• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: piesi chcą bezpiecznych przejść

Michał Sielski, Patryk Szczerba
20 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Mieszkańcy uważają, że na przejściu dla pieszych w Cisowej jest niebezpiecznie. Urzędnicy przed podjęciem decyzji chcą jednak poznać wyniki analiz i statystyki policji. Mieszkańcy uważają, że na przejściu dla pieszych w Cisowej jest niebezpiecznie. Urzędnicy przed podjęciem decyzji chcą jednak poznać wyniki analiz i statystyki policji.

O poprawę bezpieczeństwa apelują do władz Gdyni piesi ze Śródmieścia i Cisowej. Postulują stworzenie dodatkowego przejścia przez ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni oraz montaż sygnalizacji na ul. Morskiej tuż przy granicy z Rumią zobacz na mapie Gdyni.



Czy w centrum Gdyni powinno być więcej przejść dla pieszych?

Dodatkowe przejście dla pieszych przez ul. 10 Lutego miałoby powstać na wysokości ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni. Nie będzie to nowość, bo kiedyś dokładnie w tym miejscu już istniało, ale kilkanaście lat temu zostało zlikwidowane, gdy dla planistów najważniejsze w centrum miasta były samochody i niczym niezakłócona przepustowość ulic. Sęk w tym, że piesi i tak przebiegają tam przez jezdnię, więc wymalowanie pasów poprawiłoby bezpieczeństwo i ułatwiłoby poruszanie się po centrum miasta.

- Nie ma przeszkód, by to przejście ponownie się tam pojawiło. Musimy jednak sprawdzić, czy pozwolą na to obecnie obowiązujące przepisy, związane choćby z odległościami pomiędzy poszczególnymi przejściami dla pieszych - mówi Andrzej Bień, radny Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.
Na Cisowej chcą sygnalizacji

Nie tylko w śródmieściu trwają dyskusje o tym, jak zwiększyć bezpieczeństwo pieszych. W ostatnim czasie mieszkańcy Cisowej wskazują, że warto byłoby się zastanowić nad zmianami na ul. Morskiej, gdzie corocznie dochodzi do kilkunastu zdarzeń z udziałem pieszych.

Zobacz więcej: Wypadek na ul. Morskiej w Gdyni

Tym razem chodzi o przejście przed granicą z Rumią, nieopodal jednego z hoteli. Obecnie są tam oznaczenia poziome i pionowe, jednak brakuje sygnalizacji świetlnej. Ta - zdaniem mieszkańców - staje się powoli koniecznością.

- Samochodów na tym odcinku jeździ dużo, często przekraczają prędkość, a pieszym pozostaje czekanie nawet kilku minut zanim będą mogli przejść na drugą stronę jezdni. Chodzi przede wszystkim o godziny szczytu. Sygnalizacja obsługiwana "na żądanie", która nie tamowałaby niepotrzebnie ruchu, gdy nie jest to niepotrzebne, pomogłaby poprawić bezpieczeństwo - przekonują mieszkańcy, którzy sprawą - poprzez radnych - zainteresowali już urzędników.
Miasto odpowiada, że przejście jest już dwuetapowe. Jego etapy są "przesunięte" i oddzielone barierami, by jednokierunkowe jezdnie ulicy Morskiej były przekraczane w widocznych miejscach. O montażu sygnalizacji urzędnicy opowiadają jako o ostateczności, ale pogląd mogą zmienić badania przeprowadzone w najbliższym czasie.

- Zostanie przeprowadzona analiza konieczności zastosowania sygnalizacji w tym miejscu. Ocena będzie poprzedzona badaniem ruchu pojazdów i pieszych oraz uwzględni udostępnione przez policję statystyki zdarzeń drogowych z pieszymi w rejonie przejścia - tłumaczy Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Kierowcy nie mają problemów z wyprzedzaniem na przejściu dla pieszych w Cisowej.

Opinie (145)

  • (3)

    No faktycznie to przejscie w cisowej jest bardzo ruchliwe,pare domków jest tylko w okolicy...10 lutego to rozumiem ale tam?? Na skraju lasu??

    • 16 6

    • 3 osoby dziennie przechodza

      • 2 5

    • Zenek - pieprzysz jak najęty. Przechodzi tam wielu kierowców, bo nie zawsze

      po tej stronie co potrzeba jest wolne miejsce parkingowe.

      • 3 3

    • ale o czym mówimy, o Chabrowej czy o czym?

      • 0 0

  • tunel!!!!!! (2)

    Wg mnie pierwszą inwestycją powinna być budowa TUNELI na ulicy PÓŁNOCNEJ i PUCKIEJ. Tyle lat i nie ma bezkolizyjnego połączenia ulic Hutniczej z Chylońską. Skandal!!! Ale po co lepiej zbudować kretyńskie wysepki na ul. 3 Maja, puścić ruch rowerowy pod prąd! REWELACJA!! Typowe rozwiązania w aglomeracjach miejskich....Panowie Radni, zacznijcie myśleć!!!

    • 27 5

    • Nie da się! nie ma pieniędzy, nie nasz teren, spisek w Warszawie nie pozwala!

      • 2 1

    • Minusa ci dałem, mimo iż na tym forum od lat piszę o potrzebie budowy tuneli na

      Puckiej. Bo odwal się od czegoś co nie kosztuje nawet 1/100 budowy tuneli czyli od pasu rowerowego na 3 Maja.

      • 6 4

  • Problem jest taki, że ludze rządzący Gdynią widzą ją z okien samochodów i dopiero ostatnio widać zmianę perspektywy (2)

    To nie matki przepychające się z wózkiem między zaparkowanymi na chodniku samochodami, to nie emeryt drałujący 200 metrów do przejścia czy przystanku autobusowego. Najlepsze jest to, że ci sami, którzy mówią, że nie można likwidować miejsca postojowego, bo nie ma gdzie parkować pod sklepem, jak się im mówi, że zróbmy przejście, to mówią - ale przecież jest, 200 metrów dalej. To parkujcie też 200 metrów dalej, macie pod Batorym czy CH Kwiatkowski wolne miejsca. Egoizm do potęgi.

    • 13 7

    • Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia

      Do czasu. Coś tam się zmienia w myśleniu. Może te leśne dziadki, które chcą poszerzać drogi, ogarną się.

      • 3 0

    • Jest tak trochę, że jak ktoś cały czas w samochodzie to ma wykrzywione spojrzenie

      Szkoda, że dużo dzieciaków tak jest wychowywany. Wszędzie samochodem.

      • 1 0

  • Bezpieczne przejścia będą wtedy, kiedy kierowcy zaczną jeździć spokojniej, uważniej, ograniczając prędkość

    taka prawda

    • 13 2

  • p..dy chcą świateł bo p..dy nie umieją przejść przez jezdnię jakie to zabawne

    • 5 13

  • (5)

    Dla mnie nadal najważniejsza jest przepustowość ulic, bo to ona decyduje o stopniu zanieczyszczenia miasta. Im sprawniej samochody jadą, tym mniej spalin wdychamy.
    A obecne zmiany nie powinny nazywać się "dla ludzi" tylko "dla bezmózgów", bo płynąca bez składu i ładu fala pieszych, która w centrum rozlewa się we wszystkich możliwych kierunkach i tak głównie podczas chodzenia skupiona jest na smartfonie a ostatnio na Pokemonach. Jedynie ruch samochodowy jako podlegający jasnym regułom ratuje przemieszczanie się po miastach od totalnej anarchii pieszo rowerowej.

    • 16 23

    • Litosci, stan sobie na mostku nad Obwodnica w chwili gdy wszyscy jada szybko, bezpiecznie i plynnie i wez gleboki oddech. Zatrucie spalinami gwarantowane.

      Przepustowosc to bzdura, to nakrecanie ludzi, zeby wsiadali do samochodow, bo przeciez jest przepustowosc!! A im wiecej wsiadzie do swojego blaszaka tym wiecej bedzie spalin.

      • 11 2

    • Nic głupszego dawno nie czytałem na tym forum !!! Ty Misiek wstydu nie masz

      dla swej potężnej ignorancji intelektualnej ?

      • 8 3

    • Im MNIEJ samochodów jeździ, tym mniej spalin wdychamy. Połowa jeździ tylko po to, żeby jeździć.

      • 11 2

    • jednym z glownych skladnikow zanieczyszczen to pyly

      ktore sa wzbijane przez jezdzace samochody, im wiecej samochodow tym wiecej pylow, a jak jada szybciej to mocniej wzbijaja. Moze troche edukacji

      • 5 0

    • masz rację, w centrum chodzi bardzo dużo ludzi

      dlatego im więcej chodzących ludzi
      tym mniej powinno być samochodów
      bo się tego nie da pogodzić,

      pieszych z centrów nie usuniemy bo w centrach są usługi
      i tam się chodzi od kawiarni do kawiarni, od sklepu do sklepu itd.
      więc albo usuniemy sklepy i usługi z centrów (ale wtedy po co tam jechać samochodem jak tam nic nie ma?)
      albo usuniemy samochody z centrów (kuwa, pod Batorym taki rąbitny parking jest, na każdej ulicy parkomaty to skąd ten ruch samochodowy się w centrum wziął? po co tam się ludzie pchają bo nie nadążam)

      • 0 0

  • Przeprowadza sie analizy (2)

    za które trzeba płacić. Czy odpowiedzialny pracownik nie może ruszyć sie ,zobaczyć na własne oczy co sie dzieje i nie może podjąć decyzji sam?? Jeżeli mamy takich urzedników to nalęży poszukać lepszych.

    • 7 2

    • urzędnicy sami przeprowadzają takie analizy (1)

      • 2 3

      • nie mogą tego robić, przecież nie mają kompetencji do tego

        to tak jakby kucharz miał analizować dane z teleskopu Hubla

        • 0 0

  • (4)

    Tylko nie kolejne światła! Tunele, kładki budować!

    • 9 19

    • Ja też jestem kierowcą i uważam iż piszesz bzdury !!! W normalnych krajach (3)

      to się buduje tunele ale dla samochodów pod centrami miast !!!

      I tobie napiszę iż władze Gdańska zrobią kardynalny błąd jak zrealizują "Drogę Zieloną" w takiej koncepcji jak planują czyli dwupasmową jezdnię na tym samym poziomie co okoliczny teren z licznymi przejściami dla pieszych, skrzyżowaniami ze sygnalizacją świetlną.

      Bo skoro ten fragment ma być częścią okręgu czy pierścienia który stanowią i stanowić mają w 90 % odcinki dwujezdniowe po dwa pasy każdy (w tym w tunelu pod Pachołkiem), to po cholerę fundować mają pod oknami mieszkańców Przymorza w tym wielu nowych budynków korki, hałas i smród.
      Tu trasa przy Przymorzu powinna też być dwujezdniowa, ale biegnąca na tyle w głębokim wykopie nad którym powinny być przerzucone szerokie wiadukty dla pieszych i rowerzystów na tym samym poziomie co okoliczny teren. Trasa w wykopie z tymi wiaduktami byłaby zatem wolna od licznych przejść i skrzyżowań z sygnalizacją (powinien być tylko jeden węzeł - wloty i wyloty do i z wykopu.

      A w ogóle na całym tym odcinku trasę bym zakrył, a by nie dobywał się z niej hałas (zamiast tych durnych i szpecących ekranów), gdzie na powierzchni płyty powinny być zrobiona zieleń, chodniki i drogi rowerowe z lokalnymi uliczkami.

      Tak jest w Oslo - są tam dwa czy trzy takie półpierścienie, często, gęsto biegnące w tunelach połączone z biegnącą pod centrum też w tunelu trasą E18 i cały czas szerokie, bo dwujezdniowe.

      Tu nie wiem czemu p. red. Koprowski nie wpadnie na taki pomysł i blokuje coś co chyba i tak powstanie.

      U nas doskonałym rozwiązaniem jest Sopot - plac nad tunelem przy dawnym Fantomie jest wyśmienity - bo jest cichy od hałasu ruchu samochodowego i z przyjemnością tam się siedzi na ławce czy w jakimś ogródku gastronomicznym.

      Więc buduj to tunele czy wykopy dla samochodów a nie dla pieszych, w tym w centrach - tu tunele dla pieszych to czysty kretynizm !!!

      • 7 0

      • właściwie to nie ma co komentować , bo już na początku napisałeś w, że w noramlnych krajach to i tamto (1)

        a czy mieszkamy w normalnym kraju a tym bardziej w normalnym mieście???

        • 0 1

        • mieszkamy w kraju, który stawał się coraz bardziej normalny

          od roku mamy problemy z wyborem kierunku.

          Normalność lub brak normalności to nie są kwestie zerojedynkowe, ale stopniowalne.

          • 1 0

      • pewnie masz rację

        nie wiem jak bliskość morza wpływa na możliwości budowania tuneli
        i ich koszt, może są jakieś przeciwwskazania,
        dobrze by było usłyszeć

        aha, był pomysł w latach 60tych chyba zrobić tunel pod grunwaldzką przez całe Trójmiasto
        a może nad grunwaldzką na filarach drogę położyć,
        stary pomysł lae całkiem fajny

        • 0 0

  • Gdynia zacofana , tutaj nadal promuje się blachosmrody zamiast ruch pieszych i komunikacje miejską (3)

    no ale czego wymagać skoro większość mieszkańców i rządzących miastem została w sferze mentalnej wioski rybackiej

    • 15 19

    • Serio? (2)

      Skoro promuje się blachosmrody to dlaczego wciąż nie ma porządnego dużego parkingu w centrum miasta? Dlaczego nie powiększa się parkingów przy stacjach SKM?
      A ścieżek dla rowerzystów już dość! Pokichane ukłony w stronę pedalarzy, a oni i tak jeżdżą ulicami i chodnikami!!! Wzdłuż pięknych nowych ścieżek rowerowych dodam... Może by tak do tego zagonić straż miejską? Niech zrobi porządek z rowerzystami na drogach, bez świateł (lub co gorsza z napieprzającymi pseudoświatłami "stroboskopami" - nauka dla rowerzystów: światła pulsacyjne zarezerwowane są dla pojazdów uprzywilejowanych) i bez pojęcia o przepisach ruchu drogowego, którym najwyraźniej DDR nie odpowiadają :/

      • 5 4

      • dlatego, że jakieś resztki rozsądku jeszcze decydenci mieli

        i znali prostą prawdę: budowa wielopoziomowych parkingów w centrum zwiększa korki na dojazdach do niego.

        Posiadanie samochodu nie implikuje prawa do parkowania nim za darmo w dowolnym miejscu miasta.

        Rowerzyści jeżdżący po często pustych chodnikach i nieschodzący z roweru w czasie przejeżdżania jezdni na skrzyżowaniach ze światłami naprawdę nie są ważnym źródłem braku bezpieczeństwa drogowego.

        Piesi i rowerzyści niekiedy giną w naszych miastach z powodu niefrasobliwej lub agresywnej jazdy kierowców na przejściach, przejazdach rowerowych, chodnikach i przystankach autobusowych.

        • 1 1

      • 1. parkingi przy skm? nie wiem jaki mialoby to sens. chyba ze poza miastem takie park and ride, ale w miescie?
        2. dość ścieżek? gdzie? może w centrum Gdyni?
        3. światła nie są obowiązkowe w dzień, wystarcza odblaski. Po zmroku wymagane są światła owszem. I teraz szok dla ciebie. Mogą być pulsacyjne. idź się doucz.
        4. Bez pojęcia o przepisach to się ty popisałeś powyżej.

        • 1 0

  • (1)

    Każde przejście dla pieszych jest bezpieczne jeśli się myśli

    • 8 0

    • jeśli kierowcy myślą

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane