• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: parkingi pod estakadą zamknięte

Michał Sielski
4 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Ostrzeżenia pojawiły się pod terminalem kontenerowym i pasażerskim. Ostrzeżenia pojawiły się pod terminalem kontenerowym i pasażerskim.

Gdyński Zarząd Dróg i Zieleni przestrzega kierowców przed parkowaniem pod starszą częścią Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Na generalny remont nie ma pieniędzy, ale od poniedziałku zaczną się doraźne naprawy.



Czy Gdynia powinna wydać dziesiątki milionów na remont starszej części estakady?

- Podjeżdżam pod terminal, a tam naklejona na filar kartka, ostrzegająca przed spadającymi elementami estakady. Myślałem, że to jakiś głupi żart - mówi pan Edward, kierowca TIR-a, który bywa w tym rejonie regularnie.

To jednak nie żart, a faktyczny stan starszej części estakady - wybudowanej niemal 40 lat temu. Na remont jednego przegubu miasto wydaje miliony, a to nie wszystko, bo utrzymania wymaga także nawierzchnia, filary i niemal wszystkie elementy konstrukcyjne. Dlatego władze miasta i portu od lat starają się, by droga uzyskała status trasy krajowej, co przerzuci koszty jej utrzymania z gminy na państwo. Póki co, zgody ministerstwa na to nie ma, więc Gdynia musi sama ponosić koszty remontów.

- Dlatego zanim go zaczniemy, ostrzegliśmy kierowców, by tam nie parkowali. Bo gdyby elementy estakady spadły na ich samochody, mogliby domagać się odszkodowania. Nie mówiąc już o tym, że mogłoby to być niebezpieczne - mówi Stefan Benkowski z gdyńskiego ZDiZ.

Z trasy na parking spadają niewielkie kawałki gruzu, więc część parkingu już teraz została zamknięta. Prace zaczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. Będą jednak tylko doraźne. Na generalny remont w miejskim budżecie nie ma pieniędzy.

Opinie (92) 9 zablokowanych

  • po co estakada na filarach?

    Puścić jezdnię po ziemi, będzie o niebo taniej

    • 0 0

  • estakada (5)

    gdyby nie ten fragment przy terminalu kontenerowym to port sięgałby pod rumię.a tak mamy gruz nad głowami i wielkie nic na łąkach obok

    • 32 3

    • Jest sposób (2)

      Estakadę można podnieść o 20 metrów wyżej tak aby statki przepływały pod nią , jest to tańsze niż tunel i nie bedzie przeszkadzało, jak coś zrobić to porządnie !

      • 3 0

      • Teoretycznie to (1)

        Kanał portowy można poprowadzić w dolinie rzeki Redy aż pod Wejherowo, to są bagna położone kilka metrów nad poziomem morza, wystarczy spojrzeć w mapy topograficzne, nic nie stwarza problemu , w XIX wieku udało się z kanałem Sueskim i Panamskim, a w XXI wieku tym bardziej dało by rade tutaj, to jest naprawde szansa na rozwój portu, i wówczas faktycznie należało by podnieść Estakadę na wysokość 40-50 metrów, impreza droga , ale na przyszłość by się zwróciła z nawiązką

        • 2 0

        • Ciekawa koncepcja !

          • 2 0

    • nieprawda (1)

      siegalby co najwyzej elektrocieplowni, czyli raptem kilometr dalej

      • 3 1

      • no nie wiem

        widziałem już elektrociepłownie w portach choćby w le havre,poza tym kilometr jak piszesz to bardzo długi dystans jeżeli miałby być zabudowany pirsami dokami nabrzeżami dźwigami suwnicami hangarami -infrastrukturą portową znaczy.i jak ja jestem ignorant to ty laik

        • 4 0

  • Nadzór budowlany (2)

    Zapytajcie co o tym sądzi nadzór budowlany...

    • 6 0

    • W Warszawie codziennie objeżdżają wiadukty bo są w tak fatalnym stanie, uczymy się od najlepszych.

      • 0 0

    • nadzór budowlany ma ważniejsze sprawy na głowie

      niż jakaś tam estakada :-).

      • 1 0

  • władze miasta

    co się dzieje w mojej Gdyni!. Pieniądze wydają , zresztą jak czytam w prasie olbrzymie, na widzimisię urzędników, jakieś bzdury, a czy ktoś widział chodnik na Starowiejskiej i innych ulicach w centrum. Same dziury. Ja wim,że Szczurek i jemu podobni jeżdżą samochodami, ale ja muszę chodzić, bo w "bogatej" Gdyni tylko władze miasta i ich rodziny są bogate. Ja zwykły mieszkaniec dla tego pana się nie liczę. Ale teraz koniec. weś się pan do roboty panie szczurek

    • 3 0

  • kasa,kasa,kasa

    Wreszcie kończy się panowanie wiecznie żywego i wszystko wiedzącego Szczurka i jego mafii. Na odchodne trzeba zarobić. Stąd wielkie topienie NASZYCH pieniędzy. Remonty hali targowej za wiele milionów, budowa lotniska, nikomu (oprócz władzy) niepotrzebnego parku technologicznego i Bóg wie czego jeszcze, byle tylko kasa,kasa,kasa. Jak się żyje z taką krytyką Panie Prezydencie?. Czy Pana uszy są już tak wysoko,że się mieszkańców nie słyszy?

    • 5 0

  • Szczurek

    Zamiast budować sobie pomniki np. lotnisko, park technologiczny, czy barachło na 10- tego Lutego niech się szczurek ze swoimi kolesiami zajmie ulicami i chodnikami. tego nam mieszkańcom potrzeba, a nie durnych budowli za miliony złotych.

    • 2 0

  • brak parkingu (3)

    czy ten parking jest obok Stena Line? chciałem dojechać do Gdyni pod prom autem i zostawić na parkingu na weekend, czy teraz nie będę miał gdzie zostawić auta?

    • 4 0

    • Zostaw w rowie wzdłuż obwodnicy, jak wszyscy zimą. (2)

      • 1 2

      • (1)

        dziękuję za inteligentną odpowiedź, głąbie kapuściany...
        czy ktoś może poradzić w moim temacie?

        • 4 1

        • tak, to parking obok stena line.

          • 0 0

  • Lotnisko

    Jak to Panie Benkowski nie ma pieniędzy?A za co budujemy nikomu niepotrzebne lotnisko? W przyszłym roku nie będą nawet kosic trawników bo brak środków.Pan Szczurek już w piórka obrósł i nie pyta nikogo na co wydawać nie swoje pieniądze.

    • 3 1

  • to samo czeka obwodnicę połódniową

    • 0 0

  • Pan kierowca z Tira zapomnial dodac, ze to przeladowane Tiry niszcza drogi! (6)

    • 118 24

    • (2)

      takie TIRy jeżdżą po całej Europie i tylko w Polsce są problemem, wybudowanie estakady Kwiatkowskiego i połączenie jej z obwodową jako alternatywa dla wysyłki towarów z portu i jednoczesne ograniczenia tonażowe to PRZYKŁAD TĘPOTY I BRAKU LOGICZNEGO MYŚLENIA...
      Albo miliony na budowę terminali poza miastem (np Gdańsk) albo wzmocnienie dróg i odpowiednia ich kwalifikacja !!! Tylko tyle, albo aż tyle

      • 2 5

      • Estakada, to... (1)

        Relikt poprzedniej epoki, a wówczas nikt nie zakładał, że ciężarówki będą przeładowywane o 10 ton, ponieważ nie było takiej potrzeby.

        TIR-y jeżdżą po całej europie, ale tylko w europie wschodniej nikt nie szanuje prawa i przepisów.
        Nie masz najwyraźniej pojęcia jaka jest różnica w wybudowaniu jednego kilometra drogi o odpowiednich parametrach. Dla przykładu dwupasmowa obwodnica wyglądem nie różni się od dwupasmowej autostrady, ale koszt wykonania tej drugiej jest czterokrotnie droższy.

        Fajnie jest popisywać sobie na temat braku logicznego myślenia innych jak samemu nie dokłada się do wykonania złotówki.

        • 7 1

        • "takie TIRy jeżdżą po całej Europie i tylko w Polsce są problemem". Tylko że w tej "całej" Euopie mandat za przeadowanie jest taki, ze drugi raz już nie spróbuje a u nas to kpina.

          • 3 0

    • Nie powtarzaj głupot (2)

      Drogi niszczą się, bo są źle zrobione. Na całym świecie jeżdżą Tiry, ale tylko w Polsce drogi rozpadają się po kilku miesiącach. A o ile można przeładować Tira? O kilka ton? Cały zestaw ma 40 i nic się nie dzieje, ale jak ma 42 to droga się rozpada? To tylko tłumaczenie urzędników.

      • 33 25

      • Każda droga kolego ma okresloną nośność

        Nikt nie będzie drogi osiedlowej robił tak, aby mogły po niej jeździć TIR-y. Jeżeli tak się stanie, to droga zostanie rozwalona w przeciągu paru dni.
        Obwodnica trójmiejska nie rozpada się przecież... bo jest przystosowana do ciężkiego transportu, a estakada już nie, ma określoną nośność.

        Piszesz o przeładowaniu dwóch ton? Dziesięć to norma.
        Wpisz sobie w google "przeładowana ciężarówka w Sopocie" i zobaczysz, że tylko ta jedna miała o ponad 10ton więcej, a ile takich przejeżdża dziennie i nie są zatrzymywane do kontroli. Podobnie jest na estakadzie w Gdyni, dopóki nie będzie wagi, TIR-owcy będą szaleć do woli.

        • 11 0

      • poczytaj jakie ładunki odkrywa itd, 80 ton nie dziwi...

        nie mówię o wanience i piachu:p Kontener wypchany "ekonomicznie" często waży 2 razy tyle, nie powinno być zgody na transport moim zdaniem ale port ma to w końcu jelita grubego. Ostatnio dostałem 20" na lawetę gdzie chyba ładunek się przesypał na jedną stronę to jechałem na poduszkach bez powietrza po prawej bo był niestatetczny. Nie raz trzeba było zrzucić drobnicę przed kontrolą bo mandat za to wynosi 500 zł a za oś na 150% 5000 tyś, dzieci chcą jeść więc wożę i świadomie niszczę drogi. Nie znajdę pracy w wieku 60 lat już więc rzuć kamieniem ale też i zrozum, że gdybym miał 25 lat to nie wsiadłbym...

        • 23 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane