- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (139 opinii)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (53 opinie)
- 3 Oszuści podszywają się pod system Fala (56 opinii)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (321 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (226 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (103 opinie)
Gdynia: podwójny sygnalizator zostaje na Wielkopolskiej
Wprowadzona przed wakacjami zmiana polegająca na montażu nad pasem do jazdy w lewo i na wprost na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Drogi Gdyńskiej zostanie na stałe. - Sprawdziła się. Jedzie się sprawniej i bez stłuczek - zapewniają gdyńscy urzędnicy.
Nowa organizacja ruchu na Wielkopolskiej: szczegóły
Zarządzający gdyńskimi drogami postanowili umożliwić skręt w lewo ze środkowego pasa. Zachowano także możliwość jazdy prosto. Sytuację kolizyjną, gdy jadący prosto będzie miał zielone, a skręcający w lewo czerwone rozwiązuje dodatkowy sygnalizator. Kierowców obowiązuje ten, który określa, w jakim kierunku chcą jechać.
Czytaj też: dwa sygnalizatory nad skrzyżowaniem w Gdyni
Zgodnie z cyklami w pierwszej kolejności sygnał zielony obowiązuje tylko dla jadących na wprost (sygnalizator do skrętu w lewo wyświetla sygnał czerwony), następnie sygnał zielony jest wyświetlany dla jadących na wprost oraz skręcających w lewo. Na koniec cyklu sygnalizacji oba sygnalizatory wyświetlają sygnał czerwony.
Trzy tygodnie obserwacji na monitorach Tristara wystarczyły urzędnikom i policjantom, by podjąć decyzję o zmianie organizacji ruchu na stałe.
Podczas oceniania widać, że w pierwszej kolejności kierowcy korzystają ze skrajnego lewego pasa ruchu, a dopiero kiedy pas ten jest wypełniony, zaczynają ustawiać się na pasie środkowym.
- Zgodnie z przewidywaniami, na początku z rozwiązania korzystało niewielu kierowców. Każdego kolejnego dnia odnotowywaliśmy zwiększenie liczby pojazdów korzystających ze środkowego pasa do wykonania manewru skrętu w lewo - mówi Marcin Zawisza z Zarządu Dróg i Zieleni.
Uzupełnia, że dzięki zmianom można było również zmieniać zakres czasu sygnalizacji świetlnej.
Zmiany także w sygnalizacji świetlnej
- System daje teraz mniej zielonego światła na skręcie w lewo w Drogę Gdyńską, które jest przydzielane w zależności od potrzeb: albo wlotowi Drogi Gdyńskiej albo Wielkopolskiej w kierunku Karwin. Dzięki możliwości skrócenia czasu trwania sygnału zielonego na relacji w lewo w Drogę Gdyńską, w szczycie popołudniowym przestaliśmy obserwować zjawisko blokowania skrzyżowania al. Zwycięstwa - Wielkopolska - wskazuje.
Zyskali też pasażerowie komunikacji miejskiej. W godzinach 7-8 przejazd na odcinku od przystanku Łowicka do przystanku Wielkopolska skrócił się o 18 proc. Między 15 i 16 na odcinku od przystanku Redłowo SKM do przystanku plac Górnośląski różnica jest już jednak minimalna i wynosi 2 proc.
Warto nadmienić, że podobne rozwiązania sprawdziły się już dawno w innych polskich miastach, funkcjonują m.in w Krakowie czy we Wrocławiu.
Miejsca
Opinie (82) 4 zablokowane
-
2018-07-05 23:07
(4)
A ja zatrzymuję się na czerwonym na środkowym pasie i kierunkowskaz włączam chwilę przed odpaleniem zielonej strzałki na wprost. Burak gotujący się w lusterku - bezcenne...
- 4 13
-
2018-07-05 23:23
Skurjowaniec zakompleksiony z ciebie z małym ch (3)
- 4 2
-
2018-07-05 23:26
(2)
Kocham Cię...
- 0 0
-
2018-07-06 16:46
(1)
Udowodnij !!!
- 0 1
-
2018-07-06 20:27
:-*
- 0 0
-
2018-07-05 14:57
Niesamowite panowie! (7)
10 lat korków co rano wam to zajęło żeby wpaść na to! Gdzie są teraz pseudo ekolodzy z zaślepionymi odbytami? Liczyliście ile to milionów ton spalin więcej czy przeszkadza wam bardziej rower elektryczny w lesie przejeżdżający raz na tydzień? Recepta na takie sprawy jest prosta. 5 lat zakazu pracy w zawodzie po niewłaściwym zaprojektowaniu oświetlenia na skrzyżowaniu - oczywiście po okresie na poprawki. rok a nie dziesięć.
- 30 6
-
2018-07-06 09:39
(1)
Witam forumowych ekspertów od ruchu drogowego.
- 1 0
-
2018-07-06 19:40
10 lat stania tam co rano
Przy czym zauwazenie po kilku tygodniach ze musi byc drugi lewoskret uruchamiany wraz z jazdą na wprost i juz jesteś mądrzejszy niz zdiz ktory 15 minut tam nie spedzil aby zobaczyc jaki bubel zrobił.
- 0 0
-
2018-07-06 13:35
nie zgadadzam się że to poprawi ruch w tym miejscu (1)
1. zielone światło na lewoskręcie pali się krócej niż na pasie jazdy na wprost, a więc...
2. wystarczy jeden blokujący (chcący skręcić w lewo a stojący na czerwonym) blokuje pas do jazdy na wprost.
3. jedynym sposobem byłoby rozszerzenie jezdni o ten dodatkowy pas do lewoskrętu
PS? trolejbus też korzysta w tym miejscu z pasa od osi jezdni a nie skrajnego...- 0 0
-
2018-07-06 13:40
kontynuacja
a w ogóle to można przesunąć w głąb skrzyżowania linii zatrzymania pojazdów, bliżej sygnalizatora... conajmniej 2 dodatkowe auta będą mogły się zmieścić .
- 0 0
-
2018-07-05 15:08
dokładnie tak
Dodam jeszcze, że zielone na wjazd na różową powinno się zapalać razem z zielonym do jazdy na wprost. Inaczej lewoskręt zawsze będzie blokował jazdę na wprost. A tutaj lewoskręt zapala się dopiero od połowy fazy do jazdy na wprost co powoduje korkowanie.
- 4 2
-
2018-07-05 15:04
spokojnie
mamy wakacje - w wakacje zawsze są mniejsze korki...
- 8 0
-
2018-07-05 15:04
są trzy prawdopodobne przyczyny, że się to udało
1. nowy młodziak w pracy skuwa powoli stary, oporny beton
2. ktoś od nich dojeżdża tamtędy do pracy (może nawet od tych 10 lat haha...)
3. musieli wykorzystać żółtą farbę z przydziału aby nie dostać mniejszych ilości w nowym roku- 19 1
-
2018-07-05 14:33
(5)
a co z tymi obrzydliwszymi reklamami na budynku?
- 55 8
-
2018-07-05 16:16
(3)
Zanim znikną te szmaty na płotach i obskurne bilboardy na obskurnych domach upłynie juszcze sporo czasu
- 7 1
-
2018-07-05 22:09
(2)
Przecież to prywatne płoty! Zajmnijcie się swoimi...jeśli macie....
- 2 6
-
2018-07-06 11:53
Ale nie prywatne miasto. (1)
- 1 0
-
2018-07-06 17:37
Jak to nie??!!
- 0 0
-
2018-07-05 15:33
Co za typ
Budynek prywatny to nic ci do tego!
- 3 11
-
2018-07-06 13:33
Na razie OK (1)
Ciekawe, jak będzie, kiedy skończą się wakacje i ruch wróci do normy.
- 0 1
-
2018-07-06 16:48
Pewnie tak, jak do tej pory..nie wiem na co wy tak bardzo liczycie...
- 1 0
-
2018-07-06 08:57
nie rozumiem, czy w Gdyni jest taka masa debili, że nie potrafią jeździć i mają problem z sygnalizacją ? (1)
w Gdańsku np na ul. Nowe Ogrody, taka sygnalizacja jest od wielu lat i jakoś sobie wszyscy radzą
- 4 0
-
2018-07-06 16:47
W gdańsku to wiem, ze z niczym sobie nie radza...
- 1 0
-
2018-07-05 15:58
Dlaczego nie można skręcac z dwóch pasów z Władysława IV w stronę ul Ślaskiej? (4)
Znacznie ułatwiloby to ruch na tym skrzyzowaniu.
- 11 0
-
2018-07-05 16:14
bo jakiś cymbał zrobił tam bardzo potrzebny bus pas (2)
- 7 1
-
2018-07-06 09:43
(1)
Niezbyt wiesz, jak obsługuje się buspas, prawda?
- 1 1
-
2018-07-06 16:45
A co ja autobus jestem?
- 0 0
-
2018-07-05 21:07
O właśnie!
- 1 1
-
2018-07-05 15:40
(1)
Co ze skrzyżowaniem ulic Wrocławska - Wielkopolska ?
Uwaga na taksówkarzy ! zawracają i utrudniaja wyjazdy z Wrocławskiej !!!
Znak zakaz zawracania, należałoby postawić … przemyslec drogowcy i Urzad Miasta !- 15 0
-
2018-07-06 16:44
Kolejny zakaz..gratuluję..
- 0 0
-
2018-07-05 15:17
(1)
A może tak geniusze wpadną na pomysł, żeby umożliwić skręt w ulicę Inżynierską????? Wystarczy, jak w UK, pomalować żółte linie, na których pojazd nie ma prawa się zatrzymać pod karą 500 zł.
- 8 2
-
2018-07-06 16:43
A dlaczego akurat 500 zl?
- 0 1
-
2018-07-05 14:43
Ach, te gdyńskie inwestycje :) (3)
- 33 6
-
2018-07-05 15:37
(1)
No tyle się dzieje...i nawet w 2021 ponoć mają robić jakąś uliczkę we Wilekim Kacku . Ogólnie ciężko nadążyć ...
- 8 0
-
2018-07-06 12:24
Jeszcze tylko wizualizacje, konsutacje wsrod mieszkancow, opinia srodowiskowa i bedzie mozna zaczac etap planowania. Nic tylko trzymac kciuki
- 2 0
-
2018-07-05 20:46
Jest farba, jest inwestycja
- 8 0
-
2018-07-06 10:14
Widziałem to rozwiązanie i aż dreszczem emocji czekałem aż ktoś popełni drobny błąd
i zrobi duży wypadek. To że jeszcze coś takiego się nie stało nie znaczy że rozwiązanie jest bardzo niebezpieczne
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.