżowania z Bydgoską to byłyby dwa problemy rozwiązane. Włączanie się do ruchu autobusów, które od razu byłyby na buspasie.
        I samochody skręcające na Bydgoską nie blokowałyby ruchu w kierunku Witomina...

        • 3 0

      • wymogi prawne jakoś nikomu nie przeszkadzały

        w obsadzeniu przystanku przed samym skrzyżowaniem vis a vis urzędu miasta. Kilka innych miejsc w Gdyni by się znalazło. Pokrętne tłumaczenia żeby usprawiedliwić jeden nadrzędny cel - uprzykrzenie życia kierowcom samochodów.

        • 1 0

  • Ale po co sygnalizacja (3)

    Wystarczy sama fatba i już.

    • 34 21

    • Bo ona juz tam stala i zostala tylko zmodyfikowana, to tak, zebys wiedzial o ktorym miejscu piszesz (1)

      • 7 2

      • Nie nadymaj się tak bo ci żyłka pęknie. Nie łapiesz ironi?

        • 3 4

    • Sama fatba nie pomoże, jeszcze musi być pensel!

      • 0 0

  • A kiedy (11)

    Coś dla miłośników czterech kółek? Tylko zakazy buspasy kontrapasy i strefy płatnego parkowania które na pewno nie długo się rozrosną. Co jeszcze się pytam. Panie szczurek ja panu już podziękuję .

    • 47 62

    • (1)

      Strefy parkowania w miastach to akurat powinny się jeszcze bardziej rozrastać żeby skutecznie zniechęcić ludzi do pchania się autami do centrów miast. Nie rozumiem skąd te roszczenia o darmowe parkingi (i pisze to jako właściciel samochodu)

      • 33 14

      • Ponieważ miasto mnie dyma na kasę na każdym kroku i pod własnym domem chcę móc parkować za darmo. Gdzie indziej idea płatnych parkingów jest zrozumiała. A skoro miejsc brakuje, niech zamkną centrum jak Monako się zamyka jak jest za dużo aut. Skończyły by się romantyczne spacerki autem po Świętojańskiej aut z połowy województwa, Mieszkańcy centrum nie generują prawie w ogóle ruchu. Wolą załatwiać sprawy na nogach bo prościej i szybciej.

        • 3 0

    • Ostatnio wam wybudowali kilkaset km autostrad i ekspresówek.
      Tam sobie realizuj swoje bzdurne hobby.

      • 25 15

    • Żeby sie Szczur i reszta jeszcze nachapali? Malo im przez te dwie dekady?

      • 5 5

    • Odpowiadam: już

      Właśnie wyrąbano i zabetonuje się hektary lasu dla miłośników czterech kółek w rejonie ul. Chwaszczyńskiej.

      • 29 6

    • my tez nie chcemy wiecej szczurka (1)

      dac innym szanse a nie przylepil sie facet do stanowiska i dziwnie ze stale jest...a nikt nie sprawdza kart wyborczych..????dziwne...ludzie po kontroli by mowili inaczej...

      • 4 1

      • głosy z całej Gdyni są liczone w siedzibie UM

        tak wynikało z relacji na portalu podczas ostatnich wyborów samorządowych. To w zasadzie wyczerpuje temat dożywotniej reelekcji.

        • 3 0

    • Dla miłośników czterech kółek nic. Póki co wszystko jest dla nich, teraz to powoli odzyskujemy.

      • 4 6

    • jakieś żarty?

      większość budżetu inwestycyjnego to pieniądze na drogi!

      • 6 3

    • sprzedaj

      te swoje cztery kółka. Będzie ci łatwiej.

      • 2 7

    • Mam nadzieje ze platny wjazd do śródmieścia

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane