Gdynia planuje rozładować korki na Dąbrowie

Ruch na skrzyżowaniu jest utrudniony zwłaszcza popołudniami, kiedy mieszkańcy wracają do domów z pracy.
Ruch na skrzyżowaniu jest utrudniony zwłaszcza popołudniami, kiedy mieszkańcy wracają do domów z pracy. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Władze Gdyni doszły do wniosku, że tylko poszerzenie ul. Nowowiczlińskiej przy skrzyżowaniu z Rdestową zobacz na mapie Gdyni na Dąbrowie rozładuje powstające w tym miejscu korki. Projekt przebudowy drogi ma być gotowy do końca listopada.



Czy w wakacje zmniejszyły się korki na ulicach Trójmiasta?

tak jak co roku, przejazd jest szybszy 28%
nieznacznie, prowadzone remonty zrównoważyły sytuację 19%
raczej nie, nie widzę większej różnicy 15%
nie, a na niektóych odcinkach jest nawet gorzej niż poza sezonem 38%
zakończona Łącznie głosów: 633
To jedno z bardziej ruchliwych skrzyżowań na Dąbrowie. Jeden pas służy tam do jazdy w dwóch kierunkach. Chcący wjechać na ul. Wiczlińską muszą dzielić go z tymi, którzy zamierzają skręcić w lewo, w kierunku osiedli na Dąbrówce.

Auta obok siebie

Kierowcy, którzy znają bolączki próbują ustawiać swoje auta obok siebie, tak by jak najwięcej samochodów jadących w lewo i prosto zmieściło się na wąskim odcinku.

- Nie wszyscy jednak mają na tyle rozwagi, poza tym w przypadku autobusu lub ciężarówki nie da się takiego manewru zastosować. Korek czasami sięga aż do obwodnicy, a na przejazd trzeba czekać nierzadko nawet przez kilka zmian świateł - wyjaśniał rok temu Ireneusz Bekisz, radny miasta.
Przy okazji zwracał uwagę na regulację świateł, która mogłaby poprawić przepustowość na krzyżówce.Postulował wydłużenie po południu w tym kierunku zielonego światła o ok. pół minuty, przy jednoczesnym skróceniu czasu dla jadących z przeciwnego kierunku.

Odpowiedź, czy takie zmiany rzeczywiście pomogą, miały dać analizy. W tle cały czas wybrzmiewały jednak propozycje kompleksowego rozwiązania problemu, czyli poszerzenia ulicy Nowowiczlińskiej przy skrzyżowaniu.

Decyzja o poszerzeniu

Władze miasta przez długi czas tłumaczyły, że nie ma na ten cel pieniędzy. W ostatnich dniach został jednak ogłoszony przetarg na projekt poszerzenie drogi o około metr, dzięki czemu w przyszłym roku otworzy się szansa do stworzenia osobnych pasów dla jadących prosto i w lewo.

- Uznaliśmy, że tylko takie rozwiązanie pozwoli na to, by rozładować korki w tym miejscu. Obecne nie przystaje do zwiększającego się wciąż ruchu samochodów, do którego trzeba także doliczyć transport publiczny, silnie obecny w tym miejscu - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie miasto szuka projektanta rozwiązania w przetargu. Jego zakończenie planowane jest na pierwsze dni sierpnia. Gotowy projekt na biurkach urzędników ma się pojawić do końca listopada.

Opinie (280)

  • Sw. Przepstowości oddajemy Ci pokłon (13)

    i składamy kolejne ofiary. Przyjmij te skromne grosze w hołdzie od naszego kapłana doktora inżyniera architekta miasta z morza i marzeń wszechwykonawcy.

    • 79 51

    • Ale w tym wypadku akurat jest to słuszne! (7)

      I piszę to jako (od lat już) zwolennik zbiorkomu,bo na obecnym rozwiązaniu cierpią także pasażerowie autobusów i trolejbusów; kłopot polega na tym,że korytarz z Nowowiczlińskiej w Rdestową ma takie natężenie ruchu,że od dawna powinien mieć osobny pas! Co skręca w lewo? R,23,27,część 31,171,181... mało?! Wiesz ile to autobusów i trolejbusów na godzinę?! A prosto jadą (przynajmniej przez to skrzyżowanie: 24,29,część 31,147,172,180! To nie jest skrzyżowanie potrzebne tylko samochodom!

      • 36 2

      • wspominając o innych użytkownikach drogi (2)

        tradycyjnie należy wymienić także rowerzystów. Ścieżka rowerowa kończy się ślepo bodaj że na wysokości Oliwkowej i dalej trzeba mocno kombinować (po chodniku albo między autami) żeby dojechać do ścieżki na Chwaszczyńskiej, czy do lasu. Urząd miasta najchętniej wszystkich widziałby na rowerach, nie wydając ani grosza na rozbudowę ścieżek rowerowych. Pomijam bezsensowną estakadę na Obłużu, która nie wniosła absolutnie nic, zwłaszcza wobec braku przejazdu między Wiśniewskiego i Hutniczą.

        • 22 3

        • tam jest szeroki chodnik i nie ma tam tłumów, żadko ktoś tamtędy chodzi (1)

          więc myśle, że ludzie na rowerach są zadowoleni

          • 2 2

          • rzadko

            rzadko

            • 3 0

      • w sensie doraźnym może i słusznie (2)

        w sensie długofalowym - strategicznym - kolejne setki tysięcy złotych na stworzenie kolejnego argumentu, że poszerzanie ulic tylko przesuwa korki, ale ich nie rozładowuje.

        Te pieniądze można by wydać bardziej produktywnie: kapłan doktor inżynier architekt miasta z morza i marzeń powinien bardziej nastawić ucha na propozycje zgłaszane przez środowiska bardziej zwracające uwagę na poprawę przepustowości miasta dla ludzi a nie dla pojazdów.

        • 3 16

        • (1)

          Co to znaczy "poprawa przepustowości miasta dla ludzi a nie dla pojazdów"???
          A w pojazdach to co, roboty jeżdżą??? A autobus to chyba też jest pojazd? Weź człowieku koło i walnij się w czoło... Albo kup sobie wrotki - będziesz miał przepustowość 100%

          • 7 4

          • skrót myślowy łatwy do rozszyfrowania: zamiast tworzyć miasto z myślą

            o ludziach korzystających z samochodów (najbardziej przestrzeniożernych pojazdów miejskich) trzeba myśleć przede wszystkim o poprawie warunków i bezpieczeństwa pieszych: każde poszerzenie jezdni pogarsza te warunki.

            Poszerzanie jezdni bez działań towarzyszących, prowadzących do poprawy warunków jazdy autobusów, skłania do korzystania z samochodów. Korzystanie z samochodu ogranicza horyzonty i zdolności kojarzenia: sprawdzone doświadczalnie.

            Twój wspaniały wpis znakomicie potwierdza tę prostą teorię.

            Niestety praktyka pokazuje: albo miasto dla samochodów, albo dla ludzi, szukanie trzeciej drogi jest fikcją.

            • 1 1

      • Słuszne?

        Bez uprzywilejowania autobusów i to już od Karwin takie inwestycje nic nie dadzą. Ot ci z Rdestowej będą mogli w korku oglądać buzie tych z Miętowej, bo będą stali równo z nimi. Przerabialiśmy to już - ostatnio na Czarnym Dworze/JP II

        Tylko dobudowanie bus-pasa (co przerasta możliwości mentalne Stępy) stopniowo pozwoli zmienić sytuację. I to też nie od razu, bo ludzie jeszcze będą się musieli do zbiorkomu przekonać, a miasto dostosować ofertę.

        • 2 0

    • Daj spokój i tak z tego nic nie powstanie:).

      Tu nic nie nie zmienia od kilkunastu lat.

      • 5 2

    • Daj namiary na swoją aptekę.

      Ja też tak chcę!

      • 4 3

    • Zdaniem autora wpisu (2)

      Przepustowość należy zmniejszać ? Najlepiej do zera ?

      • 3 1

      • może nie chodzi tu konkretnie o przepustowość

        ale o rozłożenie tego co jest w sposób racjonalny,
        dostosowany do tego, gdzie najwięcej aut jedzie

        • 2 1

      • warto poprawiać bezpieczeństwo i komfort poruszania się najmniej przestrzeniożernych

        sposobów poruszania się po mieście: poprawa przepustowości dla ruchu samochodów zwykle pogarsza warunki ruchu pieszych i innych niezmotorozywanych, zmierzających niekiedy do środków transportu publicznego.

        Stąd jeśli ktoś myśli "przepustowość" tylko dla pojazdów, nie uwzględniając skutków swoich propozycji dla innych sposobów korzystania z przestrzeni miejskiej, to znaczy że jest człowiekiem z ograniczoną wyobraźnią i nie należy go dopuszczać do podejmowania decyzji o kształtowaniu infrastruktury miejskiej.

        Dbanie o warunki ruchu pieszych, rowerzystów i klientów transportu publicznego często może i powinno się wiązać z względnym pogarszaniem warunków ruchu samochodów - to one głównie przeszkadzają w ruchu innym samochodom. (samochód w mieście stał się ofiarą własnego sukcesu).

        • 2 1

  • Poszerzanie dróg nie zmniejsza korków - kiedy to dotrze do urzędników? (35)

    Mogę założyć się że po kilku miesiącach sytuacja wróci do normy albo będzie jeszcze gorsza.

    • 40 107

    • w centrach być może nie zmniejsza (11)

      natomiast na dojazdowych drogach do osiedli im szerzej tym lepiej. Dlaczego do eko-oszołomów i planistów miejskich nie dociera, że lepiej sprawnie rozładować ruch, niż kisić go na światłach, garbach, remontach dróg i innych szykanach. Ludzie NIE przesiądą się na rowery, wrotki i hulajnogi, ani tym bardziej na śmierdzący i nieopłacalny zbiorkom. Utrudniając życie kierowcom tak naprawdę utrudniacie życie okolicznym mieszkańcom przez zwiększony poziom hałasu i smrodu.

      • 41 14

      • Gdybys niemiał mózgu zatrutego spalinami to bys wiedział że smród spalin niema znaczenia (1)

        Bo spaliny to przede wszystkim trucizna która głąbie wdychasz!!Niema znaczenia jaki zapach ma trujący Gaz!!!

        • 4 19

        • niema jest osoba

          a czasownikami piszemy rozłącznie,
          nie ma tutaj więcej chleba...
          i pieniędzy

          • 5 0

      • Sprawnie rozładowac ruch? Nie ma czegoś takiego. (4)

        Im płynniejszy ruch tym więcej ludzi jeździ samochodami. Sam się w końcu tego naucz. Nie da się wybudować tylu dróg zeby wszyscy jeździli bez korków. Wiele miast tego doświadczyło. Tutaj koronnym przykładem było Detroit w czasach swojej świetności. Miasto poprzecinane 6-cio pasmowymi autostradami na których zawsze były korki.

        • 8 8

        • (2)

          Wspaniale, że ktoś popiera elementarz polityki komunikacyjnej, rozdział kierunek szacunek.
          Detroit jest najlepszym przykładem. Kiedyś było to miasto świetności. Nie było ulic więc wszyscy jeździli bez korków. Nie ma ulic, nie ma korków, wiele miast tego doświadczyło. Potem w Detroit powstały drogi, które potwornymi sznytami pocięły tkankę miejską, stworzyły getta i ludzie przestali uśmiechać się do siebie.
          Nas także czeka los umierającego Detroit.

          • 5 8

          • uwaga na trolla kradnącego nicki (1)

            proponuję nie karmić

            • 2 4

            • chyba, że kamieniami

              to trole lubią najbardziej

              • 4 0

        • Lepszym przykładem jest Los Angeles kto był ten wie o co chodzi.

          Zresztą niewielkie zatory drogowe jakie tworzą się w Trójmieście w skali innych miast - choćby Warszawy czy Krakowa nie można nazwać korkami. To że kierowca musi odczekać 3 cykle na skrzyżowaniu to w Trójmieście nazywa się Armagedonem, a w innych miastach normalnym ruchem drogowym.

          Kierowcy w Trójmieście są rozpieszczeni brakiem korków.

          • 9 5

      • im szerzej na drogach dojazdowych do miasta tym gorsza jakość życia w pobliżu centrum (3)

        niektórzy planiści miejscy to rozumieją, wielu z nich niestety nie.

        Amatorzy planiści - nawet jak korzystają z rowerów - też często gonią w piętkę nie zauważając prostych zależności przyczynowo- skutkowych.

        Albo planujemy miasto dla samochodów, albo dla ludzi. Tym, którzy twierdzą, że w samochodach też są ludzie, odpowiadam: w zaparkowanych (za darmo lub za opłatą) w mieście niekoniecznie.

        • 5 11

        • "jesli planujecie miasto pod korki to nie dziwcie sie, ze macie korki"

          • 3 1

        • minusy są, gdzie argumenty? (1)

          • 0 5

          • ring road

            nie wymyślaj własnych teorii drogowych,
            jest to śmieszne, żałosne, smutne i głupie,
            sam jesteś amatorem planistą, nie wiesz nic o ruchu drogowym
            za to ja wiem już wszystko o stanie twojego umysłu
            i żrącej cię frustracji

            polecam postarać sie o pomoc
            póki jeszcze czas

            • 2 0

    • to nic nie da

      blacharze zrobia gdzie indziej korki

      • 7 23

    • Wizjonerem to ty nie bedziesz

      moze sie jednak nie zakladaj

      • 7 5

    • Dróg może nie.

      Ale przebudowa skrzyżowań już tak. Korki powstają na skrzyżowaniach.

      • 12 2

    • Szczurek to ty?

      To twoje tłumaczenia nic nierobienia???

      • 8 7

    • Czywiscie pokemonie, gadasz jak kononowicz (1)

      Zlikwidujmy drogi, nie bedzie korkow

      • 7 3

      • X - nie podejrzewałem, że jazda samochodem ogranicza ci wyobraźnię aż tak

        • 0 4

    • Do nich to raczej nie dotrze (16)

      A do tych którzy upierają się jak osły mam jedno pytanie:
      Która poszerzona droga w 3m zmniejszyła korki?
      Nie kapujecie tego że im więcej pasów tym więcej aut się tam pcha i po jakimś czasie i tak wszystko wraca do "normy"?

      • 8 16

      • (7)

        Wiśniewskiego w Gdyni.Zapomniałeś co było jak było po jednym pasie? Rybia pamięć?

        • 14 5

        • Nie pytałem się którą poszerzyli, tylko czy spowodowało to zmniejszenie korków (6)

          Jeździsz tamtędy czy tylko ci się wydaje?
          Wiśniewskiego stoi w godz szczytu tak samo jak przedtem.
          Jeśli chodzi o Gdańsk to Nowa Słowackiego nie zmniejszyła korków.
          Ta ulica stoi co rano na całym leśnym odcinku.
          2 razy więcej pasów = 2 razy więcej samochodów.

          • 4 9

          • Jasne, bo wszyscy, którzy jeszcze nie mieli auta, kiedy zobaczyli poszerzoną ulicę, to natychmiast sobie je kupili, a ci, korzy mieli auto dokupili drugie i jeżdżą dwoma naraz...

            • 7 2

          • (3)

            Nie widziałem o żadnej godzinie nawet w godzinach szczytu żeby korek na Wiśniewskiego sięgał do Pomnika Ofiar Grudnia jak to miało miejsce w czasie kiedy był tylko jeden pas.A jak teraz zrobi się krótki korek to i tak szybko się w nim przemieszczasz.Przestań pedałować bo negatywnie to na Ciebie wpływa.

            • 4 1

            • poczekaj dwa lata, korki wrócą (2)

              te same pieniądze można było wydać bardziej produktywnie

              • 0 5

              • (1)

                Tak można by było kupić Tobie sprawny mózg.

                • 3 1

              • wyobraźni i empatii nie da się kupić za żadne pieniądze

                • 0 2

          • Gimbaza nie pamięta po prostu

            Jak wyglądały korki na starej Słowackiego. Ale zawsze można spytać się kogoś dorosłego.

            • 2 0

      • tunel pod Martwą Wisłą, węzeł Karczemki, Południowa Obwodnica Trójmiasta, Nowa Słowackiego itd itd (4)

        Problem jest tylko taki, że to wszystko powstało w Gdańsku. W Gdyni potrafią jedynie 10 cm dylatacji wymieniać przez pół roku. Kicha się zrobiła w tym naszym mieście straszna.

        • 13 3

        • W takim razie dlaczego Gdańsk ciągle jest zakorkowany? (3)

          • 4 8

          • (2)

            w porownaniu do tego co było 10 lat temu to dziś nie ma w Gdańsku korków.

            • 9 3

            • Taaa... jasne....nie .... ma :)

              • 2 4

            • zależy kiedy i gdzie

              poszerzanie ulic, budowa estakady nad Grunwaldzką i tunelu za nieprzytomne pieniądze tylko poprzesuwało korki.

              Przeciętna prędkość w Gdańsku nadal stopniowo się obniża (sięga zaledwie 38 km/h).

              • 0 5

      • Do nich to raczej nie dotrze... (2)

        Nie wiem, która poszerzona droga zmniejszyła korki, ale wiem, która zwężona je zwiększyła i to bardzo konkretnie. Chodzi o zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu Morskiej z Kartuską w kierunku Demptowa. Były dwa pasy - prawy do skrętu w prawo i jazdy prosto i lewy do skrętu w lewo i również do jazdy na wprost. Teraz jest prawy tylko do jazdy w prawo, a na lewym korek stoi od Chylońskiej i również skutecznie ją blokuje, bo auta skręcające w Kartuską stoją nie mogąc przejechać skrzyżowania i blokują wszystko, co jedzie Chylońską prosto i w prawo na Plac Dworcowy. Można spier...ić? W Gdyni, w imię "poprawy bezpieczeństwa" można!!!

        • 6 3

        • uwzględnij jeszcze prostą prawdę, że samochód nie jest jedynym sposobem (1)

          poruszania się po mieście.

          Jak myślisz tylko o samochodach w mieście, masz korki.

          Jak myślisz, uwzględniając inne sposoby poruszania się po nich, nie musisz wydawać zbyt dużo pieniędzy na infrastrukturę.

          • 0 2

          • można jeszcze jeździć konno

            albo na łyżwach,
            co kto woli

            • 2 0

  • Pracuje na dąbrowie (16)

    Korki straszne

    • 45 2

    • (10)

      Ciekawy jestem kiedy władze przyjada na północ Gdyni i "stwierdzą" ze czas na zmiany były tam 10 lat temu. Nadal nic sie tam nie dzieje, ale okolice Szczurka to sie pięknie rozbudowują..

      • 17 2

      • (2)

        może i bloki się rozbudowują ale droga nie.
        Mieszkam na Chwarznie od 20 lat i tak tragicznie z dojazdami nigdy nie było, bo budują tylko kolejne bloki i mieszkańców przybywa ale o porządnej drodze dojazdowej nie blokującej ruchu pomarzyć można. Jak jeździłam jako nastolatka do szkoły autobusem o godz. 07:33 to był punktualnie, teraz o 07:30 przyjeżdża autobus który miał być o 7 bo w korku stoi razem z innymi!!!!

        • 19 1

        • Kasa, która miała iść na trasę Jana Nowaka Jeziorańskiego została utopiona w lotnisku. (1)

          Podziękuj w końcu Szczurkowi i całej tej ekipie przy urnie, to może wszystko wróci do normalności.

          • 9 3

          • Weź leki,bo majaczysz.

            • 1 9

      • (6)

        Kto głosuje na Szczurka?

        • 6 3

        • ja :) wolę Wojtka niż jakiegoś łacha z jakiejkolwiek partii (4)

          • 11 10

          • Tylko Głupek mógłby tak napisać. (3)

            Lepszy dalszy marazm???

            • 8 8

            • Lepiej jak władza nic nie robi niż jak zaczynają jej faktycznie przychodzić pomysły do głowy. (2)

              Najlepszy przykład mamy w dojnej katolickiej zmianie.

              Niech po prostu nie przeszkadzają.

              • 5 7

              • dzięki takiemu myśleniu Gdynia wygląda jak wygląda (1)

                ludzie boją się oddać władze w ręce chcących ożywić to miasto TRAGEDIA

                • 7 3

              • Gdynia wygląda świetnie i ma się świetnie

                to jedyne takie miasto w Polsce,
                albo jedno z nielicznych,
                niezatrute

                • 2 3

        • Ja głosuję im więcej ujadania i spiskowania tym bardziej jestem za.I tak wygra kolejne wybory :-)

          • 2 3

    • Tam Szczurek ma największe poparcie. Jak to wytłumaczyć??? (4)

      • 9 1

      • pamiętasz "Nowe szaty cesarza"? (3)

        tutaj podobnie - w Gdyni świetnie się mieszka, bo świetnie się mieszka...

        • 13 3

        • wasze pisowskie trolowanie nic wam nie pomoże (2)

          gdynianie nie są katolickim ciemnogrodem
          i nie dadzą się waszemu wciskaniu ciemnoty
          i żenującej, katolicko-bolszewickiej propagandzie nienawiści

          • 1 4

          • Chory język. Jesteś taki zawsze?? (1)

            • 1 2

            • oho, ksiądz na posterunku

              • 1 0

  • Cofnijmy się trochę niżej (6)

    Mowa o "bezużytecznym" chodniku, który mógłby stać się pasem na skręt z ulicy Chwaszczyńskiej w ul. Nowowiczlińską. Jest tam tyle miejsca na wciśnięcie tego pasa, odblokował by się wyjazd na obwodnicę i w stronę Chwaszczyna.
    Poza tym zabawne jest to iż całe skrzyżowanie było odnawiane (z małą przeróbką) kiedy stawiano tam Stokrotkę. Ktoś mógł wtedy pomyśleć i od razu zrobić tam szerszy pas lub nawet jakieś rondo.

    • 82 7

    • Nie da się :). (1)

      • 6 2

      • ruski trol w akcji

        • 1 0

    • (3)

      Ten chodnik nie jest "bezużyteczny". Nie możemy wszystkiego zamienić na ulice i parkingi dla samochodów.

      • 6 5

      • A zamiasz szkół, przedszkoli i trawników niech budują stacje benzynowe. (2)

        • 3 2

        • Dajcie spokoj (1)

          Jest jak jest, infrastruktura miasta nie nadąża za rozwojem, za jego szybkością. Pewne rzeczy wymagają modernizacji i nic tego nie zmieni.
          Mieszkałam w kilku miastach i na wschodzie Europy i jej zachodzie i kłamie ten, który twierdzi, ze centra miast nie są zakorkowane. Są.
          Prawda jest taka, ze nasza Gdynia rozwija się mieszkaniowo ale z dojazdami do tych osiedli jest tragedia. Estakada, unruga i serpentyna na północ, a na chwarzno/wiczlino wiecznie zapchane 2 drogi....

          • 5 2

          • problemem nie jest szybkość rozwoju infrastruktury

            ale kierunek jej rozwoju.

            Wiele inwestycji infrastrukturalnych (na przykład zwodzona kładka pieszo-rowerowa z Oksywia do Placu Gombrowicza) bardziej przyczyniłaby się do rozładowania korków na estakadzie Kwiatkowskiego niż jej poszerzenie.

            • 1 0

  • (7)

    Jazda dwóch samochodów na jednym pasie to nie rozwagą tylko łamanie przepisów. Pewnie że w tym przypadku to pożądane, ale jeśli ktoś to robi prawidłowo to trzeba zaciskać zęby a nie mówić o braku rozwagi. Jak ktoś się nie zatrzyma na czerwonym świetle po pretekstem upłynniania ruchu (nagminne) to też jest rozważny? Wstyd panie Bekisz.

    • 31 17

    • Pan Bekisz

      to prezes Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Dąbrowie, tej od chodników na swoim terenie, na których nogi można sobie połamać. Ciekawe zarządzanie pieniędzmi z czynszów mieszkańców.

      • 4 2

    • jest to spory problem na opisanym skrzyżowaniu

      skręcając w lewo w Rdestową nie zawsze (zwłaszcza większym autem) mam możliwość zrobić miejsce jadącym prosto, bo musiałbym wyjechać lewym krańcem pojazdu poza oś jezdni w oczekiwaniu na wolne skrzyżowanie, a wtedy zabieram jezdnię skręcającym z Rdestowej w prawo. Niestety nie wszyscy to rozumieją - mruganie światłami, wygrażanie i wciskanie się na centymetry to najkrótsza specyfika tego miejsca.

      • 9 0

    • Nie jest to łamanie przepisów.

      Zgodnie z przepisami to właśnie o ile jest miejsce na dwa samochody, a pasy ruchu nie są wyznaczone liniami drogę można traktować jako dwupasmową. A tu wyznaczone pasami są tylko przeciwne kierunki.

      • 12 2

    • Dużo jeszcze dziur w śniegu musisz wsikać :) żeby o przepisach się wypowiadać (1)

      Dopuszczalne jest bowiem poruszanie się dwóch pojazdów jednym pasem. Niedopuszczalne jest tylko wyprzedzanie na skrzyżowaniu i w tym kontekście wypadało by zrobić lewoskręt.

      • 4 1

      • Ty też.

        Na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym wyprzedzanie jest dopuszczalne.

        • 0 1

    • Przeczytak kodeks drogiey,potem się sypowiadaj

      • 2 0

    • Mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy

      • 0 0

  • W Gdynii to norma (5)

    Wydłużuć czas zielonego światła, namalować jedną wiecej białą linie , czy zbudować wirtualną ściężkę - najlepiej pod prąd. W urzedzie jeden z panów S ma takie twórcze pomysły i mimo że czaami jeździ autobusem do "pracy" to nie widzi co się dzieje na drogach w Gdyni .

    • 67 8

    • (1)

      przyjedź do Gdańska to dopiero zobaczysz co to są korki. Codziennie po 1,5 godziny stania w jedną i drugą stronę podczas jazdy do pracy. W Gdyni to pikuś w porównaniu do Gdańska

      • 6 10

      • chyba dawno po Gdańsku nie jeździłeś

        może w kocu byś się przejechał; tylko uważaj żeby ci kopara nie opadła

        • 7 5

    • Zrobią nam kosmodrom to będziemy latać. Trzeba jeszcze chwilkę się pomęczyć.

      • 6 4

    • Nie umiesz nawet Gdyni napisać poprawnie

      dziadostwo...

      • 3 4

    • Ronda

      BO RONDA ZMNIEJSZAJA KORKI I WYPADKOWOSC!

      Znowu poludnie miasta. Czy w koncu jakis radny z polnocy sie dostanie do zarządu? Korki na Morskiej, na Hutniczej, na Estakadzie i na Unruga nikomu nie przeszkadzają! Żadne ze Szczurków tu nie mieszka!

      • 0 0

  • Wjazd na obwodnice (3)

    Najwazniejszy bedzie wjazd z Nowowiczlinskiej na obwodnice.

    Powstanie przy okazji budowy Trasy Kaszubskiej

    • 15 8

    • Wierzysz jeszcze w tę drogę???Cała wielkopolska nadaje się do remontu (2)

      Szczurek dlaczego nic nie robisz???

      • 9 3

      • (1)

        tak samo jak i cała morska warszawska śląska starowiejska 10lutego czy hutnicza
        możemy tak wymieniać i wymieniać a i tak nic z tego nie będzie
        stołki są najważniejsze

        • 11 0

        • Jedź do Olsztyna na ul.Partyzantów to zobaczysz co znaczy ulica do remontu.Cała Wielkopolska,Śląska nadaje się do remontu? Ciekawe że po tak kiepskiej drodze samochody rozwijają b.dużą prędkość. Chyba za dużo ćpacie.

          • 2 1

  • MTM potrzebuje kasy wiec i pieniadze na "przetarg" sie znalazly. (1)

    A pozniej tylko remont raz do roku :)

    • 34 6

    • Swój dba o swojego. Szkoda tylko, że z naszych podatków.

      • 5 1

  • moj kumpel tam mieszka (1)

    Raz bylem u niego, auto zaparkowalen na parkingu

    • 18 1

    • Fajnie opowiedz coś jeszcze ze swojego zycia

      • 3 0

  • "gigantyczna" inwestycja na miarę Szczurka.. (34)

    Jak to możliwe, że w rankingu samorządów Rzeczypospolitej sytuacja finansowa Gdyni jest określana jako jedna z najgorszych w Polsce?

    • 62 13

    • (9)

      Odpowiedź byś znalazł, gdyby CBA przyjrzało się zarządzaniu finansom miasta, w tym przetargom.

      • 17 3

      • (8)

        no właśnie w Gdańsku prezydent nie może doliczyć się mieszkań, prokurator żąda wyjaśnień skąd na jego koncie pojawiło się 700tys zł których nie potrafi wyjaśnić, kolejni skorumpowani urzędnicy z UM w Gdańsku stają przed sądem a to w Gdyni jest zawsze tak źle.... I wy naprawdę jesteście aż tak głupi i wierzycie, że gdyby ktoś w Gdyni robił tak wielkie przekręty to CBA się tym nie zainteresowała? Wiecie jak to się nazywa.... kompleksy drodzy gdańszczanie

        • 14 17

        • (1)

          Sory, ale jestem gdynianinem i widzę, na co wydaje się tu pieniądze. I interesuje mnie to, co dzieje się w Gdyni, bo zależy mi na tym mieście. Gdańsk w tym kontekście mnie w ogóle nie interesuje, bo i nie o Gdańsku jest artykuł.

          • 14 5

          • nie jesteś gdynianinem bo gdynianie nie są żmijami

            • 4 5

        • (2)

          w Gdańsku skorumpowani urzędnicy z UM stają przed sądem, a w Gdyni po aferze parkingowej dyscyplinarnie karzą hydraulika, ciecia czy jakąś równie ważną urzędową szychę...

          • 17 3

          • (1)

            Stają przed sądem a sąd pogrozi palcem i na tym się kończy.

            • 3 6

            • .....albo uzna winnym.... i karze zapłacić grzywnę

              • 1 1

        • (2)

          Adamowicz robi wałki, ale miastem zarządza o wiele lepiej, niż Szczurek.

          • 8 7

          • brednia dnia, gratuluję zwycięstwa złotej maliny

            • 4 4

          • Jak robi wałki to nie powinien być prezydentem tylko siedzieć w ciupie,ale taki mongoł jak ty jeszcze klaska uszami z radości.Normalny na pewno to ty nie jesteś.

            • 2 1

    • To zobacz na co idzie kasa. (6)

      10 milionów opener, 10 milionów arka, niszowe imprezki co tydzień kolejne 10 milionów, dofinansowanie ppnt infobox 9 milionów, "szkoła " filmowa 7 milionów, ochrona lotniska 2 miliony i dziesiątki innych absurdów!

      • 26 8

      • (5)

        opener najlepsza tego typu impreza w europie ... i nie kłam, że Gdynia daje 10 milionów tylko 4. Arka dostała 5 mln a nie 10 od miasta czyli znowu ściema.. no ale jesteś z Gdańska więc rozumiem, że ci się liczby mylą... uczysz się od najlepszych :P Gdynia jak już coś zorganizuję to z rozmachem jak Red bull(1,2 mln ludzi), Sylwester 300tys, czy zlot żaglowców (1mln), a u ciebie w Gdańsku to co najwyżej ''wielka bitwa'' na motławie albo jarmark z chińszczyzną.... no ale jakie miasto takie imprezy

        • 10 16

        • Jestem z Gdyni tylko mnie nie wyprała propaganda Szczurka.

          Jak tak świetnie liczysz imprezki to wylicz mi tegoroczne inwestycje Gdyni i Gdańska.

          • 16 6

        • ten cały jarmark przyciąga więcej turystów niż te całe śmieszne imprezki w Gdyni (1)

          a teraz zobacz dokładnie ile poszło na Opener (nie tylko bezposrednio do kasy Alter Artu ale też na inne związane z tym przedsięwzięcia) / a Areczka dostała 5 baniek (ale na pół roku) czyli rocznie będzie 10.

          • 11 9

          • Arka jest wizytówką miasta

            Więc 10 baniek to inwestycja a nie konsumpcyjny wydatek.

            • 5 8

        • (1)

          Dokładnie i dodam,że infobox kosztował 6mln ,a nie 9.Leming ma wyprany dekiel,a wiadomo w całej Polsce,że Gdańsk to ostatni bastion tych wykolejeńców.

          • 5 11

          • Chodzi o roczne dofinansowanie ppnt i infoboxu.

            Nie o koszty budowy infoboxu wraz z najwyższym na świecie tarasem widokowym.

            • 9 0

    • sprytnie to napisałeś (4)

      bardzo psychsocjologiczna zagrywka aby wtłuc ludziom zamęt w głowie. Pewnie kilka osób nawet w twoje (specjalnie z małej) słowa uwierzy,

      A jak to możliwe że jesteś takim manipulatorem?

      ps. Jak to możliwe że J.Kaczk jest takim manipulatorem?

      • 7 9

      • Ooo wyznawca na stanowisku:). (3)

        • 6 4

        • kogo wyznawca? (1)

          • 3 6

          • Doktorka:).

            • 7 2

        • powrót ruskiego trola, kopiuj wklej odcinek 2257

          ruble płyną

          • 0 0

    • (10)

      Bo Szczurek, coby o nim nie mowic (a uwazam, ze to nueudolny pacan chory na wladze), nie jest z zadnego ukladu - poza nieoficjalnym wspieraniem PiS. A to wk..wia niejednego. Chyba nie sadzisz, ze takie "rankingi" sa tworzone na podstawach merytorycznych?

      • 4 10

      • Też jesteś fanem ogólnoświatowego spisku? (5)

        Każda nieudolność można pod to podpiąć.

        • 11 0

        • (4)

          Jestem osoba calkiem dobrze zorientowana w temacie. Co do Ciebie - niech zgadne - "swiadomy baran"... ups, przepraszam "swiadomy wyborca", ktorzy wierzy we wszystko co mu sie powie. No, takich kretynow jest dostatek, bez nich ten cyrk przestalby sie krecic.

          • 1 7

          • To PIS tak mocno zawładnął Twoim umysłem ? (3)

            • 5 0

            • (2)

              1) powtarzasz sie jak katarynka - typowe dla baranow. Zero inwencji, wszystko kopiuj-klej.
              2) ...a nawet i tego nie potrafisz poprawnie: pisze sie PiS, a nie PIS. Jesli chcesz sie produkowac, to rob to chociaz poprawnie. Ale to i tak na marginesie, bo przeciez jestes zbyt glupi, aby zapamietac.

              I taki sens wypowiadania w sieci - albo trafiasz na zapluwajacego sie imbecyla, albo swira (w sensie klinicznym).
              Czasami mam wrazenie, ze jedni i drudzy juz sie niczym nie roznia.

              • 1 5

              • właśnie udowodniłeś, że twój przedpiścia ma rację (1)

                dziękujemy

                • 4 1

              • Nie ma to jak siebie poklepywać i sobie gratulować.

                • 2 0

      • (3)

        Jest z własnego układu. Najlepszy taki, bo matołki będą wolały 'on nie jest z partii! on niewinny!'

        • 4 3

        • Bardzo odkrywcze! Coz tam jeszcze za "madrosci" uslyszales w tym medialno-telewizyjnym szambie? Moze ze woda jest mokra, albo 2+2=4? No, pochwal sie, co tam obecnie sprzedaja spoleczenstwu (ale juz komus innemu - ja znikam, za duzo tzw "typowych ludzi" zawsze u mnie wywoluje mdlosci).

          • 2 1

        • (1)

          Ty jesteś chory. Wszędzie widzisz spiski i układy. Zobacz co twoj prezydent i jego ludzie wyrabiaja. Urząd Miasta Gdańska jest cały skorumpowany a prezydent ma na karku prokuratura. A ty się czepiasz Szczurka ktory ma Największe poparcie wśródMieszkańców

          • 6 3

          • Szkoda z tymi tworami dyskutować.Dyskusja ze ścianą przynosi więcej satysfakcji.Podobno to pisowcy spiskują,ale takie spiski jakie kręcą te twory to już przechodzi ludzkie pojęcie.

            • 0 2

    • Stawia ekrany na obwodnicy żeby drzewa nie

      slyszały hałasu to kasy brakuje.Swoją drogą ciekawe kto z bliskich Szczurka się tym zajmuje.

      • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze