- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (60 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (103 opinie)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (249 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (306 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (167 opinii)
Gdynia: parking podziemny na 140 aut prawie gotowy
Kończą się prace na pl. Dworcowym w Chyloni. Powstaje tam węzeł przesiadkowy, którego głównym elementem będzie podziemny parking. W hali o powierzchni prawie 3,6 tys. m kw. zmieści się 140 samochodów i 24 rowery. Cała inwestycja ma być gotowa w II półroczu 2021 roku.
Prace toczą się od końca 2019 r. Pochłoną 45,8 mln zł, a wykonawcą jest konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras.
Większość finansuje Unia Europejska.
Wiadomo, że w okolicy powstaną mieszkania, na co w październiku zgodzili się gdyńscy radni.
Węzeł Chylonia - co się zmieni?
- zostanie przebudowany plac Dworcowy,
- pojawi się nowa trakcja trolejbusowa,
- rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Kartuskiej,
- stanie zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring,
- powstanie parking podziemny.
Parking podziemny w Chyloni jak podziemia Muzeum II WŚ
W ramach kontraktu firma Soletanche Polska zrealizowała ściany szczelinowe o obwodzie 255 metrów wraz z rozparciem w postaci tymczasowych rozpór stalowych.
Tę samą technologię wykorzystano m.in. przy realizacji podziemnej części Muzeum II Wojny Światowej czy parkingów podziemnych pod biurowcami kompleksu Olivia Business Centre.
- Pierwszym etapem wykonania prac była realizacja tzw. murków prowadzących, które wyznaczają osie ścian szczelinowych, następnym etapem było głębienie szczeliny przy wykorzystaniu specjalnego chwytaka oraz zawiesiny bentonitowej, która na czas głębienia i zbrojenia szczeliny zapobiega osuwaniu się gruntu do wnętrza - opowiada Krzysztof Tomczak, kierownik robót z ramienia Soletanche Polska. - Kolejnym etapem był montaż szkieletów zbrojeniowych. Ostatnim etapem realizacji sekcji ściany szczelinowej jest jej zabetonowanie. W takiej sekwencji prac sekcja po sekcji powstawały ściany przyszłego parkingu podziemnego. Na tym kontrakcie wykonaliśmy 41 sekcji.
Parking kiss & ride na pl. Dworcowym
Podziemna hala parkingowa ma powierzchnię prawie 3,6 tys. m kw. i mieści 140 miejsc postojowych dla samochodów oraz 24 dla rowerów.
Na samy placu zrealizowano również miejsca parkingowe na krótki postój, tzw. kiss & ride, które głównie mają służyć kierowcom podwożącym swoich pasażerów na dworzec.
Nie zabraknie miejsc przeznaczonych na postój dla taksówek, a rowerzyści otrzymają do dyspozycji wiatę.
Wiadomo już, że nie będzie większych zmian w organizacji ruchu na pl. Dworcowym poza koniecznością stworzenia wjazdu na podziemny parking.
- Dostęp do parkingu będzie odbywał się przez wjazd na plac Dworcowy od strony ul. Kartuskiej, a wyjazd, tak jak obowiązywało przed rozpoczęciem naszych robót, odbywał się będzie za budynkiem poczty. W ten sposób zarówno rowerzyści, jak i kierowcy będą mogli dostawać się do wykonanego parkingu podziemnego - wyjaśnia Szymon Zygmański, kierownik budowy z firmy Roverpol.
Węzeł Chylonia: co jeszcze do wykonania?
Do wykonania zostały prace związane z realizacją nawierzchni drogowej trakcji trolejbusowej, toalet publicznych oraz montażu elementów małej architektury, a także wykonanie docelowej organizacji ruchu.
Cała inwestycja ma być gotowa w II półroczu 2021 r.
Prace na placu Dworcowym. Film z marca
Opinie wybrane
-
2021-06-11 07:08
Wszystko fajnie tylko komuś lokalizacje się pomyliły. (39)
Taki parking powinien być w Śródmieściu gdzie są firmy, restauracje,sklepy, banki, instytucje.
Może warto się zastanowić nad oddawaniem każdego skrawka przestrzeni deweloperowi.
Już widzę jak rodziny parkują samochód na Chyloni. Jadą SKM do Centrum aby zjeść obiad w sobotę.- 284 73
-
2021-06-12 13:48
Nic się nikomu nie pomyliło
Chylonia to najbardziej zaludniona dzielnica w Gdyni i węzeł przesiadkowy jest tu jak najbardziej na miejscu.
- 2 0
-
2021-06-12 11:59
Kolejny kret yn
Istotą takich parkingów jest wyprowadzić ruch z centrum, a nie wprowadzić jeszcze większy.
- 2 0
-
2021-06-12 08:24
Chlonia
Nieprawda odjeżdżają ludzie z Koleczkowa, Bojana i okolic większość młodych po co stać w korkach inwestycja jest ok
- 3 0
-
2021-06-11 20:25
a dlaczego by nie
- 1 2
-
2021-06-11 18:40
Budowanie węzłów przesiadkowych w centrum żeby odkrywać dojazd...
Kolejny geniusz
- 3 0
-
2021-06-11 13:19
dokladnie (1)
a narazie w srodmiesciu miejsca parkingowe likwiduja (ul 10 lutego, plac kolo akwarium, parking przy plazy)
- 5 3
-
2021-06-12 09:22
i bardzo dobrze
bez restrykcyjnej polityki parkingowej nie ma zrównoważonego systemu transportu i mobilności w mieście
- 2 1
-
2021-06-11 11:35
A powinny tak robić.
- 1 0
-
2021-06-11 11:31
chylonia to nowe centrum gdyni
to największa dzielnica!!! tu więcej bankierii niż na centrum!
- 5 3
-
2021-06-11 10:42
Masz pod Rivierą darmowy marudo.... (1)
- 9 1
-
2021-06-11 12:17
ten pod rivierą jest nijak skomunikowany z centrum typu plaża, skwer
po drugie, zaraz go nie bedzie...deweloper już tam jest
- 5 7
-
2021-06-11 09:10
tak i później te auta wlewają się do centrum tworząc korki (1)
zostaw kobzę w Chyloni i jedź kolejką
- 14 0
-
2021-06-11 10:36
tak jest w USA - tam przejazd przez most do miasta jest tak horrendalnie drogi ...
że normalnemu panu smithowi się to nie opłaca ...
więc z domu do stacji subway jedzie autkiem - a dalej do centrum amerykańską SKMką- 9 2
-
2021-06-11 08:25
Dokładnie (2)
Dokładnie ten parking bardziej przydał by się między przystankiem skm a hutniczą, i wtedy faktycznie wieśniacy (tacy jak ja) z Pogórza, Kosakowa, Rumii, Redy itp. zapełniali by go by w mieście było mniej aut.
- 10 3
-
2021-06-11 16:34
Rumi (1)
- 3 1
-
2021-06-12 12:01
Nie tłumacz, nie zrozumii ;-)
- 2 0
-
2021-06-11 08:23
Przecież w Śródmieściu też powstaje taki parking, nawe 2x większy (5)
- 6 2
-
2021-06-11 12:16
gdzie powstaje?? (1)
- 1 1
-
2021-06-11 18:44
Pod skwerem Plymouth
- 4 0
-
2021-06-11 09:08
Co więcej, pod Filmówką i Batorym od dawna są (2)
- 14 2
-
2021-06-12 08:42
Pod Placem Grunwaldzkim Obok filmówki
- 2 0
-
2021-06-11 09:11
popsułeś mu argumentację
- 8 2
-
2021-06-11 08:05
Parkingi kiss&ride z założenia są na obrzeżach miasta
- 21 0
-
2021-06-11 07:45
ale drogi nie są z gumy (13)
Nie wszyscy, ktorzy chcą zmieszczą się w centrum. A nawet jakby zbudować miejsc podziemnych na milion auto to: - kto za to zaplaci? Mieszkańcy Gdyni? - Kto to będzie utrzymywał po sezonie? Mieszkancy Gdyni? - jak ludzie tam dojadą? A potem beda narzekać, że trzeba placić. Chcesz do podjechać do baru to weź taxi.
- 34 15
-
2021-06-11 07:58
Wiecej słupków niech robią na dotychczasowych miejscach parkingowych (12)
- 16 9
-
2021-06-11 08:24
pokaż mi miejsce parkingowe które zastawiono słupkiem (11)
tylko wymień te legalne a nie parkowanie "gdzie bądź"
- 16 9
-
2021-06-11 12:14
10 Lutego, 3 Maja, Mściwoja-stojak rowerowy od zawsze pusty,
parking przed Akwarium, cały parking przed plaża koło teatru,
- 4 2
-
2021-06-11 09:11
10 lutego, koniec Skweru Kościuszki, parking przy Muzycznym, Wybickiego... (8)
liczyc dalej?
- 18 6
-
2021-06-11 12:32
10 lutego uwolniono już parkingu
- 3 0
-
2021-06-11 09:52
to się ci synek tylko wydaje
cały skwer stoi na kesonach a okolica przed jest nasączona wodą tak, że jakiekolwiek budowanie tam w głąb ziemi - było by horrendalnie kosztowne
- 7 4
-
2021-06-11 09:52
Na razie wyliczyłeś lokalizacje, gdzie per saldo miejsc przybyło (5)
(parking podziemny, Plac Grunwaldzki 2, +199 miejsc). Więc tak, i jeszcze długo tak.
- 7 9
-
2021-06-11 12:15
parking pod filmówka latem jest full od rana (3)
i to tylko jeden jaki dano a ile zabrano? a ile jeszcze zabiorą jak zamkną Starowiejską??
- 8 3
-
2021-06-11 15:00
(2)
Skoro jest full od rana to znaczy że jest za tani
- 6 5
-
2021-06-11 15:20
Nie jest, parkuję tam od początku i ani razu nie było kompletu zajętych (1)
Zwykle ponad połowa wolna.
- 3 1
-
2021-06-12 08:40
Nie kłam Mam go przed oknem
- 1 1
-
2021-06-11 10:25
ale tam trzeba płacić, na powierzchni nie trzeba było, bo i tak tablice kradzione.
- 4 2
-
2021-06-11 08:33
10 Lutego ?
- 15 5
-
2021-06-11 07:37
wróć do korzeni (1)
Tylko leniwe rodziny w sobotę czy w niedzielę jedzą obiady w fast foodach. A potem widać tych grubasów na ulicach.
- 30 38
-
2021-06-11 12:11
czytanie ze zrozumieniem to trudna rzecz..gdzie jest napisane, że jadą na fasty do Gdyni??
może pan/ pani widzi w Gdyni tylko takie lokale..a po drugie nie każdy gruby, jest gruby z własnej winy...
- 6 7
-
2021-06-11 11:01
Urbanista Jan Gehl powiedział: (1)
Chcesz mieć korki, buduj parkingi. Więcej miejsc parkingowych powoduje, że więcej ludzi przesiada się na auta, ponieważ jest większa szansa na miejsce parkingowe. Tymczasem w Oslo zlikwidowano ruch aut w centrum praktycznie do zera przez całkowitą likwidację miejsc parkingowych.
- 4 12
-
2021-06-12 09:38
super dziewięciu wspaniałych stawiających dislajki nie przyjmując prostych faktów do wiadomości
samochodoza zaawansowana
- 1 1
-
2021-06-11 10:42
I ktoś będzie jeszcze narzekał ze się parkingów w Gdyni nie buduje? (26)
Tyle narzekania ze się zabiera miejsce parkingowe, a tu proszę.
Podkreślam ze za pare lat musi być tak jak w miastach na zachodzie!
W centrum tylko elektryczne, taksówki, służby i dostawy 6.00-9.00!- 32 97
-
2021-06-12 00:05
Może jakieś przykłady??
Może jakieś przykłady takich rozwiązań mieszkam w NL od kilku dobrych lat i nie spotkałem się nigdzie z podanymi przez Panią faktami.
- 4 1
-
2021-06-11 21:12
w jakich miastach i na zachodzie czego? Czegoś ty sie nałykał? (2)
wszystkie duże i średnie miasta w Europie przygotowały się do nieuchronnego zindywidualizowania środków transportu, a jednym z nich sa właśnie samochody i to nie tylko elektryczne, ale przede wszystkim póki co spalinowe.
Przestancie bredzić te dyrdymały z drugiej połowy lat 90ych....
Pandemia tylko przyspieszyła proces, liczba nowych samochodów rośnie lawinowo na świecie, w Europie i w PL.
Trzeba się do tego przygotować, a nie bredzić- 6 3
-
2021-06-12 09:41
Bredzisz koleś na temat powrotu do
spalinowej motoryzacji indywidualnej na Zachodzie.
- 1 3
-
2021-06-12 09:33
na terenach wiejskich może i liczba samochodów rośnie
W centrach miast indywidualne środki transportu to w coraz większym stopniu ruch pieszych i rowerzystów oraz użytkowników UTO (urządzeń transportu osobistego takich jak hulajnogi etc.) Coraz większe obszary centrów miast uwalniane są od jeżdżących i parkujących samochodów od kilkudziesięciu lat coraz śmielej.
- 1 3
-
2021-06-11 19:04
No i podpalane samochody
Full bezdomnych, pełni śmieci.
I obraz np. Paryża będzie idealny.- 6 3
-
2021-06-11 17:57
podkreślam, że to czyste brednie, bo większość miast na zachodzie (1)
buduje parkingi również w centrach miast
- 7 4
-
2021-06-12 09:31
dobrze zarządzane miasta na tzw. Zachodzie raczej likwiduje parkingi wielopoziomowe w centrach miast
wielopoziomowy podziemny parking w centrum Paryża został przekształcony w centrum hodowli pieczarek.
- 0 3
-
2021-06-11 13:13
(7)
Nie prawda. Wiele niemieckich miast ma parkowanie za darmo przez pierwsze pół godziny. Oczywiście nie wszędzie. Poza tym są pietrowe parkingi(zautomatyzowane) przyklejone do ścian budynków. Owszem za kase. Nie wiem skąd te wieści że na zachodzie się likwiduje parkingi. W Gdyni zlikwidowano już trzy a to nie koniec.
- 18 3
-
2021-06-12 11:46
Mają też pomysł na brak gratów w centrum.
Wjazd do miasta tylko dla pojazdów z normą euro 5 lub wyższa, lub wykupienie winiety. W ten sam sposób trójmiasto mogłoby się pozbyć korków, smrodu i hałasu jednym prostym posunięciem. Na początku byłby krzyk i lament, taki sam jak teraz na temat korków i brak miejsc parkingowych, ale po czasie ludzie by się przyzwyczaili. I takie parkingi jak ten miałyby wzięcie.
- 0 3
-
2021-06-12 09:25
W wielu miastach Europy zachodniej likwiduje się sukcesywnie tysiące miejsc do parkowania
w Kopenhadze już w 1968 roku rozpoczął się proces śmiałego uwalniania kolejnych ulic i placów od parkujących i jeżdżących samochodów. Równolegle w wielu miastach Europy likwiduje się estakady i inne pseudobezkolizyjne rozwiązania drogowe. W ten sposób miasta te bardzo szybko podnoszą swoje miejsce w rankingach jakości życia miejskiego.
- 1 1
-
2021-06-11 15:29
Oczywiście, że się likwiduje (4)
A tam, gdzie się nie zlikwidowało, ustala się stawiki za parkowanie wielokrotnie wyższe od naszych. Każdy, kto choć trochę jeździ po Europie, wie to z własnego doświadczenia.
Masz pierwszy przykład z brzegu:
rozwiń...A tam, gdzie się nie zlikwidowało, ustala się stawiki za parkowanie wielokrotnie wyższe od naszych. Każdy, kto choć trochę jeździ po Europie, wie to z własnego doświadczenia.
Masz pierwszy przykład z brzegu:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/amsterdam-likwiduje-ok-10-tys-miejsc-parkingowych-61430.html- 6 8
-
2021-06-11 19:10
Jest jednak kilka ale: (3)
1. Amsterdam jest na płaskim terenie
2. Duża cześć transportu, jeżeli nie większa to rower.
3. Świetny transport publiczny - szczególnie koleje dojazdowe.
4. Klimat dogodniejszy do jazdy cały rok rowerem - brak srogich zim
5. Rozwija sie wciąż parkingi podziemne w zamian za miejsca naziemne.
W Gdyni natomiast wyłącznie się likwiduje w zamian nic nie oferując.- 9 4
-
2021-06-12 09:42
Zimy w Trójmieście sroższe od amsterdamskich ?
Bzdury pleciesz.
- 1 3
-
2021-06-12 09:30
no właśnie: jajko czy kura było pierwsze? Dlaczego nie napisałeś o roli ruchu pieszych w Amsterdamie? (1)
od kilkudziesięciu lat w dobrze zarządzanych miastach przywiązuje się większą wagę do poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów niż do tworzenia udogodnień do parkowania samochodów. Dzięki uwalnianiu coraz większych obszarów centrów miast od jeżdżących i parkujących samochodów (nie głównie ani nie wyłącznie przez budowę
od kilkudziesięciu lat w dobrze zarządzanych miastach przywiązuje się większą wagę do poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów niż do tworzenia udogodnień do parkowania samochodów. Dzięki uwalnianiu coraz większych obszarów centrów miast od jeżdżących i parkujących samochodów (nie głównie ani nie wyłącznie przez budowę podziemnych parkingów; głównie przez uwalnianie kolejnych ulic i placów w centrach miast od jeżdżących i parkujących samochodów następuje zwiększenie popularności poruszania się po mieście pieszo lub rowerem. Wiele bałamutnych tez powyższego wpisu nie nadaje się do polemiki.
- 0 2
-
2021-06-12 11:10
"dobrze zarządzanych miastach przywiązuje się większą wagę do poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych"
Bo dla samochodów już zrobiono.
I dobrze postawione pytanie - jajo czy kura...
Bo w Gdyni to jedynie jaja... z mieszkańców.- 2 0
-
2021-06-11 11:18
? (5)
Nie bardzo wiadomo jak parking w Chyloni zrekompensuje brak miejsc parkingowych w centrum.
- 18 8
-
2021-06-11 12:31
w taki, że nie będziesz pudłem pchał się do centrum (4)
- 9 22
-
2021-06-11 12:38
no...ja już wogóle nie pcham się do centrum (2)
- 16 2
-
2021-06-12 09:23
to Twój problem, koleś (1)
- 0 6
-
2021-06-12 11:14
to nie mój problem a "centrum"
bo nie ma nic do zaoferowania.
Więc pretendowanie do uprzywilejowanej pozycji jest zupełnie nieuzasadnione.
A życie w "kurnikach" typu "Witawa" to życie brojlera.- 5 0
-
2021-06-11 12:39
nie chwal sie brakiem siana na auto
- 8 9
-
2021-06-11 10:56
(4)
Zabiera się po kilka tysięcy miejsc, a buduje nowy parking na 140 aut. :D Typowa Gdynia jest typowa.
- 22 10
-
2021-06-11 15:26
Wskaż te kilka tysięcy miejsc, fantasto
- 7 6
-
2021-06-11 12:31
i dobrze (2)
za dużo przestrzeni marnowane jest na park dla gratów
- 7 21
-
2021-06-11 12:38
nie chwal się że cię nie stać na auto... (1)
- 10 5
-
2021-06-11 15:26
Stać na samochód dziś każdego
Po jękach pod każdym artykułem widać dobitnie, że nie każdego stać jednak na jego utrzymanie...
- 10 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.