• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: oceń z urzędnikami infrastrukturę rowerową

Patsz
21 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wspólny przejazd rowerowy ma pomóc urzędnikom w polepszeniu dróg rowerowych w Gdyni. Wspólny przejazd rowerowy ma pomóc urzędnikom w polepszeniu dróg rowerowych w Gdyni.

Jeżdżący rowerem mieszkańcy Gdyni będą mogli ocenić stan rowerowej infrastruktury i podpowiedzieć urzędnikom nowe rozwiązania. Wspólny przejazd władz miasta i rowerzystów zaplanowano na środę o godz. 16:15.



Wspólny przejazd ma być etapem audytu polityki rowerowej BYPAD prowadzonej przez 14 gmin wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot. Po części diagnostycznej i konsultacyjnej, urzędnicy chcą zaprosić do bezpośredniego wyrażania opinii podczas wspólnego przejazdu. Przejazd ma na celu ocenę jakości i komfortu gdyńskiej infrastruktury rowerowej.

- Naoczne sprawdzenie warunków ruchu rowerowego umożliwi wypracowanie zestawu rekomendacji. Będą to działania potrzebne i możliwe do wdrożenia w ciągu najbliższych dwóch lat. Wszystko po to, aby można było bezpieczniej i wygodniej poruszać się rowerem w naszym mieście - zapowiada Jakub Furkal, z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Czytaj: Wspólny przejazd rowerowy w Sopocie

Rowerzyści ruszą sprzed Urzędu Miasta w środę o godz. 16:15. Przejazd będzie trwał dwie godziny. W trakcie przejażdżki mają zostać udokumentowane wszystkie wymagające interwencji miejsca.



Podczas przejazdu będzie także można porozmawiać z urzędnikami na temat stanu dróg rowerowych w Gdyni i dowiedzieć się na temat wprowadzanych rozwiązań. Zachęcać do rozmowy ma wolne tempo jazdy.

- Przejazd będzie obejmował istotne z punktu widzenia polityki rowerowej cele podróży, takie jak: dworzec kolejowy jako węzeł przesiadkowy, urząd miasta, centrum handlowe, szkołę, osiedle mieszkaniowe - zapowiada Jakub Furkal.
Swoją obecność można zapowiedzieć wysyłając wiadomość mailową na adres j.furkal@zdiz.gdynia.pl
Patsz

Wydarzenia

Audyt rowerowy w Gdyni

spotkanie

Miejsca

Opinie (245) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Gosc (26)

    Kontrapasy rowerowe w centrum Gdyni to słabe rozwiązanie. Do likwidacji. Na Abrahama, na 3 Maja...

    • 100 29

    • a może jakieś argumenty? kontrapas i mozliwość jazdy pod prąd poprawiają spójność sieci rowerowej (11)

      jazda "pod prąd" ruchu pojazdów jest bezpieczniejsza niż jazda na zwykłej jezdni w tym samym kierunku, co samochody. Sprawdzone w praktyce na wielu ulicach miast Europy i Polski.

      • 22 14

      • jak zwykle: minusy są, argumentów nie ma

        przekonania oparte o intuicję są często błędne

        • 14 2

      • Tak, jest niebezpieczny (9)

        Dla rowerzysty. Niesztety. I często jest na bruku. To moje argumenty przeciw

        • 2 10

        • jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie z możliwych (8)

          co do bruku to racja.

          • 11 1

          • Najbezpieczniejsze powiadasz..... (7)

            Bezpieczniejsze niż wydzielona (i oddzielona od jezdni i chodnika) droga rowerowa?

            Słabo u ciebie zwyobraźnią, albo robisz wpisy na zlecenie UM.

            • 1 10

            • dokładnie tak. (2)

              na wydzielonej zawsze jest problem z ustapieniem pierwszenstwa przez kierowcow. jest problem z widocznoscią, krawężnikami, spójnością, z wytyczeniem po lini prostej. poza tym wydzielona u nas oznacza wspolna z pieszymi. pisać dalej? wiec nie wiem co w tym bezpiecznego

              • 10 0

              • Na wydzielonej i oddzielonej nie ma problemu z ustąpieniem pierwszeństwa. (1)

                Zapraszam do Francji - na drodze rowerowej nie ma możliwości kolizji z samochodem.
                Właśnie dlatego że jest oddzielona - nie paskiem farby a np kwietnikiem. Takoż od chodnika.
                Jeśli wg ciebie kontrabas na Starowiejskiej i Słowackiego jest bezpieczniejszy.....

                • 0 3

              • Nie ma możliwości kolizji z samochodem?

                niby jak jest oddzielona? rowery teleportują się w obrębie skrzyżowań? przelatują? dematerializują? takie technologie mają we Francji? super jak tak

                • 3 1

            • wydzielona droga rowerowa jest postrzegana jako bezpieczniejsza (3)

              między skrzyżowaniami. Problemy powstają wtedy, gdy dwukierunkowa wydzielona z chodnika droga dla rowerów przecina jezdnię ulicy dochodzącej do ulicy, wzdłuż której prowadzi wydzielona droga dla rowerów. Problem ten może rozwiązać szeroki próg spowalniający - taki jak np. na skrzyżowaniu ulicy Bema z ulicą Kartuską w Gdańsku.

              • 3 2

              • Głos rozsądku - dziękuję.

                • 2 1

              • (1)

                między skrzyżowaniami bezpieczniejsza dla kogo? mając wspólną przestrzeń z pieszymi?

                progi nie pomagają. jeździłbyś trochę rowerem to byś to wiedział. skoro wszędzie na świecie robi się to w formie pasów na jezdni to musi to być jednak lepsze rozwiązanie niż chodnikowe cuda które występują praktycznie tylko w Polsce.

                • 2 2

              • jeżdżę rowerem regularnie od ponad dwudziestu lat

                Ponadto miałem okazję i przyjemność przeczytania opracowania na temat najlepszych europejskich praktyk tworzenia infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego. Zapraszam na przejazd, mogę się podzielić kolejnymi spostrzeżeniami.

                • 2 0

    • Nie wiem czy takie złe

      Jak dla mnie działa to całkiem OK - korzystam i nie widzę problemów

      • 15 2

    • 3 Maja

      Akurat kontrapas na 3 Maja to dobre rozwiązanie, pozwala w miarę szybko i bez konfliktu z pieszymi przejechać od Władysława IV/Obrońców Wybrzeża do dworca, póki nie ma kompletnej ścieżki wzdłuż W. IV i 10 Lutego. Powinien zostać nawet po uzupełnieniu tej ścieżki rowerowej, która jest obecnie projektowana. Bo kontrapas uzupełnia infrastrukturę i pozwala się dostać w kilka miejsc przy ul. 3 Maja.

      • 11 2

    • to bardzo dobre rozwiązanie.

      standard jezdni bez ryzyka wyprzedzania na gazete. tylko tego jest zdecydowanie za mało to raz, dwa są zle zaprojektowane. powinny byc tak budowane zeby nie było możliwosci parkowania na nich

      • 9 1

    • Na Abrahama (7)

      Na abrahama to słabe rozwiązanie.
      Ledwo się auto mieści a co dopiero pas

      • 4 7

      • (3)

        auto powinno jechać za rowerem jeżeli się nie mieści

        • 6 3

        • Za rowerem po kontrabasie na jednokierunkowej ulicy... (2)

          Ty tak serio?

          • 6 5

          • (1)

            Szkoda kontrabasu

            • 6 2

            • Chyba, że jedzie Viola

              da Gamba.

              • 4 0

      • Słowackiego pas dla rowerów kuriozum (1)

        Proszę spróbować pojechać ul.Słowackiego na rowerze od ul.Żołnierzy I Armii WP do ul.Kilińskiego kontrapasem .Życzę powodzenia działaczom rowerowym !!!

        • 0 1

        • jak? a gdzie tam kontrapas jakiś jest?

          • 1 1

      • nie zmyślaj. jest tam wystarczająco miejsca.

        • 3 0

    • W Gdańsku działają bez zarzutu

      • 3 1

    • Czy to oznacza - Panie Gosc - że lepiej całą jezdnię zamienić na drogę rowerową? (1)

      Bo nie napisał Pan co w zamian.

      • 1 3

      • W zamian .... A dlaczego w zamian? Nam się po prostu należy.

        • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    (30)

    W Gdyni nie da się jeździć rowerem, może jedynie od Wzgórza do Orłowa jakoś to wygląda. Reszta ścieżek to więcej nerwów niż jazdy i ciągłe przenoszenie roweru z jednej strony jezdni na drugą. Żadnej spójności, dlatego mimo to że mieszkam w Gdyni to wybieram ścieżki od Sopotu do Gdańska tam można pojeździć. A ta pokazówka urzędasów gó..... O da jak zwykle. 2 godziny hahaha z ich kondycją, dużo akurat zobaczą uchybień w tym czasie. Oni powinni pojeździć po całej Gdyni z 8 godzin to może by przejrzeli na oczy. A tak przejdą się bulwarem, Piłsudskiego i do Orłowa i stwierdzą że mamy poziom europejski jak w Holandi

    • 172 19

    • Sopot? Pojeździć normalnie? Niby gdzie? (3)

      Dojazd od centrum Sopotu do granicy Gdyni zajmuje tyle samo co od granicy Gdyni do centrum Gdyni. A to może z 1/3 tej odległości.

      • 10 9

      • sopot to juz totalne zidiocenie (2)

        wszedzie strefa 30 a jezdnią jechać nie można. i**ota to wymymyslił jakiś albo człowiek który nigdy na rowerze nie jezdził

        • 12 5

        • Akurat strefa 30 sprzyja rowerzystom, ale strefa 10 już nie. (1)

          • 3 3

          • o ile da się z niej skorzystać i nie ma nakazu jazdy chodnikiem ;)

            • 2 2

    • pojeździć?! (13)

      człowieku, my sobie flaki wypruwamy, żeby nas traktowano jako pełnosprawnych uczestników życia publicznego, w tym ruchu ulicznego, równych w prawach do innym obywateli, takich samych karnych podatników, bo jeździmy rowerami do pracy, na zakupy, gdy dla większości buców tych ról nie da się spełnić bez samochodu

      a ty chcesz infrę by "se pojeździć"? czułki, normalnie, opadają! no to faktycznie kierowczyki mają rację z ich postulatem "ped**arze do lasu"

      wiesz, strzelaj w swoje kolano, a od mojego się odwal!

      • 12 20

      • Wyluzuj człowieku! (6)

        Ty chcesz jeździć do pracy, ktoś inny chce jeździć po lesie, ktoś inny chce pojeździć. Po prostu pojeździć. I niech każdy sobie jeździ tak jak mu to odpowiada. Wyzywanie od buców... No cóż. Często w takim momencie mówimy k sobie.

        • 14 5

        • (5)

          trasy rowerowe w miescie powinny służyć głównie celom komunikacyjnym jak chcemy zeby ludzie przesiadali sie na rowery. budowanie "ścieżek" które nadają się jedynie do rowerków biegowych nie ma sensu. bo po co? dla turystów? ludzie oczekują szybkiego komfortowego przemieszczania, a nie toru przeszkód. jeszce jak by nie było nakazu korzystać z tego badziewia to ok ale jest.

          • 13 4

          • Ja jestem zwolennikiem likwidacji tego typu infrastruktury (2)

            i wprowadzenie zamordystycznych kar za potrącenia rowerzystów jadących jezdnią, wyprzedzanie na gazetę itd.

            • 6 6

            • ...I równie zamordystycznych kar za potrącanie pieszych na chodniku (1)

              Za przejeżdżanie rowerem po przejściu dla pieszych.

              • 10 4

              • Ostatecznie tak, ale trzeba zacząć odwracać patologię

                jaką zaserwowali nam motomaniacy zawłaszczający przestrzeń publiczną.

                • 3 0

          • No dobrze. Cel komunikacyjny (1)

            Ale to nie wyklucza tego, że ktoś chce ścieżki po to żeby sobie pojeździć i nie można na niego za to wrzeszczeć

            • 7 0

            • wrzeszczy wąska grupa motomaniaków

              cykliści są raczej spokojni

              • 2 0

      • Infrastruktura w miescie nie powstaje poto by sobie pojeżdzic tylko poto by była komunikacja w miescie (1)

        ,co nie znaczy ze tacy jak ty nie mogą sobie po niej pojeździć dla przyjemności :)

        • 8 0

        • Ja akurat pochwalam sobie jeżdżenie

          bo przyczynia się to do rozwoju rekreacji i zdrowych zachowań społecznych.

          • 3 0

      • Bardzo niekulturalna odpowiedz, o ile bardziej merytoryczna byłaby bez tej złości i obelg?

        • 2 0

      • (1)

        Zazdrościsz bar.....ie że większość ludzi zrobiła prawo jazdy i kupila samochod.Mamy 21 wiek to wiadomo że zakupy i inne czynności wykonuje się samochodem.A ty dur,,,,,,u tak flaki wypruwaleś w życiu że nie dorobileśsię nawet 15 letniego trupa,o prawie jazdy nie wspomnę bo pewnie w życiu nie nauczylbyś się jeżdzić samochodem po mieście.

        • 0 5

        • Ewka mewk

          • 2 0

      • Prawda

        ped**arze do lasu

        • 0 2

    • jaki prezydent takie ścieżki (4)

      nie wspominając o kuriozalnych słupkach na ścieżce na ul. Morskiej "dla dobra rowerzystów" jak tłumaczył Urząd Miasta :) bo tu nie chodzi o ściezki dla rowerzystów, a o szybkie wydanie kasy z Unii, żeby nie przepadła, a przy okazji ktoś zarobił na zrywaniu kostki położonej 3-4 lata wcześniej, jej wywiezieniu, położeniu asfaltu, malowaniu itd. I kasa krąży. To że te nibyścieżki nie nadają się do bezpiecznej jazdy, a niestety słusznie ich poprowadzenie wkurza też kierowców, to już zawdzięczamy polityce Szczurka. On ma gdzieś mieszkańców, ważne żeby się mógł pochwalić, że w tym roku oddał X kilometrów ścieżki i jakim jest świetnym prezydentem. Takie przejazdy to na etapie planowania, bo teraz to tylko śmieszny PR

      • 17 3

      • ścieżki są dobre (1)

        ale zawsze jest miejsce na ulepszenia

        • 2 9

        • w 90% to gnioty ktore ze wzgledow bezpieczenstwa nigdzie poza polską nie byłyby dopuszcone do użytkowania

          • 18 5

      • (1)

        Po tych komentarzach mogę śmiało stwierdzić, że 90% osób tutaj piszących w ogóle nie jeździ rowerem a pisze te komentarze tylko żeby zjechać UM

        • 6 6

        • oczywiście, że tak, to trole pisu i Moskwy, nowy jesteś na forum?

          poczekaj aż zaczną kasować twoje wpisy to zobaczysz jakie jest zadanie tutaj wykonywane

          • 1 3

    • W Sopocie i Gdańsku właśnie tak przenosi ten rower - pod tym względem to czym bliżej Sopotu tym gorzej.

      • 2 4

    • jest okazja aby sie pojawić i przekazać swoją opinię

      samo biadolenie w interneicie pewnie nic nie zmieni.

      • 7 3

    • Zgadza sie ale w Gdańsku jest tylko ciut lepiej.

      • 2 3

    • Gdańsk - Gdynia rowerem (1)

      O ile w pasie nadmorskim jedzie się całkiem płynnie, choć w sezonie letnim nietrudno tam o wzrost ciśnienia i kilka nieparlamentarnych słów, o tyle przejazd miastem, w dłużej np Grunwaldzkiej to już mało przyjemna przygoda. Po pierwsze co rusz trzeba zsiadać z roweru aby przeprowadzić go na drugą stronę bo ścieżka nie jest poprowadzona jedna strona drogi, po drugie miejsce na chodnik albo na ścieżkę (zależy od miejsca) jest zbyt wąskie aby mogło się tam minąć 2 rowerzystów lub spokojnie przejść np 2osoby idące obok siebie (zazwyczaj mamy z dziećmi lub po prostu spacerowicze). DDR w trojmiescie są nieprzemyślane, brak również kultury zarówno wśród kierowców jak i rowerzystów. Ale to ostatnie to nasza polska przypadłość niestety.

      • 3 2

      • gdyby kierowcy nie mieli prawa do parkowania na chodnikach

        to nie byloby wielu miejsc potencjalnych kolizji z pieszymi i powstawałoby więcej dróg dla rowerów

        • 2 0

    • Dobre czy

      złe - a jaka róznieca jak prawie wszędzie te hulajnogi w poprzek drogi są stawiane !!! Na ul.Morskiej natomiast same auta na ścieżce.... to nie są drogi rowerowrowe tylko ścieżki przetrwania :D

      • 1 2

    • 100 % racji

      • 0 2

  • Szykany dla rowerów (7)

    Wg. mnie przed każdym skrzyżowaniem lub przejściem dla pieszych na ścieżkach rowerowych powinny być zamontowane szykany w celu spowolnienia rowerzystów. Kierowca nie jest w stanie zauważyć pędzą ego rowerzysty zwłaszcza przy skręcone w prawo na skrzyżowaniu.
    Kolejna uwaga to nagminne przejeżdżanie rowerami po przejściach dla pieszych zamiast ich przeprowadzanie. Bardzo często do niebezpiecznych sytuacji dochodzi na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z Al. Piłsudskiego. Rowerzysto tam ścieżka rowerowa skręca w prawo i przebiega wzdłuż torów!!

    • 31 22

    • tak jest, przed każdym skrzyżowaniem drogi dla rowerów z drogą dla rowerów powinny być radykalne spowalniacze

      dla samochodów, bo

      "w końcu to jest zrozumiałe, że rowerzyści nie są w stanie zauważyć pędzą ego samochodu, zwłaszcza przy skręcone w prawo na skrzyżowaniu"

      założyć kagańce za mordy wściekłych psów!

      • 10 3

    • Zapraszam na badania psychotetryczne

      • 4 1

    • to powinien sie zatrzymac skoro nie widzi. proste. (3)

      kazdy kierowca który uczciwie zdał prawko to wie.

      ja zawsze tak robie i jakos nigdy rowerzysta "za szybko mi nie jechał"

      • 8 4

      • Wiesz, że jak się zatrzymasz (2)

        To wcale nie oznacza że nagle zyskasz super widoczność i zdolność przenikania wzrokiem przez przeszkody? Poraża ten brak wyobraźni u rowerzystów.

        • 3 8

        • zyskam.

          sprawdz sam. zobaczysz jakie to łatwe.

          • 5 0

        • Masz zachowac szczegolna ostroznosc.

          • 1 1

    • "Skrzyżowanie ul. Władysława IV z Al. Piłsudskiego"

      Tam będzie przejazd. Już jest projektowany. Powinien być wykonany razem ze ścieżką rowerową wzdłuż W. IV tak na przyszłą wiosnę.

      Dodam że bardzo dobrze, bo wspinanie się na ten mostek i potem jazda po fatalnej jakości chodniku + przejeżdżanie przez krawężniki i ziemię koło stacji SKM do przyjemnych nie należą.

      • 4 0

  • Dwie drogi rowerowe obok siebie (3)

    Polecam zobaczyć rejon urzędu miast od strony Gdańska. Są tam dwie drogi rowerowe obok siebie, jedna przez środek jezdni a druga po chodniku, która urywa się koło przystanku. Chyba jedna droga rowerowa raczej wystarczy....

    • 6 7

    • Docelowo powinna być dwukierunkowa droga rowerowa za drzewami, na terenie Parku Centralnego.

      Ale ona powstanie dopiero jak wybudują parking podziemny. Jeżeli chodzi o ten pas na środku jezdni, to jest przydatny, ale tylko dla jadących w stronę UM. Jak ktoś chce jechać od parku w stronę południową, ma do wyboru nielegalny ruchliwy chodnik, albo bardzo stresującą jezdnię. Gdzie samo włączenie się do ruchu to solidny stres. Dlatego oddzielna droga rowerowa wydaje się koniecznością. Bo raczej tam żadnego pasa nie chcą likwidować, chociaż by mogli (żeby w drugą stronę też dało się przejechać rowerem oddzielnie od samochodów).

      • 1 0

    • no i co? To może wystarczy jeden pas ruchu dla samochodów w obu kierunkach?

      • 5 0

    • Na Grunwaldzkiej jest czasem i 8 pasów koło siebie

      Po co. Myśle że jeden wystarczy.

      • 6 0

  • Infrastruktura to szczyt bezmyślności urzędników

    • 13 2

  • Jedno słowo: tragedia.

    • 19 2

  • Jakub furkal zobacz dół wielkopolskiej do zwycięstwa dramat... (1)

    • 10 2

    • Widziałem nie raz, dlatego właśnie projektujemy ten odcinek. Pozdrawiam.

      • 2 1

  • bzdura (1)

    W Gdyni drogi rowerowe a w zasadzie pasy powstają tylko za pomocą farby i najczęściej maja po kilka metrów. Żadna droga czy pas nie jest zgodna z prawem. Rowerowy do wymiany.

    • 25 4

    • No akurat pasy ruchu są unormowane

      nielegalne są te wszystkie "chodnikowe różowe ślaczki" zwane w polsce "ścieżkami". pasy ruchu dla rowerów w jezdni występują wszedzie na świecie. ścieżki chodnikowe tylko w polsce.

      • 7 1

  • (6)

    Niech się przejadą na Witomino. Jedna z największych dzielnic bez 1 metra prawdziwej ścieżki rowerowej.

    • 30 2

    • (2)

      No jak to? Przecież namalowali rower na Ulicy Małokackiej w kierunku Redłowa. Gratuluję. Obok mało uczęszczano droga piesza, a rowerzystów spycha się na wąski pas jezdni, gdzie rowerzystę samochody mijają na centymetry.

      • 6 5

      • No i bardzo dobrze!!!

        Te rowerki namalowali z powodu tego, że kierowcy, to w dużej mierze idioci i trąbili na rowerzystów za co powinni tracić prawka.
        Rower może jechać tamtędy zupełnie legalnie, jak i Kielecką w dół. (moim zdaniem nawet w górę)
        Wynika to z przepisów, a dokładnie z treści, że rowerzysta nie musi korzystać z żadnej infrastruktury rowerowej, która nie jest wyznaczona w kierunku jazdy rowerzysty.
        Kierunek natomiast jest ściśle związany z prawą stroną jezdni, czego większość niedouczonych tępaków nie rozumie, bo zwyczajnie nie zna przepisów.
        "określenia "kierunek ruchu" oraz "odpowiadający kierunkowi ruchu" oznaczają prawą stronę, jeżeli zgodnie z ustawodawstwem krajowym kierujący pojazdem jest obowiązany wymijać inny pojazd po swojej lewej stronie; w przeciwnym razie określenia te oznaczają lewą stronę;"

        • 2 2

      • To, że wyprzedzają na centymetry na Małokackiej

        to powinny być niestety postępowania wobec agresywnych kierowców, prowadzące nawet do utraty prawa jazdy.

        • 3 2

    • ja tam bym się cieszył

      "ścieżki"są niebezpieczne i tylko utrudniają poruszanie się rowerem

      • 4 1

    • (1)

      Widziałem raz autobus i resztę aut ciągnące się za rowerzystą, który wyciągał może 5 km/h z bólem. Przed nim pusto, za nim korek aż do obwodnicy. Widać było frustrację kierowców, ale nie było jak wyprzedzić z zachowaniem 1,5 więc jechali tak aż do Lidla :)

      • 1 2

      • raz widziałeś

        • 0 0

  • Niech jadą... (1)

    ...przez zarwany przepust na Wiśniewskiego.

    • 19 1

    • Malkontent

      Edzio!
      ;)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane