Fakty i opinie

Gdynia: parkingi pod estakadą zamknięte

Najnowszy artukuł na ten temat

Gdynia: cztery firmy chcą rozbudować ul. Kwiatkowskiego

Ostrzeżenia pojawiły się pod terminalem kontenerowym i pasażerskim.
Ostrzeżenia pojawiły się pod terminalem kontenerowym i pasażerskim. fot. Monika Goldszmidt/Trojmiasto.pl

Gdyński Zarząd Dróg i Zieleni przestrzega kierowców przed parkowaniem pod starszą częścią Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Na generalny remont nie ma pieniędzy, ale od poniedziałku zaczną się doraźne naprawy.



Czy Gdynia powinna wydać dziesiątki milionów na remont starszej części estakady?

nie powinna wydać ani złotówki, trzeba zrobić wszystko, by drogę przejęło i utrzymywało państwo 51%
doraźne remonty trzeba wykonać natychmiast, z resztą się wstrzymać 21%
tak, przecież korzystanie z niej jest niebezpieczne 28%
zakończona Łącznie głosów: 591
- Podjeżdżam pod terminal, a tam naklejona na filar kartka, ostrzegająca przed spadającymi elementami estakady. Myślałem, że to jakiś głupi żart - mówi pan Edward, kierowca TIR-a, który bywa w tym rejonie regularnie.

To jednak nie żart, a faktyczny stan starszej części estakady - wybudowanej niemal 40 lat temu. Na remont jednego przegubu miasto wydaje miliony, a to nie wszystko, bo utrzymania wymaga także nawierzchnia, filary i niemal wszystkie elementy konstrukcyjne. Dlatego władze miasta i portu od lat starają się, by droga uzyskała status trasy krajowej, co przerzuci koszty jej utrzymania z gminy na państwo. Póki co, zgody ministerstwa na to nie ma, więc Gdynia musi sama ponosić koszty remontów.

- Dlatego zanim go zaczniemy, ostrzegliśmy kierowców, by tam nie parkowali. Bo gdyby elementy estakady spadły na ich samochody, mogliby domagać się odszkodowania. Nie mówiąc już o tym, że mogłoby to być niebezpieczne - mówi Stefan Benkowski z gdyńskiego ZDiZ.

Z trasy na parking spadają niewielkie kawałki gruzu, więc część parkingu już teraz została zamknięta. Prace zaczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. Będą jednak tylko doraźne. Na generalny remont w miejskim budżecie nie ma pieniędzy.

Opinie (92) 9 zablokowanych

  • Pan kierowca z Tira zapomnial dodac, ze to przeladowane Tiry niszcza drogi! (6)

    • 118 24

    • Nie powtarzaj głupot (2)

      Drogi niszczą się, bo są źle zrobione. Na całym świecie jeżdżą Tiry, ale tylko w Polsce drogi rozpadają się po kilku miesiącach. A o ile można przeładować Tira? O kilka ton? Cały zestaw ma 40 i nic się nie dzieje, ale jak ma 42 to droga się rozpada? To tylko tłumaczenie urzędników.

      • 33 25

      • poczytaj jakie ładunki odkrywa itd, 80 ton nie dziwi...

        nie mówię o wanience i piachu:p Kontener wypchany "ekonomicznie" często waży 2 razy tyle, nie powinno być zgody na transport moim zdaniem ale port ma to w końcu jelita grubego. Ostatnio dostałem 20" na lawetę gdzie chyba ładunek się przesypał na jedną stronę to jechałem na poduszkach bez powietrza po prawej bo był niestatetczny. Nie raz trzeba było zrzucić drobnicę przed kontrolą bo mandat za to wynosi 500 zł a za oś na 150% 5000 tyś, dzieci chcą jeść więc wożę i świadomie niszczę drogi. Nie znajdę pracy w wieku 60 lat już więc rzuć kamieniem ale też i zrozum, że gdybym miał 25 lat to nie wsiadłbym...

        • 23 7

      • Każda droga kolego ma okresloną nośność

        Nikt nie będzie drogi osiedlowej robił tak, aby mogły po niej jeździć TIR-y. Jeżeli tak się stanie, to droga zostanie rozwalona w przeciągu paru dni.
        Obwodnica trójmiejska nie rozpada się przecież... bo jest przystosowana do ciężkiego transportu, a estakada już nie, ma określoną nośność.

        Piszesz o przeładowaniu dwóch ton? Dziesięć to norma.
        Wpisz sobie w google "przeładowana ciężarówka w Sopocie" i zobaczysz, że tylko ta jedna miała o ponad 10ton więcej, a ile takich przejeżdża dziennie i nie są zatrzymywane do kontroli. Podobnie jest na estakadzie w Gdyni, dopóki nie będzie wagi, TIR-owcy będą szaleć do woli.

        • 11 0

    • (2)

      takie TIRy jeżdżą po całej Europie i tylko w Polsce są problemem, wybudowanie estakady Kwiatkowskiego i połączenie jej z obwodową jako alternatywa dla wysyłki towarów z portu i jednoczesne ograniczenia tonażowe to PRZYKŁAD TĘPOTY I BRAKU LOGICZNEGO MYŚLENIA...
      Albo miliony na budowę terminali poza miastem (np Gdańsk) albo wzmocnienie dróg i odpowiednia ich kwalifikacja !!! Tylko tyle, albo aż tyle

      • 2 5

      • Estakada, to... (1)

        Relikt poprzedniej epoki, a wówczas nikt nie zakładał, że ciężarówki będą przeładowywane o 10 ton, ponieważ nie było takiej potrzeby.

        TIR-y jeżdżą po całej europie, ale tylko w europie wschodniej nikt nie szanuje prawa i przepisów.
        Nie masz najwyraźniej pojęcia jaka jest różnica w wybudowaniu jednego kilometra drogi o odpowiednich parametrach. Dla przykładu dwupasmowa obwodnica wyglądem nie różni się od dwupasmowej autostrady, ale koszt wykonania tej drugiej jest czterokrotnie droższy.

        Fajnie jest popisywać sobie na temat braku logicznego myślenia innych jak samemu nie dokłada się do wykonania złotówki.

        • 7 1

        • "takie TIRy jeżdżą po całej Europie i tylko w Polsce są problemem". Tylko że w tej "całej" Euopie mandat za przeadowanie jest taki, ze drugi raz już nie spróbuje a u nas to kpina.

          • 3 0

  • (3)

    I gdzie ja teraz będę chodził na borówki? Wszystko zamykają. Wizja Kononowicza się spełnia :( A właśnie, widzieliście ostatnio dziki na Oksywiu?

    • 30 0

    • tak, w mięsnym

      • 3 1

    • Widziałem dziki w Brzeźnie - niestety one też mnie zauważyły...

      • 8 0

    • Wczoraj koło straży na Dickmana kręcili się twoi kumple.

      • 1 0

  • ojej to straszne!! (2)

    Już nie poparkuje pod estakadą to straszne ;/

    • 15 14

    • Wyburzyć estakadę!!! (1)

      ;-P

      • 2 1

      • To jest taka "Obwodnica Gdyni" (jak Trasa Sucharskiego w Gdańsku)

        i wyprowadza ruch z miasta, także akurat droga przyspieszona jest OK. To nie Podwale Przedmiejskie - autostrada w centrum Gdańska.

        Chociaż z drugiej strony w Gdyni tez mamy takie własne Podwale - Władysława IV - które pomimo świateł, rozdziela centrum miasta...

        • 0 0

  • wopr (1)

    a co z ośrodkiem egzaminowania kierowców ??

    • 7 2

    • Przecież to w zupełnie innym miejscu jest.

      • 3 0

  • najdroższe 3km estakady na świecie (1)

    proponuje zasłonić kotara, obok zbudować kontenery za 6 baniek i wszystko opasać świątecznymi lampkami za milion :D

    • 54 6

    • I kazać Hirszowi wpisać estakadę na listę zabytków modernizmu i designu.

      • 11 1

  • bez sensu pakowac pieniadze

    wyburzyc to dziadostwo i normalna ulice zrobic!!!!

    • 7 25

  • CO SIĘ STAŁO ?? (2)

    a ja myślałem, że specjalistą od spraw drogowych jest Pan redaktor wizjoner i pomysłodawca Maciej N.
    P.S "ROZWALIĆ" ESTAKADĘ I PUŚCIĆ RUCH PIESZYCH - tak jak w "Boston city" :-)

    • 50 5

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Jakbyś nie wiedział

      To Estakada Kwiatkowskiego jest OBWODNICĄ Gdyni

      i to nie to samo co Podwale które wprowadzają cały ruch przez Główne Miasto w Gdańsku!

      • 3 2

  • estakada (5)

    gdyby nie ten fragment przy terminalu kontenerowym to port sięgałby pod rumię.a tak mamy gruz nad głowami i wielkie nic na łąkach obok

    • 32 3

    • nieprawda (1)

      siegalby co najwyzej elektrocieplowni, czyli raptem kilometr dalej

      • 3 1

      • no nie wiem

        widziałem już elektrociepłownie w portach choćby w le havre,poza tym kilometr jak piszesz to bardzo długi dystans jeżeli miałby być zabudowany pirsami dokami nabrzeżami dźwigami suwnicami hangarami -infrastrukturą portową znaczy.i jak ja jestem ignorant to ty laik

        • 4 0

    • Jest sposób (2)

      Estakadę można podnieść o 20 metrów wyżej tak aby statki przepływały pod nią , jest to tańsze niż tunel i nie bedzie przeszkadzało, jak coś zrobić to porządnie !

      • 3 0

      • Teoretycznie to (1)

        Kanał portowy można poprowadzić w dolinie rzeki Redy aż pod Wejherowo, to są bagna położone kilka metrów nad poziomem morza, wystarczy spojrzeć w mapy topograficzne, nic nie stwarza problemu , w XIX wieku udało się z kanałem Sueskim i Panamskim, a w XXI wieku tym bardziej dało by rade tutaj, to jest naprawde szansa na rozwój portu, i wówczas faktycznie należało by podnieść Estakadę na wysokość 40-50 metrów, impreza droga , ale na przyszłość by się zwróciła z nawiązką

        • 2 0

        • Ciekawa koncepcja !

          • 2 0

  • (1)

    Jak Gdynia nie chce utrzymywać estakady to proponuję Port w Gdańsku. Czerpać korzyści z portu to Gdynia chciałaby chętnie ale infrastrukturę to niech im utrzymują Sopot i Gdańska ...

    • 26 15

    • na razie to Gdynia doklada do Gdanska

      1. stadion budyn arena - finansowany z budzetu - Gdynia doplaca
      2. obwodnica poludniowa - finansowana z budzetu - Gdynia doplaca
      3. trasa sucharskiego - finansowana z budzetu - Gdynia doplaca

      jestesmy wlasnie swiadkami skoku na budzet gromady sliskich cwaniaczkow z Gdanska. Zeby bylo smiesznie pomieszkujacy w Gdansku ( absolwenty GDYNSKIEJ WSM ) niejaki Nowak wyzlosliwia sie i nie zgadza sie na przejecie estakady kwiatkowskiego jako drogi krajowej....
      btw - gdyby nie gdynski zkm to w sopocie chodziliby na piechote.....

      • 15 2

  • kkk

    na opata hackiego nie tak dawno pod estakadą przechodziłem koło pordu i spadł kawałek ok 5cm gruzu przed nosem! Sypie sie wszycho! Gorzej jak spadnie 50cm gruzu!

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.