• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: ostatnie dni prac na ul. Morskiej

Patsz
13 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Skrzyżowanie z ul. Kalksztajnów będzie do piątku zamknięte. W sobotę na tym odcinku przejezdny będzie tylko jeden pas w kierunku centrum. Skrzyżowanie z ul. Kalksztajnów będzie do piątku zamknięte. W sobotę na tym odcinku przejezdny będzie tylko jeden pas w kierunku centrum.

Prace przy budowie buspasów na ul. Morskiej wchodzą w ostatnią fazę. Drogowcy do soboty zajmą się odcinkiem pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie GdyniKalksztajnów zobacz na mapie Gdyni.



Jak oceniasz szybkość prac na Morskiej?

Przypomnijmy:

  1. Przetarg na budowę buspasów na ul. Morskiej rozstrzygnięto na przełomie stycznia i lutego 2018 roku.
  2. Wygrała go firma Eurovia, która pokonała MTM m.in. dzięki temu, że zadeklarowała krótszy czas realizacji prac: 47 tygodni.
  3. Prace powinny skończyć się na przełomie roku, ale potrwają do końca marca.

Czytaj więcej: Remont ul. Morskiej z poślizgiem.

Prace wchodzą w ostateczną fazę. Teraz drogowcy zaczęli pracę na odcinku pomiędzy ulicami Zakręt do Oksywia i Kalksztajnów w kierunku centrum Gdyni.

Skrzyżowanie z ul. Kalksztajnów będzie do piątku zamknięte. W sobotę na tym odcinku przejezdny będzie tylko jeden pas w kierunku centrum.

Kiedy zakończą się prace?

- Termin zakończenia prac to 28 marca 2019 roku - informowała na początku stycznia Małgorzata Omachel-Kwidzińska z biura prasowego gdyńskiego magistratu.
Co zmieni się po przebudowie?

  • Powstaną buspasy o szerokości 3,5 m,
  • przebudowanych zostanie 2,5 km chodników,
  • przebudowana zostanie droga rowerowa o długości niemal 1 km,
  • zmodernizowane zostaną zatoki autobusowe, trakcja trolejbusowa, sygnalizacja świetlna,
  • trawniki zostaną wzbogacone o 1,5 tys. krzewów utrudniających nielegalne parkowanie,
  • zasadzonych zostanie osiem drzew.

Czytaj także: 21,5 mln zł na buspasy przy ul. Morskiej.

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" występującej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;

Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską, dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Buspasy na Morskiej. Film ze stycznia

Patsz

Miejsca

Opinie (133) 7 zablokowanych

  • Studzienki (4)

    Studzienki nie mogą być przy krawędzi jezdni lub po środku?W Gdyni większość jest zawsze zamontowana w miejscu gdzie przejeżdżasz kołami każda zapadnięta(nowa studzienka)Niszczą się i studzienki i teleskopy samochodowe nie mówiąc już o komforcie.W Gdyni jakiś projektant uparcie i durnie nie myśli logicznie robiąc takie babole.

    • 40 3

    • (1)

      Tutaj pytanie do inżynierów drogowców dlaczego tak jest właśnie, że studzienki są pod kołami aut a nie w osi pasów ruchu i to nawet podczas dużych remontów gdzie kanaliza też jest wymieniana.

      • 8 0

      • Odp dot lokalizacji studzienek

        W istniejacych ukladach infrastruktury nie mozliwosci lokalizacji studzienek poza jezdnia ze wzgledu na przebieg istniejacych kanalow
        W przypadku nowych projektowanych ukladach drogowy np ulica Nowy Swiat na Osowie widac ze kolektory sa poza jezdnia

        • 1 1

    • W Gdańsku to samo

      Zapadnięte studzienki to są chyba wpisane w wymagania przetargowe w każdym remoncie dróg. Najlepiej oczywiście studzienka co 5 m i każda w innym miejscu pasa, żeby potrenować jazdę slalomem.

      • 7 0

    • klasyczny przykład tej bezmyślności to Świętojańska, kilkanaście lat po remoncie całej ulicy wszystkie studzienki pozapadane.

      • 5 0

  • Gdynia pieknieje. (1)

    Dziekuje Rodzicom i Bogu ze przeprowadzilismy sie tutaj z Gdanska. Tam sami wiecie co sie dzieje. Masakra. Dziekujemy naszemy Prezydentowi.

    • 9 22

    • Wiesław pokłony ślij Szczurowi.

      To dzięki niemu miasto wygląda jak scenografia do filmu „Polskie drogi”.

      • 0 0

  • Dubaj północy

    Jaki jest sens budowania buspasów gdy nie mają one ciągłości? To co komunikacja miejska nadrobi na buspasie straci stojąc w korku by wjechać na morską.

    • 24 2

  • Opinia wyróżniona

    Mam pytanie (nie jestem z Gdyni) - po co budujecie zatoki jeśli są przy nich buspasy? (2)

    • 25 2

    • Po co???

      Bo po pierwsze-nikt nie mysli a po drugie-wiecej kasy do wyrwania

      • 8 2

    • niektóre autobusy są pospieszne i nie zatrzymają się na każdym przystanku

      • 2 0

  • Jednak ludzka twarz ma ta wladza. Nie ustaje w wysiłkac h by terminwo konczyc wszystkie prace, zwane niekiedy inwestcjami.

    • 9 0

  • morska (2)

    a ja się pytam kiedy w koncu zrobią prawy pas morskiej w kierunku chyloni ,przecież to są same koleiny

    • 15 1

    • lewy pas niewiele lepszy

      • 1 0

    • Kogo się pytasz ? Mnie ? A co mnie to obchodzi

      • 1 1

  • (2)

    Ile miejsc postojowych zlikwidowano przy okazji tego remontu , czy wiadomo cos na en temat ?

    • 9 1

    • Zero. Żadne miejsce postojowe nie zostało zlikwidowane. Ten remont to tylko otwarcie wjazdów do zatok i przemianowanie pasa do wjazdu i wyjazdu że sklepów i stacji benzynowych nie licząc instalacji podziemnych.

      • 2 0

    • O

      Weź się wyprowadź z Gdyni i zamontuj siodełko w rowerze

      • 0 1

  • Załosne tempo jak na taki krótki odcinek

    • 14 1

  • drzewa (1)

    Ale poszaleli.8 drzew ,nie można posadzić więcej.

    • 11 1

    • 8 drzew...szok

      A nie, to sukces.

      • 3 0

  • (1)

    pytanie do tych fuszerniaków dlaczego odcinek ścieżki rowerowej przy salonie Skody prawie do Kauflandu został pozostawiony z nierównej i poniszczonej kostki kiedy do stacji Cicrle K i przy Kauflandzie zbudowano ścieżkę z asfaltu?Zabrakło weny na te 300m?

    • 12 2

    • Nie to tak specjalnie!

      Jednolita nawierzchnia jest nudna, a takie urozmaicenie powoduje eiększe skupienie jadącego. Już Kim Dzong Szczur to wszystko przemyślał.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane