Fakty i opinie

Gdynia poczeka dłużej na nowe trolejbusy

Najnowszy artukuł na ten temat

Midibusy wyjechały na gdyńskie ulice

Trolejbusy, które mają zostać kupione, będą mogły jeździć na dalsze trasy, także takie, gdzie nie ma trakcji.
Trolejbusy, które mają zostać kupione, będą mogły jeździć na dalsze trasy, także takie, gdzie nie ma trakcji. fot. Kamil Złoch/UM Gdynia

W piątek miał zostać rozstrzygnięty przetarg na dostawę pięciu pojedynczych trolejbusów dla Gdyni. Termin został jednak przełożony na lipiec, a czas dostawy wydłużono o dwa miesiące.



zakończona Łącznie głosów: 442
Przypomnijmy:

  1. W drugiej połowie marca ogłoszono przetarg na dostawę pięciu 13-metrowych trolejbusów .
  2. Każdy z nich miał przewieźć minimum 75 pasażerom, w tym 30 na miejscach siedzących.
  3. Przetarg powinien być rozstrzygnięty w piątek, ale otwarcie ofert przesunięto na lipiec.


Informacja o przesunięciu pojawiła się w pierwszych dniach kwietnia. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej nie tylko w tym zakresie zmieniło warunki przetargu. Wydłużono także czas dostawy o dwa miesiące z 14 do 16 oraz zmieniono kwotę wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy z 10 na 5 proc. zaoferowanej ceny.

Zmiany po zapytaniach firm



Nie ma oficjalnej informacji, że powodem zmian jest epidemia koronawirusa spowalniająca różnego rodzaju branże, w tym fabryki trolejbusów i autobusów, choć wiele wskazuje na to, że i w tej dziedzinie gospodarki zaczęło się poważne spowolnienie.

- Napływały do nas zapytania w zakresie zmian po ogłoszeniu przetargu. Jesteśmy roztropni i rozsądni, obserwując, jaka jest sytuacja w gospodarce, zdecydowaliśmy się na zmiany zapisów - informuje Tomasz Labuda, wiceprezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.

Rozkład ZKM Gdynia


Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w lipcu, to zamówione trolejbusy powinny dotrzeć do Gdyni pod koniec 2021 roku.

Co z tegoroczną dostawą?



Niewykluczone, że terminy dostaw przesuną się także w przypadku tegorocznej dostawy. Chodzi o sześć trolejbusów Solaris, które zostały kupione w ramach rządowego programu Gepard. Kosztują 16,6 mln zł. 5 mln zł dołoży Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

W zajezdni PKT powinny się pojawić do połowy maja. Póki co w lutym jeden pojazd przyjechał do Gdyni na homologację. Czy wszystkie będą dostępne dla pasażerów późną wiosną?

Na razie żadnych oficjalnych komunikatów o przesunięciu dostaw nie ma. Do przedsiębiorstwa miały jedynie trafić informacje, że sytuacja związana z koronawirusem może, ale nie musi mieć na to wpływu.

Opinie (61) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (11)

    Bez sensu...skąd taka obsuwa?Co prawda fabryki aut stoją i niedługo będą nowe furmanki dawać za darmo,ale trajtki czy przegubowce można produkować.Powinni też pomyśleć o obniżkach biletów,jak masa ludzi straci robotę to i tak tabor będzie jeździł pusty i każdy klijent będzie na wagę złota.Czuway!

    • 15 22

    • Bo dostawcy stoją

      Wiele firm produkujących komponenty zwolniło tempo i taki efekt domina się robi

      • 10 0

    • za podwyżki biletów i nie tylko biletów ale prądu gazu i paliwa - wkrótce podziękujesz poPiSowo (4)

      sekundę temu
      forsy nie ma, nie było i nie będzie
      ZUS już teraz jest zadłużony na 46,6 mld zł, ROK w ROK - tyle dopłaca Państwo.
      a tu taadaaa jeszcze 13tki dla bezproduktywnych Emerytów i Kaczyńskiego też ;))))

      sekundę temu
      poPiSowe uszczelnienie vat - to propagandowa fikcja... PiS boi się użyć słowa podatek dlatego podnosi akcyzy opłaty wnosi nowe daniny.

      sekundę temu
      Dziennikarze zakupili ponownie koszyk dudy* - okazało się, że po 4latach inflacja z koszyka wyniosła 37% !!!!

      *) ten sam który przed wyborami 2015r Duda zakupił na Słowacji i w Polsce - porównując rzekomy wzrost cen po wejściu do strefy EURO.

      • 8 7

      • Ale troll !!! (3)

        Kto ci płaci ?

        • 7 5

        • nikt

          to ideowiec.

          • 1 1

        • Fakty to fakty. (1)

          Ale PiS to stan umysłu Dopóki nie będziesz zdychał na licy nie zrozumiesz.Taki masz stan umysłu.

          • 3 2

          • On nigdy nie zrozumie

            Zawsze będzie to wina zgniłego zachodu (jak widać stare motto wraca do łask)

            • 0 0

    • a kogo obchodzą pasażerowie?

      Firma ma płacone z "kilometrowóz", ulubioną jednostkę rozliczeniowa przewoźników. Więc moga wozić powietrze. Bilety to jedynie kłopot i ewentualny dodatek do wynagrodzenia.
      Przewoźnicy żyją z dotacji a nie z pasażerów.
      Gdyby żyli z pasażerów, "optymalizacja" spowodowałaby, że nadal by jeździły Jelcze i Ikarusy a pasażerowie pakowani byliby jak sardynki.

      • 2 0

    • Drogi Svenie

      Pomysł trochę chodź to dla Ciebie potężny wysiłek wiele podzespołów jesy dostarczane z zagranicy więc siłą rzeczy ma obsuwe w dostawie

      • 3 0

    • W sumie dobry ruch - może w obliczu kryzysu dostaną lepszą cenę.

      • 1 1

    • Sam jesteś klijent....

      • 0 0

    • Cóż za ekspert

      Wiesz ile taka fabryka ma poddostawców?
      Skąd się biorą tacy eksperci

      • 0 0

  • Trakcja to rodzaj napędu, nie należy jej mylić z siecią trakcyjną

    • 20 3

  • Spoko,

    my mieszkańcy przyzwyczajeni jesteśmy do czekania na inwestycje. No chyba, że na szybko trzeba jakiś teren miejski sprzedać - wtedy problemów nie uświadczymy.

    • 32 7

  • W czasie pandemie wszystko się przesuwa (1)

    Więc nic dziwnego, że i takie rozstrzygnięcia też. Tylko wybory przecież mogą się odbywać...

    • 19 8

    • Właśnie tak jak mówisz. Zresztą po co

      to komu skoro można co godzinę dawać kursy. Wystarczą te co mamy, a reszta autobusów sobie odpocznie. I ustawić limit w autobusach na 5 osób.

      • 2 1

  • Brawo Gdynia! Trolejbusy są ekologiczne :) :) (4)

    Ps: dajcie więcej busów z rana, na przykład na linię S.

    • 18 17

    • Ta... (3)

      bo dym z wytwarzania prądu nie leci Ci w oczy... Jak policzysz sprawność silników, straty przekształcania (na stacjach prostownikowych i w falownikach pojazdów) i przesyłu (sprawność transformatorów, straty w liniach) oraz koszty utrzymania sieci trakcyjnej i infrastruktury pomocniczej to... otworzysz oczy ze zdumienia, jak mało efektywny jest napęd elektryczny.

      • 4 8

      • Rozumiem, że do efektywności silników spalinowych

        doliczasz cały proces od poszukiwań, przez wydobycie i rafinację ropy naftowej?

        • 4 0

      • w punkt (1)

        a banda antynaukowych eko zj***w pana minusuje. żyją sobie w swoich bańkach i tam im dobrze.

        • 1 1

        • Ciebie naukowy niezjeb...e nawet nie ma co minusować,i tak nie zakumasz

          • 0 0

  • (2)

    W Gdyni wszystko sie przesuwa i bez koronawirusa. Dajcie przyklad inewstycji przeprowadzanej zgodnie z harmomogramem , oczywisie z wyłączeniem "usług" na rzecz deweloperów.

    • 35 7

    • Parking podziemny dla AB (1)

      • 1 2

      • tyoowa" usluga" dla dewelopera

        • 2 2

  • (1)

    Teraz rozróżnienie między autobusem elektrycznym i trolejbusem jest niewielkie...

    • 5 2

    • Masz rację tylko długość jazdy na bayeriach

      • 0 0

  • Przetarg na trolejbusy opóźniony, a biletu wspólnegu na SKM nadal brak (2)

    Dlaczego władze Gdyni nie chcą wprowadzić wspólnego biletu, tak jak w Gdańsku? Bilet okresowy ZKM Gdynia mógłby działać w kolejkach SKM na odcinku Chylonia-Redłowo

    • 19 8

    • A frytek jeszcze do tego nie chcesz?

      • 4 3

    • Aha, miejscowy od wczoraj.

      Koniec Gdyni to przystanek Gdynia Orłowo koło Klifa i Gdynia Cisowa z drugiej strony.

      • 2 0

  • Nie Sądzę aby (3)

    Obsuwa była znacząca.. porównywać i tak nie ma z kim i gdzie Gdańsk? śmiech na sali tylko trasy tramwajowe rozbudowują tymczasem miasto zakorkowane no chyba że autobusy buspasy to można by przyrównać do Gdyni jakoś nazwa tego Portalu nikogo nie z obligowała do porównania Gdyni, Z Gdańską komunikacją Sopot??? pasożyt tam to tylko czerwony dywan i zapraszamy do nas ...SKM to już nie będzie nawet co komentować, trolejbusy od zawsze ok autobusy najnowocześniejsze i jedne z pierwszych w kraju miała Gdynia.. i

    • 10 11

    • W Gdyni nie ma korków bo nie ma przemysłu. (2)

      Jedyne korki i tłok to robicie jadąc do pracy do Gdańska. Widać to w SKM w stronę Gdańska rano tłok do Gdyni pustki .

      • 1 4

      • (1)

        A skąd jeździsz bo teraz pusta skm na całej trasie a wczesniej to do Gdyni stoczni pełna więc pomyśl myślenie nie boli

        • 2 0

        • Bo Ukraińcy jadą z Gdańska,bo tam taniej i lepiej się mieszka....poniał?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.